Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

Enig det er helt meningsløst. Med hensyn til spørgsmålet. Så skulle du bare se løjer, hvis tingene foregik sådan i FCK ell BIF. Stiften føler åbenbart ikke, at det er deres opgave. Eller de tør ikke.
    Leif har sikkert ikke opdaget det, det er jo ikke fordi han er skide skarp

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Jeg undrer mig over, at der ikke er en sportsjournalist et sted, der synes, det kunne være spændende med en tematisk artikel om den ekstreme diskrepans, der er mellem klubbens udmeldinger og handlinger.

Jeg er rystet over det hold vi lige nu skal stille med.

Og jeg ville have al respekt for at AZ tog sit tøj og skred.

Man kan sgu ikke hente en træner, der ret beset kun har én måde at gøre tingene på, og så fuldstændigt opløse den trup, han har til rådighed. Det er meningsløst.
      Vi har ellers et helt medie dedikeret til at dække OB, men her er modus operandi “nuancer” og at lade TB snakke.

Elefanten i rummet forbigås behændigt: Hvordan kan en klub, i en sportsgren der primært handler om penge, opnå bedre placeringer, når ejeren ikke vil investere?

For mig er det et paradoks, men jeg har heller aldrig tilgivet ansættelsen af Jesper Hansen.
      OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Vores chamcer er vel væsentlig større, hvis man tør have ambitioner? Eller er det også læst som naivitet?

Hvis det er tilfældet mener jeg, at det står meget skidt til. Man skal tro at dette bliver sæsonen. Hvis man går ind og forventer en grå sæson og næste år nok ikke bliver bedre - hvad skal det hele så til for?
        Det er vel også ambitioner at melde ud, at man går efter mesterskabsspillet? Og der er jo 6 uger tilbage af transfervinduet endnu - skal vi ikke lige lade det lukke, inden vi helt afskriver sæsonen?

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Det er vel også ambitioner at melde ud, at man går efter mesterskabsspillet? Og der er jo 6 uger tilbage af transfervinduet endnu - skal vi ikke lige lade det lukke, inden vi helt afskriver sæsonen?
          Ja men kun ti dage til sæsonstart. Det er ikke en selvfølge, at vi bare går ud og vinder over Viborg og SDJ i de første kampe. Det er langt fra optimalt at de nye, skal spille sig ind på hold og spillestil,når turneringen er i gang.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            Jeg undrer mig over, at der ikke er en sportsjournalist et sted, der synes, det kunne være spændende med en tematisk artikel om den ekstreme diskrepans, der er mellem klubbens udmeldinger og handlinger.

Jeg er rystet over det hold vi lige nu skal stille med.

Og jeg ville have al respekt for at AZ tog sit tøj og skred.

Man kan sgu ikke hente en træner, der ret beset kun har én måde at gøre tingene på, og så fuldstændigt opløse den trup, han har til rådighed. Det er meningsløst.
            Det er simpelthen så useriøst - og så typisk Odense - at vi føler, at tingene står meget værre til hos os end alle andre.

Først så brokker gud og hver mand sig over, at Troels Bech “nægter” at melde et konkret mål ud. Nu brokker folk sig så over, at man har meldt et mål ud, men at det så ikke går godt nok med at opfylde målet.

Jeg synes simpelthen der er så mange forvænte fantaster, der tror at Troels Bech bare spiller Football Manager, og burde have haft truppen på plads for længst. Alexander Zorniger sagde ellers tydeligt, at en af årsagerne til, at vi endnu ikke havde hentet nogen var, at den hylde vi kiggede på havde behov for mere tid. Hvilket vi vel ikke behøver at tvivle på er sandt.

Jeg gad godt at se flere indkøb, men hvis svaret for folk er Tyler Burrey, Nana Welbeck og Mathias Thrane - så venter jeg gerne.

Lige nu, på dette tidspunkt i sæsonen har vi det samme antal point som alle andre, og vi har haft gennemsnitligt samme antal tilgange, som alle andre i Superligaen. Hverken værre eller bedre.

