Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's trup til sæson 2024-2025 (1. Division)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Vi starter vel med Hvidovres målmand... om det er godt eller skidt kan jeg ikke rigtig bedømme
    Han har udelukket 1. Division

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

      Jeg er selvfølgelig ikke blind for at vi helst skal undgå at han skaber sig og hvad ved jeg. Jeg synes bare at den økonomiske gevinst er alt alt for lille til at overveje at sælge ham til den pris
      Enig på papiret. Men som jeg har prøvet at beskrive, så synes jeg ikke det er sort/hvidt. Vi står i en anden situation nu og nok også når det kommer til spillesystem mv. Derudover kan vi jo også forlange diverse klausuler mv. Så beløbet bliver højere. Men vi er ikke i en situation, hvor vi kan vælge og vrage.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Her er jeg så meget meget uenig. Hvis vi kunne få 10 mill for Frø og 15 mill for Sabbi er det også muligt i dette tilfælde her. Han bliver mega klub hvis han kommer til den rigtige klub.
        Tror godt nok også dine priser er lidt højt sat. Vi er en klub i 1. division nu, og hvis han endda vil væk fra klubben (må vi gå ud fra han vil) så står vi i en elendig forhandlingssituation.

        Måske 1 mio euro hvis vi er heldige/dygtige, men måske også mindre.

        Men ud skal han imo

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

          Tror godt nok også dine priser er lidt højt sat. Vi er en klub i 1. division nu, og hvis han endda vil væk fra klubben (må vi gå ud fra han vil) så står vi i en elendig forhandlingssituation.

          Måske 1 mio euro hvis vi er heldige/dygtige, men måske også mindre.

          Men ud skal han imo
          Så vidt jeg husker ville Sabbi også meget gerne væk, og han havde kun et år tilbage af kontrakten, så vi var jo tvunget til at sælge. Rami har vi trods alt papir på til 2026

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

            Så vidt jeg husker ville Sabbi også meget gerne væk, og han havde kun et år tilbage af kontrakten, så vi var jo tvunget til at sælge. Rami har vi trods alt papir på til 2026
            Det ville han, ja. Og så skulle han også bare afsted. Og situationen er det samme med Rami.

            Tror dog vores status som klub er ændret, men jeg håber da på en god transfer, det er klart.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

              Så vidt jeg husker ville Sabbi også meget gerne væk, og han havde kun et år tilbage af kontrakten, så vi var jo tvunget til at sælge. Rami har vi trods alt papir på til 2026
              Sabbi havde været en bærende profil i en årrække - Rami har vist høj, høj kvalitet i glimt henover én sæson.

              Han har også vist, at han: er ikke eksisterende i presspillet, har manglende taktisk forståelse, har kostet flere giftige omstillinger imod fordi han varmer bolden osv.

              Der er naturligvis forskel i pris.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Niveauet har vist aldrig været højere. Synes toppen af 1. division og bunden af SL er meget lige. Så jeg så gerne en liga med 16 hold, hvor alle mødes to gange. 2 direkte nedrykkere og eventuelt nummer 14 spiller mod nummer 3 fra 1. division. Alle europæiske pladser (udover vinderen af pokalen) besættes af dem, der topper tabellen ved sæsonafslutningen.
                Tænker 12 hold er fint i Danmark. Kan slet ikke se hvordan man vil finde 16 hold + 3 til 4 hold som skal rykke op og ned.
                Desuden giver 16 hold for få kampe ifl alle topklubberne.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                  Sabbi havde været en bærende profil i en årrække - Rami har vist høj, høj kvalitet i glimt henover én sæson.

                  Han har også vist, at han: er ikke eksisterende i presspillet, har manglende taktisk forståelse, har kostet flere giftige omstillinger imod fordi han varmer bolden osv.

                  Der er naturligvis forskel i pris.
                  Er det Emmanuel Sabbi du beskriver?

                  At Sabbi var en bærende profil i en årrække synes jeg også er lidt en stramning. Hans to første sæsoner i OB var mildest talt undervældende. Da vi solgte ham talte hans cv Hobro og OB. Al Hajj har trods alt en del kampe i Eredivisie, altså på et højere niveau end den danske Superliga.
                  Last edited by Wessels er en mur; 03-06-2024, 12:28.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                    Er det Emmanuel Sabbi du beskriver?

                    At Sabbi var en bærende profil i en årrække synes jeg også er lidt en stramning. Hans to første sæsoner i OB var mildest talt undervældende. Da vi solgte ham talte hans cv Hobro og OB. Al Hajj har trods alt en del kampe i Eredivisie, altså på et højere niveau end den danske Superliga.
                    Meget enig. Syntes det er en pæn overvurdering af Sabbi og undervurdering af Rami. Rami kan stadig udvikles meget og derfor også sælges for et pænt beløb da han har vist et enormt topniveau

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Der er vel nogle spillere i 1. Division der også kan begå sig i Superligaen, og som måske kan udvikle sig til profiler over tid også? Dem ville det da give rigtigt god mening at få fat i. At jeg så heller ikke tror det er nogle af de to nævnte er så en anden ting, og det er forhåbentligt heller ikke hverken Hillerød eller Hobro som skal ende med at være en trussel.
                      Der er ham midtbanespilleren i Hobro, som ser god ud. Ellers er resten vel ikke noget der kan rykke os mærkbart, skulle vi ryge op igen. Jeg er lidt træt af tanken over at hente random 1.div spillere som måske/måske ikke har niveau til at komme i betragtning i Superligaen frem for at prøve nogle af vores egne af i stedet.

