Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Så håber der sker noget
    Min tiltro til Alm gik i vasken allerede sidste efterår. Og Wesstrøm har også dumpet: den forlængelse med Alm gav mig første tvivler men at være med i den beskidte leg at bruge transfervinduet om at transferere penge til OSE/Thorborg gør ham til stor skuffelse.
    Den eneste i ledelsen som kan være hans indsats bekendt og leverede på højt niveau er vel Jack Jørgensen: vidunderligt hvordan han lykkedes at øge tilskuertallet på stadion med de forskellige aktioner og tiltag - den "sportslige succes" og den "flotte fodbold" som tilbydes tiltrækker næppe folk på stadion. Og så viser det vel også hvor vi står: fodbolden bliver mere og mere en ligegyldighed i OB.
    Med al respekt - det er næppe BW som bestemmer hvor stor del af indtægterne som skal fordeles til OSE og NT - det er naturligvis NT selv som styrer det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Jo. Han kan få os op på en sikker 8. Plads de næste tre sæsoner. Jeg gider det ikke mere!
      EDIT: ingen træner kan få et hold til at klikke, når halvdelen er nye gratis spillere.
      Så defaitisme... Jeg kan nok ikke klandre dig for det, men jeg tror altså på nogen kan gøre det bedre end 2 Points i 5 hjemmekampe.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Så defaitisme... Jeg kan nok ikke klandre dig for det, men jeg tror altså på nogen kan gøre det bedre end 2 Points i 5 hjemmekampe.

        MvH ChrisOB
        Med et halvt hold, der aldrig har spillet sammen bestående af spillere, som aldrig har været i top 6, men som enten er hentet i lavererangerede klubber eller har været væk fra fodbold i længere tid, samtidig med at man har solgt/mistet de 4-5 bærende spillere over det sidste år? At Alm gider forstår jeg simpelthen ikke. Pengene må være gode og Odense er jo også en hyggelig by.

        Comment


          Det kan godt være at truppen ikke er så god som vi havde håbet på. Og det kan godt være at vi har for stor udskiftning i truppen til at en træner kan få det optimale ud af den.
          Fakta er dog at Alms spillestil stinker. Den er håbløst dateret og har så mange mangler at det er hovedrystende at se på. Hvis vi fik en træner ind med bedre styr på tidens tendenser i fodboldens verden er jeg ikke i tvivl om at vi ville se bedre ud. Om det ville være nok til at opnå vores målsætning skal være usagt, men vi ville uvtivlsomt være et bedre hold.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
            Det kan godt være at truppen ikke er så god som vi havde håbet på. Og det kan godt være at vi har for stor udskiftning i truppen til at en træner kan få det optimale ud af den.
            Fakta er dog at Alms spillestil stinker. Den er håbløst dateret og har så mange mangler at det er hovedrystende at se på. Hvis vi fik en træner ind med bedre styr på tidens tendenser i fodboldens verden er jeg ikke i tvivl om at vi ville se bedre ud. Om det ville være nok til at opnå vores målsætning skal være usagt, men vi ville uvtivlsomt være et bedre hold.
            Jeg vil lillade mig at vende den om, og sige, at jeg ikke kan se at der er nogen der kan gøre det værre end AA, med de spillere han har til rådighed. Og så igen, det betyder ikke, at vi med en anden træner vil komme i top-6.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

              Med et halvt hold, der aldrig har spillet sammen bestående af spillere, som aldrig har været i top 6, men som enten er hentet i lavererangerede klubber eller har været væk fra fodbold i længere tid, samtidig med at man har solgt/mistet de 4-5 bærende spillere over det sidste år? At Alm gider forstår jeg simpelthen ikke. Pengene må være gode og Odense er jo også en hyggelig by.
              Jeg ser stadig ikke et argument for at det er vildt usandsynligt at nogen som helst anden træner kan gøre det bedre end 2 Points i 5 hjemmekampe mod modstandere der IKKE er de allerbedste hold i ligaen. Vi nærer ingen illusioner om at vi kommer i top 6. Bare noget, der er bedre end 2 Points... ja you get the idea.

