Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    En kilde har skrevet til mig at der går vedholdende rygter om at Zorniger præsenteres i næste uge.
    En kilde der er helt inde i maskinrummet på en nuværende superliga klub. Det er hvad de hører.
    Men ikke samme kilde som ham der fortalte det med de 6 møder

Ved ikke mere. Men finder jo så snart ud af hvor pålidelige de kilder er
    spændende. En helt anden type en Krogh - det kan vise sig både at være galt eller genialt. Noget nyt skal der ind.

Syntes også Krogh virkede som en der takkede af under SFÅ optakten i går

Leave a comment:

• Jesper G
    replied
    En kilde har skrevet til mig at der går vedholdende rygter om at Zorniger præsenteres i næste uge.
    En kilde der er helt inde i maskinrummet på en nuværende superliga klub. Det er hvad de hører.

Med det jeg lytter mig til i Ådalen, så ville det godt nok også overraske mig meget hvis Søren K er førsteholdstræner i OB i næste sæson.
    Jeg har ikke hørt noget om hvem afløseren kunne være, men det blev nævnt at Thomas Nørgaard har set påfaldende mange OB kampe på det sidste (på stadion, også på dage hvor Sdj selv spiller).

Leave a comment:

• jesper hansen ud
    replied

Så på X idag at Farzam fra bt blev spurgt til det om det samme ....han kunne ikke bekræfte direkte men antydede det indirekte at Zor var på vej.....så interessant

Leave a comment:

• fmprOB
    replied

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

syntes måske heller ikke det er det vigtigste i verden at få lige nu. Sæsonen er stadig i gang - og her har man jo en række pejlemærker, hvoraf nogle af dem bliver indfriet - men bestemt ikke alle.

Men når sæsonen slutter og inden den nye går igang så er det meget rart at have et indblik i hvad man vil/sigter efter.
    Ja lige præcis

Leave a comment:

• Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Netop den manglende troværdighed er den som pisser mig, og sikker mange andre af. Syntes det er arrogant, og en undervurdering af fansenes fodbold forstand, at klubben vedholdende har meldt top 6 ud.
    Og forståelsen for ledelsen/klubben bliver bestemt ikke bedre af, at først Jesper Hansen, og senest Troels står frem og piver over kritikken.

Syntes at kunne huske at da vi rykkede op sidst i 99, der var målsætning , at slutte bedre i den kommende sæson, end i den forrige. Dengang var der ikke så mange korslagte arme.
    måske husker jeg forkert.
    Ja det var cirka sådan i 99. Det var en anden tid. Der er sket meget på25 år og alt for meget med pil ned af, men jeg håber og tror stadig på at det vender. Det bliver jeg nød til at tro på.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Man har haft en strategi mere eller mindre færdig et lille stykke tid nu. Men pga identitetsarbejdet er det ikke blevet offentliggjort.
    Det har virkelig lagt OB meget på sinde at få det færdigt hurtigst muligt, men der var nogle vigtige steps man ikke kunne springe over

Den vil blive præsenteret om meget kort tid og lur mig om man ikke præsenterer den sammen med IDentitetsarbejdet. Men jeg ved det ikke 100%
    syntes måske heller ikke det er det vigtigste i verden at få lige nu. Sæsonen er stadig i gang - og her har man jo en række pejlemærker, hvoraf nogle af dem bliver indfriet - men bestemt ikke alle.

Men når sæsonen slutter og inden den nye går igang så er det meget rart at have et indblik i hvad man vil/sigter efter.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Man har haft en strategi mere eller mindre færdig et lille stykke tid nu. Men pga identitetsarbejdet er det ikke blevet offentliggjort.
    Det har virkelig lagt OB meget på sinde at få det færdigt hurtigst muligt, men der var nogle vigtige steps man ikke kunne springe over

Den vil blive præsenteret om meget kort tid og lur mig om man ikke præsenterer den sammen med IDentitetsarbejdet. Men jeg ved det ikke 100%

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?

Det er for mig en gang taber ævl , som man måske kan bruge når man er bange for at blive holdt op på sine evner og formåen.
    Så det handler måske bare om at være med ?

Hvis vi skal blive i den tankegang, så kan man jo spørge, om man ikke vil være bedre, end et eneste af de andre hold?
    næste gang han kommer med den - så håber jeg der er en journalist der tager ham op på den. For det må jo betyde vi går efter at blive mestre. Og så bliver der slet slet ikke investeret nok i truppen.

Den holder ikke Troels. Der skal nogle målsætninger til. Eller pejlemærker om man vil. Tænker den første sæson hedder overlevelse og genetablering i superligaen. Hedder det top 6 igen andet år - og man så slutter nr 7 eller 8, behøver det jo heller ikke være en katastrofe - hvis ellers man er i spil til det helt frem til de sidste runder, kan se fremgang i spillet osv.

Men har man en målsætning der hedder top 6 og den mulighed reelt er væk efter halvdelen af grundspillet så er det jo en anden sag. Kontekst er naturligvis vigtigt.

Men målsætninger skal der til.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Spændende, hvordan man vil sælge sig til sponsorer og nye spillere, hvis man ikke har en strategi og/eller eksterne målsætninger... hvad skal de købe ind på
    Bech pointerer vel netop i selvsamme SFÅ, at han ikke har eneret på at bestemme OB's retning, og det er en af årsagerne til han væver. Jeg tænker, den strategi man melder ud på et tidspunkt kommer til at have nogle konkrete og målbare kriterier.

