Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Ved ikke om det er sjovt men mere end man kan jonaltis smide et bud ..Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Hvorfor er det sjovt?"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Skal have hørt podcasten men hvad siger TB? Underligt hvis der ikke kommer en til midten som erstatning. Måske ikke 1:1 i type men vi kan da ikke udhule midten som ellers var rimelig på plads for at styrke forsvaret (som jeg går ud fra at vi skal).Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægTB garanterer ikke en direkte erstatning for Ejdum. Måske Bonde og WCM kan tage over
https://obstemmer.dk/sfaa-special-farvel-til-ejdum/
Skulle gerne fastholde et fint angreb, midtbane og målmandsopsætning og så styrke holdet via forsvaret .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Så skal NT åbne gevaldigt op for pengepungen til lønninger. De spillere som kan få os i top 6, synes ikke at det er attraktivt at være i OB, fordi vi ikke er i top 6. Det vil jeg kalde en trist cirkel at ende i. Så er der - ud over høj løn - jo kun held tilbage, da vi allerede har bragt os så langt bagud.Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Fint. Så skitser hvordan OB skal performe med en gammeldags tankegang i en moderne verden. Hvordan skal OB komme foran de andre, når de andre får deres penge til at vokse og vi insisterer på at have penge i banken.
Money rules the world og det gælder også fodbold - Spillerne har mere magt og hvorfor skal vi have en spiller, der ikke gider at være her. Det gælder om at slå kapital af det og så får det bedste ud af situationen.
- Likes 1
Comment
-
Altså der findes vel ikke nogle unge talenter, der ikke drømmer om noget større end superligaen?Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Jeg er meget enig i din kommentar og apropos - så gad jeg godt vide, hvor mange AGF-fans, der sad derhjemme med samme bæ-mundstilgang og svinede klubben til efter salget af Mads Emil Madsen til FCK.
Jeg tænker ord som “falliterklæring”, “uambitiøst” og udtryk som “aldrig sælg til en konkurrent”, har været i brug.
Ingen er større end OB, heller ikke Max Ejdum, og kunne han se sig selv spille i Brøndby, skal han naturligvis ikke spille i OB. Det er den rigtige måde at bevare og forstærke kulturen om OB på - ved at skille sig af med alt og alle, der ikke rigtig gider at være her.
Brøndby har købt sig en lejesoldat på gennemrejse, der drømmer om noget større end Superligaen. Fred være med det.
Jeg er med på at det sikkert er en fin måde at komme sig over salget at finde alle de negative ting, man kan, om den spiller, der er solgt. Men personligt er jeg skuffet over at miste en akademispiller med en fed energi og udstråling på banen og et tydeligt talent til en klub, der ikke engang er top3 i Danmark pt. Det siger desværre meget om, hvor vi er som klub, og det kan forskellige forsøg på at portrættere Ejdum som en middelmådig spiller med en ussel personlighed ikke rigtigt ændre på.
- Likes 1
Comment
-
Han siger faktisk utrolig lidt konkret. Som ofte. Så intet breaking overhovedet.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Skal have hørt podcasten men hvad siger TB? Underligt hvis der ikke kommer en til midten som erstatning. Måske ikke 1:1 i type men vi kan da ikke udhule midten som ellers var rimelig på plads for at styrke forsvaret (som jeg går ud fra at vi skal).
Skulle gerne fastholde et fint angreb, midtbane og målmandsopsætning og så styrke holdet via forsvaret ..
- Likes 3
Comment
-
26 millOprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægSom jeg forstår det, så ville Max Ejdum ikke spille i OB. Og så er et salg på 22 mio vel ok. Jeg forventer dog at de fleste af de penge bliver brugt til forstærkninger af truppen
Og nej det siges han har været meget konkret i, at han ville væk nu som jeg hører det.
