Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Min vurdering(what its worth) er at Foss aldrig var blevet en SL spiller/profil for OB. Syntes ikke han skilte sig synderligt ud. TLJ har potentialet til noget Greve,Breum,Eskesen noget. Men man ved jo aldrig. Vi kunne jo have haft samme samtale for nogle år siden omkring Eskesen hvis vi havde solgt ham for 7-8 mill. Så vil kritikken også have været der da han i mine øjne var et talent på højde med Falk og måske endnu større end Breum i 16-17 års alderen.

    Nogle gange er 10 fugle i hånden bedre end 20 på taget
    Jamen du har sikkert mere ret end jeg har.
    Jeg lader nok bare min frustration over 10-12 års middelmådighed løbe af med mig. De 10-12 år har lært mig at være kritisk over for alt hvad OB foretager sig, også selvom det nu foregår på svensk.
    Ingen resultater at prale af.
    Ingen pokalfinaler
    Ingen medaljer
    Ingen Europa
    Ingen store salg
    Ingen spiller af eget avl som virkelig markerer sig i ligaen for OB.

    Ved godt der kan argumenteres for at OC var et stort salg. Det er da også en ganske fint salg som får forretningen til at løbe nogenlunde rundt, men det flytter os bare ikke.
    Last edited by Magge; 15-04-2022, 21:28.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Jamen du har sikkert mere ret end jeg har.
      Jeg lader nok bare min frustration over 10-12 års middelmådighed løbe af med mig. De 10-12 år har lært mig at være kritisk over for alt hvad OB foretager sig, også selvom det nu foregår på svensk.
      Ingen resultater at prale af.
      Ingen pokalfinaler
      Ingen medaljer
      Ingen Europa
      Ingen store salg
      Ingen spiller af eget avl som virkelig markerer sig i ligaen for OB.

      Ved godt der kan argumenteres for at OC var et stort salg. Det er da også en ganske fint salg som får forretningen til at løbe nogenlunde rundt, men det flytter os bare ikke.
      Åhhh jeg kan nu sagtens følge dine frustrationer. Helt ud til fingerspidserne. Jeg gennemgår det samme på den mest diaboliske måde.

      Jeg er bare en af dem der ser et stærkt OSE som en del af løsningen i fremtiden. Også selvom det har været en del af problemet i fortiden. Jeg ville selvfølgelig helst have den romantiske som fx AIK Stokholm men jeg tror bare ikke på det i OB. Der skal skabes en kernesund forretning og det har været svært pga Corona og derfor var OC salget nødvendigt og der var ikke den støre økonomi til geninvestere desværre.
      Den tror jeg på kommer inden ret længe hvis ikke Corona viser sig fra sin grimme side igen.
      Vi vil stadig se salg. Men også større køb og signinger

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Jamen du har sikkert mere ret end jeg har.
        Jeg lader nok bare min frustration over 10-12 års middelmådighed løbe af med mig. De 10-12 år har lært mig at være kritisk over for alt hvad OB foretager sig, også selvom det nu foregår på svensk.
        Ingen resultater at prale af.
        Ingen pokalfinaler
        Ingen medaljer
        Ingen Europa
        Ingen store salg
        Ingen spiller af eget avl som virkelig markerer sig i ligaen for OB.

