Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalkamp Middelfart-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    det var faktisk det værst tænkelige udfald. Vi røg ud - efter forlænget spilletid. Havde vi nu for fanden bare tabt i ordinær spilletid, så havde vi da fået sparet vores spillere bare lidt.
    Hvis jeg høre en eneste OB'er nævne de 30 min. på noget tidspunkt, så pisser jeg i deres kaffeautomat!!!!
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Amen. Folk herinde behandler stadig i høj grad klubben, som var den en aktie. Handel x, y og z - stigning i kurs.

      OB er en klub. En klub, der har været så grelt behandler gennem 15 år, at man tror, det er løgn.

      Det kommer til at tage år at få en slagkraftig trup, og jeg er slet ikke sikker på, at vi som klub rejser os igen.

      Det er dét, der er på spil - ikke alle de her idiotiske og småborgerlige automatreaktioner om ting, man ikke forstår.
      Du fortsætter dine arrogante og bedrevidende indlæg, som det vist kun er dig, der forstår...

      Du bliver ved med at tale om aktier, men forstår vist ikke helt, hvad de er, med de sammenligninger du kommer med

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Jeg har faktisk tidligere skrevet i en anden tråd, at vi vil se ham på bænken i løbet af efteråret
        dét må ikke ske.

        Hvis TB skal være her en længere periode og rydde op i klubben - så skal han ikke i nærheden af trænersædet.

        - håber i stedet de har en liste med potentielle kandidater klar, så man ikke ender med endnu en midlertidig træner, hvis vi når helt derud.

        Forhåbentlig ser vi en stærk mod reaktion på lørdag...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
          Bliver spændende og se hvad der sker i kampen imod Hillerød. Det her er så stort et tilbageslag på mange måder at vist der ikke er helt andre boller på suppen så er det SK raus.

          Mener han burde være fyret med den nedrykning. Men sagde ok, så lad os se hvad han har lært mv. Men selvfølgelig med meget kort snor. Meget lidt har han lært, ser det ud til.

          Han har meget at bevise fortsat og især efter sidste sæson og nu dette.
          Du bevæger dig ind i en hvepserede her fordi Søren Krogh er jo faktisk det store offer. Han har jo ikke noget hold eller kultur at arbejde med og den nye sportsdirektør skal bygge alt op fra bunden og den øverste ledelse (Enrico, Thorborg m.fl.) er også uskyldige da de i 2 år er ført bag lyset af den onde Bjørn fra Sverige.

          Det HELE er Bjørn Weststrøms skyld!!! , som ene mand har præsteret af fjerne alt hvad der hedder kultur i den 137 år gamle klub OB og det vilde er at Bjørn Weststrøm kun skulle bruge 2 år på at smadre klubbens kultur ( hej Enrico og Niels).

          Og du må for guds skyld ikke stille spørgsmålstegn ved hvordan vores cheftræner allerede inden kampen havde meldt op, hvor svær en opgave det var at møde Middelfart fra 2. division fordi denne taberretorik har ingen sammenhæng med spillernes præstation, som jo kan føres i en lige linje tilbage til Bjørn den Grusomme. (PS: Ironi kan forekomme i små bidder i dette indlæg).

          Jeg er blot bekymret for vores klub, ligesom jeg var op til seneste sæson som desværre endte med en helt fortjent nedrykning. De griner stadig i Vejle og Lyngby.
          Min største bekymring er faktisk ikke Søren Krogh (men ham er jeg heller ikke tryg ved), men mere at alle dem som sidder i den øverste ledelse er sluppet afsted med at gå under radaren ved blot at udskifte Bjørn med Troels og Hjortebjerg med U17 træneren.

          Alle dem der ansatte Bjørn Weststrøm og Andres Alm sidder stadig og trækker i trådene.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

            Jeg kan ret godt lide Søren Krogh. Jeg tror bare ikke han er dygtig nok til at træne OB på den lange bane.
            Og bestemt heller ikke på den korte bane.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Og bestemt heller ikke på den korte bane.
              Jeg vil da ikke udelukke at han er god nok til at rykke os op.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Vi var vel egentlig favoritter i 8 af 10 kampe i taberslutspillet, og vil være det i samtlige NB-liga kampe. At vores træner har den tabermentalitet, og behov for at tale modstanderne op, er ikke sundt og kan ret hurtigt forplante sig i truppen.
                Og det har han gjort i over et halvt år nu … det er den kultur der bliver indført …
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                  Og den kultur indebærer, at man sætter sig mere op til en pokalkamp mod et 2. Divisionshold, end tilfældet var. Så kulturen og opbygningen af den får sig et slag i bollerne, når man leverer sådan en gang makværk. Man kan altid ryge ud, og i det store hele er pokalen en sekundær turnering, når man vil bygge og rykke op, men den indsats var en fornærmelse mod klubben og den kultur, vi gerne vil bygge op.

