Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det er så vildt der slet ingen rygter er om OB her godt 1 uge før vinduet lukker. Kedeligste vindue i mands minde.
    Måske exploderer det i næste uge, men vi kan ende med en del uafklarede spillere der skulle ud. Må sige jeg er mere bekymret for ud siden som ind siden.
    Vi kan godt køre til vinter uden tilgang hvis der ikke bliver solgt fra top 16 trup.
    Der har været masser af aktivitet men man har sagt farvel til to målmænd og to vb uden at få erstatninger samt en angriber og en kant uden at trække andet end talenter op ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

      Tror du ikke bare det er fordi vi har været vant til Bjørn Wesstrøm tilstande?

      Før BW var det jo Hemmingsen og Jesper Hansen…

      Er enig med dig, men det er det mest fornuftige Troels og Co. gør lige pt.
      Måske der lurepasses lidt i OB pt. Vi så jo i går hvor fint det kan se ud med det materiale vi har til rådighed, men klart vi er lidt tynde på nogen positioner. Går det godt er og fortsætter det fine spil så går vi måske til vinterpause med en bedre mulighed for at hente spillere der har nemmere ved at overskue at spille NB-liga i en kort periode inden SL-livet indledes igen

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Det er så vildt der slet ingen rygter er om OB her godt 1 uge før vinduet lukker. Kedeligste vindue i mands minde.
        Måske exploderer det i næste uge, men vi kan ende med en del uafklarede spillere der skulle ud. Må sige jeg er mere bekymret for ud siden som ind siden.
        Vi kan godt køre til vinter uden tilgang hvis der ikke bliver solgt fra top 16 trup.
        hold op hvor jeg hader hvis vi skal til at have den tilgang igen.

        Der er ingen der snakker om at vi skal gå ud og panik shoppe og hive 10 spillere ned fra diverse hylder - men vi har en stærk stamme nu - læg nu lidt på. Angrebet er fint - men ryger Luca et par uger (og da han skal spille hele tiden så er det jo ikke helt urealistisk at der kommer en lille overbelastning) så begynder det hurtigt at se tyndt ud. Få nu kigget på den venstre back. Og hvad er der blevet af 3. keeper? Man havde en målmand på prøve i starten af juli, siden er der intet sket.

        Spillere ud - bekymrer mig faktisk ikke specielt meget. Det virker til der er ro på. Mon ikke man får solgt Rami. Tyler - kan næsten ikke forestille mig andet end man ender med at ophæve kontrakten og betale ham. Sauli - måske også - men er han virkelig SÅ dårlig?
        Så er der Selvén som har været med i truppen de sidste par kampe - vel mest fordi vi mangler noget offensivt at kunne smide ind. Og skulle han gå her et par måneder mere så går det nok også.

        Situationen omkring Slotsager er nok den der bekymrer mest. Jeg ser ham sådan set gerne fortsætte - men det kræver lidt en forlængelse og tænker ikke den ligger i kortene.
        Last edited by mhbp; 22-08-2024, 17:40.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Måske der lurepasses lidt i OB pt. Vi så jo i går hvor fint det kan se ud med det materiale vi har til rådighed, men klart vi er lidt tynde på nogen positioner. Går det godt er og fortsætter det fine spil så går vi måske til vinterpause med en bedre mulighed for at hente spillere der har nemmere ved at overskue at spille NB-liga i en kort periode inden SL-livet indledes igen
          Efter min mening ville det være bedst med så få tilgange som muligt i dette vindue. Jeg så gerne en vb og en offensiv spiller med fart, og ellers ikke noget, medmindre vi mister nogen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Måske der lurepasses lidt i OB pt. Vi så jo i går hvor fint det kan se ud med det materiale vi har til rådighed, men klart vi er lidt tynde på nogen positioner. Går det godt er og fortsætter det fine spil så går vi måske til vinterpause med en bedre mulighed for at hente spillere der har nemmere ved at overskue at spille NB-liga i en kort periode inden SL-livet indledes igen
            det er den der defenssive tilgang vi har set tidligere - håber virkeligt ikke den vinder indpas igen.