                      Synes bare rækken med spillere fra 1. div (primært Horsens og SE) vi har forsøgt os med er rigeligt lang, til at jeg synes det giver langsigtet mening at begynde at plukke spillere i Hillerød og HB Køge for at være ærlig.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Og det er her det giver bagslag, at det ikke bare har været en dårlig sæson eller periode, men halvandet årti af forsømmelser og makværk.

                        Så må vi betale for at få nogen til at "tro" på projektet. Eller finde dem så langt væk at de ikke kender cirkus OB.
                        jo men ud over det nu er 1 division - er det så ikke det vi har været nødt til at gøre hele tiden? Sabbi endte vel i OB da vi ville betale mere end andre klubber osv.

                        Vi er ikke og har ikke været en attraktiv klub længe - der er ikke spændende tegninger til noget og har ikke været det. Så må man betale lidt ekstra.

                        - og det er OB jo heller ikke den første eller sidste klub der må ty til.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                          Der er ham midtbanespilleren i Hobro, som ser god ud. Ellers er resten vel ikke noget der kan rykke os mærkbart, skulle vi ryge op igen. Jeg er lidt træt af tanken over at hente random 1.div spillere som måske/måske ikke har niveau til at komme i betragtning i Superligaen frem for at prøve nogle af vores egne af i stedet.

                          Synes bare rækken med spillere fra 1. div (primært Horsens og SE) vi har forsøgt os med er rigeligt lang, til at jeg synes det giver langsigtet mening at begynde at plukke spillere i Hillerød og HB Køge for at være ærlig.
                          jo men vi har vel næppe nok unge talenter - det kan også komme til at koste dem hvis de bliver smidt for tidligt for ulvene. Om det skal være i 1 division vi skal finde forstærkninger ved jeg ikke - men noget skal der ind - hvis der ryger 15 mand ud.
                          Og hvis det så er et par spillere der ikke kan styrke os når vi forhåbentligt vender tilbage til superligaen - så er det vel lidt prisen vi må betale for at have haft en dårligt drevet klub igennem så lang tid.
                          Det er på ingen måde optimalt. Men det vil det heller ikke være med et hold kun bestående at 1 årige talenter. Det går ikke.

                          edit: tænker også man er nødt til at kigge på kort og lang sigt samtidig. Den korte bane der SKAL vi rykke op år 1. Og mens man har det fokus skal der rettes til i setuppet så vi bliver bedre til at få de unge ind på holdet.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Niveauet har vist aldrig været højere. Synes toppen af 1. division og bunden af SL er meget lige. Så jeg så gerne en liga med 16 hold, hvor alle mødes to gange. 2 direkte nedrykkere og eventuelt nummer 14 spiller mod nummer 3 fra 1. division. Alle europæiske pladser (udover vinderen af pokalen) besættes af dem, der topper tabellen ved sæsonafslutningen.
                            100% enig, der kunne endda være 18 hold, for at få nok kampe.
                            Niveauforskellen fra top til bund i superligaen er meget mindre, end den er fra top til bund i alle de store ligaer ... argumentet om at der ikke er nok gode hold er simpelthen kontrafaktuelt, i hvert fald hvis det handler om niveau, det kræver kun at der kigges på stillingen år efter år.

                            Bonussen ved flere hold er jo også at fodbolden vil blive spredt mere ud, der er faktisk ingen downside ved det.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              jo men vi har vel næppe nok unge talenter - det kan også komme til at koste dem hvis de bliver smidt for tidligt for ulvene. Om det skal være i 1 division vi skal finde forstærkninger ved jeg ikke - men noget skal der ind - hvis der ryger 15 mand ud.
                              Og hvis det så er et par spillere der ikke kan styrke os når vi forhåbentligt vender tilbage til superligaen - så er det vel lidt prisen vi må betale for at have haft en dårligt drevet klub igennem så lang tid.
                              Det er på ingen måde optimalt. Men det vil det heller ikke være med et hold kun bestående at 1 årige talenter. Det går ikke.

                              edit: tænker også man er nødt til at kigge på kort og lang sigt samtidig. Den korte bane der SKAL vi rykke op år 1. Og mens man har det fokus skal der rettes til i setuppet så vi bliver bedre til at få de unge ind på holdet.
                              Tror at det er begrænset hvor mange i 1. div. Der kan styrke os som ikke har/får tilbud fra SL eller SL spillere der er int. i at komme til OB.

                              Skal vi noget andet/mere end de spillere der er på kontrakt så skal vi nok kigge efter unge spillere i Norge og Sverige der spiller rimelig fast og kan se SL om et år som en karrierevej frem ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Tror at det er begrænset hvor mange i 1. div. Der kan styrke os som ikke har/får tilbud fra SL eller SL spillere der er int. i at komme til OB.

                                Skal vi noget andet/mere end de spillere der er på kontrakt så skal vi nok kigge efter unge spillere i Norge og Sverige der spiller rimelig fast og kan se SL om et år som en karrierevej frem ..
                                Synes også godt at vi kan udvide det til Nordtyskland og Benelux.

                                Mikkel Kirkeskov på en kortere kontrakt for at støtte/udvikle AA ?
                                Last edited by Online; 04-06-2024, 12:39.

                                Comment

                                Working...
                                X