Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Hvis man accepterer, at det kommer til at tage en del år at komme i top 6, så er der "ikke langt op" og det ikke bare handler om at blive 8-10 igen - for det gider jeg simpelthen ikke være vidne til 13 år mere - ikke med den økonomi.
    Men TB kommer jo ikke til at lave 4-5 perfekte transfervinduer i træk - det er ingen sportsdirektør i stand til. Kun ganske få i den nuværende trup kan spille OB i top 6. Så det hold der forhåbentligt kommer til at spille OB i top 6 om nogle år har kun ganske få af de spillere i start 11, som vi ser på banen lige nu. Det bliver en gigantisk opgave at transformere den nuværende 1. divisions trup til en stabil 7-10 Superligaklub og så derfra videre til en top 6 klub. Når man ser FCN, SIF, FCK, BIF og FCM spille er vi jo 20 transfervinduer og en 100% implementeret spillestil over et par sæsoner med kontinuitet i truppen væk (overdrivelse fremmer forståelsen).
    Men om 2-3 år når vi igen forhåbentlig nærmer os top 6, så er der alligevel ikke mange af de spillere her. Enten er de blevet for gamle, de er ikke gode nok og OB derfor ikke vil sælge, eller de er så gode at OB gerne vil sælge...og så kan det være der er et par stykker tilbage som er lige midt imellem.

    Det er jo bare sjældent at vi ser spillere i en klub i 4-5-6 år, så det her projekt de har gang i handler vel lige så meget om at få opbygget kulturen, så de nye spillere der kommer ind løbende (til vinter, næste sommer osv) de let kan finde sig til rette. Jeg tænker vi skal ihvertfald to år hen før vi realistisk kan begynde at snakke om top 6 igen. Først skal vi lige op. Og år et tilbage handler om at overleve / reetablere os i suppen. Til den tid - der er BP næppe en del af truppen mere, Trybull er nok smuttet, Bonde vil være på sit sidste år - og kan frohåbentlig stadig bruges (evt som indskifter) De unge som særligt Luca - han er her heller ikke mere. Han er solgt.

    Og så en sidste ting; hvornår er top 6 blevet målet for succes? Jeg er med på det er et step på vejen. Men en top 6 i sig selv giver jeg sgutte meget for.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

      Det var han den første til at sige - Men hvorfor? Det er vel så ikke tilfældet?
      Hvad mener du? Hvordan er det ikke tilfældet?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Hvad mener du? Hvordan er det ikke tilfældet?
        Men han ønsker jo netop ikke at forlænge (selvom han tidligere udtalte det ordret) - han ønsker vel netop ikke at spille første division, og hvis han gør er det med den forståelse at han går gratis for klubben næste år - velsagtens med mere i lønposen, da en potentiel klub så ikke ville skulle betale en transfersum.

        Jeg har ikke været imponeret over hans niveau på det seneste, og jeg er heller ikke imponeret over tilgangen. Men jeg kan da godt mærke jeg får trådt folk noget over tæerne med den holdning - vi må se, hvor det ender.
        Fas est et ab hoste doceri.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

          Men han ønsker jo netop ikke at forlænge (selvom han tidligere udtalte det ordret) - han ønsker vel netop ikke at spille første division, og hvis han gør er det med den forståelse at han går gratis for klubben næste år - velsagtens med mere i lønposen, da en potentiel klub så ikke ville skulle betale en transfersum.

          Jeg har ikke været imponeret over hans niveau på det seneste, og jeg er heller ikke imponeret over tilgangen. Men jeg kan da godt mærke jeg får trådt folk noget over tæerne med den holdning - vi må se, hvor det ender.
          Han ønsker i hvert fald tilsyneladende ikke at forhandle mens transfervinduet er i gang. Men det har joniske noget at gøre med, hvorvidt han har lyst til at hjælpe OB op i superligaen igen. Der har han mig bekendt været til rådighed til alle kampe, trænet fuldt med, opført sig professionelt, osv. Han opfylder og har tydeligvis tænkt sig at opfylde den kontrakt, han har indgået med klubben, men har selvfølgelig også blik for sin egen fremtid. Det synes jeg virkelig ikke der er noget odiøst i.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Han ønsker i hvert fald tilsyneladende ikke at forhandle mens transfervinduet er i gang. Men det har joniske noget at gøre med, hvorvidt han har lyst til at hjælpe OB op i superligaen igen. Der har han mig bekendt været til rådighed til alle kampe, trænet fuldt med, opført sig professionelt, osv. Han opfylder og har tydeligvis tænkt sig at opfylde den kontrakt, han har indgået med klubben, men har selvfølgelig også blik for sin egen fremtid. Det synes jeg virkelig ikke der er noget odiøst i.
            Det er, i min simple optik, sørgeligt, at det at leve op til sin kontrakt (og så ikke udtale man vil væk) kan gøre det ud for at ville hjælpe klubben.

