Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Og hvem siger han gør det? Han har ikke villet tale forlængelse i løbet sf transfervinduet. Hvis der ikke kommer et passende bud kan det da sagtens ske han kommer til forhandlingsbordet. Der bliver godt nok konkluderet meget om en ung guts klubfølelse, moral osv. på meget løst grundlag. En af TBs pointer i det interview er jo netop at Slotsager på ingen måde fremstår som grådig.
    Dét nægter jeg så på at tro kommer til at ske.

    Men Slotsager kan da sagtens have klubfølelse og ville det bedste for klubben - men samtidig så har han også sin egen karriere at tænke på. Prøv at vende den rundt - hvis Slotsager faldt igennem og ikke var god nok, er der så nogen der forestiller sig at OB stod klar med en 5 årig kontrakt forlængelse? Ville klubben så det bedste for Slotsager? Tage sig af ham og sørge for han stadig havde en indtægt? Selvfølgelig ikke.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      Dét nægter jeg så på at tro kommer til at ske.

      Men Slotsager kan da sagtens have klubfølelse og ville det bedste for klubben - men samtidig så har han også sin egen karriere at tænke på. Prøv at vende den rundt - hvis Slotsager faldt igennem og ikke var god nok, er der så nogen der forestiller sig at OB stod klar med en 5 årig kontrakt forlængelse? Ville klubben så det bedste for Slotsager? Tage sig af ham og sørge for han stadig havde en indtægt? Selvfølgelig ikke.
      Tja, jeg tror også mere på at han bliver solgt i dette vindue, men jeg synes det er for tidligt st konkludere andet. Det er meget normalt ikke at tale forlængelser under et transfervindue, især hvis der er interesse udefra.

      Og helt enig i resten. Spillerne bliver meget hurtigt skudt i skoen at de ikke er loyale, men klubber er jo ikke meget bedre på den front. Og vi har da i hvert fald ikke den bedste track record på den front.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Du ved godt at klubber ikke må nægte spilleren træning?
        Det er ret vildt hvad nogle fans mener burde være tilladt at gøre imod en ansat i en klub, ting som man stensikkert ikke ville acceptere skete mod en selv ... i eget job ...
        Jo - Det er vel derfor de udstødtes ø findes - men det er vel sjovt at spillere så tilsyneladende godt kan skrænte på deres opfyldese af kontrakten. Her taler jeg ikke om TS, indtil videre.

        Det er sjovt, at det argument altid bliver brugt - men sådan er det jo netop på det øvrige jobmarked. Hvad hvis en ansat, ala Rami, indikerede at de ikke ville virksomheden længere, og at de hellere ville skifte til en konkurrent - Ville man fortsat give dem et skrivebord og en god hyre til de besluttede, at de havde fundet en ny arbejdsgiver, og det var bedst for dem at skifte? Jeg tvivler. Sådan er det i hvert fald ikke i min branche, og jeg ville tænke at det ville være modstridende med loyalitetsforpligtelsen overfor arbejdsgiver.

        IMHO falder argumentet altid til jorden, at man skal sammenligne spillernes vilkår med øvrige privatansatte. Spillere gør ting hele tiden, som aaaaaldrig ville flyve under normale omstændigheder.
        Fas est et ab hoste doceri.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

