Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

    Jeg sad og så 2. halvleg. Horsens var elendige. Der var en motorvej ned gennem deres hold hver gang Fredericia angreb.
    Ja det er jo lidt foruroligende for Horsens der åbenbart satser hårdt på oprykning i denne sæson.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

      Jeg sad og så 2. halvleg. Horsens var elendige. Der var en motorvej ned gennem deres hold hver gang Fredericia angreb.
      Ha ha , fedt . Gider sgu ikke have Horsens med op.

      Der var desværre ikke noget som pegede i retning af , at SK kan udvikle vores hold. Men når man nu i vanlig OB stil, fastholder sin dårlige beslutning, så må vi vente nogle kampe endnu med at vurdere om dårligere modstand kan hjælpe på det.

      Det blev en fed tur til Esbjerg, lækkert vejr, fedt stadion og 3 vigtige point.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

        Ja det er jo lidt foruroligende for Horsens der åbenbart satser hårdt på oprykning i denne sæson.
        Det kan vel dårligt være en overraskelse, specielt her i opstarten med så mange nye spillere. Risikoen er vel så at de aldrig får et flow i spillet og måske de ender i bund6 .. vi får se

        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Det kan vel dårligt være en overraskelse, specielt her i opstarten med så mange nye spillere. Risikoen er vel så at de aldrig får et flow i spillet og måske de ender i bund6 .. vi får se
          Horsens havde 5 mand i startopstillingen som fik debut, men Fredericia havde 7 nye.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Horsens havde 5 mand i startopstillingen som fik debut, men Fredericia havde 7 nye.
            Ok så .. jeg tænkte på den snak der har været bl.a. her inde. En noget tidlig konklusion må være at kvaliteten på ACHs indkøb ikke har samme niveau som Fredericias.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Ok så .. jeg tænkte på den snak der har været bl.a. her inde. En noget tidlig konklusion må være at kvaliteten på ACHs indkøb ikke har samme niveau som Fredericias.
              Tror nu spiller for spiller at Horsens indkøb er bedre. Men vi ved jo på egen krop at skifte en halv trup på en sæson sjældent er en god idé. Men mon ikke de bliver vildt svingende men spiller med i top 6 i løbet af foråret

              Comment


                Så lige højdepunkter VFF-BIF. Der er ikke noget at sige til at OB er rykket ned. Vi er jo næsten 1 1/2 division lavere i energi, tempo, teknik, tanke, vilje, kvalitet - ja, find selv på mere.
                Jeg holder altså fast i at praktisk talt alle OBs markspillere ikke ville kunne spille på et top 6 hold. Det her kommer til at tage LANG tid, som andre også har skrevet. Vi ER et 1. Div hold. Bare at rykke op, bliver en udfordring, tror jeg. Hvis det lykkes, skal vi hente 5-6 kvalitetsspillere for overhovedet at være sikre på at blive oppe. Men det bliver sgu en spændende rejse - næsten for spændende.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Så lige højdepunkter VFF-BIF. Der er ikke noget at sige til at OB er rykket ned. Vi er jo næsten 1 1/2 division lavere i energi, tempo, teknik, tanke, vilje, kvalitet - ja, find selv på mere.
                  Jeg holder altså fast i at praktisk talt alle OBs markspillere ikke ville kunne spille på et top 6 hold. Det her kommer til at tage LANG tid, som andre også har skrevet. Vi ER et 1. Div hold. Bare at rykke op, bliver en udfordring, tror jeg. Hvis det lykkes, skal vi hente 5-6 kvalitetsspillere for overhovedet at være sikre på at blive oppe. Men det bliver sgu en spændende rejse - næsten for spændende.
                  Man kan jo lidt nøgternt sige, at ingen af OBs spillere kan spille på et Superligahold.

                  Jeg er med på, at det ikke kan stilles sådan op, men jeg tror virkelig, vi alle skal til at bryde med nogle forestillinger.

