Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalkamp Middelfart-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Så lad mig kalde jer über-SK-kritikere. Du har ret "haters" er for hårdt et udtryk - undskyld for det! Men jeg iagttager, at der en gruppe på forum, som næsten kun råber "SK" hver eneste gang noget skal kritiseres i øjeblikket. Det bliver lidt trættende, når det ikke er mere nuanceret. SK har arbejdet med kulturen siden han overtog holdet. Han forsøger nu at implementere en spillestil, hvor man gerne vil presse modstanderen højt på banen. Man står - i ligaen - med tre spillere på kanten af modstanderens felt ved målspark. Når det pres virker, er det smukt at se. Det gjorde det utallige gange mod Hvidovre. Men det tager meget lang tid at implementere til perfektion, især fordi Alm ikke gad den slags. Samtidig er vi begyndt at spille med back-overlap i meget større omfang end tidligere. Man har kun de træninger man har. Jeg vil hellere havde at de får implementeret spilsystem A ordentligt dette efterår, da det er det der skal tegne OB i lang tid. Så må plan B og plan C komme til senere.
    Det virker som om folk tror, at det er præcis den samme startopstilling som sidste år og man bare skal justere lidt. Mod Hvidovre var syv (7!!!) nye i startopstillingen i forhold til 90% af sidste sæson. Det er mig en gåde, at folk tror, at det skal virke og man skal kunne omstille til plan B, når det ikke spiller. Det er jo et helt nyt hold. Relationer skal bygges op, der er et hav af ungdomsspillere i truppen, som har rigeligt at kæmpe med i deres direkte dueller og docering af kræfter osv. Nu påpeger du, at jeg har en middelmådig tankegang. Det tror jeg egentligt ikke. Men den må stå for din egen regning. Jeg tænker mere, at man måske skulle se lidt bredere på projektet for at se det fulde billede af de udfordringer SK står overfor. Jeg synes jo ikke at han er verdens bedste træner. Men måske er han netop den rette lige nu, og som OB kan få fat i lige nu. Men jeg har dyb respekt for den opgave han står over for og midt i.
    Jeg tror, at meget af jeres SK-kritik skal ses i lyset af OBs nedrykning. I mener, at SK havde rigeligt tid til at få skuden rettet op og han tog en masse dårlige taktiske beslutninger. Det er jo nok der vores uenighed opstår. Han lavede mange udefra set besynderlige beslutninger. Men alt hvad jeg har af 1.-håndsviden fra spillere i truppen og hvad BP, SK og TB sidenhen nu har sagt offentligt, har det været en fuldstændig vanvittig trup at være træner af. Det er derfor også min påstand at det havde været overordentligt svært for nogen træner at redde det her. Set i bagklogsskabens klare lys havde det nok været det bedste, at en lang række spillere ikke havde spillet i foråret. Noget i nærheden af alle de såkaldte "profiler" som BW havde hentet til at være rygrad og kvalitet i truppen. Jeg har svært ved at se en eneste ny træner komme ind fra gaden og sætte de 5-6 spillere på tribunen. Men det er jo spekulation. Fair nok, at mene at BW ikke er eneste årsag til nedrykning og at SK måske kunne have gjort noget anderledes - men han er tæt på 100% ansvarlig for at klubben ligger i ruiner i min optik (ja, og så er det jo egentligt NTs skyld - men det er en anden historie). Som jeg ser det setup, som SK skulle præstere i før sommerferien, vil jeg ikke mene at det var givet, at han burde kunne holde os i ligaen. Vi havde jo ret beset den dårligste trup (med på papiret dygtige enkeltspillere), når så mange spillere faktisk ikke spillede for at holde OB i ligaen.
    Fair nok, du har din holdning til hvad man kan forvente af en cheftræner i OB og jeg har min, samt hvad man kan forvente af en klub som budgetmæssigt er i top 6 i Danmark.

    Comment


      Vi ser godt nok fodbold forskelligt men det er jo selve charmen ved spillet... Vi kan sagtens være enige om at Manneh var ringe.

      En nævner Fenger som dårlig, og er nærmest klar til at forære ham væk. Sådan så jeg det slet ikke. I lange perioder af 2.halvleg, synes jeg at MF næsten er ene om at tage initiativ, løbe i dybden og komme til halve chancer. Teknisk perfekt bliver han sgu aldrig, men jeg har klart MF blandt de bedre OB'ere i går.

      En anden synes Mihajlo er dårlig. Det synes jeg heller ikke. Han forsvarede og krigede (og tog et meget klogt gult kort på en omstilling sidst i kampen) og spillede meget Mihajlosk! Afleveringsspillet er ikke noget at prale af, men for dælen det er svært for ham og Slotsager, når der er så lidt bevægelse foran dem. De havde vel 50 afleveringer til hinanden, fordi der ikke var andre steder at spille den hen.