            Igen tænker jeg, at man sætter ham op på en meget høj piedestal, hvor vi bare skal være glade for, at han overhovedet gider at spille for os. Det hænger i min optik ikke så godt sammen med et enkelt beskedent bud på ham tidligt i vinduet.

            Hvis vinduet så lukker uden flere bud, så han træner med og møder op til kamp frem til sommer, hvor han så smutter for lige præcis 0 kr., så mener man, at vi skal være glade for, at han ville spille for klubben i denne sæson, helt uden lave en Rami, etc.?


            Jeg må indrømme, at jeg synes niveauet er sat lavt for, hvad vi kan forvente af spillere, især af egen avl, der ovenikøbet med udtalelser, som i november. Jeg siger ikke, at han ikke må skifte, men come on, mand, der er godt nok mange andre måder at gøre det her på.

            Last edited by Mhjortebjerg; 16-08-2024, 10:04.
            Fas est et ab hoste doceri.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

              Det er, i min simple optik, sørgeligt, at det at leve op til sin kontrakt (og så ikke udtale man vil væk) kan gøre det ud for at ville hjælpe klubben.

              Igen tænker jeg, at man sætter ham op på en meget høj piedestal, hvor vi bare skal være glade for, at han overhovedet gider at spille for os. Det hænger i min optik ikke så godt sammen med et enkelt beskedent bud på ham tidligt i vinduet.

              Hvis vinduet så lukker uden flere bud, så han træner med og møder op til kamp frem til sommer, hvor han så smutter for lige præcis 0 kr., så mener man, at vi skal være glade for, at han ville spille for klubben i denne sæson, helt uden lave en Rami, etc.?


              Jeg må indrømme, at jeg synes niveauet er sat lavt for, hvad vi kan forvente af spillere, især af egen avl, der ovenikøbet med udtalelser, som i november. Jeg siger ikke, at han ikke må skifte, men come on, mand, der er godt nok mange andre måder at gøre det her på.

              det tvivler jeg på der er nogle der vil være glade for. Men for mig at se falder den tilbage på OB. Kan godt være TB siger han gerne vil forlænge - men han har da længe vidst at det kommer ikke til at ske. Og så er det jo op til OB at enten tage imod de (det) bud der nu er...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                det tvivler jeg på der er nogle der vil være glade for. Men for mig at se falder den tilbage på OB. Kan godt være TB siger han gerne vil forlænge - men han har da længe vidst at det kommer ikke til at ske. Og så er det jo op til OB at enten tage imod de (det) bud der nu er...
                Der er flere faktorer, der gør det ud for, at vi nu ser ud til at få intet, eller meget lidt, for TS - hvilket er vanvittigt. En af dem er helt sikkert klubben, og i forlængelse TB, som nu igen må se et talent forsvinde igennem hænderne.

                Men, i min optik, er TS, som ikke vil tale om forlængelse (ud over i medierne), også en faktor der er gjort vi er kommet hertil. Uden at vide hvad, der foregår på de indre linjer, så er der vel teoretisk intet i vejen for, at han forlængede i vinters, og bliver solgt nu eller til vinter for væsentligt mere. Alle i branchen er vel klar over, hvad historier som denne gør ved prisen, og TS er med til at presse den i bund, eller til 0 for egen vindings skyld på nuværende tidspunkt - og det har jeg svært ved at se som et loyalt move - selvom han møder op til træning og kamp.
                Fas est et ab hoste doceri.

                Comment


                  Skuffende hvis Slots ikke en gang vil forhandle med OB, virkelig skuffende. Troede og håbede virkelig han ville have en stærkere relation til klubben, men så er det nu vel en gang med "modern football". Men så skal han sælges med det samne, længere er den ikke. Og hvis det blive kun et mindre beløb end vi alle håbede så kan en pæn videresalgsklausul og uddannelsespenge til mindst give fremtidige indtægter.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                    Der er flere faktorer, der gør det ud for, at vi nu ser ud til at få intet, eller meget lidt, for TS - hvilket er vanvittigt. En af dem er helt sikkert klubben, og i forlængelse TB, som nu igen må se et talent forsvinde igennem hænderne.

                    Men, i min optik, er TS, som ikke vil tale om forlængelse (ud over i medierne), også en faktor der er gjort vi er kommet hertil. Uden at vide hvad, der foregår på de indre linjer, så er der vel teoretisk intet i vejen for, at han forlængede i vinters, og bliver solgt nu eller til vinter for væsentligt mere. Alle i branchen er vel klar over, hvad historier som denne gør ved prisen, og TS er med til at presse den i bund, eller til 0 for egen vindings skyld på nuværende tidspunkt - og det har jeg svært ved at se som et loyalt move - selvom han møder op til træning og kamp.
                    næ et forlængelse i vinters havde været rigtig fin. Men nu ved vi ikke om der overhovedet blev givet et bud på daværende tidspunkt - tænker de havde en del andet at se til. Og hvis det passer at BW reelt var sat på sidelinjen...hvem skulle så stå for den slags.
                    Dertil kan du lægge den lønforhøjelse som TS givetvis ville skulle have - troede OB reelt på de kunne få det ind igen? Og hvor meget har TS og hans lejr villet kunne stole på en eventuel "gentleman agreement" om at OB ville sælge...det er fint nok hvis BW indgår den, men man har jo vidst han var på vej væk - vil den næste sportsdirektør så honorere den aftale? Det kan så føre til der snakkes frikøbsklausul fra TS' lejr...så det ender med at blive meget speget.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                      Det er, i min simple optik, sørgeligt, at det at leve op til sin kontrakt (og så ikke udtale man vil væk) kan gøre det ud for at ville hjælpe klubben.