        Ved godt der kan argumenteres for at OC var et stort salg. Det er da også en ganske fint salg som får forretningen til at løbe nogenlunde rundt, men det flytter os bare ikke.
        Men mange af de ting der listes op der tager bare tid. Det vil tage BW noget tid at bygge OB op økonomisk og få skiftet ud i truppen for at få spillerne til at blive det hold man ønsker skal spille på den måde man gerne vil med den tror på at det rykker på noget i tabellen for selv om NT smed de 100 mio. der er i forskel på OB og FCK så er det jo kun i en sæson og så er FCK mange sæsoner og mere end 100 mio. foran OB.
        AGF og BIF har taget de lange seje træk på 4-5 år fra bunden og op i toppen og det kommer OB også til og det er kun hvis det man gør er rigtig, ellers bliver det længere tid.
        NT har sagt at der kommer ikke flere penge til transfers før man har vist at man kan bruge det man har ordentligt .. det var givetvis en stikpille til JH men MH har jo heller ikke forvaltet pengene specielt godt .. altså skal man/BW starte fra nul og er det så et eller fire vinduer han skal vise fremgang i for at bevise noget?? Det ved vi ikke men der kommer nogle kontraktudløb der giver noget plads til løn og så er han begyndt at sælge noget så der er noget at handle for …
        Tror nok at man skal væbne sig med tålmodighed hvis man vil have OB til at tjekke nogle af de bokse af for alvor men hvad er et stort slag før det er ok?
        Man har solgt Oliver, man kan spille sig i pokalfinalen i denne sæson og Breum gør det godt, også for folk der ikke holder med OB ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Jamen du har sikkert mere ret end jeg har.
          Jeg lader nok bare min frustration over 10-12 års middelmådighed løbe af med mig. De 10-12 år har lært mig at være kritisk over for alt hvad OB foretager sig, også selvom det nu foregår på svensk.
          Ingen resultater at prale af.
          Ingen pokalfinaler
          Ingen medaljer
          Ingen Europa
          Ingen store salg
          Ingen spiller af eget avl som virkelig markerer sig i ligaen for OB.

          Ved godt der kan argumenteres for at OC var et stort salg. Det er da også en ganske fint salg som får forretningen til at løbe nogenlunde rundt, men det flytter os bare ikke.
          Det er så din holdning, og den står dig frit for at have. Men det er nu alligevel sådan, at det skal mange mindre små hjul til, for at få de(t) store hjul til at dreje rundt. Sagt med andre ord, så er vores klub nødt til at sælge talenter, der vurderes til ikke at komme i SL, og derfor sælges de videre. Om det så er en rigtig beslutning må tiden så vise, men jeg synes vi bør have respekt for de beslutninger ledelsen tager, for ellers var det vel nogen af os, der var ledelsen.
          Fremad, og penge i kassen og disse penge kan forhåbentlig hjælpe os med nye, bedre og større profiler.
          God påske

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg

            Det er så din holdning, og den står dig frit for at have. Men det er nu alligevel sådan, at det skal mange mindre små hjul til, for at få de(t) store hjul til at dreje rundt. Sagt med andre ord, så er vores klub nødt til at sælge talenter, der vurderes til ikke at komme i SL, og derfor sælges de videre. Om det så er en rigtig beslutning må tiden så vise, men jeg synes vi bør have respekt for de beslutninger ledelsen tager, for ellers var det vel nogen af os, der var ledelsen.
            Fremad, og penge i kassen og disse penge kan forhåbentlig hjælpe os med nye, bedre og større profiler.
            God påske
            Tror nu at Tobias Lund Jensen havde en god chance for en SL kontrakt og slå igennem i et eller andet omfang. Men ellers enig.
            Jeg ved nu at Magge sagtens kan følge dette. Det kan nogle gange bare være svært som OB fan at skulle se lyset for enden af tunellen og tro på at denne gang er den der. For facts er nok at hvis der er ikke sker en del positivt i vinduet får vi store problemer i bunden igen næste år

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Men mange af de ting der listes op der tager bare tid. Det vil tage BW noget tid at bygge OB op økonomisk og få skiftet ud i truppen for at få spillerne til at blive det hold man ønsker skal spille på den måde man gerne vil med den tror på at det rykker på noget i tabellen for selv om NT smed de 100 mio. der er i forskel på OB og FCK så er det jo kun i en sæson og så er FCK mange sæsoner og mere end 100 mio. foran OB.
              AGF og BIF har taget de lange seje træk på 4-5 år fra bunden og op i toppen og det kommer OB også til og det er kun hvis det man gør er rigtig, ellers bliver det længere tid.
              NT har sagt at der kommer ikke flere penge til transfers før man har vist at man kan bruge det man har ordentligt .. det var givetvis en stikpille til JH men MH har jo heller ikke forvaltet pengene specielt godt .. altså skal man/BW starte fra nul og er det så et eller fire vinduer han skal vise fremgang i for at bevise noget?? Det ved vi ikke men der kommer nogle kontraktudløb der giver noget plads til løn og så er han begyndt at sælge noget så der er noget at handle for …
              Tror nok at man skal væbne sig med tålmodighed hvis man vil have OB til at tjekke nogle af de bokse af for alvor men hvad er et stort slag før det er ok?
              Man har solgt Oliver, man kan spille sig i pokalfinalen i denne sæson og Breum gør det godt, også for folk der ikke holder med OB ..

