Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sæsonen 2024/2025
Collapse
X
-
Last edited by manner; 02-01-2025, 07:47.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 7
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægBestemt, men du må da have knebet øjnene sammen mens du holdt hænderne for ørerne hvis du ikke har lagt mærke til nogen forandringer i det halve år TB har fungeret som sportslig leder. Udrensning af i dysfunktionel trup, minimering og dermed mere klarhed i træner set-up, tilførsel af éen spiller som hurtigt viser at han kan og VIL OB - specielt i de tre kampe mod ACH, EfB og Fredericia, hvor han imø var mere en iøjefaldende karakter (leder på banen) end vores nuværende anføre. Yderligere har jeg indtryk af at det sportslige udvalg med Laumand m.fl. ikke har samme funktion mere, men har overladt det til mere fodboldfaglige mennesker ... du kan sikkert selv tilføje mere hvis du vil
- Hurtig tilbagevenden til suppen
- kortere overgang fra akademi til førstehold
- mere tydelighed omkring kultur og spillestil
- Slås om pladserne i superligaens øverste halvdel
Sidste punkt bliver selvfølgelig den helt store udfordring. Især i samspil med et øget fokus på at få akademister integreret på holdet. Derudover synes jeg også fortsat vi har et stykke vej med spillestilen og særligt tydeligheden i måden at spille på. Vi vinder mange af vores kampe på at have de bedste spillere i den række vi spiller i for nuværende. Det bliver noget helt andet i superligaen, så det er nok vigtigste delmål i foråret at holde trænerstaben til ilden med at vi skal blive endnu tydeligere, og blive mindre følsomme overfor skader.
Overordnet er det dog ganske klart at der sker forandringer i denne tid. Men behovet for at fortsætte i samme tempo er også til at få øje på, da vi langt fra er et sted, hvor med selvsikkerhed i stemmen kan sige vi har sammensat en superligaklar trup, hverken spillestilsmæssigt eller kvalitetsmæssigt spiller for spiller.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Jeg tror bestemt heller ikke Troels har kedet sig, og synes også han er nået et godt stykke på sin korte tid. Ved præsentationen af ham blev han stillet de her mål i udsigt:
Sidste punkt bliver selvfølgelig den helt store udfordring. Især i samspil med et øget fokus på at få akademister integreret på holdet. Derudover synes jeg også fortsat vi har et stykke vej med spillestilen og særligt tydeligheden i måden at spille på. Vi vinder mange af vores kampe på at have de bedste spillere i den række vi spiller i for nuværende. Det bliver noget helt andet i superligaen, så det er nok vigtigste delmål i foråret at holde trænerstaben til ilden med at vi skal blive endnu tydeligere, og blive mindre følsomme overfor skader.
Overordnet er det dog ganske klart at der sker forandringer i denne tid. Men behovet for at fortsætte i samme tempo er også til at få øje på, da vi langt fra er et sted, hvor med selvsikkerhed i stemmen kan sige vi har sammensat en superligaklar trup, hverken spillestilsmæssigt eller kvalitetsmæssigt spiller for spiller.- Den hurtige tilbagevenden til SL er jo med 99% sikkerhed sikret allerede nu, men der var så vidt jeg husker ikke noget krav om det allerede fra næste sæson
- Den kortere overgang ser ud til at være godt på vej
- Tydeligheden arbejdes der åbenlyst med på flere fronter - så den del er også på vej, men det forestiller jeg mig er en laaang sej proces at implementere, og bestem ikke noget der er klaret på et halvt år
- Jeg tror ikke vi kommer til at slås om nogen pladser i nærheden af top6 i næste sæson, næsten uanset hvad. Mindre kan også gøre det. Det må være vigtigere at overleve i SL og få tilført de rigtige typer af spillere (og mennesker) til på lidt længere sigt til at sikre et langsigtet mål.
Believe OB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Jeg tror bestemt heller ikke Troels har kedet sig, og synes også han er nået et godt stykke på sin korte tid. Ved præsentationen af ham blev han stillet de her mål i udsigt:
Overordnet er det dog ganske klart at der sker forandringer i denne tid. Men behovet for at fortsætte i samme tempo er også til at få øje på, da vi langt fra er et sted, hvor med selvsikkerhed i stemmen kan sige vi har sammensat en superligaklar trup, hverken spillestilsmæssigt eller kvalitetsmæssigt spiller for spiller.
Nr. 1 er givet, nr. 4 er sædvanlig OB urealistisk p.t. og nr. 2 kan man jo skrue på som man vil med de resultater der så vil medføre.
