Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Håber bare for alt i verden vi kan holde på Slotsager og Hansborg
    Tobias Lund Jensen er i min verden i samme kategori som de 2. Vanvittig dygtig. Men millionerne kan også blive for store og det er vigtigt at de unge også kan drømme store drømme nede på akademiet

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Vi sælger åbenbart ung forsvarstalent til udenlandsk klub;
      https://twitter.com/mpbdavidsen/stat...uRe9eP8qA&s=19
      Ja det er bare med at få dem solgt inden de kommer i ligaen og kan stige i værdi.
      så beholder vi de næstbedste og tredie bedste.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Ja det er bare med at få dem solgt inden de kommer i ligaen og kan stige i værdi.
        så beholder vi de næstbedste og tredie bedste.
        Enig, men det kræver ja også at man kan bygge på at få spilletid i OB som ung talent. Hvorfor skulle man ellers blive her?
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Enig, men det kræver ja også at man kan bygge på at få spilletid i OB som ung talent. Hvorfor skulle man ellers blive her?
          Helt rigtigt. Der ligger et kæmpe problem i forhold til at kunne udvikle unge spillere i OB.
          For mig at se er vores største problem at vi ikke er i nærheden at at have en fast stamme at erfarne kvalitetsspillere som bærer holdet. Ikke nok med at den stamme mangler, der mangler også lederen som går forrest, især i de svære kampe og dårlige perioder.

          Når den stamme, incl en leder er fraværende, så bliver det tæt på umuligt at få tilstrækkeligt ro i spillet, og på omgivelserne at de unge kan få plads til at udvikle sig.

          Der er ingen grundstamme i truppen, vi famler rundt for at finde en optimal opstilling, det giver uro og usikkerhed.


          Vi er konstant ramt af at vi først skal jagte top 6 , og fordi vi sjældent eri nærheden af det, trækker skiftende trænere rutinekortet. Det vil sige, at de igen og igen prøver at få de rutinerede til at lykkedes.
          Når top 6 så er spillet af hænde, så skal vi lige sikre overlevelsen, og her tør vi heller ikke satse fuldt ud på de unge, men trækker igen rutine-kortet af frygt for at de unge skal fejle.

          OB’s turn-around og nye strategi gav et kortvarigt håb om at man i ledelsen havde indset problemet , men det lader ikke til at være tilfældet.

          Ledelsen fejlede fælt, ved atter at oversælge sit tarvelige produkt i bedste TV-shop stil. Det er mig uforståeligt at man ikke benyttede den nye strategi til at melde ud at top 6 er målsætningen i 3 af de næste 5 sæsoner grundet omstilling til ny spillestil. Det kunne give både træner og spillere mere ro at omgivelserne ikke skulle vurdere dem ud fra et top 6 hold.

          Et turn-around er fint, men når man konstant er i turn-around så går man vel i ring?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Ja det er bare med at få dem solgt inden de kommer i ligaen og kan stige i værdi.
            så beholder vi de næstbedste og tredie bedste.
            De kan jo også falde i værdi. Man ved det ikke
            Kan man score 10-12 mill på de her plus eventuelle bonusser er super fint for mig. Det er også nemmere at lokke og holde på talenter når de kan se at det er et akademi man kan komme til udlandet fra.

            Comment


              Så røg der et par talenter i Club Brügge

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/jonath...-club-bruegge/
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Så røg der et par talenter i Club Brügge

                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/jonath...-club-bruegge/
                Ved du noget om salgsprisen?
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Ved du noget om salgsprisen?
                  Der er beskrevet at det er det bedste salg fra akademiet nogensinde. Det siger ikke meget om prisen, men det er i fin tråd med akademistrategien.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Kan ikke forestille mig, at BW har solgt billigt og uden diverse klausuler !

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      De kan jo også falde i værdi. Man ved det ikke
                      Kan man score 10-12 mill på de her plus eventuelle bonusser er super fint for mig. Det er også nemmere at lokke og holde på talenter når de kan se at det er et akademi man kan komme til udlandet fra.
                      Selvfølgelig kan de også falde i værdi.
                      Jeg bliver bare ærgerlig når vi sælger inden de når op i ligaen. Vi kommer vel aldrig til at få et af de store + 40 mill salg når vi max får de næst bedste talenter op i ligaen.