              Ja det tager tid, ligesom det har taget tid at køre OB fra FCK-Light til Horsens Look-alike.

              Jeg tager det ikke for noget som helst, at Niels kommer med en mulig stikpille til Jesper Hansen, for det tog ham flere år at opdage hvor dårlig han var for udviklingen og kulturen i OB.


              Man kan vurdere OB ud fra deres udmeldinger og handlinger, hvilket kaster hård kritik af sig, fordi de konstant underpræsterer i forhold til egne ambitioner.
              Det er jo ikke en ny fortælling, at OB vil være top 6, det skal endda i følge NT være en sjetteplads i de dårlige sæsoner.
              Jeg er fuldt ud klar over at vi skal have tålmodighed, det har jeg bestemt også, Jeg har i flere år været fortaler for at droppe den tåbelige, og urealistiske top 6 snak, og bruge vores unge i højere grad.
              Det er aldeles logisk at vi ikke har udviklet os i 10-12 år, fordi vi ingen spillere har udviklet udover OC. Vi har heller ikke haft et af de salg, som virkelig giver overskud i kassen, og dermed mulighed for at købe fra en anden hylde end den med ligegyldigheder, og over the Hill spillere.
              Nu kan vi lige tørre de forrige sæsoner’s manglende overskud af på corona. Det bliver spændende at se næste år, om regnskabet også der kun lige løber rundt.

              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Det er med blandede følelser, jeg modtager nyheden. Jeg vil jo gerne se så mange af akademispillerne på førsteholdet som muligt. Men ok - de bliver alligevel ikke brugt. Og jeg anerkender, at man i moderne fodbold sælger yngre og yngre.

                Jeg forstår, at de to unge gerne vil prøve eventyret, og det er også en god klub. Når man ser på danske spillere, der slår igennem efter at være rejst ud tidligt, så er listen over succes kort. Mon ikke en del havde bedre af at vente nogle år.


                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Det er med blandede følelser, jeg modtager nyheden. Jeg vil jo gerne se så mange af akademispillerne på førsteholdet som muligt. Men ok - de bliver alligevel ikke brugt. Og jeg anerkender, at man i moderne fodbold sælger yngre og yngre.

                  Jeg forstår, at de to unge gerne vil prøve eventyret, og det er også en god klub. Når man ser på danske spillere, der slår igennem efter at være rejst ud tidligt, så er listen over succes kort. Mon ikke en del havde bedre af at vente nogle år.

                  Jeg er enig, syntes trenden er kedelig, og den handler kun om for klubberne at købe så billigt som muligt.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Så røg der et par talenter i Club Brügge

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/jonath...-club-bruegge/
                    Tillykke til vores to unge knægte. De har lige reddet karrieren.
                    For hver enkelt unge spillers skyld håber jeg, at deres agenter opsøger eventuelle muligheder for at komme væk.

                    For OB er det fint med salg af spillere, hvis "voksen-kontrakt" ellers bare ville løbet ud.

                    I sagens natur er det jo win-win

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Det er med blandede følelser, jeg modtager nyheden. Jeg vil jo gerne se så mange af akademispillerne på førsteholdet som muligt. Men ok - de bliver alligevel ikke brugt. Og jeg anerkender, at man i moderne fodbold sælger yngre og yngre.

                      Jeg forstår, at de to unge gerne vil prøve eventyret, og det er også en god klub. Når man ser på danske spillere, der slår igennem efter at være rejst ud tidligt, så er listen over succes kort. Mon ikke en del havde bedre af at vente nogle år.