              Det tror jeg stadig på kan lade sig gøre. Det gør du ikke. Vi får se, hvem der får ret.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Jeg ser stadig ikke et argument for at det er vildt usandsynligt at nogen som helst anden træner kan gøre det bedre end 2 Points i 5 hjemmekampe mod modstandere der IKKE er de allerbedste hold i ligaen. Vi nærer ingen illusioner om at vi kommer i top 6. Bare noget, der er bedre end 2 Points... ja you get the idea.

                Det tror jeg stadig på kan lade sig gøre. Det gør du ikke. Vi får se, hvem der får ret.

                MvH ChrisOB
                Han kan sikkert godt få mere end to point. Men hvilken retning skal OB gå? Man har vel bevist, at BW ikke kan handle nok gode spillere for ingen penge? Alt skal til revision. Ikke kun træneren, for han er kun en lille del af det samlede problem.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Basodavand Se indlæg
                  Frederik Barfoed, CEO for Barfoed Group kommer lige med sit indspark i debatten om Alm

                  https://x.com/frederikbarfoed/status...L-tQK7aO6AaHHw
                  da ikke for tidligt at sponsorerne vågner op og opdager at det produkt OB’s ledelse leverer, ikke stemmer overens med de fine ambitioner de forestiller at have.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                    Jeg vil lillade mig at vende den om, og sige, at jeg ikke kan se at der er nogen der kan gøre det værre end AA, med de spillere han har til rådighed. Og så igen, det betyder ikke, at vi med en anden træner vil komme i top-6.
                    Jeg tror heller nødvendigvis at en Guardiola ville skabe mirakler med det her hold, men jeg kan bare se at holdet er dårligt trænet, spillet er usammenhængende og spillere bliver bedt om at gøre ting de ikke er i stand til. Kort sagt Alms system har fejlet.
                    Derfor er jeg overbevist om at trænere der taktisk er opdateret på hvordan fodbold spilles i dag, og ikke på hvordan det blev spillet for 10 år siden, ville få mere ud af det materiale vi dog trods alt har.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg

                      Jeg tror heller nødvendigvis at en Guardiola ville skabe mirakler med det her hold, men jeg kan bare se at holdet er dårligt trænet, spillet er usammenhængende og spillere bliver bedt om at gøre ting de ikke er i stand til. Kort sagt Alms system har fejlet.
                      Derfor er jeg overbevist om at trænere der taktisk er opdateret på hvordan fodbold spilles i dag, og ikke på hvordan det blev spillet for 10 år siden, ville få mere ud af det materiale vi dog trods alt har.
                      Jamen, vi er helt enige :)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Han kan sikkert godt få mere end to point. Men hvilken retning skal OB gå? Man har vel bevist, at BW ikke kan handle nok gode spillere for ingen penge? Alt skal til revision. Ikke kun træneren, for han er kun en lille del af det samlede problem.
                        Jeg er ikke sikker på, at det er så entydigt at BW ikke har hentet gode nok spillere. At det er dét, der er hele problemet. Igen, du har helt opgivet truppen. Jeg har ikke, endnu. For jeg tror på en anden træner kan få mere ud af dem, end dét der blev vist i dag.

                        Og så synes jeg egentligt ikke, at jeg skal forsvare mit standpunkt om tillid til en træner. Enten har man den, eller også man den ikke. Den er dejligt sort/hvid.

                        Du har mistet tilliden til truppen, det kan jeg ikke klandre dig; så kan du ikke klandre mig for ikke have tillid til træneren.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Jeg kan virkelig ikke snuppe den slags indlæg, hvor eneste argument for ikke at fyre en træner, det er at ingen andre ville kunne gøre det bedre. Hvis det var ubetinget rigtigt, så ville ingen klubber jo nogensinde fyre trænere. Så fortsatte man bare med den samme lortepolerer sæson efter sæson i den tro, at det udelukkende er et spørgsmål om spillerne. Og nej, det er ikke mit job som fan, end sige mig pålagt at fortælle, hvem jeg vil have i stedet for. Jeg ved bare at den nuværende ikke inspirerer hverken mig eller holdet. Og derfor må han væk.

