Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Helt enig.
    Jeg er dog bange for ledelsen lader Alm fortsætte da ambitionerne ikke er til mere end middelmådighed, når det kommer til stykket.
    Det er først når nedrykningsspøgelset rykker helt tæt på at de måske føler sig nødsaget til at prøve med en anden og det blive nok først i vinterpausen, eller et stykke inde i nedrykningsslutspillet, hvis Vejle for alvor begynder at true vores superligaeksistens.
    Enig, så længe vi ligger sikkert i dødvandet på 8-9 pladsen sker der intet fra ledelsen. Nu har vi i 11 af 12 sæsoner misset “målsætningen” uden der har været draget konsekvens, udover den ene gang Ove P måtte ind og redde os fra nedrykning. I denne sæson ligner det at Vejle og Hvidovre skiller sig negativt ud, og styrer sikkert mod nedrykning, dermed ser det pt ikke ud til vi kommer i fare.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Det er jo grundlæggende NT og ledelsen der er det helt store problem her

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
        Det kan godt være at truppen ikke er så god som vi havde håbet på. Og det kan godt være at vi har for stor udskiftning i truppen til at en træner kan få det optimale ud af den.
        Fakta er dog at Alms spillestil stinker. Den er håbløst dateret og har så mange mangler at det er hovedrystende at se på. Hvis vi fik en træner ind med bedre styr på tidens tendenser i fodboldens verden er jeg ikke i tvivl om at vi ville se bedre ud. Om det ville være nok til at opnå vores målsætning skal være usagt, men vi ville uvtivlsomt være et bedre hold.
        Jeg synes egentlig den spillestil han forsøger at at lykkedes med er ganske moderne og vil være ganske underholdende, hvis den lykkedes. Problemet er bare at den fordre spillere med en meget lille fejlmargin i pasningsspillet og et restforsvar, som sætter en ære i at spæne retur og placere sig rigtigt. Ingen af delene sidder tilstrækkeligt. Kamp efter kamp mister vi bolde farlige steder på banen. Kamp efter kamp kan modstanderne efter behag finde rum imellem vores backs og
        Stoppere, og imellem vores stoppere og to 6'ere. Det er jo også bemærkelsesværdigt at de to bedste præstationer vi har leveret er imod Fck og Brøndby. I begge kampe går vi fuldstændig på kompromis med spillestilen og stiller os meget dybt. Her forsvarer vi fint og har en rimelig giftig kontrakniv med Al Hajj der kan drive bolden og to hurtige kanter.
        Det er jo et slående bevis for at man har hentet spillere, der ikke passer til måden vi spiller fodbold på.
        Den kendsgerning bliver BW nødt til at sande. Han må række sin undskyldende hånd ud til Alm og beklage han ikke fandt spillerne til deres fælles projekt. Nye trænerøjne skal se på den her trup. Andet er total uambitiøst!

        Comment


          OB bliver aldrig andet end ligegyldig blød mellemvare(når det går godt!), så længe Thorborg sidder med aktiemajoriteten og på pengepungen!
          Nok må være nok, det er på tide han sælger og giver os håb om større tider..

          P.S. ALM RAUS!!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
            Det kan godt være at truppen ikke er så god som vi havde håbet på. Og det kan godt være at vi har for stor udskiftning i truppen til at en træner kan få det optimale ud af den.
            Fakta er dog at Alms spillestil stinker. Den er håbløst dateret og har så mange mangler at det er hovedrystende at se på. Hvis vi fik en træner ind med bedre styr på tidens tendenser i fodboldens verden er jeg ikke i tvivl om at vi ville se bedre ud. Om det ville være nok til at opnå vores målsætning skal være usagt, men vi ville uvtivlsomt være et bedre hold.
            Jeg synes egentlig den spillestil han forsøger at at lykkedes med er ganske moderne og vil være ganske underholdende, hvis den lykkedes. Problemet er bare at den fordre spillere med en meget lille fejlmargin i pasningsspillet og et restforsvar, som sætter en ære i at spæne retur og placere sig rigtigt. Ingen af delene sidder tilstrækkeligt. Kamp efter kamp mister vi bolde farlige steder på banen. Kamp efter kamp kan modstanderne efter behag finde rum imellem vores backs og
            Stoppere, og imellem vores stoppere og to 6'ere. Det er jo også bemærkelsesværdigt at de to bedste præstationer vi har leveret er imod Fck og Brøndby. I begge kampe går vi fuldstændig på kompromis med spillestilen og stiller os meget dybt. Her forsvarer vi fint og har en rimelig giftig kontrakniv med Al Hajj der kan drive bolden og to hurtige kanter.
            Det er jo et slående bevis for at man har hentet spillere, der ikke passer til måden vi spiller fodbold på.
            Den kendsgerning bliver BW nødt til at sande. Han må række sin undskyldende hånd ud til Alm og beklage han ikke fandt spillerne til deres fælles projekt. Nye trænerøjne skal se på den her trup. Andet er total uambitiøst!