                      Jeg håber vi med tiden kan udvikle nogle talenter som kan komme op på ligaholdet og vise sig frem, uden at efterlade tvivl om at de er værd at satse på. Et sådant talent har vi ikke set siden Falk.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Selvfølgelig kan de også falde i værdi.
                        Jeg bliver bare ærgerlig når vi sælger inden de når op i ligaen. Vi kommer vel aldrig til at få et af de store + 40 mill salg når vi max får de næst bedste talenter op i ligaen.

                        Jeg håber vi med tiden kan udvikle nogle talenter som kan komme op på ligaholdet og vise sig frem, uden at efterlade tvivl om at de er værd at satse på. Et sådant talent har vi ikke set siden Falk.

                        Måske vi sælger de næstbedste og beholder de bedste/dem vi tror på til SL !

                        Det hedder godt købmandskab

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Selvfølgelig kan de også falde i værdi.
                          Jeg bliver bare ærgerlig når vi sælger inden de når op i ligaen. Vi kommer vel aldrig til at få et af de store + 40 mill salg når vi max får de næst bedste talenter op i ligaen.

                          Jeg håber vi med tiden kan udvikle nogle talenter som kan komme op på ligaholdet og vise sig frem, uden at efterlade tvivl om at de er værd at satse på. Et sådant talent har vi ikke set siden Falk.
                          Min vurdering(what its worth) er at Foss aldrig var blevet en SL spiller/profil for OB. Syntes ikke han skilte sig synderligt ud. TLJ har potentialet til noget Greve,Breum,Eskesen noget. Men man ved jo aldrig. Vi kunne jo have haft samme samtale for nogle år siden omkring Eskesen hvis vi havde solgt ham for 7-8 mill. Så vil kritikken også have været der da han i mine øjne var et talent på højde med Falk og måske endnu større end Breum i 16-17 års alderen.

                          Nogle gange er 10 fugle i hånden bedre end 20 på taget

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


                            Måske vi sælger de næstbedste og beholder de bedste/dem vi tror på til SL !

                            Det hedder godt købmandskab
                            Nårhh ja dumme mig.. OB er jo danmarksmestre i godt købmandsskab ;-)



                            Jeg håber da at det er et par middelmådige talenter som ikke vil nå Superliga niveau.
                            At vi sælger spillere for 15-20 mill om året, gør bare kun minimal forskel i forhold til at få råd til at nærme os toppen af ligaen. Det kan holde forretningen kørende, uden at Niels behøver at skyde kapital ind i klubkassen.

                            Kan også sagtens være jeg skal skrue ned for håbet, og indse at al begyndelse er svær, tager lang tid, og at det sagtens kan vare 10-15 år før vi udvikler et virkelig stort talent som indbringer et nævneværdigt beløb der sætter OB på landkortet ift store salg.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Kan ikke forestille mig, at BW har solgt billigt og uden diverse klausuler !
                              BW har basicly fået 2 opgaver

                              Få OB tilbage i Top 6 og europa
                              Få flere spillere igennem systemet

                              For at få flere spillere igennem systemet er man nød til sælge en del. Det bliver kun muligt hvis det bliver både fra akademiet og fra SL truppen så flowet er mere naturligt.
                              Havde BW kommet til OB før sidste års sommer vindue er jeg sikker på at Khemdee havde været solgt for 5-6 mill og minimum 1 af de startende 11 igår havde været solgt for 8-12 mill.
                              Derved kunne der have været skabt en økonomi allerede nu hvor der havde været en del millioner at handle for til sommer.

                              Jeg er ikke 100% sikker på at dette her passer men som jeg har forstået det skal BW sælge for 7-10 mill hvert år som minimum. Men alt ud over dette kan give ham et større albuerum i transfervinduet. Måske ikke 1:1 men hvis corona ikke længere driller vil vi se et rekord regnskab fra OSE næste år og derved forhåbentlig starten på et højere budget fra 2023 af

                              Comment


                                Hvis man vurdere disse talenter er på vippen, synes jeg det er fint at sælge dem, for at skabe fundamentet til førsteholdet og startelveren. Det giver lidt mere frihed og økonomisk råderum.

                                Comment

                                Working...
                                X