Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Jeg forstår ikke, hvorfor Luca lige har fået trøje nummer 9, hvis de samtidig jagter Falk. Og hvis planen er at sælge Luca inden længe, giver det endnu mindre mening.

Skal der bare tjenes lidt penge på en ny kjerrumgaard-trøje, sælge ham og så tjenes lidt penge på en falk-trøje?
    Falk får vel et andet nummer - er han så "stor" at han SKAL spille i "sit" nummer? Har jeg lidt svært ved at se.

Luca har vel fået nyt nummer for at understrege hans position - tænker også det er derfor han har været anfører i nogle testkampe. Men et nyt nummer og et anførerbind er næppe nok til at holde på ham HVIS det rigtige bud kommer ind. Og det er jo en mulighed - men tænker da ikke det er landet endnu.

Comment

Og ellers velkommen til vores nye angriber. Umiddelbart en lidt underlig position at prioritere - midtbanens beskaffenhed taget i betragtning, men arbejder man stadig med at lande Falk giver det lidt mere mening.

Zorninger vil spille med to oppe foran - og have to til hver plads - så skal der naturligvis også findes en angriber mere, og et potentielt salg af Luca kommer man også lidt i forkøbet - så man ihvertfald ikke står helt uden muligheder hvis budet lander den 30 august.

Ellers - god alder, stor gut...ikke så meget andet at sige - krydser fingre for de har ramt rigtigt.

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/greu...greuther-furth

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Som for så mange andre betyder pengene en hel del for Falk og det er også fair nok. Falk i form kan OB naturligvis godt bruge så jeg kan godt forstå hvad folks iver bunder i, men når han som nytiltrådt OB spiller stiller sig op og giver det første interview om hvor glad han er for at vende “hjem” til klubben hvor det hele startede, går jeg personligt ud og kaster op. En paycheck player med en tam og forsømt karriere er hvad vi får hvis OB måske viser sig at tilbyde den bedste pakke, og det kan jeg sagtens undvære. Lander vi ham håber jeg for alt i verden ikke at vi springer banken.
          den del er jeg enig i. OB kommer nok til at strække sig et pænt stykke, men man må helst ikke bryde sine egne rammer ALT for markant.

Jeg tror sagtens Falk kan blive god for OB i en 2-3 sæsoner og hjælpe med at bygge noget op, men prisen skal være den rigtige.

Comment

Oprindeligt indsendt af Emilseir Se indlæg
            Valgte han kun penge, da han skiftede til FCK? Eller valgte han at kunne spille med om medaljer og Europa - og i samme ombæring et større udstillingsvindue for en større udenlandsk klub og landsholdet?

I dagens Danmark findes der ikke længere spillere, der bliver i en og samme klub (særligt ikke en klub som OB, som i så mange år har forsømt at udvikle og modernisere sig). Spillere er mere karrieremindede, og har agenter, der ikke laver andet end at arbejde hen mod den næste kontrakt/karrieremulighed. Det er præmissen i dag. Og den præmis er man nødt til at lægge ned over Falks skifte til FCK.

Folk er mere eller mindre afklarede med, at Kjerrumgaard skifter denne sommer. Er han så også en pengegrisk lejesvend, fordi han vil træde et skridt op karriere- og indtægtsmæssigt?

Hvis det udelukkende er fordi manden lavede en bommert med at annoncere skiftet med lidt dårlig timing, så har folk godt nok for små sko på. At man kan lade det påvirke hele opfattelsen af en mand, der lagde sine lunger og sjæl i klubben i ti år af sit liv, er for mig meget svært at forstå.

Han gav sit alt for klubben i den (måske) værste periode i nyere tid (rent placeringsmæssigt). Ytrede sig aldrig negativt, lagde alt hvad han havde på banen, begejstrede, scorede og assisterede.
            Parallelt med dette skruede man helt ned for budget og ambitioner i klubben. Investerede meget begrænset i og omkring holdet. Hyrede og fyrede trænere og sportschefer på skift (kan tælle mig til, at han nåede at have 5 trænere i de 6 sæsoner han fast var en del af førsteholdet). OB sejlede rundt uden en vision og plan.
            Jeg håber da virkelig ikke at Falk valgte FCK med ønske om et stort udenlandsskifte og en gloværdig landsholdskarrieren, i så fald fik han pisset sådanne drømme godt og grundigt væk.

