Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg vil lige nævne Arman Taranis fra FC Roskilde som mulig transfer. Jeg har ikke hørt noget, det er bare min forslag. Han har et pænt mål- og assistsnit, specielt i lyset af, at han har spillet for et absolut bundhold i 1. Division. Desuden lyder han som en, som vil afprøve sig på et højere niveau og han har et rigtig godt skud. Om et år udløber hans kontrakt, han bliver 24 i år og han har været forbi Burnleys ungdomshold. Jeg synes OB skulle kigge nærmere på ham, han har også en handfuld u-kampe for Danmark på cv og han kan dække flere positioner i angrebet. Han kan sikkert ikke betragtes som A+ forstærkning/tilgang, men han kunne være et godt supplement til vores angreb med nogle andre kompetencer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg er egentlig ikke så nervøs for de enkelte spillere .. reelt har vi ikke de dårligste spillere mand for mand i næste sæson sådan som det ser ud nu men som hold .. puha ..

Myhre/Hansen
      Owusu. Burgy. Gomez. Adam.
      Trybull.
      Ejdum. X
      DonD. Luca. Grot.

Hansen/Eskildsen
      McCoy. Bjørn. Askou. ?/(Bryde/Helveg).
      Sandberg. (Lassen)
      Grubbe. (Gryner) Yaya. (Bender)
      Markus. Hansborg. Magnus.

er ikke den dårligste opstilling i SL .. og talenterne vil heller ikke være de ringeste reserver ..

Kunne rigtig godt tænke mig en CB, CDM og CM samt erstatninger for de der måtte forsvinde (Nico) og blive solgt.
      Og så har man stadig Bonde i baghånden men han må jo så forsøge at slå Ejdum eller en ny af .. konkurrence skader ikke ..
      Meget kommer for mig an på om vi fastholder det nuværende system eller går tilbage til f.eks. en 4-4-2 med diament. Vi har kvalitetsmæssigt set slet slet ikke spillerne til at spille 4-3-3, især defensivt. Det er allerede blivet vist her i foråret og det bliver endnu værre i Superligaen, da kvaliteten selvsagt er langt højere. Så det kræver i mine øjne langt flere forstærkninger end hvis vi går tilbage til en 4-4-2 med diament eller lign.

Vi bør også indstille vores spil og system på at vi vil blive presset langt mere end i denne sæson og det har da også ofte haltet gevaldigt defensivt. Taget dette samt økonomien i betragtning, så giver det bedst mening i at skifte system til f.eks. 4-4-2 med diament eller med 2 defensivemidt foran forsvaret. Det vil i mine øjne kræve færre nødvendige indkøb (i forhold til overlevelse i Superligaen) end ved at fastholde 4-3-3. Det er selvsagt også lettere at forsvare end at skabe en kamp og vi kommer for det meste til at skulle forsvare os i næste sæson.

Der skal stadigvæk flere forstærkninger ind også selv om vi skifter system. Bredden er både kvalitetsmæssigt og antalmæssigt for tynd i mine øjne. Flere af de unge har pt. ikke det der skal til for at overleve i Superligaen. De kan sikkert få det på sigt, men ikke for nuværende. Men flere af de unge, vil have godt af at blive udlejet og/eller at vi skifter system. Der er også flere som jeg synes er gået ned i kvalitet, Trybull er for langsom til Superligaen og især i dette system, selv i 1 div. og han er fortsat en kortmagnet, hvilket ikke bliver et mindre problem i næste sæson, da det går langt hurtigere end i 1.div og han får ikke sin hurtighed tilbage.

Dertil kommer at vi mangler noget offensivt kvalitet på midten. Bonde kommer ikke i omdrejninger lige med det samme og desværre sker det tit at spillere som har været ude med en alvorlig skade i længere tid, har mistet noget af deres kvalitet, som de havde før. Det håber jeg selvsagt ikke sker, men det er noget man bør tænke på i dette transfervindue. Jeg mener reelt set at det kun er Ejdum i det nuværende system som har kvaliteten i Superligaen til at spille i det nuværende system. De andre er enten for urutineret og/eller ikke gode nok pt.

Så der er rigtig meget arbejde at gøre både på og udenfor banen. TB står overfor sin svendeprøve i OB denne sommer og med de udmeldninger som er kommet plus erfaringerne fra de seneste mange år, gør at jeg ikke er alt for positiv ang.næste sæson. Men håber jeg bliver positivt overrasket.
      Last edited by Mwape; 24-05-2025, 11:55.

Comment

Så sker der evaluering hos TB og vi må se hvad han kommer frem til.

Først og fremmest trænersituationen:

Har SK levet op til forventningerne og opnået målene baseret på en klar og tydelig spillestil, brug af ungdomsspillere og tretiært oprykning.
        Min holdning er kendt men såfremt TB vurderer at SK har gjort hvad han kunne baseret på det materiale der var stillet til rådighed af ham selv kigger han så indad og tænker at det sats man gjorde på grund af forspringet det var ok eller undskylder han sig med at der ikke var forstærkninger at hente grundet den række man lå i.

Jeg forudser en masse bortforklaringer hvor hverken SK der havde ansvaret for holdet eller TB der havde ansvaret for spillerne tager ansvaret på sig, endsige at der sker ændringer, hvilket vil sige at vi ender ud med det samme i starten af næste sæson som vi sluttede denne sæson “for det gik jo” uden blik for at det kun lige gik og at det faktisk ikke gik særlig godt.

Skulle der ske noget med TB eller SK ser jeg frem til begrundelserne herfor og hvorfor de samme begrundelser ikke var set/brugt før.

