Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jacob Jessen solgt til Kasimpasa. Ham havde jeg ellers gerne set på Vb, men nok svært at konkurrere med et udlandsskifte.

Comment

Så får TB & Co råd til at opgradere til en Café Latte

https://bold.dk/fodbold/nyheder/bekr...-til-kasimpasa

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
        Jacob Jessen solgt til Kasimpasa. Ham havde jeg ellers gerne set på Vb, men nok svært at konkurrere med et udlandsskifte.
        Ja, det er godt at så mange andre har/får glæde af vores akademi

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
          Pointen med NT er, at der er mange ting, der er optimale, som f.eks. at hente spillere tidligt i vinduet. Det er også optimalt ikke at skulle sælge sine bedste, være underlagt et transferbudget og alt muligt andet. Men virkeligheden er bare, at det ikke altid er muligt at hente de rigtige spillere tidligt, at undgå at sælge de bedste osv. Fanger du pointen?

Jeg ved ikke, hvor længe, vi skal vente. Jeg orker bare ikke flere Tyler Bureys, Cedric N'Koums, Buya Tourays osv. Så venter jeg hellere.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Så klubberne er nødt til at fyre ukonkrete rygter af for ikke at få kritik? Så tror jeg hellere, de tager kritikken.
            Du vil misforstå? Jeg sagde at de skulle spille mediespillet, så de kunne tage toppen af kritikken - ikke undgå kritik. Immervæk en forskel.

Så hvis du ikke tænker, de sidder på hænderne, men faktisk knokler for at få tingene til at ske, hvorfor så al den kritik? Dybest set, tror jeg ikke OB tager det super tungt, at verden er ved at vælte herinde -

Ord og handlinger skaber virkeligheden. OB kan altså selv skabe en virkelighed gennem ord og handlinger. Og kritikken er jo ikke begrænset til her, men til samtlige kommentarspor og samtaler om OB. Al hvad OB, NT og TB bliver tolket til ukendelighed, når man intet giver.

Hvis OB vil have en bredere og bedre opbakning er det her en ret simpel måde at gøre det på. Jeg siger ikke at man skal have Farzam på speeddial, men at man der må og kan findes et mellemstadie, hvor man kan man bruge medierne til at skabe hype og forventninger. Man har valgt en hermetisk lukket tilgang, det vil sige, at samtlige fans river sig håret over et 4-0 nederlag til BIF og at man intet hører om nogen tilgang.
            Jeg har oprigtigt intet ønske om at misforstå. Måske vi bare må erkende, vi ser verden forskelligt. Jeg ELSKER rygter og gerne så mange som muligt. Men jeg kommer aldrig til at klandre OB for ikke at gøre det. Jeg har ikke forstand på at drive en professionel fodboldklub og derfor kan jeg heller ikke vurdere, hvad der er rigtigt og forkert at gøre i den sammenhæng.

Men jeg er så meget bevidst om, at jeg er fan fuld af følelser og alt, hvad det indebærer. Jeg raser, når OB taber og løber rundt som en gøgler, når de vinder. Troels, Niels og alle de andre rødder, driver en forretning, som er følelser, men endnu mere et job, hvor tingene skal vurderes lidt mere nøgternt end vi er i stand til herinde.

Og derfor forventer jeg ikke nogen legen med eller medie, der skal sive noget ud igennem, hvis det ikke giver mening for klubben og situationen omkring det at forhandle med klubber om nye spillere.

Comment

Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

Pointen med NT er, at der er mange ting, der er optimale, som f.eks. at hente spillere tidligt i vinduet. Det er også optimalt ikke at skulle sælge sine bedste, være underlagt et transferbudget og alt muligt andet. Men virkeligheden er bare, at det ikke altid er muligt at hente de rigtige spillere tidligt, at undgå at sælge de bedste osv. Fanger du pointen?

Jeg ved ikke, hvor længe, vi skal vente. Jeg orker bare ikke flere Tyler Bureys, Cedric N'Koums, Buya Tourays osv. Så venter jeg hellere.
              omvendt kan man også sige at deres handlinger bør ligge i forlængelse af deres udtalelser. Det de siger er også de man bør kunne forvente at de gør. Når de to ting ikke matcher, så opstår der jo bare noget usikkerhed. Det kan de, som du siger, redde ved at hente de korrekte spillere. Men det er ikke helt urimeligt at de bliver holdt op på de ting de melder ud, som også vil være tilfældet på så mange andre arbejdspladser tænker jeg?

Comment

Av. Jeg synes der er mange, som gerne vil "acceptere" vores plads i hierarkiet. At det er svært st hente spillere. Og de knokler.

Her er jeg nok af den holdning at klubben SKAL være blandt toppen i dansk fodbold. Kan man ikke få det til at ske med det budget man får, så skal der andre kræfter til. Man kan ikke bare trække på skuldrene og vinde ved indsats.

Når det er sagt, så lad os se om vi ikke får et par stykker ind her snart.

Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

TB lovede en venstrebenet CB for tre vinduer siden... må vi ikke holde ham op på det ?

Han ville hente spillere som kæmpede for at komme med til VM...

NT har sagt, at det bedste er at hente spillere tidligt i sommervinduet...

... min bekymring er (som jeg også skrev flere gange i foråret), at sæsonen allerede kan være smidt efter de første 5 - 7 kampe !
                  Ikke at han lovede det, for det gjorde han ikke. Men det er selvfølgelig fair at kritisere, at planen om at finde en endnu ikke er lykkedes.

Ouedraogo spillede VM kval, Suhonen ligeså, Keskinen, Grot.... Det er 45% af dem han har hentet ind det sidste halvandet år, som har spillet om at komme med til VM.