Du har ret i at one-club-players er døde og borte, men der er faktisk spillere rundt omkring der afstår fra at skifte til liga konkurrenter og det tillader jeg mig da stadig at drømme om at vores unge drenge også vælger når de på et tidspunkt naturligvis skal ud og prøve sig af på større adresser. Det tænker jeg egentligt at fans af alle klubber håber på - på trods af de mekanismer der i dag er et vilkår i moderne fodbold.

Falk skyldte ikke OB noget og var i sine gode ret til at tage til København, men selvfølgelig går der noget tabt ved sådan et transaktion. At han stiller sig op og siger at han ikke ville skifte til Brøndby af respekt for OBs fans for så at skifte til FCK er ualmindelig hult, og man mister bare lidt respekt når en spiller på den ene side udelukkende hytter sig selv, og sin karriere, men samtidig prøver at profilere sig som fansnes mand. Falk har jo så også siden gjort det tydeligt at netop FCK er hjerteklubben, og det er igen helt rimeligt, ligesom det såmænd ikke er det der skal blokkere for et skifte til OB nu hvis han ellers kan bidrage sportsligt til en fornuftig penge. Bare han ikke skal gøre sit indtog som OBs hjemvendte søn, når han på fodbold romantisk vis “vælger” at slutte af på fyn. Hvad vi får er en lejesvend med Københavner tatovering som lige skal klemme det sidste ud af en karriere der kunne have været så meget større.
            Last edited by stonebear; 30-06-2025, 23:13.

Comment

Nu kan det godt være jeg husker forkert, men vil Falk ikke helst spille i nummer 33 ?
              Mener at have læst at han selv bad om nr 33 da han rykkede op i superligatruppen dengang, men så kom Wessels til og ville gerne spille i 33.. derfor valgte Falk at give nummeret til ham og så tog han nr 9 i stedet for..

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Jeg håber da virkelig ikke at Falk valgte FCK med ønske om et stort udenlandsskifte og en gloværdig landsholdskarrieren, i så fald fik han pisset sådanne drømme godt og grundigt væk.

Du har ret i at one-club-players er døde og borte, men der er faktisk spillere rundt omkring der afstår fra at skifte til liga konkurrenter og det tillader jeg mig da stadig at drømme om at vores unge drenge også vælger når de på et tidspunkt naturligvis skal ud og prøve sig af på større adresser. Det tænker jeg egentligt at fans af alle klubber håber på - på trods af de mekanismer der i dag er et vilkår i moderne fodbold.

Falk skyldte ikke OB noget og var i sine gode ret til at tage til København, men selvfølgelig går der noget tabt ved sådan et transaktion. At han stiller sig op og siger at han ikke ville skifte til Brøndby af respekt for OBs fans for så at skifte til FCK er ualmindelig hult, og man mister bare lidt respekt når en spiller på den ene side udelukkende hytter sig selv, og sin karriere, men samtidig prøver at profilere sig som fansnes mand. Falk har jo så også siden gjort det tydeligt at netop FCK er hjerteklubben, og det er igen helt rimeligt, ligesom det såmænd ikke er det der skal blokkere for et skifte til OB nu hvis han ellers kan bidrage sportsligt til en fornuftig penge. Bare han ikke skal gøre sit indtog som OBs hjemvendte søn, når han på fodbold romantisk vis “vælger” at slutte af på fyn. Hvad vi får er en lejesvend med Københavner tatovering som lige skal klemme det sidste ud af en karriere der kunne have været så meget større.
                Jeg vil også fortsat foragte den måde han håndterede skiftet til fck dengang. Det var respektløst, men jeg anerkender også at der kan være omstændigheder, som har givet Falk en lille lyst til at give OB et lille svirp, hvis der er hold i at OB dengang tilbød ham en ringere kontrakt. At vi så står som uskyldige fans og skal tages til fange i den misere, skulle Falk så have haft tænkt på, trukket luft ind og takket nej til det billede med trøjen.
                Skifter Falk imidlertid til os nu, så tillader jeg mig at føle en vis fodboldromantik fortiden til trods. Falk giver afkald på to års kongeløn, og selvom han bliver vores suverænt bedst lønnede spiller ved et skifte, og nok kompenseres i et eller andet omfang for at rive kontrakten i stykker, så er den mest økonomisk fordelagtige beslutning at skifte til os. Jeg er også ganske sikker på der står udenlandske klubber klar med en mere økonomisk fordelagtig pakke end vi kan tilbyde, så på den front synes jeg det vil være lidt smukt. Men jeg anerkender jo også at det kun bliver aktuelt, fordi Falk ikke længere er tæt på en startopstilling i FCK. Var han det, så blev han selvfølgelig sin kontrakt ud, så jeg er enig i det ikke skal fremstå som en eller anden tårevædet genforening.

