Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's trup til sæson 2024-2025 (1. Division)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Det står vel lidt uvist og er vel også afhængig af budgettet.

    Det er helt normalt at en Bestyrelse udstikker ambition og herunder strategi på ejers vegne og giver budget til opfyldelse af dette og så overlader det til den adm. dir. at opnå målene i den daglige drift.

    Det er så ikke sket i en del år på trods af at budgettet efter sigende skulle være et top6 budget og gør jo nok at bestyrelse og ejer er trådt (for) tæt på driften. Det er jo et spørgsmål om tillid til direktøren og den har åbenbart været slidt.

    NT´s tillid til TB er forhåbentligt større ..
    Ja, men jeg ser NT springer et led over, som vi ikke taler så meget om.

    NT er ejer og bestyrelsesformand, som har hyret Enrico som direktør. BW refererede til sidstnævnte, hvorfor NT skulle havde holdt sig langt væk fra den daglige drift! For hvad er Enricos rolle så egentligt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Ja, men jeg ser NT springer et led over, som vi ikke taler så meget om.

      NT er ejer og bestyrelsesformand, som har hyret Enrico som direktør. BW refererede til sidstnævnte, hvorfor NT skulle havde holdt sig langt væk fra den daglige drift! For hvad er Enricos rolle så egentligt
      Jeg er helt enig.

      Enricos rolle er at være Adm.dir/CEO for koncernen men under hvert ben burde der være en direktør for hvert område. Det var BW er nu TB. Enrico bør være stødpuden op imod bestyrelsen men det tror jeg ikke han er. Også derfor at man havde sportsudvalget - en skyggebestyrelse i sportsbenet de cuttede igennem.

      Det ved jeg ikke om stadigt er gældende .. men lader til at TB har taget noget magt til sig på NT´s nåde.

      Men spændende at lave et korrekt organisationsdiagram.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Jeg er helt enig.

        Enricos rolle er at være Adm.dir/CEO for koncernen men under hvert ben burde der være en direktør for hvert område. Det var BW er nu TB. Enrico bør være stødpuden op imod bestyrelsen men det tror jeg ikke han er. Også derfor at man havde sportsudvalget - en skyggebestyrelse i sportsbenet de cuttede igennem.

        Det ved jeg ikke om stadigt er gældende .. men lader til at TB har taget noget magt til sig på NT´s nåde.

        Men spændende at lave et korrekt organisationsdiagram.
        Ja, vi er meget enige

        Har på fornemmelsen, at der er den formelle organisation og så den uformelle/skygge organisation, hvor NT & Venner "hygger" og reelt styrer det hele !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Ja, vi er meget enige

          Har på fornemmelsen, at der er den formelle organisation og så den uformelle/skygge organisation, hvor NT & Venner "hygger" og reelt styrer det hele !
          Det tror jeg nu ikke men jeg har fuld forståelse for at NT gerne vil være med på de “store beslutninger” når så mange andre ikke har kunnet finde ud af det og han betaler gildet, uagtet at han som bestyrelsesformand er med til at finde dem der skal styre det.

          Spørgsmålet er jo hvordan “store beslutninger” er defineret.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Det tror jeg nu ikke men jeg har fuld forståelse for at NT gerne vil være med på de “store beslutninger” når så mange andre ikke har kunnet finde ud af det og han betaler gildet, uagtet at han som bestyrelsesformand er med til at finde dem der skal styre det.

            Spørgsmålet er jo hvordan “store beslutninger” er defineret.
            Spørgsmålet er vel så, om Thorborg ikke allerede har været inde over "de store beslutninger", og om det er ham der ikke kan finde ud af det

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

              Spørgsmålet er vel så, om Thorborg ikke allerede har været inde over "de store beslutninger", og om det er ham der ikke kan finde ud af det
              Niels er vant til at tjene penge ved at skære virksomheder til. Når han så ser AaB, FCN og SiF vinde pokaler og mesterskaber
              for færre penge end han ligger, så tror han at det kan lade sig gøre i OB.
              det kan lykkedes i de nævnte tilfælde fordi professionelle fodbold fodbold folk har styret strategien og også ramt heldet ved at toppe i år hvis feks FCK har været dårlige.

              niels elsker vinduerne, og deltager aktivt. Årsagen til at JH overlevede var at han foreslog spillere som Niels kendte navnet på, og så sagde “far” køb ham.