            Ja vi kan stå i en bedre situation til vinter hvis vi ligger godt til. Men så lad os da gå efter at ligge bedst muligt til i vinterpausen. Hvad hvis det ikke går frem mod jul? Luca og Mickelson går i stykker - der røg dynamikken i den ene side og over halvdelen af vores mål. Og pludselig så har vi ikke nemt ved at tiltrække de spillere vi håbede på - fordi oprykning ikke er helt så sikker. Og så står vi pludselig og SKAL ud og styrke os - fra en svagere position.

            Få nu kigget på en ekstra angriber / kant og på en venstrebenet back. En 3. keeper bør også være på listen. (og så håber jeg personligt stadig på en ekstra midtbane mand - men det må nok blive ved håbet...)

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              hold op hvor jeg hader hvis vi skal til at have den tilgang igen.

              Der er ingen der snakker om at vi skal gå ud og panik shoppe og hive 10 spillere ned fra diverse hylder - men vi har en stærk stamme nu - læg nu lidt på. Angrebet er fint - men ryger Luca et par uger (og da han skal spille hele tiden så er det jo ikke helt urealistisk at der kommer en lille overbelastning) så begynder det hurtigt at se tyndt ud. Få nu kigget på den venstre back. Og hvad er der blevet af 3. keeper? Man havde en målmand på prøve i starten af juli, siden er der intet sket.

              Spillere ud - bekymrer mig faktisk ikke specielt meget. Det virker til der er ro på. Mon ikke man får solgt Rami. Tyler - kan næsten ikke forestille mig andet end man ender med at ophæve kontrakten og betale ham. Sauli - måske også - men er han virkelig SÅ dårlig?
              Så er der Selvén som har været med i truppen de sidste par kampe - vel mest fordi vi mangler noget offensivt at kunne smide ind. Og skulle han gå her et par måneder mere så går det nok også.

              Situationen omkring Slotsager er nok den der bekymre mest. Jeg ser ham sådan set gerne fortsætte - men det kræver lidt en forlængelse og tænker ikke den ligger i kortene.
              Det kunne godt være godt med lidt ekstra ja, men omvendt har jeg det også sådan, at det kun skal være de rigtige typer. Det er ikke sikkert de kan fåes lige nu, og så vil jeg hellere beholde den trup vi har nu, end at lave kortsigtede lappeløsninger

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Det kunne godt være godt med lidt ekstra ja, men omvendt har jeg det også sådan, at det kun skal være de rigtige typer. Det er ikke sikkert de kan fåes lige nu, og så vil jeg hellere beholde den trup vi har nu, end at lave kortsigtede lappeløsninger
                jamen det er vi helt enige om.

                Det kan være det ikke er muligt at hente nogle vi mener er rigtige - og så må det så være sådan.

                Det er mere hele den mentalitet, vi så den særligt under JH; Vi håber der dukker noget op...det gjorde der aldrig og så lukkede han vinduet kl 17 på transfer dag.

                Der håber jeg virkeligt at man internt er mere på - har en plan, går efter nogle spillere (vb, angriber osv.) istedet for den lidt for tilbagelænede tilgang som jeg syntes det andet blev.

                Man har en plan - man forsøger at få nogle spillere i hus. Og ja - så kan det glippe, men så har man da forsøgt sig.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                  hold op hvor jeg hader hvis vi skal til at have den tilgang igen.

                  Der er ingen der snakker om at vi skal gå ud og panik shoppe og hive 10 spillere ned fra diverse hylder - men vi har en stærk stamme nu - læg nu lidt på. Angrebet er fint - men ryger Luca et par uger (og da han skal spille hele tiden så er det jo ikke helt urealistisk at der kommer en lille overbelastning) så begynder det hurtigt at se tyndt ud. Få nu kigget på den venstre back. Og hvad er der blevet af 3. keeper? Man havde en målmand på prøve i starten af juli, siden er der intet sket.

