Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2024/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Om ikke andet så lavede han også en række andre salg hvor sportsdirektører før ham har ladet spillere gå gratis ..
    Hvis det er på den måde debatten kører, så kan man jo blive ved i en evighed så.... altså Tverskov smuttede jo også gratis under BW, hvor sportsdirektører før ham nåede at få penge for andre spillere.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Har skrevet det før men gør det lige for sidste gang
    Jeg føler mig overbevist om at handlen endte med at OB modtog 10 mill euro fordelt over 2023-2024-2025 i stedet for at modtage 8 mill med det samme. Om man endte med at genforhandle på et tidspunkt efter salget ved jeg ikke. Men det var for at hjælpe Newcastle med FFP problemer.
    Og så skulle klausulen være 15% af differencen mellem 10 mill euro og det beløb Brighton betalte.
    Det får jeg til 100+ mill

Jeg FATTER ikke at nogle ikke kan give Bjørn og resten af ledelsen bare lidt kredit for denne sindssyge vilde handel. BW lavede langtfra denne handel selv og har 1.000.000% sikkert rådgivet sig med bestyrelsen i hele forløbet. Så kreditten tilfalder hele den sportslige sektor
    Jeg kan også kun gentage mig selv, at jeg tænker vi er omkring det niveau medierne meldte ud. De der hoveder plejer at naile den ret godt.

Jamen der skal da helt sikkert gives kredit for handlen til de nævnte. Jeg skal da heller ikke gøre mig til herre over hvornår noget er godt eller mindre godt, blot et indspark til pris-snakken.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Om ikke andet så lavede han også en række andre salg hvor sportsdirektører før ham har ladet spillere gå gratis ..

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

helt enig. Det virker som om man skal være efter alt hvad BW foretog sig. Alt han gjorde skal af en eller anden grund helst være negativt.

Hvorfor ikke bare give lidt respekt for de gode ting han gjorde? Han lavede nogle gode salg - var han ene om det? næppe. Fandt han Minteh - nej. Kunne en anden sportsdirektør have lavet det salg? Måske, tvivler dog på at Hemmingsen eller Jesper H havde fået så stort et salg igennem - men det er jo ren spekulation.
    Nu var det BW der sad ved forhandlingsbordet - og han lavede et efter OB standarder flot salg - for en spiller der vel dårligt nåede 20 kampe landede man et markant millionbeløb.

kunne beløbet så have været større? Måske havde vi spillet i mesterskabspillet og Minteh havde bevist sig der...men den slags gør OB sig desværre ikke i.

BW gjorde nogle gode ting i sin OB tid. Og så lavede han en masse, lad os bare sige knap så godt, så selvfølgelig måtte han ud. Men han var jo heller ikke ene om at kører OB i sænk - han trykkede bare speederen i bund, men kursen mod bunden har jo været sat længe.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

helt enig. Det virker som om man skal være efter alt hvad BW foretog sig. Alt han gjorde skal af en eller anden grund helst være negativt.

Hvorfor ikke bare give lidt respekt for de gode ting han gjorde? Han lavede nogle gode salg - var han ene om det? næppe. Fandt han Minteh - nej. Kunne en anden sportsdirektør have lavet det salg? Måske, tvivler dog på at Hemmingsen eller Jesper H havde fået så stort et salg igennem - men det er jo ren spekulation.
    Nu var det BW der sad ved forhandlingsbordet - og han lavede et efter OB standarder flot salg - for en spiller der vel dårligt nåede 20 kampe landede man et markant millionbeløb.

kunne beløbet så have været større? Måske havde vi spillet i mesterskabspillet og Minteh havde bevist sig der...men den slags gør OB sig desværre ikke i.

BW gjorde nogle gode ting i sin OB tid. Og så lavede han en masse, lad os bare sige knap så godt, så selvfølgelig måtte han ud. Men han var jo heller ikke ene om at kører OB i sænk - han trykkede bare speederen i bund, men kursen mod bunden har jo været sat længe.
    BW blev ansat for at goere klubben oekonomisk baeredygtig, og det gjorde han !

Paa det sportslige ville han havde en anden traener, men blev sat paa plads og SK fortsatte !

Resten er historie...

Leave a comment:

• mhbp
    replied

Jeg føler mig overbevist om at handlen endte med at OB modtog 10 mill euro fordelt over 2023-2024-2025 i stedet for at modtage 8 mill med det samme. Om man endte med at genforhandle på et tidspunkt efter salget ved jeg ikke. Men det var for at hjælpe Newcastle med FFP problemer.
    Og så skulle klausulen være 15% af differencen mellem 10 mill euro og det beløb Brighton betalte.

