Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Tobias Slotsager kan snart være tilbage efter sin skade, og han vil ikke melde sig selv ude af kampen på mandag.

    Slotsager: Jeg vil da elske at spille på mandag - OBstruktion
    Vigtigt bedste nyheder længe....
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Værsgo AA !

      Førhen var vi kendt for standardsituationer... super podcast

      https://gamechanger.nu/podcast/faa-m...rdsituationer/

      Comment


        Så kommer Martin Davidsen med meget klare ord:
        https://obstemmer.dk/kommentar-pas-p...e-om-hjoernet/
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Så kommer Martin Davidsen med meget klare ord:
          https://obstemmer.dk/kommentar-pas-p...e-om-hjoernet/
          Jeg skrev i slutningen af sidste sæson, at BW skulle præstere et magisk vindue, hvis OB skulle i top 6. Det har han tydeligvis ikke gjort. Det eneste der frikender ham er, at Thorborg åbenbart vil bruge pengene på alt andet end spillere. Jeg var naiv nok til at tro, at en del af de mange millioner skulle ud og arbejde for en top6 placering. Det var under den forudsætning, at jeg formulerede min “magiske vindue”påstand. Hvordan i helvede skal man signe så mange spillere gratis og så tro at man kan ramme plet på 6-8 pladser???

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Jeg skrev i slutningen af sidste sæson, at BW skulle præstere et magisk vindue, hvis OB skulle i top 6. Det har han tydeligvis ikke gjort. Det eneste der frikender ham er, at Thorborg åbenbart vil bruge pengene på alt andet end spillere. Jeg var naiv nok til at tro, at en del af de mange millioner skulle ud og arbejde for en top6 placering. Det var under den forudsætning, at jeg formulerede min “magiske vindue”påstand. Hvordan i helvede skal man signe så mange spillere gratis og så tro at man kan ramme plet på 6-8 pladser???
            - den del er jeg godt nok også blevet skuffet over. Penge i kassen, man har en ambition om top 6 og så gør man ikke mere.

            Ang vinduet; syntes faktisk der er hentet nogle gode spillere ind - kunne de være bedre, måske. Men for mig at se er der holdet der ikke fungere. Vi kan tydeligvis stadig ikke forsvarer, holdet bliver for let (set fra mit perspektiv) "revet" over, stor afstand mellem de 4 forreste og resten.

            For at se må det være spillestilen den er helt galt med, Sven, Owusu og al hajj er jo gået mere eller mindre direkte ind og går det glimrende. Buya mangler i den grad - til gengæld er Kadrii så heldigvis vågnet op til dåd.

            Mener BW skulle have sikret en 6er mere - det har været for tyndt. VB virkede også som om man tog en chance og håbede at Aske bare styrede den plads. Og så nok mest af alt; vores kanter - her havde jeg virkeligt gerne set bare en erfaren profil, en man kunne forvente og forlange leverede kamp efter kamp. Syntes det er for meget unge talenter man håber på her - og det ses jo også i nogle ret svingende præstationer.

            Comment


              Hvor mange tror, at en ny træner (altså fyring af Alm) kan polere lorten (OBs trup) nok til at komme i top 6?
              Tryk “like” - jeg tror ikke på det.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Hvor mange tror, at en ny træner (altså fyring af Alm) kan polere lorten (OBs trup) nok til at komme i top 6?
                Tryk “like” - jeg tror ikke på det.
                Måske ikke top6…. Men nedrykning er vel tættere på..

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Hvor mange tror, at en ny træner (altså fyring af Alm) kan polere lorten (OBs) nok til at komme i top 6?
                  Tryk “like” - jeg tror ikke på det.
                  Kommer for mig meget an på hvilken træner vi vil kunne tiltrække. Tror godt, at en Ståle Solbakken vil kunne sætte skik på det her hold. Rent hypotetisk selvfølgelig. Se også hvad Uwe Rösler har bedrevet i AGF. Ganske vist en trup på et andet niveau økonomisk, men synes ikke deres trup har været spækket med stjerner i hans tid.

                  Men bliver det endnu en fra den gængse trænermølle eller endnu et sats af en art, så tror jeg intet kommer til at ændre sig. Måske endda for det værre her på kort sigt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

                    Kommer for mig meget an på hvilken træner vi vil kunne tiltrække. Tror godt, at en Ståle Solbakken vil kunne sætte skik på det her hold. Rent hypotetisk selvfølgelig. Se også hvad Uwe Rösler har bedrevet i AGF. Ganske vist en trup på et andet niveau økonomisk, men synes ikke deres trup har været spækket med stjerner i hans tid.