                  MvH ChrisOB
                  Amen.

                  Comment


                    [QUOTE=OleKBH;n348792]

                    Du bevæger dig ind i en hvepserede her fordi Søren Krogh er jo faktisk det store offer. Han har jo ikke noget hold eller kultur at arbejde med og den nye sportsdirektør skal bygge alt op fra bunden og den øverste ledelse (Enrico, Thorborg m.fl.) er også uskyldige da de i 2 år er ført bag lyset af den onde Bjørn fra Sverige.

                    Det HELE er Bjørn Weststrøms skyld!!! , som ene mand har præsteret af fjerne alt hvad der hedder kultur i den 137 år gamle klub OB og det vilde er at Bjørn Weststrøm kun skulle bruge 2 år på at smadre klubbens kultur ( hej Enrico og Niels).
                    Tror ikke du finde én eneste herinde som ser det på den måde. Men mange som har det sådan at OB var en meget syg patient i årevis som fik en dødelig medicin til sidstcfra to svenske "wannabe -læger.
                    Og du må for guds skyld ikke stille spørgsmålstegn ved hvordan vores cheftræner allerede inden kampen havde meldt op, hvor svær en opgave det var at møde Middelfart fra 2. division fordi denne taberretorik har ingen sammenhæng med spillernes præstation, som jo kan føres i en lige linje tilbage til Bjørn den Grusomme. (PS: Ironi kan forekomme i små bidder i dette indlæg).
                    Om der er en sammenhæng med holdets præstation er svært at vurdere, men vil ikke klandre en træner for at advare holdet i hensigt af en modstander fra lavere række især fær en pokalkamp som også er en derby. Synes ansvaret for nederlaget findes i Kroghs oostilling og taktik i dag men ikke i kommunikationen før kampen. Og han viser desværre én gang mere manglende reaktion/indgreb fra trænerbænken under en kamp
                    Jeg er blot bekymret for vores klub, ligesom jeg var op til seneste sæson som desværre endte med en helt fortjent nedrykning. De griner stadig i Vejle og Lyngby.
                    Min største bekymring er faktisk ikke Søren Krogh (men ham er jeg heller ikke tryg ved), men mere at alle dem som sidder i den øverste ledelse er sluppet afsted med at gå under radaren ved blot at udskifte Bjørn med Troels og Hjortebjerg med U17 træneren.

                    Alle dem der ansatte Bjørn Weststrøm og Andres Alm sidder stadig og trækker i trådene.[
                    Der er vi meget enig. Der kom kun få ord og så dukkede de ned og slippede billigt.
                    /QUOTE]

                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Tja, du lyder lidt ligesom flere andre, der har ytret sig om sagen, med forskellige trænere og andre sportslige ansvarlige, igennem årene; så umiddelbart kan jeg jo kun erklære mig enig. Jeg tror stadig ikke at SK er manden, der kan hæve vores bundniveau og jo flere af den slags indsatser som i dag (skyd hul i at vi ryger ud; det er sekundært i denne sammenhæng), jo mere forstærkes den følelse. Vores fokus skal være på at bygge og rykke op. Man bygger op ved at vise, at man kan hæve bundniveauet; når man selv adresserer det. Jeg er mere pinligt berørt over indsatsen, end at vi ryger ud. Vi fortjente at ryge ud. Det er hvad jeg har det mest stramt med. Ligesom tilfældet var mod Fredericia. Og Nykøbing. Og Brønshøj. Så lavt må man ikke falde, når man er i gang med at bygge op. Punktum.

                      MvH ChrisOB
                      Jeg håber, du får ret m Søren K. Ville have det fint med at skulle æde min tvivl, hvis det bliver bedre over tid - og jo, koldt vand, ting tager tid, osv. Det var bare så ulideligt ringe i dag. Og jeg er rørende enig i det fremhævede; det er indsatsen, der er pinlig. Alle kan have en dårlig dag og ryge ud af pokalen, men måden det skete på...jesus.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Kæmpe fordel at ryge ud. Nu kan vi koncentrere os om ligaen. Ingen pokal, Ingen europæisk gruppespil.
                        Det samme vi sagde sidste år….Nu kan vi koncentrere os om at undgå nedrykning.