                          Og der sker også på et tidspunkt. Det er uundgåeligt. Og så er det så op til BW at finde noget, der er bedre. Vi snakker ikke nogen, der gør det så meget bedre, at vi pludselig springer ud som automatisk top 6 hold. Nej vi snakker nogen, der måske/måske ikke, kan gøre det så meget bedre, at vi ikke kun får 2 points ud af 5 hjemmekampe mod Randers, Viborg, AGF, Vejle og Silkeborg.

                          At ikke tro, at nogen overhovedet kan gøre det bedre er i mine øjne bare at smide hænderne op i total overgivelse, og så hele tiden finde dit og finde dat som begrundelse for, at man bare skal fortsætte med det, der ikke fungerer. Jeg tror på, at vi kan gøre det bedre end 0-3 imod et Silkeborg hold på 80 procent af deres egentlige formåen. Hvis man ikke tror på dét, så kan vi jo lige så godt aflyse resten af sæsonen, og sige: Vi har tabt til et hold, der har tabt til alle andre hold i denne sæson. Så må vi jo være en stensikker nedrykker.

                          MvH ChrisOB
                          Helt enig.
                          Jeg er dog bange for ledelsen lader Alm fortsætte da ambitionerne ikke er til mere end middelmådighed, når det kommer til stykket.
                          Det er først når nedrykningsspøgelset rykker helt tæt på at de måske føler sig nødsaget til at prøve med en anden og det blive nok først i vinterpausen, eller et stykke inde i nedrykningsslutspillet, hvis Vejle for alvor begynder at true vores superligaeksistens.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Jeg er ikke sikker på, at det er så entydigt at BW ikke har hentet gode nok spillere. At det er dét, der er hele problemet. Igen, du har helt opgivet truppen. Jeg har ikke, endnu. For jeg tror på en anden træner kan få mere ud af dem, end dét der blev vist i dag.

                            Og så synes jeg egentligt ikke, at jeg skal forsvare mit standpunkt om tillid til en træner. Enten har man den, eller også man den ikke. Den er dejligt sort/hvid.

                            Du har mistet tilliden til truppen, det kan jeg ikke klandre dig; så kan du ikke klandre mig for ikke have tillid til træneren.

                            MvH ChrisOB
                            Det gør jeg heller ikke. Men hovedet på blokken: hvor mange af de nye har niveauet til top 6 i din optik. Jeg ligeglad med om vi kan gentage en 8. Plads.

                            Jeg synes f.eks at det er top-bekymrende, at Hajj er blevet lukket fuldstændig ned af flere hold på det sidste. Ham havde jeg som et godt køb. Men er begyndt at tvivle.

                            Leroy ser spændende ud. Tænker også den nye svensker kan være noget. Synes han har en fin pasningsfod.

                            Deedson ligner en Sabbi-klon. Måske med potentiale til mere - men hvornår? Sabbi var IKKE top-6 materiale selvom han spillede flot i nedrykningsspillet.

                            Buray? Går der 1 eller to år før han er i form?

                            Selvén er milevidt fra noget interessant.

                            Köhler ser OK ud

                            De “gode gamle ”:
                            BP er helt væk
                            Adelgaard er helt væk
                            MH er tæt på helt væk
                            Kadrii er helt væk, hvis han ikke kan blive sat i scene - og det bliver tyndere og tyndere med det

                            Så er der alt det tynde øl - kan ikke engang huske deres navne, da de er ligyldige. Finnen, ham fra Helsingør. Ham gøgleren fra Championship. Mustafic. Eidum kommer ikke til udvikle sig positivt i det setup. Grubbe er langt fra påkrævet niveau.

                            Hvor er den startopstilling, som kan være stabile i mere end 20 min?



                            Comment


                              https://www.bt.dk/superligaen/bts-sp...re-spoergsmaal

                              Comment


                                Vi kan sagtens fyre Alm…..og det bør også ske…problemet er bare ikke Alm, problemet er vaskemaskinesælgeren og så længe han ikke ændre sig jamen så får vi bare mere af det her
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X