Savner noget Specifikt, Målbart, Attraktivt, Realistisk og Tidsbestemt og så nedbryde de mål til hvordan man vil gøre det."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Jeg har ikke været bevidst om at der var så klare mål men nr. 3 mangler jeg i den grad at se mere til.
Nr. 1 er givet, nr. 4 er sædvanlig OB urealistisk p.t. og nr. 2 kan man jo skrue på som man vil med de resultater der så vil medføre.
Savner noget Specifikt, Målbart, Attraktivt, Realistisk og Tidsbestemt og så nedbryde de mål til hvordan man vil gøre det.
Om ikke andet kunne de i hvert fald godt være bedre til at holde os informeret om deres lidt uklare målsætninger. Det er bl.a. soleklart at man intensivt træner at man vil spillere mere direkte med hurtige angreb. Har man eksempelvis ikke statistikker på, hvor mange af de her angreb som afsluttes indenfor 7 sekunder fra bolderobringen indtræffer, som der trænes?
Har man en statistik på, hvor meget spilletid akademispillere som er rykket op i år har fået, sammenlignet med tidligere sæsoner? Hvor mange har fået deres debut?
Målsætningen for superligaen har jeg det OK med man afventer at komme med til oprykningen er i hus. Men når den kommer så skal vi også have svar på om vi fra næste sæson skal slås om pladserne i den bedre halvdel eller om det lægger to-tre sæsoner fremme i tiden?
Comment
-
Jeg har ikke været bevidst om at der var så klare mål men nr. 3 mangler jeg i den grad at se mere til.
Savner noget Specifikt, Målbart, Attraktivt, Realistisk og Tidsbestemt og så nedbryde de mål til hvordan man vil gøre det.
Punkt et. Vi har 14 point til 3-pladsen. Det kan kun være godkendt. Jeg ved ikke hvad jeg ville have gættet på i sommer, men det havde været mindre. Vi har dog hele vejen være favorit til at blive nummer et (hvis man støtter sig til odds og “eksperter”).
Punkt to. Der er i hvert fald meget akademi i truppen, de startende 11, der er der mindre. Der afholdes ofte møde mellem trænere for akademi og førstehold nu. Tonny har udtalt sig yderst positivt om det, så der tages skridt.
Punkt tre. Der har været en stor kulturændring. Der søges en mere homogen gruppe, vi kommer til at opleve færre transfers. Ret tydeligt, at vi går efter “sikre” kort. Myhra, Gomez, Bonde, Adam Sørensen. Ikke alle vil lykkedes lige godt, men der er ikke meget Bjørn W. over det, på godt og ondt. Punkt 3B. Spillestil, her skal der tages et valg om hvilket system, der er system A. Spiller vi med kanter eller gør vi ikke, fint at kunne variere, men der skal være et førstevalg af system. Det mangler.
Punkt fire. Selvfølgelig, men uden tidsramme. Men altså om man siger top6 og fejler eller om man ønsker at være bedre….ikke meget forskel.
NB. Har bemærket ganske svagt at du har det lidt stramt med Søren Krogh. Jeg skal ikke kunne sige det. Klart nok han var træner da vi rykkede ned, det er fakta. Jeg savner et valg af spillestil, derudover er jeg lidt tvivlende overfor evnen til at ændre et kampforløb. Det er negative ting. Positivt kunne være hans arbejde med den enkelte spiller over tid. Tænker blandt andet på en udtalelse om hvordan de havde arbejdet med Lucas positionering. Søren blev kastet for løverne uden at redde os, men han lærer også hver dag. (Edit. Han skal også have kredit for at ændre system ved Lucas skade, med et positivt udfald). Vi skal jo heller ikke afskedige ham den dag han er klædt på til opgaven. Det har vi gjort for mange gange med vores unge spillere. Personligt havde jeg gerne set Niels Frederiksen. Freyr, Glen, David, not so much.Last edited by Polle; 02-01-2025, 13:48.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
Specifikt, målbart, tidsbestemt. Det kommer vi vist til at kigge langt efter. Når jeg hører interviews med Troels, så har han en anden vinkel. Han vil dog selvfølgelig arbejde med, at vi skal være bedre. Om man kan lide den tilgang, det er jo så individuelt for os her på forum.
Punkt et. Vi har 14 point til 3-pladsen. Det kan kun være godkendt. Jeg ved ikke hvad jeg ville have gættet på i sommer, men det havde været mindre. Vi har dog hele vejen være favorit til at blive nummer et (hvis man støtter sig til odds og “eksperter”).