                  Spillere ud - bekymrer mig faktisk ikke specielt meget. Det virker til der er ro på. Mon ikke man får solgt Rami. Tyler - kan næsten ikke forestille mig andet end man ender med at ophæve kontrakten og betale ham. Sauli - måske også - men er han virkelig SÅ dårlig?
                  Så er der Selvén som har været med i truppen de sidste par kampe - vel mest fordi vi mangler noget offensivt at kunne smide ind. Og skulle han gå her et par måneder mere så går det nok også.

                  Situationen omkring Slotsager er nok den der bekymrer mest. Jeg ser ham sådan set gerne fortsætte - men det kræver lidt en forlængelse og tænker ikke den ligger i kortene.
                  Jeg er enig med dig så langt, at det skal ikke være den gamle tro, håb og hail Marys, der skal drive vores transferstrategi igen.

                  men.

                  Jeg vil ikke have spillere, der ikke er reelle forstærkninger til truppen. Kan de spillere ikke lokkes til OB, så sidder jeg hellere over, end at hente endnu en Tyler, Sauli, Buya Turay, Juwara eller Kanté. Dét show må og skal være endegyldigt slut. Så spiller jeg fandeme hellere 3. Division med u19-holdet end at glo på det en gang til.

                  Jeg tror på (og hører også), man har spurgt på mange spillere, også spillere vi ikke tror, man kan lokke til NBL. Guess what? Det har været svært at lokke de spillere, vi har formodet skulle og kunne forstærke os til klubben.

                  Når vores trup nu viser sig kapabel til NBL forstår jeg godt argumentet om, ikke at stress-shoppe Mouritsen-typer for at fylde truppen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                    Tror du ikke bare det er fordi vi har været vant til Bjørn Wesstrøm tilstande?

                    Før BW var det jo Hemmingsen og Jesper Hansen…

                    Er enig med dig, men det er det mest fornuftige Troels og Co. gør lige pt.
                    Fornuftige

                    Tror mange overvurderer tilgangen af TB og undervurderer vores situation.

                    Skal ikke tæske mere langhalm på det, men som I siger glæde os over de 18 points...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                      Jeg er enig med dig så langt, at det skal ikke være den gamle tro, håb og hail Marys, der skal drive vores transferstrategi igen.

                      men.

                      Jeg vil ikke have spillere, der ikke er reelle forstærkninger til truppen. Kan de spillere ikke lokkes til OB, så sidder jeg hellere over, end at hente endnu en Tyler, Sauli, Buya Turay, Juwara eller Kanté. Dét show må og skal være endegyldigt slut. Så spiller jeg fandeme hellere 3. Division med u19-holdet end at glo på det en gang til.

                      Jeg tror på (og hører også), man har spurgt på mange spillere, også spillere vi ikke tror, man kan lokke til NBL. Guess what? Det har været svært at lokke de spillere, vi har formodet skulle og kunne forstærke os til klubben.

                      Når vores trup nu viser sig kapabel til NBL forstår jeg godt argumentet om, ikke at stress-shoppe Mouritsen-typer for at fylde truppen.
                      helt enig. Og positivt hvis man faktisk kigger på spillere. Jeg mangler bare lidt at man tør gå ud med nogle ambitioner. At TB stiller sig frem og sige at vi kigger på nogle positioner. Og så er det ikke sikkert det lykkedes. Men det er også ok. For OB står helt sikkert ikke i en let situation mht at tiltrække de rigtige spillere.

                      Comment


                        Vildt at selv Chelsea er inspireret af TB/SKs mandskabsbehandling/ledelsesfilosofi i et transfervindue

                        https://bold.dk/fodbold/klubber/chel...t-isolerer-sig

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          Fornuftige

                          Tror mange overvurderer tilgangen af TB og undervurderer vores situation.