Denne her strategi-debat hilser jeg jo velkommen, fordi det er et debatforum, men hvor ville jeg ønske, at OB havde meldt tydeligere ud, hvornår deres strategi kommer, og at man skulle se bort fra den gamle.

Leave a comment:

• Christian89
    replied

Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?

Det er for mig en gang taber ævl , som man måske kan bruge når man er bange for at blive holdt op på sine evner og formåen.

Hvis vi skal blive i den tankegang, så kan man jo spørge, om man ikke vil være bedre, end et eneste af de andre hold?
    Og så kan man vende den rundt igen-igen og sige, hvilke hold vil man frivilligt være dårligere end? Sådan kan vi jo kløve Bechs udmeldinger til hudløshed - hvilket jeg mistænker ham for, at designe de meldinger til - blot for hans egen fornøjelses skyld. :D

Jeg argumenterer for så vidt ikke imod det du siger, men hvis nuancerne lige skal på, så falder sætningen tidligt på 1. divisionssæsonen, hvor fokus nok ikke er så fremskredet Superliga, som det er nu. For det andet, så siger han retfærdigvis også, at hans vision om OB indeholder et fyldt stadion, hvor tribuner og banen slår gnister, alle synger med på "en gang Odense, altid Odense" og så slutter han faktisk med at sige, ret konkret, at europæisk deltagelse er en del af hans vision for, hvor OB bør ligge på længere sigt.

Det synes, jeg da er ret konkret.

Leave a comment:

• Christian89
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Driller bare lidt men definitionen af en stråmand er faktisk at personen er amoralsk: “Stråmand betegner oprindelig et fugleskræmsel af strå, men bruges i dag om en person med et umoralsk forehavende​”

Tror da at vi alle er enige men klubben er bare ikke særlig god til det med kommunikation og så svært kan det jo ikke være at fjerne det link til den outdatede strategi og så bare skrive “under konstruktion”
    Årh ja, en stråmand kan godt betegne en amoralsk person, men et stråmandsargument er faktisk noget helt andet - og et selvstændigt ord i den danske ordbog. Det er, i sin essens, når man tilskriver nogen en holdning, de aldrig har haft, for så at besejre den holdning retorisk. Eksempelvis ved at måle en fodboldklub op imod en strategi, der i forvejen er lagt ned, for så derefter at sige "se selv, det hele går ad helvede til, og vi er langt bagefter, hvor vi burde være i denne plan". Det er et stråmandsargument.

Det er vel en etableret sandhed at OB's kommunikationsafdeling efterhånden ikke er deres klækkelige løn værd. Det burde være nemt at løse nogle af de her allermest simple problemstillinger i kommunikationsafdelingen, men på en eller anden måde, så falder det bare hamrende amatøragtigt mellem nogle stole.

Leave a comment:

replied

Spændende, hvordan man vil sælge sig til sponsorer og nye spillere, hvis man ikke har en strategi og/eller eksterne målsætninger... hvad skal de købe ind på

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Aaaah, det håber jeg da ikke, du læser ud af mit indlæg, for det mener jeg da under ingen omstændigheder, du er. Det har jeg derudover ingen forudsætninger for at vurdere.

Jeg forklarer bare, at jeg mener, den konstante tilbagevenden til en strategi, der officielt er erklæret outdated og ubrugelig, bliver sådan en slags benzin til et bål, der brænder fint uden.

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

At måle OBs nuværende niveau op mod en ligegyldig strategi, der blev annonceret for 4 trænere, tre sportschefer og en nedrykning siden. Samtidig med, at de ledende (og ejende) skikkelser i klubben fortæller at den er fortid. Det mener jeg, er for at have noget at brokke sig over mellem kampene.

Det håber jeg ikke, du tror, gør, at jeg siger, du er amoralsk.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Aaaah, det håber jeg da ikke, du læser ud af mit indlæg, for det mener jeg da under ingen omstændigheder, du er. Det har jeg derudover ingen forudsætninger for at vurdere.

Jeg forklarer bare, at jeg mener, den konstante tilbagevenden til en strategi, der officielt er erklæret outdated og ubrugelig, bliver sådan en slags benzin til et bål, der brænder fint uden.

Hvis du lytter til SFÅ afsnittet med Thorborg, så siger Enrico og Thorborg det begge to. SFÅ special med Bech, hvor han annoncerer, at holdet slet ikke har nogen ekstern målsætning, for “hvilke kampe er det så, du ikke vil vinde?”; men desuden fortæller at der pågår et strategiarbejde i klubben.

At måle OBs nuværende niveau op mod en ligegyldig strategi, der blev annonceret for 4 trænere, tre sportschefer og en nedrykning siden. Samtidig med, at de ledende (og ejende) skikkelser i klubben fortæller at den er fortid. Det mener jeg, er for at have noget at brokke sig over mellem kampene.

Det håber jeg ikke, du tror, gør, at jeg siger, du er amoralsk.
    Driller bare lidt men definitionen af en stråmand er faktisk at personen er amoralsk: “Stråmand betegner oprindelig et fugleskræmsel af strå, men bruges i dag om en person med et umoralsk forehavende​”

Tror da at vi alle er enige men klubben er bare ikke særlig god til det med kommunikation og så svært kan det jo ikke være at fjerne det link til den outdatede strategi og så bare skrive “under konstruktion”

Leave a comment:

Working...
X