Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Er lidt interesseret i argumenterne for, at Falk ikke vil passe ind?

Den “gamle” version af ham, ville jeg mene passer perfekt ind i en offensiv og direkte spillestil, med en masse fart og højt pres. Han var jo en vildt energisk spiller der aldrig stod stille, og kunne dække store områder.

Den spiller han er blevet til, kan jeg også godt se fungere. Hvis han stadig har samme mindset, men nu ligger mere tilbagetrukkent og kan binde spillet sammen på midten. Vi får brug for løbestærke spillere, men vi får også brug for en, der kan binde det sammen centralt på banen. Vi har selv set, hvor usammemhængende det kan blive uden Bonde og Manneh til at binde det sammen. På Zorningers Brøndbyhold var Mukhtar afsindsindigt vigtig fx.

Hvis argumentet er hans skadehistorik på det seneste, så forstår jeg til gengæld fuldt ud.

Comment

Jeg ser ingen af dem nævnt i artiklen som særlig seriøse. Måske den meste seriøse af dem er Hjulsager, men ved ikke om det er realistisk.

AZ spiller stort set aldrig med kanter, og ofte med diamant på midten og to fremme, så tror de 3-5 spillere vi henter, alt efter om nogen bliver solgt, er til den centrale del af banen.

Mine gæt kunne være:
      - Casper Nielsen. Får ikke så meget spilletid i Club Brugge, kender OB, ser ham som ideel i den måde AZ vil spille på, da han er utrolig løbestærk.

Mathias Greve: udover han er teknisk god, så er han oftest en af dem der løber mest, kender OB.

Falk: så en artikel den anden dag hvor jeg fik det indtryk at han ikke bliver i FCK. Gør han ikke det tænker jeg OB er eneste alternativ medmindre han skal prøve udlandet. I A-Z måde at spille på tænker jeg han kunne fungere fint i en 8 eller 10 i en diamant.

Mathias Jørgensen: Løbestærk, god i presspillet, og selvom han brænder nogle chancer lavede han alligevel en del mål på et dårligt AaB hold. Hvis Luka bliver solgt kunne jeg godt se Grot og MJ i front i et tomands angreb.

Derudover tænker jeg at en god solid 6’er en prioritet. Er i tvivl om Tom Trybull i AZ måde at spille på.

Ejdum er ideel i AZ system så får han en eller to tilført at lege med på midten tænker jeg det bliver godt.

Tænker ikke vi henter alle 5 ovenstående, men kunne da håbe på en enkelt eller to af dem :)

Comment

Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

Den “gamle” version af ham, ville jeg mene passer perfekt ind i en offensiv og direkte spillestil, med en masse fart og højt pres. Han var jo en vildt energisk spiller der aldrig stod stille, og kunne dække store områder.

Den spiller han er blevet til, kan jeg også godt se fungere. Hvis han stadig har samme mindset, men nu ligger mere tilbagetrukkent og kan binde spillet sammen på midten. Vi får brug for løbestærke spillere, men vi får også brug for en, der kan binde det sammen centralt på banen. Vi har selv set, hvor usammemhængende det kan blive uden Bonde og Manneh til at binde det sammen. På Zorningers Brøndbyhold var Mukhtar afsindsindigt vigtig fx.

Hvis argumentet er hans skadehistorik på det seneste, så forstår jeg til gengæld fuldt ud.
        Synes Zorniger siger det ret klart at han får brug for unge løbestærke spillere, som kan løbe mange højintense løb.
        Jeg ville være bekymret for om Falks bentøj kan holde til de højintense løb der kræves af ham. Han har set noget sårbar ud de seneste par sæsoner, men kunne han holde sig sladesfri kan jeg sagtens se ham fungere under en Zorniger.
        Casper Nielsen er decideret skræddersyet, selvom dåbsattesten også taler imod ham. Han kan jo virkelig eksekvere en hårde af højintense 8'er-løb. Kan han være det mindste interesseret, så tror jeg vi vil gå benhårdt efter ham

Comment

Jeg tænker også noget at det handler om, hvor mange penge folk er villige til at investere i ham. Han har stadig to år tilbage i FCK, på en kæmpe kontrakt, så hvis vi skulle lokke ham til Odense, ville han sikkert skulle være lønførende. For mig at se ville det ikke være en god måde at prioritere vores penge på, alder og skader taget i betragtning

Comment

Selvom jeg godt gad se Falk i OB trøjen igennem så tror jeg at det bliver svært at forene.

Hvis OB står mellem en ung 22 årig midtbanespiller til de samme penge som man kan hente Falk for - så ved vi alle nok godt hvad OB vælger.

Selvom det vil være smukt…

Noget helt andet. Det bliver da monster spændende, hvad det her gør for dynamikken omkring anførerbindet.