                          Skal ikke tæske mere langhalm på det, men som I siger glæde os over de 18 points...
                          Nej undervurdere ikke situationen.
                          Jeg spørger dig nu.
                          Vil du helst have et vindue som det vi har nu - med oprydning, og bruge tid på at finde de rigtige spillere - eller vil du have Bjørn Wesstrøm tilstande?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                            Nej undervurdere ikke situationen.
                            Jeg spørger dig nu.
                            Vil du helst have et vindue som det vi har nu - med oprydning, og bruge tid på at finde de rigtige spillere - eller vil du have Bjørn Wesstrøm tilstande?
                            Jeg synes, du sætter det alt for sort/hvidt op.

                            Brugte BW ikke tid på at finde de rigtige spillere og skulle selv rydde op efter sine forgængere ?

                            Tror du virkelig selv, at TB bliver en bedre sportsdirektør med et rusten netværk og mere fokus på at udvikle mennesket i en filosofisk retning ?

                            TB er en meget fin og veltalende fyr, men jeg kommer aldrig til at se ham som en der kan drive en bæredygtig klub. Det administrative/økonomiske synes at ligge ham fjernt.

                            Skal nok begrunde det lidt mere senere, men sidder med en meeeegeeet ustabil internetforbindelse i udlandet.​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Jeg synes, du sætter det alt for sort/hvidt op.

                              Brugte BW ikke tid på at finde de rigtige spillere og skulle selv rydde op efter sine forgængere ?

                              Tror du virkelig selv, at TB bliver en bedre sportsdirektør med et rusten netværk og mere fokus på at udvikle mennesket i en filosofisk retning ?

                              TB er en meget fin og veltalende fyr, men jeg kommer aldrig til at se ham som en der kan drive en bæredygtig klub. Det administrative/økonomiske synes at ligge ham fjernt.

                              Skal nok begrunde det lidt mere senere, men sidder med en meeeegeeet ustabil internetforbindelse i udlandet.​
                              Jeg håber da ikke Bjørn brugte lang tid på at finde Selven, Tyler, Buya Turay, Sauli og Mouritsen og jeg kunne blive ved, for så er det godt nok dårligt forarbejde - og ja, vi havde også en chefscout som havde noget ansvar. Men BW havde mest ansvar, han skrev under, og tog beslutningen.

                              Man kan vidst hurtigt sige at BW, ihvertfald fandt 5-10 spillere med hver sin kulturforståelse..

                              Og ja, jeg tror at Troels bliver bedre. Troels har Jimmi Nagel som sin hjælpende hånd, hvilket virker til at de har et godt samarbejde, og kender hinanden.
                              Angående netværk, så har Jimmi Nagel også et netværk, og så
                              rusten tror jeg altså ikke det er…

                              Troels lavede et fantastisk arbejde i Brøndby og skabte et fundament.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Fornuftige

                                Tror mange overvurderer tilgangen af TB og undervurderer vores situation.

                                Skal ikke tæske mere langhalm på det, men som I siger glæde os over de 18 points...
                                Har vores start på sæsonen ikke netop bevist at det var en klog beslutning at fokusere på kulturændring, været sikker på at man havde de rigtige mennesker i truppen, og at man generelt har været ret omhyggelig omkring hvem man tilføjer til truppen?

                                Vi har fået 1 tilgang, og på trods af at spillet ikke har været fantastisk hele tiden, så ligner vi ret meget 1. Divisions bedste hold.
                                Det der krævede for at vende skuden ville aldrig være et quick fix. Så selvom at vi ikke henter så mange spillere som vi måske godt kunne tænke os, skal vi så ikke glæde os over hvor god en start det her "projekt" faktisk har fået?

                                Comment

                                Working...
                                X