Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
    Klubben stoler på Søren. Amen, hvad skal man sige.

https://campo.dk/2025/05/26/campo-er...s-traenerstab/
    Med mindre TB lægger sig fladt ned og indrømmer at han ikke har givet SK mulighed for at have de spillere til rådighed der gjorde at man kunne skabe det udtryk han selv havde som 1. prioritet, så forstår jeg ikke at SK kan fortsætte.
    Hvis SK fortsætter uden en reel og ikke bortforklaring har jeg mistet utrolig meget respekt og tiltro til TB.

https://sport.tv2.dk/live/fodbold/20...b-4b5504b77a5f
    ​​​​​​​
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

endnu en nedrykning koster 20-25 mill hvis det kan gøre det...
      Det lyder helt rigtigt - men man kommer ikke langt i SL med ekstra 20-25 mill - hvor mange penge vil du bruge ekstra på at sikre OB imod endnu en nedrykning og hvor skal de komme fra?

Håber at OB er på en rejse hvor der hele tiden er fremgang, ikke store skridt (det koster kassen og lykkedes ikke nødvendigvis), men løbende mange små, så kan OB konsolidere sig i SL og på den lange bane præstere bedre end de sidste ca. 15 år, det tager selvfølgelig tid ...

Comment

4 sejre i 16 kampe i forårets halvsæson. Vel at mærke i 1.division. OB synes åbenbart det er helt fint.
        Må sige jeg er rystet hvis han ikke ryger i denne uge.

Har vi nogensinde haft en træner med mindre opbakning her på Fyn?
        Synes ikke jeg kan huske det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Er det ikke der I går skævt af hinanden? Der er forskel på trup (en samling spillere) og et (sammen)hold …
          Jeg svarer på et indlæg hvor påstanden er at truppen var bedre end den er nu og sandsynligvis også er efter det kommende transfervindue. Det er jeg uenig i .. den var nok dyrere, og på papiret bedre, men det det var den altså ikke alligevel når den var så dysfunktionel som var tilfældet.

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Det markerede må stå for din egen regning. Jeg vil til min sidste dag fortælle omverdenen at den trup SK overtog nok var en forholdsvis dyr en, men den var godt nok også fuldstændig dysfunktionel. Om det gør SK til den rigtige træner i næste sæson er jeg i tvivl om, men det er heldigvis heller ikke min beslutning. Jeg er med på at SK overtog en trup over nedrykningsstregen, men også med en mængde spillere der ikke ønskede at være her.
            Det vil jeg gerne udfordrer dig på.

Da SK overtog truppen kom der masser af gejst og man nåede faktisk en 7. plads på et tidspunkt og havde man ikke tabt (som det første hold) til Hvidovre på hjemmebane havde man faktisk også nået top6.
            Men fra SK overtog truppen talte han mere og mere imod nedrykning frem for muligheder op i tabellen og det kan sq ikke være motiverende for prof spillere der har prøvet mere end SL. Prof spillere arbejder med vinderkultur og positiv tænkning .. SK var bange for at rykke ned og det var en frygt der blev mere og mere tydelig at se i hans rokeringer, handlingslammelse og kropssprog.
            Spillerne slog op i banen da man missede top6 og ja .. derfra mistede han spillerne en for en .. men han var ikke uden skyld i min optik og det var det samme jeg frygtede efter 6 uafgjorte i træk. Havde man ikke vundet over ACH havde jeg godt nok frygtet hvad der ville komme …
            Alt det her med Bjørn i angrebet, Owusu på midten og Nico på kant er jo Hadji på 6’eren om igen mens de unge blev syltet..
            SK har muligvis skabt harmoni i truppen og fint for det men det ses ikke i et udtryk på banen, nok mere efter træning.

Snakker vi overvinderkultur kan vi se over på Vejle der nu to sæsoner i træk overlever i ligaen på bekostning af to traditions storklubber efter at have været nede i et par dybe huller ..

Mens OB rykkede længere og længere mod bunden snakkede hverken Hvidovre, Vejle eller Lyngby om nedrykning … kun SK .. og det har jeg det svært med .. stadigvæk ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Jeg svarer på et indlæg hvor påstanden er at truppen var bedre end den er nu og sandsynligvis også er efter det kommende transfervindue. Det er jeg uenig i .. den var nok dyrere, og på papiret bedre, men det det var den altså ikke alligevel når den var så dysfunktionel som var tilfældet.
              Det jeg prøvede at skrive var at der er forskel på trup og hold … truppen var mand for mand dygtigere og dyrere men som hold var det ringe ..