Denne her dommedagsretorik er simpelthen så trættende, og det beviser jo bare, at klubben har en pointe, når de antyder at der er meget, meget, meget kort vej fra begejstring til korslagt arme og opgivende attitude her på Fyn.

Og INDEN en eller anden kværulant siger “ja, men man kan heller ikke andet med 15 år af det her”, så skal man stoppe sig selv. For folk var også nogle brokkerøve for sølvårene: så spillede vi for kedeligt, så dyrkede vi ikke akademiet nok, så var der for mange “lejesvende”. Etc.

Jeg nægter at gå i panik, inden sæsonen overhovedet er gået i gang.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Det er simpelthen så useriøst - og så typisk Odense - at vi føler, at tingene står meget værre til hos os end alle andre.

Først så brokker gud og hver mand sig over, at Troels Bech “nægter” at melde et konkret mål ud. Nu brokker folk sig så over, at man har meldt et mål ud, men at det så ikke går godt nok med at opfylde målet.

Jeg synes simpelthen der er så mange forvænte fantaster, der tror at Troels Bech bare spiller Football Manager, og burde have haft truppen på plads for længst. Alexander Zorniger sagde ellers tydeligt, at en af årsagerne til, at vi endnu ikke havde hentet nogen var, at den hylde vi kiggede på havde behov for mere tid. Hvilket vi vel ikke behøver at tvivle på er sandt.

Jeg gad godt at se flere indkøb, men hvis svaret for folk er Tyler Burrey, Nana Welbeck og Mathias Thrane - så venter jeg gerne.

Lige nu, på dette tidspunkt i sæsonen har vi det samme antal point som alle andre, og vi har haft gennemsnitligt samme antal tilgange, som alle andre i Superligaen. Hverken værre eller bedre.

Denne her dommedagsretorik er simpelthen så trættende, og det beviser jo bare, at klubben har en pointe, når de antyder at der er meget, meget, meget kort vej fra begejstring til korslagt arme og opgivende attitude her på Fyn.

Og INDEN en eller anden kværulant siger “ja, men man kan heller ikke andet med 15 år af det her”, så skal man stoppe sig selv. For folk var også nogle brokkerøve for sølvårene: så spillede vi for kedeligt, så dyrkede vi ikke akademiet nok, så var der for mange “lejesvende”. Etc.

Tak

Comment

Jeg r helt enig!

Dog vil jeg være bekymret, hvis ikke der står en kvalitetsspiller i forsvaret inden ugen er omme - han burde være kommet for længst. Men når hylden vi kigger på, ikke er klar til os, er det jo også forståeligt.

Og så har jeg altså en lille bekymring i at vi kun har 18 spillere på træningsbanen, der r kampklar, og at vores forsvar ligenu, hedder /TherkildsenAmrani/Mccoy og Gomez, til VFF-kampen, for så beder vi selv en Vejle Version 2.

Men, deres ord, skal nok blive opfyldt med handling - det er jeg helt sikker på.

De går ikke så klart ud, med 3 af de ledende figurere, uden de bare har en lille bitte styr på hvad der kommer til at ske de næste par ugerz.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Jeg r helt enig!

Dog vil jeg være bekymret, hvis ikke der står en kvalitetsspiller i forsvaret inden ugen er omme - han burde være kommet for længst. Men når hylden vi kigger på, ikke er klar til os, er det jo også forståeligt.

Og så har jeg altså en lille bekymring i at vi kun har 18 spillere på træningsbanen, der r kampklar, og at vores forsvar ligenu, hedder /TherkildsenAmrani/Mccoy og Gomez, til VFF-kampen, for så beder vi selv en Vejle Version 2.

Men, deres ord, skal nok blive opfyldt med handling - det er jeg helt sikker på.

De går ikke så klart ud, med 3 af de ledende figurere, uden de bare har en lille bitte styr på hvad der kommer til at ske de næste par ugerz.
                  Jeg er sgu også bekymret. Meget. Men..