          Og hvem siger han gør det? Han har ikke villet tale forlængelse i løbet sf transfervinduet. Hvis der ikke kommer et passende bud kan det da sagtens ske han kommer til forhandlingsbordet. Der bliver godt nok konkluderet meget om en ung guts klubfølelse, moral osv. på meget løst grundlag. En af TBs pointer i det interview er jo netop at Slotsager på ingen måde fremstår som grådig.
          Ja, hvis vi får ham solgt nu. Er bare skuffet. Hans tidligere udtalelse at han vil spille for OB også i 1. Div. var hjertevarmende og for mig ensbetydende at han kunne forestille sig at at skrive forlængelse med OB. Det er ja ikke en scenarie for os at lade kontrakten løbe ud efter et år i 1. Div.. Og nu vil han ikke en gang forhandle.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Ja, hvis vi får ham solgt nu. Er bare skuffet. Hans tidligere udtalelse at han vil spille for OB også i 1. Div. var hjertevarmende og for mig ensbetydende at han kunne forestille sig at at skrive forlængelse med OB. Det er ja ikke en scenarie for os at lade kontrakten løbe ud efter et år i 1. Div.. Og nu vil han ikke en gang forhandle.
            tja der er vi jo så så forskellige. Kan godt være jeg er mere kynisk hvad det angår - Det var helt og aldeles gratis for ham at sige. Og for så vidt også rigtigt - han spiller gerne OB tilbage i superligaen, men han er klar over det næppe kommer til det - da OB ikke kan lade ham gå gratis. Slotsager viste bare hvad det vil sige at være prof. fodboldspiller - han udtalte sig bare ærligt men også fornuftigt.

            At der så er nogle fans der læser mere i det...det er jo ikke Slotsagers skyld, det er blot den håbløse fodboldromantiker der lever i mange fodboldfans.

            Comment


              Uden håbløs romantisme - hvad er der så at holde af ved moderne fodbold?

              Et sidespring i øvrigt. Jeg synes ikke, Slots har gjort det mindste forkert, og jeg er glad for TBs udmelding.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                tja der er vi jo så så forskellige. Kan godt være jeg er mere kynisk hvad det angår - Det var helt og aldeles gratis for ham at sige. Og for så vidt også rigtigt - han spiller gerne OB tilbage i superligaen, men han er klar over det næppe kommer til det - da OB ikke kan lade ham gå gratis. Slotsager viste bare hvad det vil sige at være prof. fodboldspiller - han udtalte sig bare ærligt men også fornuftigt.

                At der så er nogle fans der læser mere i det...det er jo ikke Slotsagers skyld, det er blot den håbløse fodboldromantiker der lever i mange fodboldfans.
                Du har helt sikkker ret. Men jeg holder alligevel fast i et sidste stykke af det håbløse fodboldromantik selvom det betyder en flok af jævnlig tilbagevendende skuffelser. Fordi hvis den skulle dø så er der ikke mere mange grunde at komme på stadion. Som fan må (eller skal?) man heldigvis være ufornuftigt emotional. :-)
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Uden håbløs romantisme - hvad er der så at holde af ved moderne fodbold?

                  Et sidespring i øvrigt. Jeg synes ikke, Slots har gjort det mindste forkert, og jeg er glad for TBs udmelding.
                  Det var på ingen måde ment som en kritik af Andlox - eller andre for den sags skyld. Jeg tænker at man med den lidt mere naive eller håbløse romantiske tilgang nok har nogle større glæder ved fodbolden - og derfor også potentielt nogle større skuffelser.

                  Jeg er som sagt nok lidt mere kynisk hvad det angår; jeg vil gerne have nogle af egne talenter op, jeg vil gerne at de, som Slotsager forstår at udtale sig fornuftigt i medierne, og jeg vil virkelig ikke bryde mig om hvis, i dette tilfælde Slotsager, skifter til en anden dansk klub. Men jeg har også forståelse for det "bare" er et job / karriere.

                  Og hvis Slotsager er så stort et talent som mange håber og tror - så skal han også videre, udfordres på et højere niveau.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    tja der er vi jo så så forskellige. Kan godt være jeg er mere kynisk hvad det angår - Det var helt og aldeles gratis for ham at sige. Og for så vidt også rigtigt - han spiller gerne OB tilbage i superligaen, men han er klar over det næppe kommer til det - da OB ikke kan lade ham gå gratis. Slotsager viste bare hvad det vil sige at være prof. fodboldspiller - han udtalte sig bare ærligt men også fornuftigt.

                    At der så er nogle fans der læser mere i det...det er jo ikke Slotsagers skyld, det er blot den håbløse fodboldromantiker der lever i mange fodboldfans.
                    Jeg er egentlig ikke som sådan uenig, men vil blot indskyde, at det jo ikke er sikkert at denne ultra-kynisme er endestationen for fodbold. En dag bliver fans i stort antal træt nok af olie-penge og griske agenter.