                      Tja, er den i virkeligheden så kort? Jeg ved godt, det er blevet sådan lidt en bredt accepteret sandhed på fodboldfora og blandt hr. og fru Danmark, men er der alligevel ikke rigeligt med eksempler på unge danskere, der også klarer den fint ved at komme til udlandet tidligt? Fra den seneste landsholdssamling er Højbjerg, Andreas Christensen, Dolberg, Eriksen, Jannik Vestergaard, Joachim Andersen, Schmeichel, Daniel Iversen, Billing, Bruun Larsen alle spillere, der aldrig har spillet en superligakamp. Der er også flere andre der har gang i noget spændende, efter de skiftede unge, for eksempel Mauritz Kjærgaard og Morten Hjulmand.
                      Der er da også mange der ikke klarer den, men det er der også mange mere etablerede superligaspillere, der ikke gør - og der er også mange dygtige og lovende 16-17-årige, der bliver i Danmark og ikke udvikler sig, som man kunne have håbet - tag bare Eskesen og Obbekjær som oplagte eksempler fra egen andedam.

                      Når det er sagt, er jeg da også ambivalent med at vores dygtige talenter ryger tidligt, men det er jo ikke sådan, at vi har solgt alle de dygtige unge spillere, vi har. Og jeg synes helt overordnet set det er rigtig positivt, at vi kan sælge to unge gutter for rekordbeløb til en dygtig talentfabrik uden at have på fornemmelsen, at der ikke er mere af værdi tilbage på akademiet efter det. Slotsager, Magnus W. Nielsen, Hansborg, Tobias Augstinus-Jensen, Max Ejdum, m. fl. er f. eks alle spændende og potentielle superligaspillere på sigt.

                      Edit: Jeg er til gengæld helt enig i at det på et overordnet plan er en trist udvikling i fodboldverdenen, at talenter bliver handlet yngre og yngre. Men det er desværre de vilkår, OB også må agere indenfor.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Tja, er den i virkeligheden så kort? Jeg ved godt, det er blevet sådan lidt en bredt accepteret sandhed på fodboldfora og blandt hr. og fru Danmark, men er der alligevel ikke rigeligt med eksempler på unge danskere, der også klarer den fint ved at komme til udlandet tidligt? Fra den seneste landsholdssamling er Højbjerg, Andreas Christensen, Dolberg, Eriksen, Jannik Vestergaard, Joachim Andersen, Schmeichel, Daniel Iversen, Billing, Bruun Larsen alle spillere, der aldrig har spillet en superligakamp. Der er også flere andre der har gang i noget spændende, efter de skiftede unge, for eksempel Mauritz Kjærgaard og Morten Hjulmand.
                        Der er da også mange der ikke klarer den, men det er der også mange mere etablerede superligaspillere, der ikke gør - og der er også mange dygtige og lovende 16-17-årige, der bliver i Danmark og ikke udvikler sig, som man kunne have håbet - tag bare Eskesen og Obbekjær som oplagte eksempler fra egen andedam.

                        Når det er sagt, er jeg da også ambivalent med at vores dygtige talenter ryger tidligt, men det er jo ikke sådan, at vi har solgt alle de dygtige unge spillere, vi har. Og jeg synes helt overordnet set det er rigtig positivt, at vi kan sælge to unge gutter for rekordbeløb til en dygtig talentfabrik uden at have på fornemmelsen, at der ikke er mere af værdi tilbage på akademiet efter det. Slotsager, Magnus W. Nielsen, Hansborg, Tobias Augstinus-Jensen, Max Ejdum, m. fl. er f. eks alle spændende og potentielle superligaspillere på sigt.

                        Edit: Jeg er til gengæld helt enig i at det på et overordnet plan er en trist udvikling i fodboldverdenen, at talenter bliver handlet yngre og yngre. Men det er desværre de vilkår, OB også må agere indenfor.
                        Som andre også har nævnt, så tror jeg også det er vigtigt for vores akademis udvikling at vi har solgt nogle til udlandet også. Det må man formode sender et signal om at det er muligt for talenter at tage den vej også i OB. Mit gæt vil være at det blot øger muligheden for at få flere store talenter ind i folden og derved også flere der potentielt kan slå igennem på førsteholdet.