                  Der skal bygges op helt fra bunden; vi må se, om der reelt er et fundament at bygge på.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Man kan jo lidt nøgternt sige, at ingen af OBs spillere kan spille på et Superligahold.

                    Jeg er med på, at det ikke kan stilles sådan op, men jeg tror virkelig, vi alle skal til at bryde med nogle forestillinger.

                    Der skal bygges op helt fra bunden; vi må se, om der reelt er et fundament at bygge på.
                    Enig! Det er også derfor jeg er så bitter på NT. Han har ladet det her ske langsomt men sikkert. Hvis manden ikke har selverkendelse til at se det, er den helt gal for OBs fremtid.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Så lige højdepunkter VFF-BIF. Der er ikke noget at sige til at OB er rykket ned. Vi er jo næsten 1 1/2 division lavere i energi, tempo, teknik, tanke, vilje, kvalitet - ja, find selv på mere.
                      Jeg holder altså fast i at praktisk talt alle OBs markspillere ikke ville kunne spille på et top 6 hold. Det her kommer til at tage LANG tid, som andre også har skrevet. Vi ER et 1. Div hold. Bare at rykke op, bliver en udfordring, tror jeg. Hvis det lykkes, skal vi hente 5-6 kvalitetsspillere for overhovedet at være sikre på at blive oppe. Men det bliver sgu en spændende rejse - næsten for spændende.
                      undskyld mig men får lige lyst til at sige; "no shit sherlock"

                      men altså - gør det sig næsten ikke gældende or alle oprykkere - der skal altid hentes forstærkninger. Og lige pt har vi vel en trup der på papiret bør være stærkt nok til oprykning - men tænker ikke der er mange af os der er overbeviste endnu - særligt sidste sæsons præstationer taget i betragtning. Det holdt op mod præstationen mod Esbjerg indgyder ikke ligefrem alt for megen tiltro.

                      Om nogle af vores spillere lige pt er til et top 6 superliga hold? Er det ikke lidt ligegyldigt nu? Først skal vi sikre oprykning - og så har jeg meget svært ved at forestille mig mand melder top ambitioner ud allerede år 1 tilbage i suppen.
                      Generelt vil TB åbenbart helst undslå sig fra at melde målsætninger ud - men den tror jeg så ikke holder i det lange løb. Men første sæson tilbage tænker jeg det kommer til at handle om overlevelse og genetablere sig i den bedste liga.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        undskyld mig men får lige lyst til at sige; "no shit sherlock"

                        men altså - gør det sig næsten ikke gældende or alle oprykkere - der skal altid hentes forstærkninger. Og lige pt har vi vel en trup der på papiret bør være stærkt nok til oprykning - men tænker ikke der er mange af os der er overbeviste endnu - særligt sidste sæsons præstationer taget i betragtning. Det holdt op mod præstationen mod Esbjerg indgyder ikke ligefrem alt for megen tiltro.

                        Om nogle af vores spillere lige pt er til et top 6 superliga hold? Er det ikke lidt ligegyldigt nu? Først skal vi sikre oprykning - og så har jeg meget svært ved at forestille mig mand melder top ambitioner ud allerede år 1 tilbage i suppen.
                        Generelt vil TB åbenbart helst undslå sig fra at melde målsætninger ud - men den tror jeg så ikke holder i det lange løb. Men første sæson tilbage tænker jeg det kommer til at handle om overlevelse og genetablere sig i den bedste liga.
                        Jo. Men kvalitet er jo ikke noget vi har handlet meget af de sidste 10 år. Jeg mener altså Tverskov-niveau-spillere. Ellers kan vi lige så godt glemme det. Er spændt på om NT fatter det. Vi er kommet så langt bagud nu, at man ikke han hustle sig tilbage til top 6. Tænker TB kan se det og ved det. Men jeg tror NT skal være villig til også endda at betale overpris for at genoprette deroutens omfang.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Jo. Men kvalitet er jo ikke noget vi har handlet meget af de sidste 10 år. Jeg mener altså Tverskov-niveau-spillere. Ellers kan vi lige så godt glemme det. Er spændt på om NT fatter det. Vi er kommet så langt bagud nu, at man ikke han hustle sig tilbage til top 6. Tænker TB kan se det og ved det. Men jeg tror NT skal være villig til også endda at betale overpris for at genoprette deroutens omfang.
                          hvis ikke NT har fattet det efter den katastrofe sæson og efterfølgende nedrykning - så fatter han det aldrig.