      Slotsager bliver rost for sine afleveringer (ok, det var nok en mere generel betragtning). I går forsvarede TS vel fornuftigt, men I Guder, hvor havde han mange pasninger, der lå en halv meter forkert og 2 eller 3 gange afleverer han upresset ud over sidelinjen.

      Grubbe kan vi blive enige om - han slås, men han ellers intet at byde på! Hvorfor han skal spille højre angriber i anden halvleg, imens CWM spiller 8'er er SÅ besynderligt.

      Markus Jensen bliver delvist rost, jeg synes han spillede forfærdeligt. Den side han spiller i, er konstant under pres defensivt fordi hans pres/ forsvarsspil er rent alibi. Når man stod på stadion i går og kiggede på ham, fik jeg flashbacks til min egen lidet flatterende fodboldkarriere. Det var lige præcis sådan man dækkede op, når man enten ikke følte sig inde i kampen, eller bare var usikker på, hvordan fanden man dækker op.

      En sidste ting, som ingen rigtigt bruger tid på er, hvorfor fanden vi ikke stiller i stærkeste opstilling? Har SK intet lært af fadæsen i Fredericia sidste sæson? Stil dog med Fenger og Luca samtidig. Lad Nico starte OG Ejdum. Så kan vi smide de uprøvede kræfter ind i anden halvleg, når vi fører 2-0 og Middelfart mister gejsten. Vores måde at gøre det på, er alt hvad en underdog kan drømme om. Holdet er på intet tidspunkt optimeret, og vi gør det meget nemmere for Middelfart at være med.
      Last edited by OBHelvegKonge; 07-08-2024, 11:54.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Fair nok, du har din holdning til hvad man kan forvente af en cheftræner i OB og jeg har min, samt hvad man kan forvente af en klub som budgetmæssigt er i top 6 i Danmark.
        Ja, det er også her middelmådigheden som jeg omtaler kommer ind i billedet f.eks.

        Comment


          Dér hvor Fenger var bedst, var da han blev hevet op i angrebet for et par år siden, og lavede nogle mål. Han er for teknisk og taktisk dårlig på kanten - men hvorfor ikke smide ham på top sammen med Luca?

          I går tænkte jeg, hvad det egentlig er Markus Jensen kan. Han løber forvildet rundt, tager dårlige beslutninger og ligner generelt en der er overmatchet på divisionsniveau. Mange var bare dårlige i går - men er de bedre?

          OB skal starte fra bunden, og købe et par kvalispillere, som kan hive de unge lidt op. Der mangler i hverfald 1 kvali centermidt og 2 offensive kvalispillere. Så betal det de koster, ellers bliver det meget dyrere i længden. Og ja, det skulle man have gjort sidste år. Men bedre sent end aldrig

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
            Dér hvor Fenger var bedst, var da han blev hevet op i angrebet for et par år siden, og lavede nogle mål. Han er for teknisk og taktisk dårlig på kanten - men hvorfor ikke smide ham på top sammen med Luca?

            I går tænkte jeg, hvad det egentlig er Markus Jensen kan. Han løber forvildet rundt, tager dårlige beslutninger og ligner generelt en der er overmatchet på divisionsniveau. Mange var bare dårlige i går - men er de bedre?

            OB skal starte fra bunden, og købe et par kvalispillere, som kan hive de unge lidt op. Der mangler i hverfald 1 kvali centermidt og 2 offensive kvalispillere. Så betal det de koster, ellers bliver det meget dyrere i længden. Og ja, det skulle man have gjort sidste år. Men bedre sent end aldrig
            Man prøver at vride systemet lidt, så Fenger trækker ind ved siden af Luca, men jeg kunne også godt tænke mig at se en regelret duo med Fenger og Luca.

            Der mangler klart støtte til de unge, men vi skal hente de rigtige profiler; det var vel den største fejl under BW - at man ikke skænkede mennesker bag en tanke.

            Jenner har også til gode at imponere mig.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
              Vi ser godt nok fodbold forskelligt men det er jo selve charmen ved spillet... Vi kan sagtens være enige om at Manneh var ringe.

              En nævner Fenger som dårlig, og er nærmest klar til at forære ham væk. Sådan så jeg det slet ikke. I lange perioder af 2.halvleg, synes jeg at MF næsten er ene om at tage initiativ, løbe i dybden og komme til halve chancer. Teknisk perfekt bliver han sgu aldrig, men jeg har klart MF blandt de bedre OB'ere i går.