Jeg tror ikke det forbliver på Myhras skulder. Tror nok mest på en udefra.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Selvom jeg godt gad se Falk i OB trøjen igennem så tror jeg at det bliver svært at forene.

Hvis OB står mellem en ung 22 årig midtbanespiller til de samme penge som man kan hente Falk for - så ved vi alle nok godt hvad OB vælger.

Selvom det vil være smukt…

Noget helt andet. Det bliver da monster spændende, hvad det her gør for dynamikken omkring anførerbindet.

Jeg tror ikke det forbliver på Myhras skulder. Tror nok mest på en udefra.
              Der har vi vist været før med en anfører der ikke kendte klubben indefra .. uden synderlig succes med det "projekt". Jeg anser stadig Myhra eller Trybull forudsat at de er i klubben når vinduet lukker for at være de oplagte valg.

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Hører TB i interview med SFÅ. TB nævner at kontrakter med nye spillere godt kan være længere end den med AZ. Ikke noget overraskende i det, overhovedet ikke. Måden det blev sagt på gør, at jeg forventer mindst en kontrakt på mindst 4 år. Som sagt ikke overraskende, konstaterer det bare.

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...orstaerkninger
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Man kan jo spørge sig selv: Hvorfor er Falk gledet ud af FCKs hold og er endt som en marginalspiller?

Er det fordi han er blevet dummere og ikke forstår fodbold på et ligeså højt niveau længere? Næppe
                    Er det fordi han er blevet dårligere teknisk, ikke kan tæmme bolden ordentligt mere, ikke kan lave de samme vendinger og eller sparke til bolden med med samme kvalitet? Det tvivler jeg også på.

Det er nok nærliggende at tro, at der qua det at han er blevet ældre og samtidigt har haft nogle skader der har holdt ham ude i en længere periode, ikke kan performe på samme niveau fysisk længere, eller i hvert fald har svært ved at finde tilbage til samme niveau som tidligere.

Lyder det foreneligt med en træner, hvor næsten alt handler om, hvor høj fysisk intensitet der kan spilles med? Nej, det lyder faktisk som et helt forfærdeligt match. Kan Falk finde tilbage til tidligere tiders fysiske kompetence med en længere genoptræning? Måske, men alderen og skadeshistorikken tilsiger, at det bliver svært.

Er det så værd at tage chancen på en så dyr spiller som han efter alt at dømme vil være? Nej, det vil nok være væsentligt klogere at bruge dem på noget med større sikkerhed, fremfor noget der kan ende som en komplet fuser.

Comment

Falk til OB er et absolut no go….han er for dyr, for gammel og for risikobetonet en investering…NEJ TAK
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                      2025 stadig med armene over kors

Comment

Tænker ikke Falk ville passe ind i Zornigers måde at spille på

Comment

Sådan helt på mavefornemmelse, så synes jeg tilgangen af Alexander Zorniger gør, at Rasmus Falk-tilgangen virker mindre sandsynlig. Zorniger virker mere som en, der ville knuselske Casper Nielsen i stedet for.

Men jeg er faktisk lidt spændt på, om Jakob Bonde også kan blive lidt klemt i Zorniger-maskinen. Han var jo lidt Kroghs mand, en styrmand på midtbanen ikke nødvendigvis de lange højintense løb, men temposætter og -dræner afhængig af kampens forløb. Ikke umiddelbart en mand, der står til at få sin position tilbage - og så skal vi jo have to 8'ere og en 6'er.

Comment

Vi skal ikke have Falk.

Alene af den åbenlyse årsag, at vi selvfølgelig ikke skal hjælpe ham ud af en knibe i den klub, som han brændte vores alle sammens klub for.Gad vidst om han fx er åben for at posere med OB trøje, mens han stadig er på plastik-kontrakt? Jeg tvivler.

At han så er gammel, afdanket, tung og dyr kan vi kalde sekundære årsager.
                            Last edited by Mhjortebjerg; 01-06-2025, 21:40.
                            Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
                              Vi skal ikke have Falk.

Alene af den åbenlyse årsag, at vi selvfølgelig ikke skal hjælpe ham ud af en knibe fra den klub han brændte klubben for.

At han så er gammel, afdanket, tung og dyrk kan vi kalde indicier.
                              Nej lad os holde os væk fra ham. Giver specielt ingen mening under AZ hvis det overhovedet gjorde inden.

Men det samme kan vel så siges om CE hvis han om 3 år ville vende tilbage og AZ mirakuløst stadigvæk var her

Comment

Må også indrømme, at jeg bliver overrasket hvis der ikke kommer 1-2 tyske spillere ind (eller bare andre spillere Zorniger har arbejdet med før). Måske en reserve-spiller fra Greuther Fürth.

Comment

Working...
                                X