Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Nu igen?
    Synes Plum stiller et meget fair spørgsmål

Jeg har tidligere lovet først at kommentere på TB efter den 4. kamp

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

De handler der har været ud var da “offentlige” længe før de blev offentlige. Det samme med Falk ind og de to ukendte tyskere kom meget kort efter at AZ var tiltrådt så ikke noget overraskende der …

Men hvilke spillere har TB og JN i kikkerten efter et års forberedelse til SL?
      Nu var Falk åbenbart længere et tema i klubben og man måtte vel vente hvordan Falks situation i FCK ville udvikle sig.
      Og det er ja også mulighed at de havde forberedt noget for offensiven og så gav Zornigers netværk pludselig muligheden at gribe til en endnu højere hylde med Arp.
      At det blev lidt roligere nu kan ikke bekymre mig fordi tolker det sådan at vi kigger på spillere fra høje hylder hvad mest sker senere i vinduet og ikke bare fra den lokale abdendam som allerede ville være landet fordi projektet i Odense skal være meget interessant for de
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Nu var Falk åbenbart længere et tema i klubben og man måtte vel vente hvordan Falks situation i FCK ville udvikle sig.
        Og det er ja også mulighed at de havde forberedt noget for offensiven og så gav Zornigers netværk pludselig muligheden at gribe til en endnu højere hylde med Arp.
        At det blev lidt roligere nu kan ikke bekymre mig fordi tolker det sådan at vi kigger på spillere fra høje hylder hvad mest sker senere i vinduet og ikke bare fra den lokale abdendam som allerede ville være landet fordi projektet i Odense skal være meget interessant for de
        Man var ret klar i mælet fra TB's side omkring de tre første signings. Dem fik man relativt hurtigt, og var nok dem man vurderede som nødvendige for at blive superligaklar. Nu er vi nok mere ude i noget "Nice to have". Jeg tror man er rimelig komfortable omkring at vi nok skal klare os fint, men Zorniger vil ikke bare klare sig fint, og derfor tror jeg også der arbejdes med signings, som er fra øverste hylde, og det ville næsten være for godt til at være sandt, hvis en oprykker kan skaffe 5-6 stykker af dem næsten allerede inden sæsonen er gået igang. Det kræver som regel både noget tålmodighed, stædighed og lidt held at lokke klassespillere til klubber som vores.

Comment

Nu igen?
          Ja desværre. Der må jo være en grund til det massive nag, der hersker. Hvis vi bare vidste hvad, ville det være lettere at håndtere.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Ja desværre. Der må jo være en grund til det massive nag, der hersker. Hvis vi bare vidste hvad, ville det være lettere at håndtere.
            Tror ikke nogle af os bærer "nag", men reagerer mere på fakta end følelser/fornemmelser.

Mener vi begge har lovet at frede diskussionen omkring TB m.fl. indtil 5. kamp, så vi alle kan nyde starten på sæsonen uden fnidder

Comment

Nu igen?
              Jamen der er jo ikke kommet nogen endnu … kun salg … Jeg er da transfersulten …
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Som jeg har forstået det, så prøver TB at bokse lidt over OBs egen vægtklasse når det kommer til indkøb, og hente spillere der måske ikke ser OB/Superligaen som drømme destinationen.
                Hvis dette står til troende, så er det måske ikke så underligt de ikke er hentet så tidligt i transfer vinduet.

Selvfølgelig har TB og JN et eller andet skyggehold, eller en liste over navne, at tro andet er for useriøst.
                Absolut enig .. bare utålmodig …
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Er som sådan heller ikke bekymret men blot utålmodig. Kunne faktisk godt forestille mig at deres skyggefuld måske ers skrottet lidt fordi men vil have endnu bedre spillere end oprindeligt planlagt fordi Arp og Falk har lagt en ny standart. Kan jo ikke gå ud og hente “ringere” end dem hvis der skal hentes til start11, hvilket jeg forventer ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Selvfølgelig ville vi ikke give Sisto en chance - heller ikke da vi spillede med kanter. Der er ingen dansk Superliga-klub, der vil røre Sisto med en ildtang.