              Comment


                Oprindeligt indsendt af Garn Se indlæg

                Spørgsmålet er vel så, om Thorborg ikke allerede har været inde over "de store beslutninger", og om det er ham der ikke kan finde ud af det
                Skal ikke kunne sige det men det er min opfattelse at alle sportschefer- og direktører løbende har haft en opgave og dertil et budget og hvis man har skullet gå ud over det budget skulle Sportsudvalget give grønt lys.
                Det er reelt helt normalt - har selv siddet i bestyrelsen i en større finansiel virksomhed hvor der var givet bemyndigelser op til et vist niveau og forretninger derudover skulle godkendes i bestyrelsen der jo har det endelige ansvar for en virksomheds overlevelse.

                Spørgsmålet er jo så om spillerbudgettet for den enkelte r 100.000, 500.000 eller 1 mio. Euro + en lønpakke passende til købsstr. eller andet.
                Alle anlægsinvestering skal givetvis ind over udvalget mens daglig drift til et vist niveau er hos direktøren.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  https://www.transfermarkt.com/nordic...wettbewerb/DK2

                  så kan man begynde at sammenligne ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    https://www.transfermarkt.com/nordic...wettbewerb/DK2

                    så kan man begynde at sammenligne ..
                    Totalt uoverskueligt i min bog.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Totalt uoverskueligt i min bog.
                      Aaaggghhh... du forventer vel ikke, at Plum sætter alt i et excelark for dig

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                        Totalt uoverskueligt i min bog.
                        Hvad mener du?
                        Der er et klubnavn og derunder hvilke spiller der er kommet IN og hvor de Left fra, til hvilken pris og under det hvilke spillere der Out, hvor de Joined og for hvilken pris.
                        Men ja der er mange. OB er ikke den eneste klub med svingdør men det giver da en ide om hvilke spillere klubberne OB skal kæmpe imod henter.

                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Hvad mener du?
                          Der er et klubnavn og derunder hvilke spiller der er kommet IN og hvor de Left fra, til hvilken pris og under det hvilke spillere der Out, hvor de Joined og for hvilken pris.
                          Men ja der er mange. OB er ikke den eneste klub med svingdør men det giver da en ide om hvilke spillere klubberne OB skal kæmpe imod henter.
                          Ja, det er fint og tak fordi du gider.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Hvad mener du?
                            Der er et klubnavn og derunder hvilke spiller der er kommet IN og hvor de Left fra, til hvilken pris og under det hvilke spillere der Out, hvor de Joined og for hvilken pris.
                            Men ja der er mange. OB er ikke den eneste klub med svingdør men det giver da en ide om hvilke spillere klubberne OB skal kæmpe imod henter.
                            Det var ikke negativt ment. Nærmere uoverskueligt pga et hav af navne ud og ind. Desuden tænker jeg ikke de er kendt ret mange i den brede offentlighed.
                            Men jeg kan jo bare lade være med at kigge på den, så jeg ikke bliver forvirret.
                            Jeg kommer heller ikke til at følge andre hold end OB i 1.division. Så det er ligemeget.
                            Tak for du gider finde diverse lister på nettet.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                              Det var ikke negativt ment. Nærmere uoverskueligt pga et hav af navne ud og ind. Desuden tænker jeg ikke de er kendt ret mange i den brede offentlighed.
                              Men jeg kan jo bare lade være med at kigge på den, så jeg ikke bliver forvirret.
                              Jeg kommer heller ikke til at følge andre hold end OB i 1.division. Så det er ligemeget.
                              Tak for du gider finde diverse lister på nettet.
                              Ok. Men udover ACH der altså har brugt mindre en 2 mio. Euro jfr. Transfermart med de forbehold der nu er så lader det til at Fredericia og Vendsyssel er dem der har hentet de største forstærkninger …
                              Og kan se at Matti er gået på pension .. Hans hjerte kunne man vel godt bruge i OB ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                https://www.transfermarkt.com/nordic...wettbewerb/DK2

                                så kan man begynde at sammenligne ..
                                https://bold.dk/fodbold/stillinger/1...r-vanvittig-ud

                                Har ikke Plus abm.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X