              En anden synes Mihajlo er dårlig. Det synes jeg heller ikke. Han forsvarede og krigede (og tog et meget klogt gult kort på en omstilling sidst i kampen) og spillede meget Mihajlosk! Afleveringsspillet er ikke noget at prale af, men for dælen det er svært for ham og Slotsager, når der er så lidt bevægelse foran dem. De havde vel 50 afleveringer til hinanden, fordi der ikke var andre steder at spille den hen.

              Slotsager bliver rost for sine afleveringer (ok, det var nok en mere generel betragtning). I går forsvarede TS vel fornuftigt, men I Guder, hvor havde han mange pasninger, der lå en halv meter forkert og 2 eller 3 gange afleverer han upresset ud over sidelinjen.

              Grubbe kan vi blive enige om - han slås, men han ellers intet at byde på! Hvorfor han skal spille højre angriber i anden halvleg imens CWM spiller 8'er er SÅ besynderligt.

              Markus Jensen bliver delvist rost, jeg synes han spillede forfærdeligt. Den side han spiller i er konstant under pres defensivt fordi han pres/ forsvarsspil er rent alibi. Når man stod på stadion i går og kiggede på ham, fik jeg flashbacks til min egen lidt flatterende fodboldkarriere. Det var lige præcis sådan man dækkede op, når man enten ikke følte sig inde i kampen, eller bare var usikker på, hvordan fanden man dækker op.

              En sidste ting, så ingen rigtigt bruger tid på er, hvorfor fanden vi ikke stiller i stærkeste opstilling? Har SK intet lært af fadæsen i Fredericia sidste sæson? Stil dog med Fenger og Luca samtidig. Lad Nico starte OG Ejdum. Så kan vi smide de uprøvede kræfter ind i anden halvleg, når vi fører 2-0 og Middelfart mister gejsten. Vores måde at gøre det på, er alt hvad en underdog kan drømme om. Holdet er på intet tidspumkt optimeret, og vi gør det meget nemmere for Middelfart at være med.
              det tror jeg nu vi var mange der undrede os over i går. Og helt enig - tager man modstanderen SÅ seriøst som man udtaler, så starter man i stærkeste opstilling - forlanger fuld skrue fra start. Og så håber man kampen er afgjort efter 60 - hvor man så kan skifte ud.

              Istedet ender man et sted hvor man forsøger at spare spillere - som så pga forlænget spilletid ender med at spille næsten en hel kamp alligevel.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                det tror jeg nu vi var mange der undrede os over i går. Og helt enig - tager man modstanderen SÅ seriøst som man udtaler, så starter man i stærkeste opstilling - forlanger fuld skrue fra start. Og så håber man kampen er afgjort efter 60 - hvor man så kan skifte ud.

                Istedet ender man et sted hvor man forsøger at spare spillere - som så pga forlænget spilletid ender med at spille næsten en hel kamp alligevel.
                Præcist, kunne være rart hvis vi også begynder at lærer af den/de fejl...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Siger han, men hvad er der sket

                  SKs "modstanderen er også rigtig rigtig stærk" til TBs "Jeg er fuldstændig ligeglad med vinderkultur, jeg interesserer mig for en overvinderkultur (to manage the unmanageable)" og "Det er betydelig vigtigere at være en god leder end en god taktiker".

                  Føler mere at den kulturændring ligger i deres egen selvforståelse/-indsigt end i det der giver points/sejre. Tænk at du som cheftræner har en chef som ikke synes du behøver, at være den store taktiker, så længe spillerne elsker dig.

                  Måske der er en grund til, at man f.eks. i England har assistenttrænerne til at tage sig af de daglige træninger og manageren/cheftræneren sig af det taktiske/kampene.



                  Du behøver ikke svare på mine indlæg mere. Jeg svarer ikke på dine mere, da jeg ikke synes dialogen er frugtbar..

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                    Du kan kalde os hvad du vil for min skyld egentlig, men haters er som sagt nok lige i overkanten. :) Det SK som har hovedansvaret for spillet på banen, så derfor kommer han jo tit i fedtetfadet. Men det da ikke "kun" hans skyld når det går dårligt eller godt for den sags skyld. Han lide også under at vi ikke har fået flere spillere end endnu f.eks. håber det kan være med til at højne kvaliteten af spillet og tiltag fra bænken af. Det medgiver jeg og det falder så tilbage på TB.

                    Rigtig fin observation. Vi har en række næsten uprøvede spillere i den her trup. Ja, de udgør vel ca. 1/4 af de spillere som er i spil. Jeg vil mene at det er et kæmpe sats, hvis TB ikke lykkes med at hente et par forstærkninger.

                    Jeg synes netop at det er nuanceret, at påpege han vi kun ser ud til at have en gameplan og det ligesom i sidste sæson. For det gav os problemer i sidste sæson og det giver os også problemer i går, imod Esbjerg og i 2 halvleg imod Hviovre inden vores 2 mål. Der burde vi også have omstillet os i min optik. Det da nuanceret kritik i min bog? Men ok.