                    Men det starter for mig med fans - der skal vel være modvilje mod de her ting for at det nogensinde ændrer sig en tøddel - om det er håbløst eller ej, må jo så være til diskussion.
                    Fas est et ab hoste doceri.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Du har helt sikkker ret. Men jeg holder alligevel fast i et sidste stykke af det håbløse fodboldromantik selvom det betyder en flok af jævnlig tilbagevendende skuffelser. Fordi hvis den skulle dø så er der ikke mere mange grunde at komme på stadion. Som fan må (eller skal?) man heldigvis være ufornuftigt emotional. :-)
                      og det syntes jeg da er fedt - og hold endelig fast i det. Men ja det vil helt sikkert føre nogle flere skuffelser med sig. Du fandt hans udtalelser "hjertevarmende" og fandt noget glæde i det - og må så tage de ekstra skuffelser med nu her.

                      Jeg lagde ikke specielt meget i de udtalelser - så der var ikke noget udpræget glæde (ud over glæden ved at man trods alt har udviklet så fornuftig en ung fodboldspiller) så nu føler jeg så heller ikke de store skuffelser ved udsigten til at han ikke forlænger.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                        Jeg er egentlig ikke som sådan uenig, men vil blot indskyde, at det jo ikke er sikkert at denne ultra-kynisme er endestationen for fodbold. En dag bliver fans i stort antal træt nok af olie-penge og griske agenter.

                        Men det starter for mig med fans - der skal vel være modvilje mod de her ting for at det nogensinde ændrer sig en tøddel - om det er håbløst eller ej, må jo så være til diskussion.
                        Der er Slotsager sagen så ikke i nærheden af ultrakynisme i min bog. Og jeg tror da stadig de enkelte spillere har følelser for klubben (klubberne) de spiller i / har spillet i...men derfor er der alligevel bare en virkelighed - hvor det også bare er et job.

                        Jeg tror da også OB har betydet noget for Tverskov - og mon ikke han stadig har et øje på hvad der sker i Odense. Men han havde brug for nye udfordringer, europa cup kampe, (tvivler på der er flere penge i FCN)

                        Daniel Høgh som en del drømmer om vender hjem nu - har da helt sikkert følelser for OB - men tog turen omkring FCM først da han skulle hjem - det var nok også noget økonomi og egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Tja, jeg tror også mere på at han bliver solgt i dette vindue, men jeg synes det er for tidligt st konkludere andet. Det er meget normalt ikke at tale forlængelser under et transfervindue, især hvis der er interesse udefra.

                          Og helt enig i resten. Spillerne bliver meget hurtigt skudt i skoen at de ikke er loyale, men klubber er jo ikke meget bedre på den front. Og vi har da i hvert fald ikke den bedste track record på den front.
                          Jeg tænker det samme. Nu har jeg forsøgt at lede efter en udtalelse fra Slots, hvor han betoner vigtigheden for ham I at give tilbage til klubben i form af vi tjener penge på ham, den dag han skal videre.
                          Det kan selvfølgelig have ændret sig, men så sent som i Maj afviste han ikke at forhandle om en forlængelse, så jeg tror egentlig ikke hans følelser for klubben har ændret sig det store. Lige nu er han bare indstillet på at skulle afsted I dette vindue. Det er plan A, og så er der nok en plan B og en Plan C. Plan B kunne nemt være at man sætter sig til forhandlingsbordet med TB, hvis ikke den rigtige klub kommer på banen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            Der er Slotsager sagen så ikke i nærheden af ultrakynisme i min bog. Og jeg tror da stadig de enkelte spillere har følelser for klubben (klubberne) de spiller i / har spillet i...men derfor er der alligevel bare en virkelighed - hvor det også bare er et job.