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det er nemt at bruge andre folks penge - OB investerer 60 millioner i det nye stadion + forhøjet leje, jeg kan godt forstå at OB ikke har mange millioner ekstra til nye spillere eller hvad der kunne forbedre truppen
                Det er nemt, ja - men det er i hvert fald ikke hvad jeg gør. Jeg er med på, at vi ikke kommer til at brænde 20-30 mio. af i løbet af en sæson, fordi det er etablerede top-6 klubber der gør det, som fx AGF. Vi er en falleret, nyoprykket superligaklub, som kun lige er i gang med at finde sit fodfæste, og jeg har været ombord længe nok til at vide, at middelmådighed ved mådehold har været OBs motto siden 2011. Som minimum kan man hente spillere på Bondes eller Grots niveau til 3-4 mio stykket hvis man er smart. Det har vi gjort tre gange med overvejende succes. Det er ikke superligaprofiler, men mindre kan også gøre det i vores nuværende situation; ellers ender vi, for at sige det ligeud, som AaB. Hvis man så kan scoute i mere obskure lande - var det i en kroatisk mellemvareklub, at vi fandt Kalilou Traoré? - så bliver mådehold ikke en spændetrøje, men en styrke, der tvinger os til at tænke smartere, strategisk og skabe en konkurrencefordel ift andre superligaklubber. Apropos at tænke strategisk, så bliver vi forhåbentligt klogere på det, når den såkaldte strategi meldes ud snart. Så kan vi tale om dét på et mere oplyst grundlag; lige nu taler jeg kun ud fra det jeg har kunnet se de forgangne år.

Comment

Oprindeligt indsendt af jamborg Se indlæg

Det lyder helt rigtigt - men man kommer ikke langt i SL med ekstra 20-25 mill - hvor mange penge vil du bruge ekstra på at sikre OB imod endnu en nedrykning og hvor skal de komme fra?

Håber at OB er på en rejse hvor der hele tiden er fremgang, ikke store skridt (det koster kassen og lykkedes ikke nødvendigvis), men løbende mange små, så kan OB konsolidere sig i SL og på den lange bane præstere bedre end de sidste ca. 15 år, det tager selvfølgelig tid ...
                  jeg ville starte med en anden træner, det tror jeg vil betyde en hel del.

Og ellers er jeg da enig - man skal tage små skridt fremad, vi hopper ikke op i top 3 i denne sæson - det handler om overlevelse. 3-4 gode nye spillere plus erstatninger ved evt salg.

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Det er nemt, ja - men det er i hvert fald ikke hvad jeg gør. Jeg er med på, at vi ikke kommer til at brænde 20-30 mio. af i løbet af en sæson, fordi det er etablerede top-6 klubber der gør det, som fx AGF. Vi er en falleret, nyoprykket superligaklub, som kun lige er i gang med at finde sit fodfæste, og jeg har været ombord længe nok til at vide, at middelmådighed ved mådehold har været OBs motto siden 2011. Som minimum kan man hente spillere på Bondes eller Grots niveau til 3-4 mio stykket hvis man er smart. Det har vi gjort tre gange med overvejende succes. Det er ikke superligaprofiler, men mindre kan også gøre det i vores nuværende situation; ellers ender vi, for at sige det ligeud, som AaB. Hvis man så kan scoute i mere obskure lande - var det i en kroatisk mellemvareklub, at vi fandt Kalilou Traoré? - så bliver mådehold ikke en spændetrøje, men en styrke, der tvinger os til at tænke smartere, strategisk og skabe en konkurrencefordel ift andre superligaklubber. Apropos at tænke strategisk, så bliver vi forhåbentligt klogere på det, når den såkaldte strategi meldes ud snart. Så kan vi tale om dét på et mere oplyst grundlag; lige nu taler jeg kun ud fra det jeg har kunnet se de forgangne år.

hvis vi skal hente 3-4 kvalitetsspillere så er det da præcis den slags penge vi skal ud og bruge. Medmindre man kan finde nogle kontraktfrie spillere. 4 spillere til 5-7.5 mill pr stk (det er nok vores max leje lige pt) så rammer man 20-30 mill. Og det er Bonde, Gomez, Sørensen hylden vi handler fra så.

Og det forventer jeg da at vi kommer til. Kan man finde en ny "gratis" spiller på niveau med Grot - så fint. Men skal truppen styrkes så kommer det da til at koste

Comment

hvis vi skal hente 3-4 kvalitetsspillere så er det da præcis den slags penge vi skal ud og bruge. Medmindre man kan finde nogle kontraktfrie spillere. 4 spillere til 5-7.5 mill pr stk (det er nok vores max leje lige pt) så rammer man 20-30 mill. Og det er Bonde, Gomez, Sørensen hylden vi handler fra så.