Comment
-
Lige i den givne situation kunne man vel godt have sat hårdt mig hårdt og fortalt Ejdum at det er et skifte til udlandet eller et år mere på den kontrakt, han har med os. Jeg er med på, at man så muligvis ville få en mindre sum for ham, men jeg er ikke sikker på, at det ville være ensbetydende med at man ikke fik det bedste ud af situationen. Et salg af Ejdum til BIF signalerer overfor fans, sponsorer og evt. fremtidige spillere, at vi accepterer en plads i hierarkiet under en klub, der burde være en nogenlunde ligeværdig konkurrent, hvis vi tager vores egne top-6 ambitioner nogenlunde seriøst. Vil mulige indkøb ikke se på det, når vi prøver at sælge dem visionen om at det er ambitiøs klub, de kan komme til? Og hvad betyder det for vores nuværende profilers tro på projektet? Jeg tror en handel som den her kan blive dyr på mange andre punkter end den økonomiske bundlinje nu og her.Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Fint. Så skitser hvordan OB skal performe med en gammeldags tankegang i en moderne verden. Hvordan skal OB komme foran de andre, når de andre får deres penge til at vokse og vi insisterer på at have penge i banken.
Money rules the world og det gælder også fodbold - Spillerne har mere magt og hvorfor skal vi have en spiller, der ikke gider at være her. Det gælder om at slå kapital af det og så får det bedste ud af situationen.
- Likes 1
Comment
-
Det sidste er jeg ikke enig i. Hvis man vil se hvor vi står som klub skal man da bare kigge på tabellen de sidste mange år. Det siger dette skifte ikke nødvendigvis så meget om. Brøndby er måske ikke top3 sportsligt lige nu, men på nogle områder som fans, opmærksomhed osv. er de stadig nr. 1. Selv hvis vi forestillede os, at vi i de sidste 10 år havde haft gode resultater, var der formentligt en del spillere der hellere ville spille i Brøndby. Selv hvis vi kigger på AGF tror jeg man kan finde profiler der isoleret set hellere ville spille i Brøndby (hvis man ser bort fra, at de lige om lidt skal spille CL-kval og måske håber på noget endnu større).Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Altså der findes vel ikke nogle unge talenter, der ikke drømmer om noget større end superligaen?
Jeg er med på at det sikkert er en fin måde at komme sig over salget at finde alle de negative ting, man kan, om den spiller, der er solgt. Men personligt er jeg skuffet over at miste en akademispiller med en fed energi og udstråling på banen og et tydeligt talent til en klub, der ikke engang er top3 i Danmark pt. Det siger desværre meget om, hvor vi er som klub, og det kan forskellige forsøg på at portrættere Ejdum som en middelmådig spiller med en ussel personlighed ikke rigtigt ændre på.
Det er ikke kun de sportslige resultater, der bestemmer hvorfor en klub er interessant. Heldigvis for os. Man vil givetvis kunne finde mange spillere, der vil foretrække et skifte til OB over f.eks. Viborg. Selvom alt peger om, at det ville være et dårligt valg.
- Likes 2
Comment
-
Enig. Men mon dog han var gået i strejke? Og hvorfor skulle OB lade være med at bruge ham?Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Hvis det passer, så ville det altså have været pløkåndssvagt at lade ham sidde og rådne på bænken, bare fordi man ikke vil sælge til Brøndby
Sket er sket. Ejdum har aldrig haft OB dybt i hjertet som fx OC,Slotsager osv.
OB har kapitaliseret stort på en god akademi spiller og skabt noget præcedens.
Vi siger tak for pengene og indsatsen, men du skal ikke forvente nogen varm velkomst en anden dag
- Likes 8
Comment
-
Ligesom Slotsager er Klynge ren spekulation udfra hvad der ville give god mening, TB er da velkommen til at blæse os bagover med transfers på et endnu højere niveau.Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Hvor kommer Klynge rygtet fra?
Ligenu er det vel kun Keskinen der er sat i forbindelse med OB, der skal komme mere end ham, ellers er TOP6 ambitionerne vel useriøse.
- Likes 1
Comment
-
Ejdum har spillet i OB i 9 år, selvfølgelig skal han videre, men såfremt de i BIF tror de har handlet en A-spiller ind (en spiller der når A-landsholdsniveau) så bliver de slemt skuffede, imo er Mads Frøkær på ca. samme niveau, ham fik man 11 mio for, Ejdum 26 mio så det går da fint fremad med indtægterne. At det er BIF der køber dem og ikke FCM og FCK det fortæller også lidt om spillernes niveau. At Zorniger på et tidspunkt kaldte Ejdum en bedre spiller end Clem i FCK, fik dem også til at grine.Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Hvis det passer, så ville det altså have været pløkåndssvagt at lade ham sidde og rådne på bænken, bare fordi man ikke vil sælge til BrøndbyLast edited by jojo; i dag, 12:28.
- Likes 1
Comment
Comment