                    Det jeg mener med at det er unuanceret, er jo blot at konstatere det, i stedet for at finde årsager ud over, at SK er en dårlig træner. Er det muligt at træne to spilsystemer samtidig med en trup med så mange ansigter? Hvis man nu har analyseret sig frem til at vi skal "reducere for at være tydelige", som TB kalder det, skal man mok gøre det så simpelt som muligt i en periode. Men det er klart, at det ikke går at vi ikke har en plan B, når plan A ikke virker - i min optik - på sigt.

                    Naturligvis har vi SK-kritikere da også sidste sæson i mente, hvor SK havde en stor del af ansvaret samt en bedre trup end min 3 af bundholdene. Deusden holdt han fast i samme system i for lang tid og der var flere som han først gav chancen tilsidst. Hvis det var sket tidligere havde der været en chance for at vi ville overleve og jeg synes slet ikke vi havde den ringeste trup.

                    Det er så her jeg mener, at vi ikke havde en bedre trup, fordi den åbenbart var disfunktionel. Det er bedre at have en lille funktionel trup med et stabilt bundniveau, end at have en større trup med nogle (ja faktisk i OBs tilfælde en del) "rådne æbler", som indeholder spillere med på papiret mere kvalitet end modstanderen. Det er jo også derfor, at det kan lykes Randers at tage til Parken og få uafgjort i undertal og at de gør det så relativt godt sæson efter sæson. De har en harmonisk trup, hvor man vil "dø" for hinanden. Så bliver personlig kvalitet sekundær, fordi det er en holdsport. Hvis du synes din holdkammerat er en klaphat, fordi han opfører sig som en klaphat, får du aldrig en god spillemæssig relation til ham.

                    Men medgiver at der også var meget udenfor banen som gav ham dårlige forhold som cheftræner. Hvilket hans manglende cheftræner erfaring ikke hjalp på, tværtimod. Hvilket medvirker til at valget af ham som cheftræner var og er forkert. Netop det at tror at OB ikke kan tiltrække en bedre cheftræner og mere erfaren end SK, er netop en del af den middelmådighed som jeg omtalte.

                    NT har skabt middelmådigheden med sin katastrofale måde at drive en fodboldklub på. Det kommer til at tage lang tid at rejse sig. Det er svært at acceptere. Men det bliver ekstra hårdt, hvis man ikke vil anerkende det.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Du behøver ikke svare på mine indlæg mere. Jeg svarer ikke på dine mere, da jeg ikke synes dialogen er frugtbar..
                      Okay, så du blev lige "pigesur" (beklager udtrykket i disse tider) !

                      Men jeg henviser bare til citater/udmeldinger, som vel ikke kan betvivles.

                      Så kør videre i din boble, hvor vi andre ikke må kommenterer på dine indlæg... da din mening åbenbart er den mest "frugtbare"

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Det er muligt at træne 2 systemer eller f.eks. en afart af gameplan a med mange nye spillere i andre pro klubber, hvorfor skulle OB så være undtagelsen. Men mindre man ikke evner det som træner og her henviser jeg ikke kun til SK. Men til trænere generelt.

                        Ang. trupkvaliteten ser vi bare forskeligt på det og det er jo fair nok. Ang. den uro der har været der, så havde OB været bedre tjent med at have en cheftræner med erfaring især i sådan en situation. Hvilket ikke er SKs skyld, men BW/NT.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                          Det er muligt at træne 2 systemer eller f.eks. en afart af gameplan a med mange nye spillere i andre pro klubber, hvorfor skulle OB så være undtagelsen. Men mindre man ikke evner det som træner og her henviser jeg ikke kun til SK. Men til trænere generelt.

                          Ang. trupkvaliteten ser vi bare forskeligt på det og det er jo fair nok. Ang. den uro der har været der, så havde OB været bedre tjent med at have en cheftræner med erfaring især i sådan en situation. Hvilket ikke er SKs skyld, men BW/NT.
                          Lad os lukke den der :o)

                          Comment


                            syntes godt nok der er stille fra OB i dag. Ingen interviews lagt op i går efter kampen eller noget.

                            Træner de i dag? Eller holder man fri?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Lad os lukke den der :o)
                              Det gør vi og hav en god dag. :)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                syntes godt nok der er stille fra OB i dag. Ingen interviews lagt op i går efter kampen eller noget.

                                Træner de i dag? Eller holder man fri?
                                Kan være at man vælger at tage nogle interne samtaler. Det er nok en meget god idé. Desuden skal vi også snart spille igen, så kan være de tager en slapper for at undgå skader.

                                Comment

                                Working...
                                X