Comment

Kommer Falk vil det styrke holdet og især midtbanen. En kæmpe gevinst for holdet og et signal til alle, om at OB vil bliver i superligaen og også i helst i Top 6.
                  Og helt ærligt - hvis jeg fik til tilbud fra en konkurrent om meget højere løn og bedre vilkår,,,,, så skiftede jeg da også. Det tror jeg at 99% ville gøre. Det samme gjorde Falk. Kom videre - bundklub eller topklub til mange gange højere løn…….hvorfor dog være negativ over en beslutning som alle nok ville vælge

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Har det på absolut samme måde. Hvis Falk kan holde sig skadefri er det en styrkelse og opgradering af holdet og det er selvfølgelig velkommen.
                    Men jeg glemmer aldrig hvordan det føltes den dag udmeldingen kom at han skiftede til FCK. Det var desperat og ødelæggende på en frygtelig måde. Den spiller som viste igen og igen hjertet og kærlighed til logoet. Den spiller som var vores håb at bygge et nyt hold op omkring ham.
                    Hvis han kommer til OB så er det en københavnerdreng vi får ind, en lejresvend ikke mere og ikke mindre. Og kærlighedsforklaringer til klubben må han virkelig spare sig ellers er du ikke den eneste som kaster op.
                    Et ret vildt karaktermord, man forsøger at begå her... Så store forventninger har jeg ikke til spillere i OB eller nogle andre klubber. Falk gav alt, mens han var her sidst. Han voksede sig for stor og fik et naturligt skifte. Han skifter til FCK i et - indrømmet - klodset skifte rent kommunikativt. Men ung fyr, måske naiv lige der. Synes ikke han kan klandres, at vores klub bare ikke havde midlerne og evnerne til at løfte holdet til hans niveau - eller få ham solgt i tide.

Og ja, så bliver han FCK'er. Men seriøst. Han er langt fra den eneste fynbo, der bliver forelsket i Kbh som by og langt fra den eneste spiller, der har flere klubber i hjertet. Men derfor kan man jo godt stadig have nære følelser for OB og Fyn.

Han går glip af en god løn ved at skifte til OB, hvis han gør det. Og så er han pengegrisk?

For mig en to-klubsspiller, der har givet fuld gas i de klubber, han har været i (3 med Middelfart). Ingen pis, ingen disrespekt for OB mens han har været i FCK, altid en god, likeable fyr. Selvfølgelig har han følelser for OB. Er de lige så stærke som for dem i Middelfart eller FCK? Det ved jeg ikke, er også ligeglad. Hvis han kommer, så er det OGSÅ fordi han har følelser for klubben. Ellers havde han aldrig overvejet den mulighed.

Comment

Hvis det var hvilken som helst anden udenlandsk spiller med Falks kvalitet og niveau, så ville forummet gå selvsving over hvor fedt det var. Hvis han kan løfte OB i et par sæsoner så er det vil ligegyldigt om han hedder Falk, Nunez, Bodgmø eller Kim til efternavn, så længe han giver alt mens han er her.

At folk stadig hænger sig i et skifte der skete for 10 år siden, siger desværre nok mest om hvor lidt vores klub har fllyttet sig siden dengang. Falk skiftede jo ikke ligefrem til en direkte konkurrent.

Comment

Oprindeligt indsendt af Båtnak Se indlæg

Et ret vildt karaktermord, man forsøger at begå her... Så store forventninger har jeg ikke til spillere i OB eller nogle andre klubber. Falk gav alt, mens han var her sidst. Han voksede sig for stor og fik et naturligt skifte. Han skifter til FCK i et - indrømmet - klodset skifte rent kommunikativt. Men ung fyr, måske naiv lige der. Synes ikke han kan klandres, at vores klub bare ikke havde midlerne og evnerne til at løfte holdet til hans niveau - eller få ham solgt i tide.