Forståeligt at have den bekymring. Det ville helt sikkert være det bedste at få styrket flere pladser hurtigt. Helst i går!
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Ikke at han lovede det, for det gjorde han ikke. Men det er selvfølgelig fair at kritisere, at planen om at finde en endnu ikke er lykkedes.

Ouedraogo spillede VM kval, Suhonen ligeså, Keskinen, Grot.... Det er 45% af dem han har hentet ind det sidste halvandet år, som har spillet om at komme med til VM.

Forståeligt at have den bekymring. Det ville helt sikkert være det bedste at få styrket flere pladser hurtigt. Helst i går!
                    Jeg er enig - og jeg tror også, der er forskel på bekymring og utålmodighed. Måske jeg bare er håbløst naiv, men jeg er egentlig ikke bekymret. Jeg stoler på TB og hans stab - men jeg er til gengæld voldsomt utålmodig. For jeg ville også gerne have haft en køreklar trup i går. Men når det ikke er sket, tænker jeg, der er en masse gyldige grunde, som vi kan stole på eller skide højt og flot på. Jeg vælger så bare det første.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                      Av. Jeg synes der er mange, som gerne vil "acceptere" vores plads i hierarkiet. At det er svært st hente spillere. Og de knokler.

Her er jeg nok af den holdning at klubben SKAL være blandt toppen i dansk fodbold. Kan man ikke få det til at ske med det budget man får, så skal der andre kræfter til. Man kan ikke bare trække på skuldrene og vinde ved indsats.

Når det er sagt, så lad os se om vi ikke får et par stykker ind her snart.
                      Hvad hvis vi ikke accepterer vores plads, kommer der så federe spillere? Der er et stykke til, at vi kan hente Nissen Kristensen, Billing og kanoner af den størrelse. Jeg ser ikke de andre klubber, vi normalvis sammenligner os med, hente kæmpe navne. Vi kommer ikke med i toppen af dansk fodbold i sæson 2 efter oprykning - det er simpelthen naivt at tro efter så mange års tristesse.

Jeg fornemmer heller ikke nogen trække på skuldrene men blot erkende, at det tager lidt længere tid end vi fans synes er godt. Og når nu beslutningen er (om vi kan li' det eller ej), at klubben skal være bæredygtig økonomisk, får vi ikke 50 mio. at handle for bare fordi det skal gå stærkt. Det er jo en forretningsstrategi og den kommer vi fans næppe til at omstøde på Thorborgs bekostning.

Comment

Nej, jeg fattede ikke pointen og hvorfor fremhæver du kun de negative cases og ikke de mange spillere, der er lykkedes ?

Comment

Hvad hvis vi ikke accepterer vores plads, kommer der så federe spillere? Der er et stykke til, at vi kan hente Nissen Kristensen, Billing og kanoner af den størrelse. Jeg ser ikke de andre klubber, vi normalvis sammenligner os med, hente kæmpe navne. Vi kommer ikke med i toppen af dansk fodbold i sæson 2 efter oprykning - det er simpelthen naivt at tro efter så mange års tristesse.

Jeg fornemmer heller ikke nogen trække på skuldrene men blot erkende, at det tager lidt længere tid end vi fans synes er godt. Og når nu beslutningen er (om vi kan li' det eller ej), at klubben skal være bæredygtig økonomisk, får vi ikke 50 mio. at handle for bare fordi det skal gå stærkt. Det er jo en forretningsstrategi og den kommer vi fans næppe til at omstøde på Thorborgs bekostning.
                          Vores chamcer er vel væsentlig større, hvis man tør have ambitioner? Eller er det også læst som naivitet?

Hvis det er tilfældet mener jeg, at det står meget skidt til. Man skal tro at dette bliver sæsonen. Hvis man går ind og forventer en grå sæson og næste år nok ikke bliver bedre - hvad skal det hele så til for?
                          Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Er der egentlig en statistik der underbygger spillere der er hentet sent er mere rigtige spillere?
                            Hentet sent er i mine øjne oftest præget af panik. Eller hvad der lige var tilbage på markedet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Er der egentlig en statistik der underbygger spillere der er hentet sent er mere rigtige spillere?
                              Hentet sent er i mine øjne oftest præget af panik. Eller hvad der lige var tilbage på markedet.
                              Tænker ikke der er statistik der underbygger hverken det ene eller andet.

Et stykke af vejen er det jo også øjnene der ser, som du siger. Den evige debat.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Man kan måske kigge på hvor mange kampe spillere har spillet og hvad de har præsteret ift. hvornår de blev hentet i et transfervindue. Men i sidste ende er det nok tæt på umuligt at lave brugbar statistik på. Der er så mange forskellige situationer, forskellige klubber og variabler i spil.

Man kan ikke sige, at alle spillere der handles sent i vinduet er panikhandler. Men mange vil måske være det. Især hvis det er spillere der handles for at erstatte en spiller, der sælges sent i vinduet.

Vores situation er nok anderledes. Vi har ikke mange penge at handle for, men vil reelt gerne signe spillere, der nok er en hylde over hvor vi er nu (under middel Superliga). Tænkt, sandsynligt eksempel. Det er et sats. Det kan meget vel være, at det ikke lykkes og vi tilsidst står i en lortesituation, hvor plan A til F er i vasken. Og vi så kan ende med en panikløsning.

Det er TBs job at sikre, at det ikke sker. Lige nu er det tydeligt, at de ikke sidder og klapper i hænderne over hvordan alt lykkes for dem. Meget må være gået anderledes end håbet på nuværende tidspunkt.

Comment

Working...
                                X