                    Men bliver det endnu en fra den gængse trænermølle eller endnu et sats af en art, så tror jeg intet kommer til at ændre sig. Måske endda for det værre her på kort sigt.
                    2. Nicholas Mickelson - ikke top 6
                    3. Nicklas Mouritsen - ikke top 6
                    4. Bjørn Paulsen - ikke top 6
                    5. Mihajlo Ivancevic - top 6
                    7. Mohamed Buya Turay - ikke top 6
                    8. Alasana Manneh - ikke top 6
                    9. Bashkim Kadrii - top 6
                    11. Markus Jensen - ikke top 6
                    14. Gustav Grubbe - ikke top 6
                    18. Max Ejdum - ikke top 6
                    19. Johannes Selvén - ikke top 6
                    20. Leeroy Owusu - top 6
                    21. Charly Nouck - ikke top 6
                    22. Rami Al Hajj - måske
                    23. Aske Adelgaard - ikke top 6
                    24. Alen Mustafic - ikke top 6
                    25. Filip Helander - ??
                    29. Tyler Burey - ikke top 6
                    30. Don Deedson Louicius​ - ikke top 6

                    God fornøjelse med at overtage den trup

                    Comment


                      Vi skal vel have en snak om Alm, Paulsen og vel også Martin Hansen…

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
                        Vi skal vel have en snak om Alm, Paulsen og vel også Martin Hansen…
                        Tænker også vi skal skifte målmand.

                        har aldrig set PB som fodboldspiller. Mere en islandsk viking. Det kan noget når man skal slogs mod nedrykning. Men fodbold Jan manden ikke spille piller man 5 cm og 20 kilo af ham spiller han 2. Div øst.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          2. Nicholas Mickelson - ikke top 6
                          3. Nicklas Mouritsen - ikke top 6
                          4. Bjørn Paulsen - ikke top 6
                          5. Mihajlo Ivancevic - top 6
                          7. Mohamed Buya Turay - ikke top 6
                          8. Alasana Manneh - ikke top 6
                          9. Bashkim Kadrii - top 6
                          11. Markus Jensen - ikke top 6
                          14. Gustav Grubbe - ikke top 6
                          18. Max Ejdum - ikke top 6
                          19. Johannes Selvén - ikke top 6
                          20. Leeroy Owusu - top 6
                          21. Charly Nouck - ikke top 6
                          22. Rami Al Hajj - måske
                          23. Aske Adelgaard - ikke top 6
                          24. Alen Mustafic - ikke top 6
                          25. Filip Helander - ??
                          29. Tyler Burey - ikke top 6
                          30. Don Deedson Louicius​ - ikke top 6

                          God fornøjelse med at overtage den trup
                          Er sådan set enig i stort set alle dine vurderinger. men tror også, at vi godt ville kunne have et mere tydeligt og disciplineret udtryk, hvis vi havde en træner, der kunne komme ind med en krystalklar filosofi og stor autoritet. Tror vi ville kunne ligne en mere seriøs bejler til top 6 end nu. Lige nu ligner vi jo mest af et hold, der ender på 8-10. pladsen uden at komme i nærheden af et overbevisende run mod top 6.

                          Når jeg snakker om at sætte skik på, så er det sådan set mere i forhold til at komme med noget tydelig til spillestil, disciplin og tilgang til spillet med henblik på at skabe en sammenhængende trup og måde at spille på. Som alt andet lige også vil gøre det nemmere at rekruttere nye spillere.

                          Comment


                            Har lige opsagt mit sæsonkortsabonnement. Kan i heller ikke klare mere tom snak om top 6 og de fantastiske fans, så følg trop. Pengemænd hører bedre når indtægten skrumper.

                            Comment


                              bare for lidt mere selvpineri så har jeg kigget lidt på tal under Alm.

                              52 grundspilskampe har givet 57 point og et snit på hele 1,096p/ grundspilskamp.
                              Med en målscore på 71-87 hvilket vil sige vi har lukket 1,67 mål ind pr kamp

                              Ser vi på alle kampene bliver det selvf lidt pænere men ikke meget.

                              72 kampe spillet = 92 point og et snit på hele 1,28 point/kamp

                              en målscore på 105 - 113 og 1,57 indkasserede mål pr kamp.

                              Få ham nu væk.

                              Comment


                                Jeg tænker at nu river vi plasteret af - Alm ud også tager vi også opgøret med den gamle garde Paulsen og Hansen ud - lader vores nye svensker spille ved siden af Slotsaget (eller Sauli) og HCB tilbage på mål - lad Ejdum spille til Kohler er klar

                                Comment

                                Working...
                                X