Punkt to. Der er i hvert fald meget akademi i truppen, de startende 11, der er der mindre. Der afholdes ofte møde mellem trænere for akademi og førstehold nu. Tonny har udtalt sig yderst positivt om det, så der tages skridt.
Punkt tre. Der har været en stor kulturændring. Der søges en mere homogen gruppe, vi kommer til at opleve færre transfers. Ret tydeligt, at vi går efter “sikre” kort. Myhra, Gomez, Bonde, Adam Sørensen. Ikke alle vil lykkedes lige godt, men der er ikke meget Bjørn W. over det, på godt og ondt. Punkt 3B. Spillestil, her skal der tages et valg om hvilket system, der er system A. Spiller vi med kanter eller gør vi ikke, fint at kunne variere, men der skal være et førstevalg af system. Det mangler.
Punkt fire. Selvfølgelig, men uden tidsramme. Men altså om man siger top6 og fejler eller om man ønsker at være bedre….ikke meget forskel.
NB. Har bemærket ganske svagt at du har det lidt stramt med Søren Krogh. Jeg skal ikke kunne sige det. Klart nok han var træner da vi rykkede ned, det er fakta. Jeg savner et valg af spillestil, derudover er jeg lidt tvivlende overfor evnen til at ændre et kampforløb. Det er negative ting. Positivt kunne være hans arbejde med den enkelte spiller over tid. Tænker blandt andet på en udtalelse om hvordan de havde arbejdet med Lucas positionering. Søren blev kastet for løverne uden at redde os, men han lærer også hver dag. (Edit. Han skal også have kredit for at ændre system ved Lucas skade, med et positivt udfald). Vi skal jo heller ikke afskedige ham den dag han er klædt på til opgaven. Det har vi gjort for mange gange med vores unge spillere. Personligt havde jeg gerne set Niels Frederiksen. Freyr, Glen, David, not so much.
Han var for svag til at sige fra over for Alm da han var assistent, har en svag retorik i forhold til “at man spiller for at undgå ikke, ikke at man går efter at vinde” uagtet at han er god foran publikum. Generelt lyder det som om han er god til at snakke folk efter munden. Hørte hattricks interview her til jul hvor den ene journalist sagde at SK havde sagt at OB nu levede efter hans egne værdier nu hvor TB var kommet til … men hvad med det +6 mdr. han var sammen med BW? Der blev heller ikke sagt fra.
Han har udtalt at han vil spille 433 men det lykkedes ikke for ham .
Grundlæggende er jeg nok stadig forbavset over at man ikke forfremmede KimE da man hentede Alm. Det ville også have sikret en god overgang fra Akademi til 1. hold og hvorfor viderefører man ikke Akademiets spillestil til 1. holdet når det nu grundlæggende virker .. og er det man gerne vil … man får en masse talent op der skal bruge tid på at omstille sig .. tror jeg ikke sker i andre klubber?"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægBestemt, men du må da have knebet øjnene sammen mens du holdt hænderne for ørerne hvis du ikke har lagt mærke til nogen forandringer i det halve år TB har fungeret som sportslig leder. Udrensning af i dysfunktionel trup, minimering og dermed mere klarhed i træner set-up, tilførsel af éen spiller som hurtigt viser at han kan og VIL OB - specielt i de tre kampe mod ACH, EfB og Fredericia, hvor han imø var mere en iøjefaldende karakter (leder på banen) end vores nuværende anføre. Yderligere har jeg indtryk af at det sportslige udvalg med Laumand m.fl. ikke har samme funktion mere, men har overladt det til mere fodboldfaglige mennesker ... du kan sikkert selv tilføje mere hvis du vil
At du har indtryk af det sportslige udvalg har afgivet magt, ved jeg ikke hvad du begrunder det med. Der har jo åbenlyst ikke været noget de har kunnet sige nej til endnu.
Man kan vel groft sagt sige TB først nu skal bevise sine evner. Det første halve år har gået med at få spillere væk der havde mistet motivationen.
Ved udmærket godt det er forsimplet, men det er nu det bliver alvor.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Det må være dejligt at være så optimistisk. Den evne misunder jeg dig virkelig.
At du har indtryk af det sportslige udvalg har afgivet magt, ved jeg ikke hvad du begrunder det med. Der har jo åbenlyst ikke været noget de har kunnet sige nej til endnu.
Man kan vel groft sagt sige TB først nu skal bevise sine evner. Det første halve år har gået med at få spillere væk der havde mistet motivationen.
Ved udmærket godt det er forsimplet, men det er nu det bliver alvor.
