Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tror også TB gør klogt i snart at hente noget ind. Gad godt være i Zornigers hovede nu her, for tænker ikke han er tilfreds.

Alt det her er jo bare et reality check af hvor vi er i fødekæden. Alt i mens der snakkes om det stribede fællesskab, sund vækst med et godt formandsskab, stigende tilskuerantal og hvad der ellers kan skjule for, at vi er en middelmådig superligaklub.

OB skal passe på! På et eller andet tidspunkt går der kongens nye klæder i den, og så kan alt det der er blevet bygget op, falde til jorden.

Hvor længe kan man forsøge at hype en fremgang,
    i noget hvor der er stilstand? Jeg er også bange for vi bliver en klub hvor tilskuertallet er flot, men folk kommer for eventet, mere end det er følelserne der driver værket. Jack Jørgensen har da helt sikkert gjort det godt, men i min verden mangler vi noget mere naturlig hype, og flere der får OB i hjertet, mere end man bare vil ud og være en del af et event.

Den hype tror jeg desværre kun kan kickstartes gennem resultatater, for middelmådigheden gør sgu folk mere og mere ligeglade. Skuffelsen er hurtigere ovre, fordi der kommer mange på stadion, for hvem det ikke betyder nok. Så kan det godt være vi rammer omkring 10.000 i gennemsnit, men er det en smule kunstigt?

Vi må se hvad der hentes ind! Vil sgu snart se det forpulede gearskifte, for mit OB hjerte bløder.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Tjaa , vi har brugt 15 år på at opnå en ottende plads.
      Nej.

AGF har brugt 10 år med en fokuseret og stærk kerne med Fournais, Jakob Nielsen og en semi-fast sportsdirektør. OB har brugt 15 år på at trække i alle håndtag og brugt en 'so ein ding muss ich auch haben'-tilgang. Nu har OB faktisk en organisation, der kan noget, og for at lykkedes må man lave ubehagelige og nødvendige træk. Det gør man med salget af Ejdum.

​​

Comment

TB garanterer ikke en direkte erstatning for Ejdum. Måske Bonde og WCM kan tage over

https://obstemmer.dk/sfaa-special-farvel-til-ejdum/

Comment

Lyder også på TB at det var vigtigt at få Ejdum afsted tidligt så man havde midler til at købe for

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Nej.

AGF har brugt 10 år med en fokuseret og stærk kerne med Fournais, Jakob Nielsen og en semi-fast sportsdirektør. OB har brugt 15 år på at trække i alle håndtag og brugt en 'so ein ding muss ich auch haben'-tilgang. Nu har OB faktisk en organisation, der kan noget, og for at lykkedes må man lave ubehagelige og nødvendige træk. Det gør man med salget af Ejdum.

​​

Comment

For nogen dage siden var en bruger herinde beroliget ved at der var ro på Zorniger i forhold til truppen og nye spillere - det er der så ikke længere
              De næste træningskampe mod Brøndby (og Ejdum) og FCM kan godt blive et par grumme oplevelser - og så går vi ind til kampen i Viborg med en i bedste fald ny sammensat trup der er lav på selvtillid - er jeg ved at gå i panik - ja det nærmer sig for hver dag der går uden at OB bringer nye spillere ind. Det hjælper jo ikke, at vi har et brugbart start program hvis vi ikke har et slagkraftigt hold - og det var der ikke mange tegn på mod Hillerød - de to Corlu brødre rev vores forsvar op uden problemer. Så taber vi point mod de hold vi skal holde under os - og top 6 kan være væk inden sæsonen når julepausen.
              NT og TB må have muldvarpen frem NU - ellers er drømmen om top 6 bare endnu en gang spin.

Comment

Nej.

​​
                Jeg er meget enig i din kommentar og apropos - så gad jeg godt vide, hvor mange AGF-fans, der sad derhjemme med samme bæ-mundstilgang og svinede klubben til efter salget af Mads Emil Madsen til FCK.

Jeg tænker ord som “falliterklæring”, “uambitiøst” og udtryk som “aldrig sælg til en konkurrent”, har været i brug.

Ingen er større end OB, heller ikke Max Ejdum, og kunne han se sig selv spille i Brøndby, skal han naturligvis ikke spille i OB. Det er den rigtige måde at bevare og forstærke kulturen om OB på - ved at skille sig af med alt og alle, der ikke rigtig gider at være her.

Brøndby har købt sig en lejesoldat på gennemrejse, der drømmer om noget større end Superligaen. Fred være med det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                  For nogen dage siden var en bruger herinde beroliget ved at der var ro på Zorniger i forhold til truppen og nye spillere - det er der så ikke længere
                  De næste træningskampe mod Brøndby (og Ejdum) og FCM kan godt blive et par grumme oplevelser - og så går vi ind til kampen i Viborg med en i bedste fald ny sammensat trup der er lav på selvtillid - er jeg ved at gå i panik - ja det nærmer sig for hver dag der går uden at OB bringer nye spillere ind. Det hjælper jo ikke, at vi har et brugbart start program hvis vi ikke har et slagkraftigt hold - og det var der ikke mange tegn på mod Hillerød - de to Corlu brødre rev vores forsvar op uden problemer. Så taber vi point mod de hold vi skal holde under os - og top 6 kan være væk inden sæsonen når julepausen.
                  NT og TB må have muldvarpen frem NU - ellers er drømmen om top 6 bare endnu en gang spin.
                  Jeg er enig i, at uret tikker, og salget af Ejdum sætter tingene yderligere på spidsen.