Hvis man har en tro på at man får Falk,Askou og Anssi klar og bare passer på dem kan vi stille følgende pt

Hansen
                  McCoy Askou Gomez Sørensen
                  Drago
                  Bonde Falk
                  Fiete
                  Ganaus Keskinen

Ikke noget dårligt hold jo ift sidste sæson isoleret set. De store problemer kommer først når der skal skiftes alle 5 mand. Men man har dog Jona, Peter T og Anssi som voksne spillere på bænken. Hvis Falk ikke bliver klar starter man med Jona på toppen og skubber Keskinen og Fiete et hak ned..
                  Men der er mange hvis`er.. Satme tyndt. Men måske ikke noget de er i fullblown panik over..

Og et par nye ind de næste dage vil kunne ændre noget mere på optimismen hvis de er defensive

Comment

Jeg er ikke enig i at det er useriøst. Zorniger siger selv at træningslejren ikke har været optimal? Seneste testkamp spiller vi med en højreback i centerforsvaret. Der er tid endnu, helt korrekt. Og vi vil alle helst gerne have de rigtige spillere, men det er da rimeligt nok at påpege at det lige nu ikke ser videre imponerende ud.

og hvis argumentet om at der er lang tid tilbage i vinduet gælder for at få spillere ind, så kan det da også sagtens kritiseres at der er blevet solgt tidligt ud uden at følge op på det? De kunne have ventet med st sælge til de havde styr på dem der skulle ind evt.

Comment

Jeg krydser for vi når det. Min pessimisme er nok en blanding af OB bold afsavn, bekymring for evt nedrykning og sårbarheden ved skader. Vi må se når vinduet lukker om det ikke ser anderledes ud :).

Comment

HØRT Og tak for at sige det højt

Comment

I det mindste er det også meget begrænset hvor meget vores direkte konkurrenter har styrket sig.
                          De hold i den rækkefølge vi skal møde dem inden vinduet lukker … AGF har selvfølgelig rykket på sig men nok ikke med kampen mod os i tankerne men SIF er da helt galt ..
                          Fra Tipsbladet ..

Viborg:
                          IND: Mohamed Iyadh Riani (Stade Tunisia)
                          UD: Jean Manuel Mbom (Bochum), Isak Andri Sigurgeirsson (IFK Norrköping, retur fra leje), Mikkel Løndal (Hobro IK), Stipe Radic (MTK Budapest)

SønderjyskE:
                          IND: Omran Khatar (HB Køge), Berkant Bayrak (HB Køge), Gustav Wagner (Thisted FC, retur fra leje), David Boison Frimpong (Medeama SC), Mathias Olesen (SpVgg Greuther Fürth)
                          UD: Tobias Sommer (PEC Zwolle), Benicio Pena (kontraktudløb), Alberto Vogtmann (kontraktudløb)

Silkeborg:
                          IND:
                          UD: Tonni Adamsen (Rapid Wien), Nicolai Larsen (Vejle Boldklub), Jeppe Andersen (kontraktudløb), Bastian Holm (kontraktudløb), Adam Wikman (IK Sirius, retur fra leje), Oskar Boesen (Esbjerg fB)

Horsens:
                          IND: Muhamet Hyseni (KF Lapi, retur fra leje), Kwaku Karikari (FK Zeleznicar, retur fra leje), Jimi Tauriainen (Chelsea)
                          UD: Alexander Ludwig (kontraktudløb), Mads Fenger (kontraktudløb), Roko Baturina (kontraktudløb)

AGF:
                          IND: Jens Jønsson (AEK), Richmond Gyamfi (Esbjerg fB, retur fra leje), Luka Callø (Aarhus Fremad, retur fra leje), Youssouph Badji (Panetolikos, retur fra leje), Sebastian Jørgensen (Malmö FF), Mikael Anderson (Djurgården), Rasmus Carstensen (1. FC Köln)
                          UD: Henrik Dalsgaard (karrierestop), Patrick Mortensen (Brøndby IF), Felix Beijmo (FC København), Rasmus Carstensen (FC Köln, retur fra leje)