                        Comment


                          [QUOTE=andlox;n348801]
                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Du bevæger dig ind i en hvepserede her fordi Søren Krogh er jo faktisk det store offer. Han har jo ikke noget hold eller kultur at arbejde med og den nye sportsdirektør skal bygge alt op fra bunden og den øverste ledelse (Enrico, Thorborg m.fl.) er også uskyldige da de i 2 år er ført bag lyset af den onde Bjørn fra Sverige.

                          Det HELE er Bjørn Weststrøms skyld!!! , som ene mand har præsteret af fjerne alt hvad der hedder kultur i den 137 år gamle klub OB og det vilde er at Bjørn Weststrøm kun skulle bruge 2 år på at smadre klubbens kultur ( hej Enrico og Niels).
                          Tror ikke du finde én eneste herinde som ser det på den måde. Men mange som har det sådan at OB var en meget syg patient i årevis som fik en dødelig medicin til sidstcfra to svenske "wannabe -læger.
                          Og du må for guds skyld ikke stille spørgsmålstegn ved hvordan vores cheftræner allerede inden kampen havde meldt op, hvor svær en opgave det var at møde Middelfart fra 2. division fordi denne taberretorik har ingen sammenhæng med spillernes præstation, som jo kan føres i en lige linje tilbage til Bjørn den Grusomme. (PS: Ironi kan forekomme i små bidder i dette indlæg).
                          Om der er en sammenhæng med holdets præstation er svært at vurdere, men vil ikke klandre en træner for at advare holdet i hensigt af en modstander fra lavere række især fær en pokalkamp som også er en derby. Synes ansvaret for nederlaget findes i Kroghs oostilling og taktik i dag men ikke i kommunikationen før kampen. Og han viser desværre én gang mere manglende reaktion/indgreb fra trænerbænken under en kamp
                          Jeg er blot bekymret for vores klub, ligesom jeg var op til seneste sæson som desværre endte med en helt fortjent nedrykning. De griner stadig i Vejle og Lyngby.
                          Min største bekymring er faktisk ikke Søren Krogh (men ham er jeg heller ikke tryg ved), men mere at alle dem som sidder i den øverste ledelse er sluppet afsted med at gå under radaren ved blot at udskifte Bjørn med Troels og Hjortebjerg med U17 træneren.

                          Alle dem der ansatte Bjørn Weststrøm og Andres Alm sidder stadig og trækker i trådene.[
                          Der er vi meget enig. Der kom kun få ord og så dukkede de ned og slippede billigt.
                          /QUOTE]
                          Jeg tror ikke på vi som klub rykker os, hvis ledelsens “oprydning” og “vende hver en sten” blot ender op med en fyring af Bjørn Weststrøm og Frank Hjortebjerg. Vi kører stadig 95% videre i samme rille…..og det er en taberrille.

                          Comment


                            [QUOTE=OleKBH;n348804]
                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Jeg tror ikke på vi som klub rykker os, hvis ledelsens “oprydning” og “vende hver en sten” blot ender op med en fyring af Bjørn Weststrøm og Frank Hjortebjerg. Vi kører stadig 95% videre i samme rille…..og det er en taberrille.
                            Nej, den fyring alene rykker intet. Spørgsmålet er om nedrykningen virkede så stærkt at de (Thorborg/sportsudvalget) har forstået at de SKAL ændre deres tilgang og at Troels fik råderummet/magten at arbejde med den der kulturobygning han beskriver med kloge ord. Men det indikerer at det bruger tid og man skal holde linjen i det i længere tid uden at de blander sig.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Du bevæger dig ind i en hvepserede her fordi Søren Krogh er jo faktisk det store offer. Han har jo ikke noget hold eller kultur at arbejde med og den nye sportsdirektør skal bygge alt op fra bunden og den øverste ledelse (Enrico, Thorborg m.fl.) er også uskyldige da de i 2 år er ført bag lyset af den onde Bjørn fra Sverige.

                              Det HELE er Bjørn Weststrøms skyld!!! , som ene mand har præsteret af fjerne alt hvad der hedder kultur i den 137 år gamle klub OB og det vilde er at Bjørn Weststrøm kun skulle bruge 2 år på at smadre klubbens kultur ( hej Enrico og Niels).

                              Og du må for guds skyld ikke stille spørgsmålstegn ved hvordan vores cheftræner allerede inden kampen havde meldt op, hvor svær en opgave det var at møde Middelfart fra 2. division fordi denne taberretorik har ingen sammenhæng med spillernes præstation, som jo kan føres i en lige linje tilbage til Bjørn den Grusomme. (PS: Ironi kan forekomme i små bidder i dette indlæg).