Jeg FATTER ikke at nogle ikke kan give Bjørn og resten af ledelsen bare lidt kredit for denne sindssyge vilde handel. BW lavede langtfra denne handel selv og har 1.000.000% sikkert rådgivet sig med bestyrelsen i hele forløbet. Så kreditten tilfalder hele den sportslige sektor

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg ved jo ikke hvad folk hører. Det stikker ofte lidt i flere retninger herinde. De forskellige medier, ind-og udland, der plejer at have styr på det meldte ca. 50 millioner ud. Davidsen meldte i sommer et højere beløb ud, men det har måske været inkl. diverse efter han blev solgt videre.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied

Ikke hvad jeg hører fra 2 forskellige kilder
    Jeg ved jo ikke hvad folk hører. Det stikker ofte lidt i flere retninger herinde. De forskellige medier, ind-og udland, der plejer at have styr på det meldte ca. 50 millioner ud. Davidsen meldte i sommer et højere beløb ud, men det har måske været inkl. diverse efter han blev solgt videre.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Der er vist ingen der taler om overpris. Kun dig.
    Har ikke bemærket nogen der mener det var et dårligt salg. Ved OB selv er vældig tilfredse, for der er sat en ny standard for hvad man kan sælge spillere for.

Men du mener så han blev solgt for billigt, hvilket er helt fint. Fcn havde sikkert fået mere, men der er OB ikke pt.

Du virker vred, er du ok.
    Godt nytår
    Du har ret , ingen taler om overpris, for det er der jo netop ikke tale om ;-)

OB er også tilfredse med 8.-10 pladser, det viser blot deres ambitioner.

Ja jeg mener han blev solgt under den reelle markedspris. Selvom 50 mill er mange penge i OB’s verden.

Jeg er yderst sjældent vred..

Godt nytår til dig også. I fælles håb om en OB fremtid hvor vi rejser os af middelmådighedens trættende sump.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Som mange har nævnt, så solgte Minteh sig selv. Vi fik på ingen måde en overpris, snare tværtimod.
    Skal ikke kunne sige, om jeg kunne have fået mere for ham, men jeg er ret sikker på at enhver anden sportsdirektør kunne have fået samme pris.
    Der er vist ingen der taler om overpris. Kun dig.
    Har ikke bemærket nogen der mener det var et dårligt salg. Ved OB selv er vældig tilfredse, for der er sat en ny standard for hvad man kan sælge spillere for.

Men du mener så han blev solgt for billigt, hvilket er helt fint. Fcn havde sikkert fået mere, men der er OB ikke pt.

Du virker vred, er du ok.
    Godt nytår

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Vi fik 50 mill + 10% I videresalg, hvilket gav ca. 27 mill.
    Ikke hvad jeg hører fra 2 forskellige kilder

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det er vokset pga videresalgsklausul. Men nu er det jo forskelligt hvor meget der skal til at imponere folk.

Jeg forholder mig sådan set kun til jeg selv synes det er et flot salg af Wesstrøm.

Andre mener åbenbart de selv kunne gøre det bedre.
    Som mange har nævnt, så solgte Minteh sig selv. Vi fik på ingen måde en overpris, snare tværtimod.
    Skal ikke kunne sige, om jeg kunne have fået mere for ham, men jeg er ret sikker på at enhver anden sportsdirektør kunne have fået mindst samme pris.

ca 50 mill, tjaa det ville vel knap bringe ham i top 10 i bedste salg i FCN.
    At videresalgs prisen blev 5 doblet efter kun et år i holland vidner også om at OB’s pris ikke var helvedes høj. Tror ikke der er mange spillere af de øvrige rekordsalg fra superligaen, som sælges videre året efter for 5x prisen.

Nedenstående syntes jeg er bedre salg, nogle af dem endda inden priserne er stukket helt af.

AaB solgte for nogle år siden Bassongog for 45 mill,.

Vejle solgte Bubacarr Trawally for 26 mill, og Faghir for 40.

Silkeborg. solgte Alexander Lind for 30 mill

FCK sælger Elias Jelert for 70 minn

Er det så imponerende i OB regi , beløbet i sig selv måske, hvis man ser bort fra hvilket talent der er tale om.

Fall salget i 2008, for 35 mill står for mig som et bedre salg.
    Per P i 1997 for 25 mil

syntes også salget af Nenad Novakovic står lysende klart.

Men vi er helt enige i at det er forskelligt hvad der imponerer folk.
    Last edited by Magge; i går, 18:47.

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Vi fik 50 mill + 10% I videresalg, hvilket gav ca. 27 mill.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Sjovt som det beløb vokser, og vokser herinde
    Det er vokset pga videresalgsklausul. Men nu er det jo forskelligt hvor meget der skal til at imponere folk.

Jeg forholder mig sådan set kun til jeg selv synes det er et flot salg af Wesstrøm.

Andre mener åbenbart de selv kunne gøre det bedre.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Ja og der røg vist også en pæn sjat oveni da hen blev solgt fra Newcastle til Brighton, da vi også havde en videresalgsklausul. Og at han har spillet regelmæssigt i både Feyenoord og Brighton viser bare hvilket kæmpe talent vi havde forbi OB dengang. Glemmer aldrig hans sejrsmål imod FCK.

Et sted imellem 85 millioner og 100 millioner tror jeg ikke er helt ved siden af, når hele regnestykket er gjort op i de rater det er opdelt i.
    Præcis sådan har jeg også forstået det. Jeg mener der er omtalt 3 rater á 25 mill. og videresalgsklausul på 10% á differencen på OBs salg til Newcastle og deres salg til Brighton som vel var yderligere ca. 200 mill.

Leave a comment:

Working...
X