Lyngby:
                          IND: Isak Snær Thorvaldsson (Rosenborg), Daniel Freyr Kristjansson (FC Midtjylland), Oliver Højer (FC København, lejeaftale), Diego Kochen (FC Barcelona)
                          UD: Neil Pierre (Philadelphia Union, retur fra leje), Bror Blume (kontraktudløb), Nicklas Mouritsen (kontraktudløb), Mihajlo Ivancevic (kontrakt ophævet), Anton Mayland (kontraktudløb), Adam Vendelbo (Vendsyssel FF), Tobias Storm (NEC Nijmegen), Magnus Warming (HB Køge, leje), Django Warmerdam (kontrakt ophævet), Jakob Sigurdsson (Hillerød Fodbold, leje)

Mihajlo er fri ;-)
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af AndyKBH Se indlæg
                            Jeg er ikke enig i at det er useriøst. Zorniger siger selv at træningslejren ikke har været optimal? Seneste testkamp spiller vi med en højreback i centerforsvaret. Der er tid endnu, helt korrekt. Og vi vil alle helst gerne have de rigtige spillere, men det er da rimeligt nok at påpege at det lige nu ikke ser videre imponerende ud.

og hvis argumentet om at der er lang tid tilbage i vinduet gælder for at få spillere ind, så kan det da også sagtens kritiseres at der er blevet solgt tidligt ud uden at følge op på det? De kunne have ventet med st sælge til de havde styr på dem der skulle ind evt.
                            Jeg læser Zornigers citat om træningslejren som om, at den har været påvirket negativt af både manglende tilgange, skader og et intenst træningsprogram. Ikke som et alarmerende signal.

Der er oceaner af forskel mellem ikke at være videre imponeret og så til at være alarmist og dommedagsprofet. Jeg er ikke imponeret endnu, men jeg er heller ikke i krisemode - slet ikke.

Vi har lavet et stærkt salg af Ejdum, vi har måtte acceptere Burgy ville hjem og så har vi af forskellige årsager sagt farvel til Owusu og nu også Jenner. Vi forventer et salg af Askou oveni - men det er strengt taget de 1. Holdspillere vi forventer at mangle.

Owusu erstattes strengt taget af McCoy, og McCoy (reservepladsen) erstattes af Therkildsen, der ydermere kan være stand in forskellige steder. Jenner er indtil videre erstattet af Keskinen, og så har vi Noah Lassen, Nicolaj Juul-Sandberg til at erstatte Ejdum - ja foruden Bonde. Selvom det er en uventet og træls bet at undvære William Martin. Burgy er ikke erstattet som starter, men Gomez er på vej tilbage (og får vel noget der kan tolkes som anerkendelse med på vejen i Fyens af Zorniger) og Adam Armani er indlemmet i truppen. Vi forventer at hente en eller to defensive spillere til bagkæden ift. Askou og Burgys afsked.

Altså vi savner da tilgange, men jeg er ikke overbevist om, at vi skal bruge mere end måske to dygtige spillere. To centerbacks af høj kvalitet, og så ville jeg ikke gøre mere for nuværende, medmindre den rigtige spiller dukker op og byder sig til.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              I det mindste er det også meget begrænset hvor meget vores direkte konkurrenter har styrket sig.
                              De hold i den rækkefølge vi skal møde dem inden vinduet lukker … AGF har selvfølgelig rykket på sig men nok ikke med kampen mod os i tankerne men SIF er da helt galt ..
                              Fra Tipsbladet ..