Believe OB
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er dejligt at høre du misunder optimismen, men det du opfatter som optimisme er jo kun en lille del af svaret til Plum .. resten er vel tæt på faktuelt. “Optimismen” mener jeg må være kommet fra pressemødet ved TBs ansættelse hvor NT lagde sig fladt ned, rullede rundt og erkendte at der er fejlet på ledelsesniveau og at der skulle ske ændringer på det niveau. Yderligere mener jeg at Enrico bakkede sin chef op i det. Måske andre har noget erindring om det også.
Det sportslige udvalg kan jo sagtens have sagt nej til en hel del uden at fans og presse har hørt om det, var der i øvrigt ikke en hel del vedholdende rygter om at sportsudvalget sagde nej til flere trænere fordi de krævede at få egne assistenter med ? Nu har man så holdt fast i SK som rykkede holdet ned, og ikke endnu har fået indført en overbevisende spillestil , at NT ligger sig ned på et pressemøde efter nedrykningen har jo ikke medført ændringer overhovedet på bestyrelses niveau (Enrico kalder jo sportsudvalget for fodboldens bestyrelse), og det er altså fortsat helt uændret hvem der virkelig er beslutningstager i Ådalen. Hele den annoncerede kulegravning og analyse af nedrykningen, som blev publiceret i dagene efter, har aldrig set dagens lys. Identitets og kultur projektet er endnu et blålys fyldt med floskler og tom snak - hvis den professionelle afdeling igen skal præstere i superligaen skal der ske en betydelig oprustning på både kompetent ledelse, stab, investeringer i truppen samt træningsfaciliteter, stadion er en historie for sig, sportsligt falder vi længere og længere tilbage i rækkerne fordi de andre topklubber investerer og udvikler sig kontinuerligt , medens OB desværre snakker tom snak og i bedste fald står stille
Jeg beklager den manglende optimisme , vores sportslige succes i NB ligaen bygger mere på de øvrige holds svaghed end på vores styrke.
Der kommer ikke til at ske afgørende forandringer i OB rent sportsligt før NT og co slipper tøjlerne, og det betyder sikkert at klubben skal sælges for at det er realistisk.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er dejligt at høre du misunder optimismen, men det du opfatter som optimisme er jo kun en lille del af svaret til Plum .. resten er vel tæt på faktuelt. “Optimismen” mener jeg må være kommet fra pressemødet ved TBs ansættelse hvor NT lagde sig fladt ned, rullede rundt og erkendte at der er fejlet på ledelsesniveau og at der skulle ske ændringer på det niveau. Yderligere mener jeg at Enrico bakkede sin chef op i det. Måske andre har noget erindring om det også.
Jeg har ikke set bevis på der er handlet på problemet.
Vi ved jo ikke om sportsudvalget har nedlagt sig selv.
Vi ved jo ikke om Thorborg blander sig udenom de sportslige beslutninger.
Der bliver jo ikke kommunikeret noget ud fra Danmarks mest lukkede klub.
Og det er 5 år siden Thorborg har stillet op til interview.
Vi har ingen strategi, vi har ingen målsætninger, og det værste er vi har åbenbart heller ingen ambitioner.
Det er mig uforståeligt man ikke fodrer sponsorer, fans, og medier med noget i stedet for at tale klubben ned.
- Likes 4
Comment
-
Jo det er også så fint de erkender der er begået fejl. Men det kræver jo så også handling.
Vi har ingen strategi, vi har ingen målsætninger, og det værste er vi har åbenbart heller ingen ambitioner.
Det er mig uforståeligt man ikke fodrer sponsorer, fans, og medier med noget i stedet for at tale klubben ned.
Comment
-
Jo det er også så fint de erkender der er begået fejl. Men det kræver jo så også handling.
Believe OB
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægOg den samme bestyrelse(sformand) der blankt erkendte at de havde fejlet og at der skulle ændringer til ved præsentationen af TB som ny sportslig leder
som jeg husker det skulle der ske undersøgelser både fra interne og eksterne og så valgte man at sætte TB på opgaven og vupti blev den eksterne intern på meget kort tid da resultatet af undersøgelserne må have været at sportsdirektøren skulle skiftes ud ..
Helt ærligt …"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 3
Comment
-
Men har der været store ændringer?
som jeg husker det skulle der ske undersøgelser både fra interne og eksterne og så valgte man at sætte TB på opgaven og vupti blev den eksterne intern på meget kort tid da resultatet af undersøgelserne må have været at sportsdirektøren skulle skiftes ud ..
Helt ærligt …
Comment
Comment