                      Igen tænker jeg, at man sætter ham op på en meget høj piedestal, hvor vi bare skal være glade for, at han overhovedet gider at spille for os. Det hænger i min optik ikke så godt sammen med et enkelt beskedent bud på ham tidligt i vinduet.

                      Hvis vinduet så lukker uden flere bud, så han træner med og møder op til kamp frem til sommer, hvor han så smutter for lige præcis 0 kr., så mener man, at vi skal være glade for, at han ville spille for klubben i denne sæson, helt uden lave en Rami, etc.?


                      Jeg må indrømme, at jeg synes niveauet er sat lavt for, hvad vi kan forvente af spillere, især af egen avl, der ovenikøbet med udtalelser, som i november. Jeg siger ikke, at han ikke må skifte, men come on, mand, der er godt nok mange andre måder at gøre det her på.

                      Hvis man kun mener, man hjælper klubben ved at skaffe penge til OSE, jamen klart, så kan man klandre ham, især hvis klubben reelt set har givet ham ordentlige kontrakttilbud i januar, da man havde chancen. Men jeg håber da han forhandler en ny kontrakt på plads med klubben, hvis der ikke kommer noget bud i transfervinduet, der føles rigtigt. Og det er der vel ikke nogen af os der ved om er realistisk eller ej (men der er tydeligvis en del, der allerede har draget deres konklusioner, inklusiv at han er grådig, ikke har nogen klubfølelse, etc.)

                      Men altså, jeg synes der er mere i klubloyalitet end det. Han er gået forrest i en svær tid og har taget meget mere ansvar end man kunne forvente af så en ung en mand og har fra start indikeret at han vil hjælpe klubben op igen. Han har imo vist stort engagement for klubben på og udenfor banen.

                      Comment


                        Kan i øvrigt huske et tidligere interview med Tobias hvor han sagde at han ville ikke forlade klubben uden at de fortjener penge for han når dagen kommer at sige farvel...
                        Tja, hvem interesserer hvad blev snakket i går ...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Kan i øvrigt huske et tidligere interview med Tobias hvor han sagde at han ville ikke forlade klubben uden at de fortjener penge for han når dagen kommer at sige farvel...
                          Tja, hvem interesserer hvad blev snakket i går ...
                          Og hvem siger han gør det? Han har ikke villet tale forlængelse i løbet sf transfervinduet. Hvis der ikke kommer et passende bud kan det da sagtens ske han kommer til forhandlingsbordet. Der bliver godt nok konkluderet meget om en ung guts klubfølelse, moral osv. på meget løst grundlag. En af TBs pointer i det interview er jo netop at Slotsager på ingen måde fremstår som grådig.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Kan i øvrigt huske et tidligere interview med Tobias hvor han sagde at han ville ikke forlade klubben uden at de fortjener penge for han når dagen kommer at sige farvel...
                            Tja, hvem interesserer hvad blev snakket i går ...
                            dét er jo altså heller ikke Slotsagers ansvar alene...OB har vidst han ikke var interesseret i en forlængelse - så må de sgu da arbejde på at få lavet et salg.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                              Uagtet klubbens rolle i det her, forstår jeg virkelig ikke, at den slags ikke får konsekvenser.

                              Egentlig burde han jo hverken træne eller spille hvis han går primadonna-vejen, og andre klubber ikke har en reel interesse.

                              Det kunne måske være man så lidt mindre lyttede til de agenter en anden gang. Man bliver så træt - og hvor betyder helt simple ting som at afslutte et ansættelsesforhold godt ingenting - og da slet ikke - gisp - klubfølelse.

                              Gad vide hvorfor de så går og råber op om netop det emne hele tiden?
                              Du ved godt at klubber ikke må nægte spilleren træning?
                              Det er ret vildt hvad nogle fans mener burde være tilladt at gøre imod en ansat i en klub, ting som man stensikkert ikke ville acceptere skete mod en selv ... i eget job ...
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                                Kan i øvrigt huske et tidligere interview med Tobias hvor han sagde at han ville ikke forlade klubben uden at de fortjener penge for han når dagen kommer at sige farvel...
                                Tja, hvem interesserer hvad blev snakket i går ...
                                Så usædvanligt er det vel heller ikke at Slotsager-lejren ikke vil forlænge i et transfervindue, hvor der med stor sandsynlighed er kæmpe interrese for ham.

                                Comment

                                Working...
                                X