Jeg er dog ikke ved at gå i panik - og så har jeg tiltro til Bech og Zornigers faglighed.

Comment

Jeg kan godt forstå folk er skuffet over vi sælger Ejdum til BIF, men på mig lyder alle udtalelser både fra Ejdum selv og Troels, på at det har været Ejdums ønske. Vi kunne godt have solgt ham til udlandet, men hvis han selv kun vil BIF, er der jo ikke så meget at gøre. Ja vi kunne sige nej, men vi ville gå glip af 25-30 millioner?

Men ja, vi skal til at have hentet noget ind før 1. kamp.
                    Jeg så gerne disse 3:

- Jacob Rasmussen til midterforsvaret. Spiller lige nu i Kaiserslauten, er fynbo, er venstrebenet og så har han god rutine. Kunne man præsentere ham for et projekt hvor han skal være den ledende skikkelse i det forsvar de næste mange år, kunne han måske være interesseret. På transfermarkt står han til en værdi på 1 mio euro, hvilket jeg gerne vil kaste efter en sikker skanse i forsvaret, som har bevist sit værd i superligaen før, og som også har erfaring fra Feyenoord og serie A.

- Anders Klynge som erstatning for Ejdum. Vi kender ham fra hans tid her, og fra hans SIF tid. Han er en teknisk og energisk spiller som jeg tror vil passe godt ind i vores stil. Og samtidig er han en del af vores identitet med akademiet.

- Og den sidste er vores finske ven fra Aberdeen, som det lyder til vi er meget interesseret i.

Kan vi lande de 3, er jeg mere fortrøstningsfuld, også ved at bringe 2 danskere så vi får en fornuftig balance af det i truppen.
                    Men det ender nok med 3 som vi slet ikke kender, ligesom sidste sommers vindue.

Comment

Vi kunne også bare lade være med at sælge? Han havde to år tilbage. Det er ikke en naturlov, at man skal udskifte halvdelen af truppen hvert år.

OB kommer jo ikke til at få succes med at være en købende klub. Det løb er kørt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Vi kunne også bare lade være med at sælge? Han havde to år tilbage. Det er ikke en naturlov, at man skal udskifte halvdelen af truppen hvert år.

OB kommer jo ikke til at få succes med at være en købende klub. Det løb er kørt.
                        Det kunne vi. Men vi har også en økonomi der er baseret på at vi skal sælge hvert år, hvis vi skal kunne finansiere vores trup. Vi kan også lade være med at sælge noget og så skære vores budget til det 10-12 bedste i landet, det er alternativet.

FCK, FCM, FCN (Froholdt, Simsir, Yerincki) sælger også deres bedste spillere hvert år, det handler så om at få nogen ind der kan rykke truppen til noget endnu bedre end året før. Det synes jeg vi beviste sidste år vi kunne, så det håber jeg vi kan igen i år.
                        Men ja som jeg også skrev i mit indlæg skal der snart ske noget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Fint. Så skitser hvordan OB skal performe med en gammeldags tankegang i en moderne verden. Hvordan skal OB komme foran de andre, når de andre får deres penge til at vokse og vi insisterer på at have penge i banken.

Money rules the world og det gælder også fodbold - Spillerne har mere magt og hvorfor skal vi have en spiller, der ikke gider at være her. Det gælder om at slå kapital af det og så får det bedste ud af situationen.

Comment

Fint. Så skitser hvordan OB skal performe med en gammeldags tankegang i en moderne verden. Hvordan skal OB komme foran de andre, når de andre får deres penge til at vokse og vi insisterer på at have penge i banken.

Money rules the world og det gælder også fodbold - Spillerne har mere magt og hvorfor skal vi have en spiller, der ikke gider at være her. Det gælder om at slå kapital af det og så får det bedste ud af situationen.
                            Enig. Og det kan jo så føre os tilbage til den gamle diskussion om Thorborgs ejerskab, og hvad han vil med OB. For der er ingen tvivl om at både salget af Ejdum, og Bechs henholdende aktivitet i forhold til køb af spillere. Er klappet af med Thorborg.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Jeg tror på 3-4 nye indenfor kort tid. der er frigjort en enorm portion lønkroner, hvis ikke der bliver solgt mere, så kommer der en i hver kæde som minimum.
                              BP, Owusu, Trybull, Ejdum, Theo Sander og Grubbe har ikke spillet på lærlingekontrakter. Der er plads Troels Bech, kom nu igang, ligenu føler jeg det samme
                              på vores sæsonkort, som på en earlybird - Tindebox billet. Jeg tror på det, men for faen hvor bliver man utålmodig. Jeg vil gerne slutte af med, at jeg kommer
                              til at savne nogle af dem der er smuttet, ej heller Ejdum, men ser gerne en forlængelse med Julius, det ville jeg næsten betragte som et indkøb.
                              Slotsager, Klynge og Keskinen ja tak
                              Last edited by jojo; i dag, 10:04.

Comment

Som jeg forstår det, så ville Max Ejdum ikke spille i OB. Og så er et salg på 22 mio vel ok. Jeg forventer dog at de fleste af de penge bliver brugt til forstærkninger af truppen

Comment

Working...
                                X