Ok, måske BW ville være tilpas skør, dén medgiver jeg.
                    Nu igen?

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Man var ret klar i mælet fra TB's side omkring de tre første signings. Dem fik man relativt hurtigt, og var nok dem man vurderede som nødvendige for at blive superligaklar. Nu er vi nok mere ude i noget "Nice to have". Jeg tror man er rimelig komfortable omkring at vi nok skal klare os fint, men Zorniger vil ikke bare klare sig fint, og derfor tror jeg også der arbejdes med signings, som er fra øverste hylde, og det ville næsten være for godt til at være sandt, hvis en oprykker kan skaffe 5-6 stykker af dem næsten allerede inden sæsonen er gået igang. Det kræver som regel både noget tålmodighed, stædighed og lidt held at lokke klassespillere til klubber som vores.
                      Har … sæsonen er altså i gang, dermed ikke ment at truppen skal være færdigt, det tror jeg ikke at der er nogen der er før sidste dag i vinduet ..
                      Sybtes også at OB i weekenden viste at flere spillere er nødvendigt frem for “nice to have” - der er et nede to have ..

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Nu igen?

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Synes Plum stiller et meget fair spørgsmål

Jeg har tidligere lovet først at kommentere på TB efter den 4. kamp
                          Fair? Tja, tjoeh... At diskutere hvilke navne der er (eller har været) på listen kan da være meget sjovt og en øl eller lignende, men det er jo noget vi aldrig vil få svar på. Medmindre de offentliggør det. Men det som jeg læser ind i spørgmålet er mere: "havde de nogen spillere i kikkerten? Har de overhovedet lavet noget?". Og det synes jeg på ingen måde er fair. De er flere, der arbejder fuldtid med det hele året. Hvorfor skulle de ikke udføre deres arbejde ordentligt?

Desuden... enhver kunne da sige sig selv, i det sekund Zorniger blev offentliggjort, at det ville have indvirken på transferplanerne (selvom de naturligvis har snakket med ham om det inden). Når en træner som ham kommer ind bliver han da bare en megavigtig resource for klubbens scouting-apparat. De kan scoute nok så meget på spillere, men når det kommer til det f.eks. tyske marked er det svært at komme i nærheden af det kendskab han som træner har til spillerne. Tyske spillere har generelt klaret det godt i Danmark og har været nemt integrerede. Zorniger er tydeligvis en træner, der har nogle meget specifikke krav til hvad spillerne skal kunne - og dermed givetvis også hvem der kan gøre det. Det er også logisk, at han kan åbne nogle muligheder der ellers ikke ville være tilgængelige.

Der er mange grunde til, at det ville være grænsende til inkompetent hvis de ikke tog hans anbefalinger meget seriøst og satte flere af dem op i toppen af listen med transfermål. Deres opgave er så også at evaluere spillerne og sørge for, at dem der kommer ind vil passe godt i OB.

Jeg vil da heller ikke bliver overrasket hvis der kommer en tysker eller to mere. Jeg har svært ved at forestille mig andet end, at Zorniger har 3-4 potentielle tyske spillere på de fleste positioner, som sikkert kunne gøre sig i Superligaen. Men det er klart, at de skal passe på det ikke bliver for meget et Zorniger-hold, der nærmest vil gå i opløsning når han en dag ikke er træner i klubben længere. Der er en balance, der skal rammes der.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Har … sæsonen er altså i gang, dermed ikke ment at truppen skal være færdigt, det tror jeg ikke at der er nogen der er før sidste dag i vinduet ..
                            Sybtes også at OB i weekenden viste at flere spillere er nødvendigt frem for “nice to have” - der er et nede to have ..
                            Jeg tror bestemt også at Zorniger stadig er på “need to have” både når det kommer til hans angriber, midtbanespiller og venstrabenet CF. - Det blivet vildt spændende at se hvem vi lander

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Ingen nag - blot utålmodighed …

Eller … måske ikke nag men stadig noget udorståenhed over hvorfor TB holdt fast i SK, hvorfor der ikke skete en styrkelse af midtbanen efter Bondes skade og salget af Manneh samt den manglende strategi men det har intet med denne sommers transfers at gøre.