Og ja, så bliver han FCK'er. Men seriøst. Han er langt fra den eneste fynbo, der bliver forelsket i Kbh som by og langt fra den eneste spiller, der har flere klubber i hjertet. Men derfor kan man jo godt stadig have nære følelser for OB og Fyn.

Han går glip af en god løn ved at skifte til OB, hvis han gør det. Og så er han pengegrisk?

For mig en to-klubsspiller, der har givet fuld gas i de klubber, han har været i (3 med Middelfart). Ingen pis, ingen disrespekt for OB mens han har været i FCK, altid en god, likeable fyr. Selvfølgelig har han følelser for OB. Er de lige så stærke som for dem i Middelfart eller FCK? Det ved jeg ikke, er også ligeglad. Hvis han kommer, så er det OGSÅ fordi han har følelser for klubben. Ellers havde han aldrig overvejet den mulighed.
                        Jeg tænker, at du er så passioneret i dit forsvar af Falk, at du helt misser pointen og skriger karaktermord.

Falk er en dedikeret københavner dreng og har været det længe.Falk skiftede til FCK på en yderst ydmygende måde for klubben. Han er nu for gammel og så skal han tages tilbage. Det er godt nok svært at se den "store mulighed" for at få en spiller med så tilsyneladende fremragende moralsk kompas tilbage.

Det er faktisk helt uforståeligt.
                        Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Meget enig i at Falk vil være en kæmpe forstærkning. Både spillemæssigt, men ikke mindst at have en med hans erfaring i truppen, tror han vil kunne lære de unge spillere utrolig meget, det er i hvert fald også det man høre fra dem der kommer frem i FCK, at Falk virkelig er en som man ser op til.

Ift det der skete for 10 år siden, så er der åbenbart mange der glemmer hvordan OB pissede på ham. At han vil tilbage hertil viser bare hvor meget han vil OB. Han får 800.000 om måneden i FCK, hvis han er heldig får han måske 250.000 i OB, hvor mange andre er villig til at gå så meget ned i løn på deres job?
                          Det kan godt være en ung Falk stod og blev præsenteret i en FCK trøje, det var ikke smart, men at at give en ung mand skylden for det, fremfor der er en agent eller en klub der rådgiver ham til ikke at gøre det.
                          Og så lige tilbage til at hvordan OB behandlede ham. Vi tilbød ham en lønnedgang. Dengang Superligaens største profil som havde tilbud fra udlandet, tilbød vi en lavere løn en den han i forvejen havde. Det er simpelhen respektløst, og håber klubben er et andet sted i dag. Det havde været bedre at sige vi kan ikke forlænge pga økonomien, end at ligge et bud på bordet der er dårligere efter det han havde præsteret.

At han vil tilbage viser i virkeligheden bare hvor stor kærlighed han har til klubben. Det er sådan en spiller jeg gerne vil have, en der vil klubben

Comment

Er der nogen andre, der går med tanken om, at Falk tilbage kunne være en åbning for at hans legekammerat Christian også tager turen? Han har stadig til gode at finde en ny klub, og med Falk hjemme i Odense kunne det være, at det lokkede lidt ekstra?

Man har i hvert fald lov til at drømme indtil, det ikke længere er en mulighed. Så er midtbaneproblemet måske også løst

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...empe-underskud

udokumenteret og udokumenteret, jeg troede det var gængs viden, at ACH har tabt 220.000 kroner hver eneste dag i 2024, og intet tyder på at 2025 bliver bedre.

Jeg føler selv, jeg læser det meste OB-stof, og jeg mindes simpelthen ikke, jeg nogensinde har læst eller hørt om, at det skulle være et mål i sig selv, at fodboldforretningen skulle være uafhængig. Jeg siger ikke, du tager fejl, jeg siger bare, jeg slet ikke har set, hørt eller opfanget den nuance af OS&E - og det er jeg ikke ene om.
                              Det står bl.a. i strategien side 11 og i diverse interviews med BW (én af grundene til at han blev ansat).

Mht. Horsens, så er det jo noget af en journalistisk drejning at skrive, at de taber 220.000,- om dagen.