                        Comment


                          Nogen der kan gengive fra denne Gustav Grubbe artikel?

                          https://fyens.dk/artikel/gustav-grub...via-rb-leipzig

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Tja, er den i virkeligheden så kort? Jeg ved godt, det er blevet sådan lidt en bredt accepteret sandhed på fodboldfora og blandt hr. og fru Danmark, men er der alligevel ikke rigeligt med eksempler på unge danskere, der også klarer den fint ved at komme til udlandet tidligt? Fra den seneste landsholdssamling er Højbjerg, Andreas Christensen, Dolberg, Eriksen, Jannik Vestergaard, Joachim Andersen, Schmeichel, Daniel Iversen, Billing, Bruun Larsen alle spillere, der aldrig har spillet en superligakamp. Der er også flere andre der har gang i noget spændende, efter de skiftede unge, for eksempel Mauritz Kjærgaard og Morten Hjulmand.
                            Der er da også mange der ikke klarer den, men det er der også mange mere etablerede superligaspillere, der ikke gør - og der er også mange dygtige og lovende 16-17-årige, der bliver i Danmark og ikke udvikler sig, som man kunne have håbet - tag bare Eskesen og Obbekjær som oplagte eksempler fra egen andedam.

                            Når det er sagt, er jeg da også ambivalent med at vores dygtige talenter ryger tidligt, men det er jo ikke sådan, at vi har solgt alle de dygtige unge spillere, vi har. Og jeg synes helt overordnet set det er rigtig positivt, at vi kan sælge to unge gutter for rekordbeløb til en dygtig talentfabrik uden at have på fornemmelsen, at der ikke er mere af værdi tilbage på akademiet efter det. Slotsager, Magnus W. Nielsen, Hansborg, Tobias Augstinus-Jensen, Max Ejdum, m. fl. er f. eks alle spændende og potentielle superligaspillere på sigt.

                            Edit: Jeg er til gengæld helt enig i at det på et overordnet plan er en trist udvikling i fodboldverdenen, at talenter bliver handlet yngre og yngre. Men det er desværre de vilkår, OB også må agere indenfor.

                            Vi skal sælge for at kunne drive akademiet, det koster penge at drive.
                            Små salg holder forretningen igang.
                            Store salg skaber basis for udvikling og fremgang.

                            Jeg er dog stadig bekymret over det endnu ikke er lykkedes at skabe en eneste markspiller, som sendes i spil i ligaen uden at efterlade tvivl, om at der er potentiale til en spiller som kan gøre sig gældende bare i superligaen, eller endnu bedre som kan sendes ud i Europa til en større adresse.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                              Vi skal sælge for at kunne drive akademiet, det koster penge at drive.
                              Små salg holder forretningen igang.
                              Store salg skaber basis for udvikling og fremgang.

                              Jeg er dog stadig bekymret over det endnu ikke er lykkedes at skabe en eneste markspiller, som sendes i spil i ligaen uden at efterlade tvivl, om at der er potentiale til en spiller som kan gøre sig gældende bare i superligaen, eller endnu bedre som kan sendes ud i Europa til en større adresse.
                              Øhm, jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at der i Jakob Breum "er potentiale til en spiller som kan gøre sig gældende bare i superligaen, eller endnu bedre som kan sendes ud i Europa til en større adresse". Jeg synes i den grad også Max Fenger gør sig gældende i superligaen. Frøkjær har bestemt også gjort det til tider, selvom der rigtignok er for langt mellem snapsene og for lavt et bundniveau.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Nogen der kan gengive fra denne Gustav Grubbe artikel?

                                https://fyens.dk/artikel/gustav-grub...via-rb-leipzig
                                Jeg kan ikke, men synes det ville være rigtig fint, hvis den vej gik via os i et par år. Ham ind, Skjelvik ud, så kan Grubbe og King kæmpe om pladsen mens Brems får et lejeophold.

                                Comment

                                Working...
                                X