Jeg (AZ, m.fl.) mener stadig at vi mangler en midtbane og jeg er helt med på at det nok var svært at finde en i vinters osv. men hvis det var nemt havde man jo ikke brug for en kompetabel sportsdirektør.

Og så er det måske ikke så meget TB jeg skal pege fingre af men jeg er stadig lidt uforstående over hvad der samlet skete da ledelsen meldte ud at nu skulle man undersøge hvad det var der gjorde at OB rykkede ned, klarede sig under par osv. Det skulle undersøges både eksterne og internt og pludselig 14 dage efter var BW fyret, TB ansat som Sportschef (han var åbenbart den eksterne og havde fundet løsningen på det hele der heldigvis var at han selv skulle være sportschef).

Der er som sådan ikke noget bag mod TB .. bare en masse løse ender, manglende forklaringer og hurtige løsninger.
                              Er man så kritisk bliver der snakket udenom, uld i mund og man får at vide at man er typisk kritisk Fynbo ..

Jeg kan ikke finde ud af at flytte indlæg til anden tråd men vil du eller andre reagere, er I velkomne til at gøre det i denne tråd: https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...tidens-skygger

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Fair? Tja, tjoeh... At diskutere hvilke navne der er (eller har været) på listen kan da være meget sjovt og en øl eller lignende, men det er jo noget vi aldrig vil få svar på. Medmindre de offentliggør det. Men det som jeg læser ind i spørgmålet er mere: "havde de nogen spillere i kikkerten? Har de overhovedet lavet noget?". Og det synes jeg på ingen måde er fair. De er flere, der arbejder fuldtid med det hele året. Hvorfor skulle de ikke udføre deres arbejde ordentligt?

Desuden... enhver kunne da sige sig selv, i det sekund Zorniger blev offentliggjort, at det ville have indvirken på transferplanerne (selvom de naturligvis har snakket med ham om det inden). Når en træner som ham kommer ind bliver han da bare en megavigtig resource for klubbens scouting-apparat. De kan scoute nok så meget på spillere, men når det kommer til det f.eks. tyske marked er det svært at komme i nærheden af det kendskab han som træner har til spillerne. Tyske spillere har generelt klaret det godt i Danmark og har været nemt integrerede. Zorniger er tydeligvis en træner, der har nogle meget specifikke krav til hvad spillerne skal kunne - og dermed givetvis også hvem der kan gøre det. Det er også logisk, at han kan åbne nogle muligheder der ellers ikke ville være tilgængelige.

Der er mange grunde til, at det ville være grænsende til inkompetent hvis de ikke tog hans anbefalinger meget seriøst og satte flere af dem op i toppen af listen med transfermål. Deres opgave er så også at evaluere spillerne og sørge for, at dem der kommer ind vil passe godt i OB.

Jeg vil da heller ikke bliver overrasket hvis der kommer en tysker eller to mere. Jeg har svært ved at forestille mig andet end, at Zorniger har 3-4 potentielle tyske spillere på de fleste positioner, som sikkert kunne gøre sig i Superligaen. Men det er klart, at de skal passe på det ikke bliver for meget et Zorniger-hold, der nærmest vil gå i opløsning når han en dag ikke er træner i klubben længere. Der er en balance, der skal rammes der.
                                Syntes at du har rigtig meget ret i at man skal passe på at man ikke bygger holdet op omkring AZ. Der er alt for sårbart og noget vi jo har set før.
                                Klart man skal have nogle specielle typer til det spil man ønsker og der har TB lagt ud at det skal være mere Moseby end Bordinggaard eller hvordan det blad lagt ud og det er fint. Men det skal være sådan at når der kommer en ny træner skal denne kunne overtage holdet med det udtryk og de spillere der er skal ikke forsvinde fordi træneren ikke er der.
                                Som skrevet i anden tråd så tror jeg også at niveauet er hævet med de sugnings der er sket og ja, AZ har helt sikkert haft fingeren med i Arp, nok mindre Falk men jeg håber ikke på en tyskerkoloni der er lokket af AZ. De skal helst komme pga OB og AZ er ikke OB ..

Comment

Working...
                                X