Der står i artiklen at pengene er investeret, dvs. konverteret til aktiver og ikke driftstab (hvor de smider pengesedler ud ad vinduet hver dag). Tydeligt at mange journalister og andet godtfolk ikke kan forstå at læse et regnskab med bemærkninger ! Hvis du har købt et nyt hus for et år siden for 3.650.000,- har du jo heller ikke tabt 10.000,- om dagen, da det er et likvid du hurtigt kan realisere.

"Klubben meddeler, at det store underskud skyldes en store strategiske investeringer, der er foretaget det seneste år.

Her er der blandt andet blevet smidt penge efter nye træningsfaciliteter, investeringer i spillertruppen og moderniseringer af fysioterapi- og genoptræningsrum."

De har underskud fordi de vil fremtidssikre klubben, som ikke kan få kunstigt åndedræt fra andre ben som i OS&E og PSE.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det står bl.a. i strategien side 11 og i diverse interviews med BW (én af grundene til at han blev ansat).

Mht. Horsens, så er det jo noget af en journalistisk drejning at skrive, at de taber 220.000,- om dagen.

Der står i artiklen at pengene er investeret, dvs. konverteret til aktiver og ikke driftstab (hvor de smider pengesedler ud ad vinduet hver dag). Tydeligt at mange journalister og andet godtfolk ikke kan forstå at læse et regnskab med bemærkninger ! Hvis du har købt et nyt hus for et år siden for 3.650.000,- har du jo heller ikke tabt 10.000,- om dagen, da det er et likvid du hurtigt kan realisere.

"Klubben meddeler, at det store underskud skyldes en store strategiske investeringer, der er foretaget det seneste år.

Her er der blandt andet blevet smidt penge efter nye træningsfaciliteter, investeringer i spillertruppen og moderniseringer af fysioterapi- og genoptræningsrum."

De har underskud fordi de vil fremtidssikre klubben, som ikke kan få kunstigt åndedræt fra andre ben som i OS&E og PSE.
                                Nu er jeg ikke erhvervsmand, men som jeg forstår regnskaber, kan du tage eksempelvis 2.000.000 kroner og investere i et træningsanlæg.

Så har du rykket 2.000.000 fra likvide midler over til aktiver, der skal nedskrives over 40 år. Så vil de som sådan ikke figurere i et underskud, kun den del der afskrives over tid vil være et "tab" eller underskud.

Hvis de 80 millioner Horsens har i underskud udelukkende var investeringer i faciliteter, så er vi enige om, at Horsens ville være et bedre sted. Men jævnfør deres eget regnskab, så har de i 2024 investeret 8,2 millioner i faciliter, men har et underskud på driften på 57,9 millioner kroner. Selskabets ellers fine egenkapital er rutsjet fra 49,8 millioner til -30 millioner fra 2023 til 2024.

Årsagen til underskuddet er ikke investeringer, men det er simpelthen at man har storsatset på at komme tilbage i Superligaen, og man kan ikke længere nyde faldskærmspenge. Nettoomsætningen i klubben er næsten halveret fra 2023 til 2024 (fra 42,7 millioner til 24,9), hvilket indikerer at man virkelig mangler de ekstra indtægter SL genererer.

Jeg anerkender at Horsens satser på at blive en fast del af Superligaen, men at skrive, at deres eksorbitante underskud kommer fordi de "investerer" sig ud af krisen er faktuelt forkert. Nærmere sandheden kommer vi i ledelsesberetningen, hvor de selv skriver:

"I 2024 har vi derfor taget en række beslutninger, hvor vi har investeret i både vores organisation, vores hold og vores faciliteter. Dette har krævet betydelige udgifter i forbindelse med afvikling af eksisterende kontrakter og til indgåelse af nye. Vi er således gået fra 60 fuldtidsansatte i gennemsnit til 84 fuldtidsansatte i gennemsnit".

AC Horsens har fyret og opsagt alle mulige spillere, trænere og lignende, med store økonomiske konsekvenser. Når man så samtidig henter spillere for tyve millioner, giver "lok-bedre-spillere-til-dårligere-klub"-lønninger og desuden ikke rykker op - så koster det knaster. Derfor har AC Horsens underskud, og den dag amerikanerne bliver trætte af at lege med Horsens, så har de et problem.

https://cvrapi.dk/virksomhed/dk/fodb...ns-as/89943728

Comment

Working...
                                X