På spillersiden har OB vel på nuværende tidspunkt spillere til en opstart men nogen kan blive solgt og skal erstattes med bedre ligesom vi kan forvente tre reelle forstærkninger, hvoraf en bør være en erfaren styrmand til forsvaret for det er horribelt så stor en si der er og så en styrmand til den centrale midt og her tænker jeg en ny 6’er da Trybull måske ikke er så stærk som tidligere.
        Bonde bandt spillet sammen og det har manglet siden han blev skadet.
        Om det så er en central midt mere eller en til offensiven er jeg usikker på henset til at jeg ikke ved hvorfor Grot, Luca og DonD ikke skulle være gode nok i SL - bevares der kan forstærkes men måske ikke der er mest behov.

målmandssituation er ok (når Myhra er ok igen)
        backsituation er ok med Owusu og Adam
        CB ok med en forstærkning (Bjørn stadig underligt)
        CM ok med en forstærkning
        Offensiv ok, måske med en forstærkning men det skal jo ikke være en reserve.
        Last edited by Plum; 25-05-2025, 13:18.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...o-forlader-agf

Lur mig om ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Jeg tænker egentlig at Duelund er tæt på toppen af det vi kan tiltrække hvis vi reelt er på markedet efter en type som ham .. Akoto kender jeg på ingen måde

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Jeg mener at huske, en bruger på Bold.dk i kommentarfeltet omtale, at han skifter til OB, og den skulle være sikker - altså Duelund.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Jeg tænker egentlig at Duelund er tæt på toppen af det vi kan tiltrække hvis vi reelt er på markedet efter en type som ham .. Akoto kender jeg på ingen måde
                Men passer han ind i det OB har brug for … det er fint at få tilført kvalitet men det skal også gerne passe ind så vi ikke ender i en situation med 4 højre backs f.eks.
                Offensive midtbaner har OB nogle af men mangler boks til boks 8’er og/eller en der kan binde spillet sammen ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Om Akoto kunne kun finde,:
                  er fra en fodbold familie, to yngre brødre spiller også
                  startede karrieren i Wehen-Wiesbaden (3. Bundesliga men kun få minutter spilletid, skader og sygdom) og Mainz 05 U23 (Regionalliga)
                  højre fod
                  fast mand i Dresden i 2. Bundesliga i 21/22 og efter nedrykningen i 3. Bundesliga 22/23, spillede cf, hb og dm i Dresden
                  674 Superligaminutter i to år for Aarhus.

Vel næppe den styrmand vi har brug for.
                  https://www.transfermarkt.de/michael...MR/saison/2024
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men passer han ind i det OB har brug for … det er fint at få tilført kvalitet men det skal også gerne passe ind så vi ikke ender i en situation med 4 højre backs f.eks.
                    Offensive midtbaner har OB nogle af men mangler boks til boks 8’er og/eller en der kan binde spillet sammen ..
                    Det er netop der jeg har min tvivl om Duelund når vi har Ejdum, W.Martin og evt. Yaya, Grubbe og Bonde når han er klar igen.

Believe OB

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Om Akoto kunne kun finde,:
                      er fra en fodbold familie, to yngre brødre spiller også
                      startede karrieren i Wehen-Wiesbaden (3. Bundesliga men kun få minutter spilletid, skader og sygdom) og Mainz 05 U23 (Regionalliga)
                      højre fod
                      fast mand i Dresden i 2. Bundesliga i 21/22 og efter nedrykningen i 3. Bundesliga 22/23, spillede cf, hb og dm i Dresden
                      674 Superligaminutter i to år for Aarhus.

Vel næppe den styrmand vi har brug for.
                      https://www.transfermarkt.de/michael...MR/saison/2024
                      Det lyder ikke som det TB siger vi ønsker at tiltrække

Believe OB

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Jeg mener at huske, en bruger på Bold.dk i kommentarfeltet omtale, at han skifter til OB, og den skulle være sikker - altså Duelund.
                        '

Hvis du henviser til denne artikel: https://bold.dk/snak/nyheder/r-sler-...ead_id=636562#

Vandkanden

fre 18. apr 11:28

Han skriver kontrakt med OB inden for den nærmeste fremtid.
                        De har været ude efter ham tidligere. Og det er ganske vist.

Comment

Det er netop der jeg har min tvivl om Duelund når vi har Ejdum, W.Martin og evt. Yaya, Grubbe og Bonde når han er klar igen.
                          Bonde og måske Ejdum på en rigtig god dag er de eneste i nærheden af Duelunds niveau, som jeg husker det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                            Bonde og måske Ejdum på en rigtig god dag er de eneste i nærheden af Duelunds niveau, som jeg husker det.
                            En skadesfri Mikkel Duelund i topform er mindst to niveauer over både Bonde og Ejdum pt, men kan den Duelund findes igen? Bonde er en bundspiller i suppen imo, og Ejdum er stadig ung og i udvikling, men det ville være galimatias at sende lønkroner efter Duelund.

Comment

Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

En skadesfri Mikkel Duelund i topform er mindst to niveauer over både Bonde og Ejdum pt, men kan den Duelund findes igen? Bonde er en bundspiller i suppen imo, og Ejdum er stadig ung og i udvikling, men det ville være galimatias at sende lønkroner efter Duelund.
                              Hvorfor ?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvorfor ?
                                Hvorfor det ville være dumt? Det er spekulationer for mit vedkommende. Manden har vel dårligt spillet en seniorsæson uden at være blevet ramt af skader, og jeg ser hurtigt for mig, at vi ender med et par glasben med permanente skår. Men som sagt mener jeg, at hans topniveau er rigtig, rigtig godt, selvom han havde svært ved at bide sig på i AGF, så hvis klubben oprigtig tror på, at han kan forløse sig i Odense, så er han oplagt. Jeg ville dog nok sige "tak, men nej tak".

Comment

Working...
                                X