                          Det er klart vi lige pt mangler noget kvalitet - især hvis vi holder det op mod top i superligaen. Men det næste år drejer det sig kun om top 2...året eter har jeg godt nok svært ved at se vi seriøst kan melde top ud allerede...så i mit hovede er vi henne ved maj/juni 2026 før det for alvor bliver relevant. Og meget kan ske på den tid - hvor godt udvikler eks. Luca og Ejdum sig? Og udvikler de sig så meget at de ikke er her mere til den tid?

                          TB og Jimmi skal vidst "bare" have ryddet så meget op som muligt nu og her - og så løbende lave justeringer. Gerne et par til vinter, så lidt mere næste sommer når den forhåbentlig igen hedder superliga.

                          Og så håber jeg da at man fortsat har ambitioner om at ville blande sig i toppen - ikke bare top 6.

                          - håber virkeligt ikke at NT sidder og skal bestemme om vi skal betale mere eller mindre for en spiller. Giv TB ansvaret for et budget og så længe han holder sig indenfor det - så må det være hans beslutning. Tænker det med at betale overpris nok bliver mest relevant så længe det hedder 1 division.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                            Så lige højdepunkter VFF-BIF. Der er ikke noget at sige til at OB er rykket ned. Vi er jo næsten 1 1/2 division lavere i energi, tempo, teknik, tanke, vilje, kvalitet - ja, find selv på mere.
                            Jeg holder altså fast i at praktisk talt alle OBs markspillere ikke ville kunne spille på et top 6 hold. Det her kommer til at tage LANG tid, som andre også har skrevet. Vi ER et 1. Div hold. Bare at rykke op, bliver en udfordring, tror jeg. Hvis det lykkes, skal vi hente 5-6 kvalitetsspillere for overhovedet at være sikre på at blive oppe. Men det bliver sgu en spændende rejse - næsten for spændende.
                            her vil jeg så tilføje "ikke endnu"....for det er jo netop den ekstremt svære øvelse OB har gang i lige nu: At udvikle et hold der skal begå sig i top-6 på sigt, samtidigt med at man skal rykke op. Vi kunne sagtens have købt et rend af gode førstedivisionsspillere på 29, og tilført lidt udenlandsk kolorit, og det havde såmænd nok rykket op, men så havde vi stået med en rodet trup igen igen, og det er der ingen perspektiver i på den lange bane. Nu gør vi det absolut sværeste, med de risici der følger.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              her vil jeg så tilføje "ikke endnu"....for det er jo netop den ekstremt svære øvelse OB har gang i lige nu: At udvikle et hold der skal begå sig i top-6 på sigt, samtidigt med at man skal rykke op. Vi kunne sagtens have købt et rend af gode førstedivisionsspillere på 29, og tilført lidt udenlandsk kolorit, og det havde såmænd nok rykket op, men så havde vi stået med en rodet trup igen igen, og det er der ingen perspektiver i på den lange bane. Nu gør vi det absolut sværeste, med de risici der følger.
                              Tror dog ikke at det er realistisk at mere end max 2-3 af de nuværende unge har kvaliteten til top 6 til den tid Så skal der godt nok hentes meget kvalitet udefra over de næste 4-5 vinduer. Uha det bliver svært.

                              Comment


                                Jeg tror på top 6 i år....

                                Comment

                                Working...
                                X