Og det forventer jeg da at vi kommer til. Kan man finde en ny "gratis" spiller på niveau med Grot - så fint. Men skal truppen styrkes så kommer det da til at koste
                      Tror du har ret.

Mig bekendt kostede både Gomez og Bonde eur. 1 mio.
                      Jeg husker ikke Burgy og Adam men tænker det er deromkring. Vi kan ikke forvente for mange Grot’er.

Hvis en spiller koster eur. 1 mio. og skal have kr. 250.000 om mdr. i tre år er det kr. 16,5 mio. pr. spiller og tre spillere .. ja det er kr. 50 mio. ..

Comment

Jeg er ikke uenig, men jeg forventer at det bliver 3-4 spillere hvor to af dem bliver frie transfers. Jeg kan nemlig forestille mig, at ledelsen vil gemme sig bag "stadioninvesteringer" - foruden ungdomssatsningen - som årsag til at holde lidt igen med investeringer og at købe spillere fri ud af en lang kontrakt. Er mine forventninger lave? Det er de vel, men ligesom med stadion og hele denne sæson i øvrigt, så ser jeg bare en tendens til at vi vil spare hvor vi kan, som vi har sparet os gennem den her sæson - og kun investere absolut minimum.

Comment

Gomez og Myhra købene ser jeg som undtagelser - begge kostede 1 mio euro stykket, og vores investeringsvillighed dengang gav mig minder om AaB der engang investerede massivt og lejede profiler ind for at undgå nedrykning for år tilbage, hvad de også lykkedes med, hvis jeg husker rigtigt.

Comment

Jeg er ikke uenig, men jeg forventer at det bliver 3-4 spillere hvor to af dem bliver frie transfers. Jeg kan nemlig forestille mig, at ledelsen vil gemme sig bag "stadioninvesteringer" - foruden ungdomssatsningen - som årsag til at holde lidt igen med investeringer og at købe spillere fri ud af en lang kontrakt. Er mine forventninger lave? Det er de vel, men ligesom med stadion og hele denne sæson i øvrigt, så ser jeg bare en tendens til at vi vil spare hvor vi kan, som vi har sparet os gennem den her sæson - og kun investere absolut minimum.
                            jeg er sådan set ligeglad med om de kommer transferfrie - bare kvaliteten er god nok. Jeg tager gerne et par Grot'er mere. Jeg tvivler så bare ret meget på de er så lette at finde.

Og vi får se - det bliver dyrt i sidste ende at forsøge at spare sig igennem. Man kan holde på Krogh for at spare dobbelt løn - det kan hurtigt ende ud i at man skal hen og forlænge med Krogh - og så stå og fyrer ham et par måneder senere. Og så skal ud og panik finde en løsning. Det samme med spillere.

Troels var jo reelt allerede ved at lave den her i foråret, spare sig igennem, nu var vi så heldige at David Nielsen effekten var kortvarig i Horsens - og at Grot hurtigt kom ind og spille ret meget, ellers kunne vi hurtigt have stået med håret i postkassen.

Og før eller siden må de da lære at den ikke holder.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Tror du har ret.

Mig bekendt kostede både Gomez og Bonde eur. 1 mio.
                              Jeg husker ikke Burgy og Adam men tænker det er deromkring. Vi kan ikke forvente for mange Grot’er.

Hvis en spiller koster eur. 1 mio. og skal have kr. 250.000 om mdr. i tre år er det kr. 16,5 mio. pr. spiller og tre spillere .. ja det er kr. 50 mio. ..
                              ja det er mange penge - men der kommer jo nok også en pænt sjat ind den anden vej, tv penge, placeringspenge, sponsorrater, salg af spillere, indtægter fra kampdag, trøjesalg osv.

Selvfølgelig går OB ikke ud og brænder 100 mill af denne sommer, tænker jeg heller ikke der er nogen der taler for. Men man slipper omvendt næppe hellere igennem uden at finde tegnebogen frem.

Comment

Gomez og Myhra købene ser jeg som undtagelser - begge kostede 1 mio euro stykket, og vores investeringsvillighed dengang gav mig minder om AaB der engang investerede massivt og lejede profiler ind for at undgå nedrykning for år tilbage, hvad de også lykkedes med, hvis jeg husker rigtigt.
                                Gomez: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...oeb-ny-stopper

Myhra: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-viljar-myhra

Bonde: https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...-viborg-profil

Adam: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/1-di...-forstaerkning

Burgy: https://bold.dk/fodbold/stillinger/1...lion-for-burgy

Grot: https://sport.tv2.dk/fodbold/2025-03...rkant-transfer

Formentligt en fornuftig signon fee.

Så kan man så vurdere om transfer/signon står mål med hvad man får ud af det ..

Men OB vil trods alt gerne betale noget ..

Comment

Working...
                                X