Viborg:
                              IND: Mohamed Iyadh Riani (Stade Tunisia)
                              UD: Jean Manuel Mbom (Bochum), Isak Andri Sigurgeirsson (IFK Norrköping, retur fra leje), Mikkel Løndal (Hobro IK), Stipe Radic (MTK Budapest)

SønderjyskE:
                              IND: Omran Khatar (HB Køge), Berkant Bayrak (HB Køge), Gustav Wagner (Thisted FC, retur fra leje), David Boison Frimpong (Medeama SC), Mathias Olesen (SpVgg Greuther Fürth)
                              UD: Tobias Sommer (PEC Zwolle), Benicio Pena (kontraktudløb), Alberto Vogtmann (kontraktudløb)

Silkeborg:
                              IND:
                              UD: Tonni Adamsen (Rapid Wien), Nicolai Larsen (Vejle Boldklub), Jeppe Andersen (kontraktudløb), Bastian Holm (kontraktudløb), Adam Wikman (IK Sirius, retur fra leje), Oskar Boesen (Esbjerg fB)

Horsens:
                              IND: Muhamet Hyseni (KF Lapi, retur fra leje), Kwaku Karikari (FK Zeleznicar, retur fra leje), Jimi Tauriainen (Chelsea)
                              UD: Alexander Ludwig (kontraktudløb), Mads Fenger (kontraktudløb), Roko Baturina (kontraktudløb)

AGF:
                              IND: Jens Jønsson (AEK), Richmond Gyamfi (Esbjerg fB, retur fra leje), Luka Callø (Aarhus Fremad, retur fra leje), Youssouph Badji (Panetolikos, retur fra leje), Sebastian Jørgensen (Malmö FF), Mikael Anderson (Djurgården), Rasmus Carstensen (1. FC Köln)
                              UD: Henrik Dalsgaard (karrierestop), Patrick Mortensen (Brøndby IF), Felix Beijmo (FC København), Rasmus Carstensen (FC Köln, retur fra leje)

Lyngby:
                              IND: Isak Snær Thorvaldsson (Rosenborg), Daniel Freyr Kristjansson (FC Midtjylland), Oliver Højer (FC København, lejeaftale), Diego Kochen (FC Barcelona)
                              UD: Neil Pierre (Philadelphia Union, retur fra leje), Bror Blume (kontraktudløb), Nicklas Mouritsen (kontraktudløb), Mihajlo Ivancevic (kontrakt ophævet), Anton Mayland (kontraktudløb), Adam Vendelbo (Vendsyssel FF), Tobias Storm (NEC Nijmegen), Magnus Warming (HB Køge, leje), Django Warmerdam (kontrakt ophævet), Jakob Sigurdsson (Hillerød Fodbold, leje)

Mihajlo er fri ;-)
                              Mihajlo spiller i fc corvinul i Rumænien:)
                              Last edited by DD84; i går, 21:47.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Jeg er sgu også bekymret. Meget. Men..

Hvis man har en tro på at man får Falk,Askou og Anssi klar og bare passer på dem kan vi stille følgende pt

Hansen
                                McCoy Askou Gomez Sørensen
                                Drago
                                Bonde Falk
                                Fiete
                                Ganaus Keskinen

Ikke noget dårligt hold jo ift sidste sæson isoleret set. De store problemer kommer først når der skal skiftes alle 5 mand. Men man har dog Jona, Peter T og Anssi som voksne spillere på bænken. Hvis Falk ikke bliver klar starter man med Jona på toppen og skubber Keskinen og Fiete et hak ned..
                                Men der er mange hvis`er.. Satme tyndt. Men måske ikke noget de er i fullblown panik over..

Og et par nye ind de næste dage vil kunne ændre noget mere på optimismen hvis de er defensive
                                Jeg tror faktisk at man i Ådalen stresser mere over skader end tilgange.

Ingen tvivl om, at vi gerne vil have mindst én knalddygtig centerback, men man ville ligeså gerne slippe for skavankerne til Anssi, Grot og Falk - og det noget mere grelle meniskbøvl hos Martin.

Jeg tror på, at Troels arbejder stenhårdt på den/de centerbacks.

Comment

Working...
                                X