                            Jeg tror da også OB har betydet noget for Tverskov - og mon ikke han stadig har et øje på hvad der sker i Odense. Men han havde brug for nye udfordringer, europa cup kampe, (tvivler på der er flere penge i FCN)

                            Daniel Høgh som en del drømmer om vender hjem nu - har da helt sikkert følelser for OB - men tog turen omkring FCM først da han skulle hjem - det var nok også noget økonomi og egne ambitioner.
                            Igen, jeg er som sådan ikke uenig, men der er exit-strategier, som møder billigelse, og så dem, som vækker harme. Der er en forskel på, hvordan man griber tingene an.

                            Der er vi så uenige i, om TS griber det an på en måde der er hensigtsmæssig, men uenigheden består ikke i, om det acceptabelt for fans at spillere skifter væk fra klubben og søger nye udfordringer - det er det jo selvfølgelig.
                            Fas est et ab hoste doceri.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                              Igen, jeg er som sådan ikke uenig, men der er exit-strategier, som møder billigelse, og så dem, som vækker harme. Der er en forskel på, hvordan man griber tingene an.

                              Der er vi så uenige i, om TS griber det an på en måde der er hensigtsmæssig, men uenigheden består ikke i, om det acceptabelt for fans at spillere skifter væk fra klubben og søger nye udfordringer - det er det jo selvfølgelig.
                              for mig handler det om hvordan TS har udtalt sig / handlet. Han har ikke sagt at han bare SKAL væk når det hedder 1 division, han udtaler sig loyalt, forholder sig til sin kontrakt og bliver naturligvis hvis OB vil holde på ham. Han har ikke mugget eller ikke villet træner osv.
                              ja hans niveau har været faldende - men tror helt ærlig bare det handler om den usikkerhed der naturligvis er om hans situation, og ikke manglende engagement.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                Men om 2-3 år når vi igen forhåbentlig nærmer os top 6, så er der alligevel ikke mange af de spillere her. Enten er de blevet for gamle, de er ikke gode nok og OB derfor ikke vil sælge, eller de er så gode at OB gerne vil sælge...og så kan det være der er et par stykker tilbage som er lige midt imellem.

                                Det er jo bare sjældent at vi ser spillere i en klub i 4-5-6 år, så det her projekt de har gang i handler vel lige så meget om at få opbygget kulturen, så de nye spillere der kommer ind løbende (til vinter, næste sommer osv) de let kan finde sig til rette. Jeg tænker vi skal ihvertfald to år hen før vi realistisk kan begynde at snakke om top 6 igen. Først skal vi lige op. Og år et tilbage handler om at overleve / reetablere os i suppen. Til den tid - der er BP næppe en del af truppen mere, Trybull er nok smuttet, Bonde vil være på sit sidste år - og kan frohåbentlig stadig bruges (evt som indskifter) De unge som særligt Luca - han er her heller ikke mere. Han er solgt.

                                Og så en sidste ting; hvornår er top 6 blevet målet for succes? Jeg er med på det er et step på vejen. Men en top 6 i sig selv giver jeg sgutte meget for.
                                Jeg er fuldstændig enig - synes heller ikke jeg skriver andet Men det var jo som et svar på noget lidt andet. Målet må jo være Europa hvert år i min optik. Der skal skrues gevaldigt op for økonomi, hvis vi skal kunne drømme om mesterskaber, hvis ikke tre-fire hold skal snuble samtidigt og det sker sgu ikke ret tit i nyere dansk fodboldhistorie.

                                Det er jo også min pointe, at når OB skal til at etablere sig i top 6, er der sandsynligvis ikke mange spillere fra den nuværende trup i klubben. Ergo skal TB lave et utal af fremragende vinduer i træk, for at der kan være nok dygtige nok spillere på en gang i OBs trup, for at det kan lykkes med at etablere sig i top 6, Det er man jo ikke lykkedes med mange gange de sidste 12-13 år. Man har jo vel ret beset aldrig haft mere end 3-4 rigtige gode spillere af gangen, hvor FCK har 14, hvilket naturligvis er ekstremt..Men det hjælper naturligvis, hvis man får samlet 18-20 spillere, som faktisk spiller mere som et hold og tænker lidt mindre på egne karrieremuligheder i løbet af sæsonen....

                                Comment

                                Working...
                                X