                              Jeg er blot bekymret for vores klub, ligesom jeg var op til seneste sæson som desværre endte med en helt fortjent nedrykning. De griner stadig i Vejle og Lyngby.
                              Min største bekymring er faktisk ikke Søren Krogh (men ham er jeg heller ikke tryg ved), men mere at alle dem som sidder i den øverste ledelse er sluppet afsted med at gå under radaren ved blot at udskifte Bjørn med Troels og Hjortebjerg med U17 træneren.

                              Alle dem der ansatte Bjørn Weststrøm og Andres Alm sidder stadig og trækker i trådene.
                              Helt enig. Det ligner lidt for meget noget vi har set i sidste sæson.

                              Comment


                                Var i Middelfart i går. Stod lige bag OBs bænk. Det var, som alle kunne se, en ekstremt svag indsats. Enkelte spillere gjorde det, de skulle (Myhra, naturligvis og et par stykket mere bl.a. Ejdum).

                                Men igen viser det jo bare, at fodbold er en holdsport, hvor man ikke er stærkere end sig svageste led. Og det svagest led i går var Manneh. Han var pivringe. Han (og flere andre) luntede rundt på banen. Alt det vi har set i de første 3 kampe med, at spillerne sprinter i pres var ikke-eksisterende. Alle Middelfarts spillere fik al tid i verden til at afvikle og så er man rigeligt dygtig, når man spiller i 2. div.
                                Jeg må også lige henvise til Ole Spions kommentar i SFÅ i weekenden, hvor han siger at kulturen først står sin prøve i modgang. Det blev helt tydeligt, at Manneh måske er en af dem, som ikke har det der skal til. Han vil det ikke nok. Da han bliver skiftet ud, går han direkte ud uden at hilse på nogen – hverken træner eller medspiller på bænken. SK kigger bebrejdende i retning af ham. Så sætter han sig og surmuler på en havestol ved siden af bænken Da alle under straffesparkskonkurrencen står og holder om hinanden foran bænken – trænere og spillere – er han den eneste der ikke vil være med. Flere forsøger at få ham med. Men han står bare med korslagte arme. Det ender med at der står en OB-spiller på hver side af ham og holder rundt om hans skuldre. Han står med korslagte arme. Sådan én er der ikke plads til på et så skrøbeligt hold.
                                Hvis det viser sig at Manneh er en del af problemet og ikke løsningen, skal TB hurtigst muligt signe en 6´er. Lige nu kan Manneh jo gøre præcis hvad der passer ham, når han ikke har en konkurrent til pladsen.
                                Samtidig må jeg bare sige, at der ikke behøver at være nogen som helst hype omkring at forlænge med Fenger. Alt det der han ”kæmper røven ud af bukserne”-snak er ligegyldig, når manden teknisk og taktisk er så svag. Han er bare ikke god nok.

                                Jeg gider slet ikke gå ind i en diskussion af, om SK tabte kampen for os i går eller det stadig er den haltende kultur (eller måske er det sørme en blanding….) For vi bliver aldrig enige ;o) Det er også lige meget lige nu. Hvis SK kan blive ved med at vinde kampe i ligaen og arbejder med kulturen, som jeg håber alle kan se er nødvendig, går det jo nok lidt endnu.

                                Men en ting til, som jeg gerne vil have folk til at holde øje med i de næste kampe, er mange OB´eres grundteknik, som jeg naturligt nok altid har haft stor fokus på som træner i børne- og ungdomsfodbold. 3-4 OB-spillere spænder hver gang korrekt op i fodleddet og rammer bolden på ”ækvator” det rigtige sted med foden, når de laver en indersideaflevering. Den der er mest stabil er faktisk Slotsager, derefter Ejdum. Hvad betyder det egentligt, når man ikke er omhyggelig nok med det? Man kan ikke spille en hård nok og 100% præcis aflevering. Bolden ”triller” igen og igen hen til medspilleren med alt for lidt speed. På den måde kan man aldrig bringe modstanderen ud af organisation ved hjælp af en aflevering, hvilket erbydende nødvendigt, hvis man vil i top 6 på sigt. Prøv at sammenligne OBs generelle afleveringsniveau (tempomæssigt) med f.eks. BIF eller hvis det skal være sublimt: Spaniens landshold. Det er en lillebitte ting, men en uhyggeligt vigtig ting. Den er grundlaget for, om man kan åbne en modstander med en aflevering nok gange i løbet af en kamp til at der faktisk kan skabes nok chancer til at vinde. Når jeg ser træning, er det præcis det samme. Grundniveauet er simpelthen ikke godt nok på indersideafleveringer.
                                EDIT: det gode er, at to spillere fra eget akademi, kan det. Det tyder på, at man "opdrager" spillerne i den rigtige retning.

                                Last edited by claudes1; 07-08-2024, 06:26.

                                Comment

                                Working...
                                X