            Comment


              Søren Plovgaard
              @SrenPlovgaard
              ·
              12 t
              Jeg køber sgu det dér nye OB-ur. Og skruer tiden 15 år tilbage… #obdk #obsif

              Comment


                For pokker hvor var det et tungt tab i går...
                Jeg har ikke løsningen... er det Alm der skal væk, er det indkøb der er forkerte, eller er det Niels Thorborg der ikke har interesse i at udvikle klubben, så som han sagde at han ville?

                Trænerskifte: Har det været en god ide tidligere?
                Tidligere OB-trænere der er blevet fyret, høster nu stor respekt og succes, så det er vidst ingen tvivl om at evnerne er der, måske er det bare umuligt at være træner i en klub hvor fundamentet ikke tilnærmelsesvis er i orden.

                Indkøb: Det er fandeme nogle underlige spillere vi har hentet... Buray, Mouritzen, Väisänen.
                Har Adrian von Heine og Björn Wesström gjort deres arbejde ordentligt?
                Det er klart at med den mængde spillere vi har hentet her i sommer, så vil det være nogle der ikke får den succes vi(de) har håbet på, men de ovennævnte spillere virker jo decideret som panikkøb.
                Personligt er jeg ikke ked af at Von Heine forlader os...
                Det skal dog siges at det også er nogle meget spændende spillere blandt de nye, men er det nok?

                Niels Thorborg:
                Hvad vil du med VORES klub?
                Jeg fatter det simpelthen ikke... Er OB bare blevet et legetøj du er blevet træt af?
                Du negligerer folks kærlighed for klubben ved din ligegyldige tilgang!
                Det er på tide at du mander dig op og fortæller hvad din vision er med OB... Hvis du ikke har et genuint ønske om at bringe VORES klub fremad, så find nogen der ønsker det.
                Det skylder du OB, fans og hele Odense!

                Comment


                  Så fik Leif lavet en BREAKING artikel på Barfoeds tweet

                  https://fyens.dk/ob/storsponsor-i-ob...sociale-medier

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                    For pokker hvor var det et tungt tab i går...
                    Jeg har ikke løsningen... er det Alm der skal væk, er det indkøb der er forkerte, eller er det Niels Thorborg der ikke har interesse i at udvikle klubben, så som han sagde at han ville?

                    Trænerskifte: Har det været en god ide tidligere?
                    Tidligere OB-trænere der er blevet fyret, høster nu stor respekt og succes, så det er vidst ingen tvivl om at evnerne er der, måske er det bare umuligt at være træner i en klub hvor fundamentet ikke tilnærmelsesvis er i orden.
                    Det er sjældent, at et trænerskifte rykker det helt store. Problemet ligger som regel et andet sted. Alligevel vil jeg mene, at AA ikke er den rette for OB, da han er (med)ansvarlig for, at man ikke har et fundament på holdet. Ligesom man ikke har en plan B eller lignende. Samtidig vil jeg mene, at man i den situation hvor vi befinder os, hvor vi kæmper lige foran de hold, der ligger til nedrykning, skal en mere karismatisk og udadvendt træner til. En der med en enkel taktik kan skabe et fundament for spillerne, eksempelvis bare at spille til 0 på de dage, hvor tingene ikke virker.

                    Indkøb: Det er fandeme nogle underlige spillere vi har hentet... Buray, Mouritzen, Väisänen.
                    Har Adrian von Heine og Björn Wesström gjort deres arbejde ordentligt?
                    Det er klart at med den mængde spillere vi har hentet her i sommer, så vil det være nogle der ikke får den succes vi(de) har håbet på, men de ovennævnte spillere virker jo decideret som panikkøb.
                    Personligt er jeg ikke ked af at Von Heine forlader os...
                    Det skal dog siges at det også er nogle meget spændende spillere blandt de nye, men er det nok?
                    Dette punkt er måske den største skuffelse. Også hvis man ser på den snart sagnomspundne strategi. For en stor del af de spillere vi har hentet kan jeg godt se meningen med det, men alt for mange er meningsløse signings. Og hvor er de spillere der skal udgøre grundstammen på holdet (eller, ifølge RMN, hans mormors korset)? Skal de unge og uerfarne spillere læne sig op ad potentielle profiler (der lige skal spille sig i form, komme sig over en skade, etc.). Og så må der være en grænse for, hvor mange spillere man henter til klubben med henblik på at "køre dem i stilling" til et stort salg.

                    Niels Thorborg:
                    Hvad vil du med VORES klub?
                    Jeg fatter det simpelthen ikke... Er OB bare blevet et legetøj du er blevet træt af?
                    Du negligerer folks kærlighed for klubben ved din ligegyldige tilgang!
                    Det er på tide at du mander dig op og fortæller hvad din vision er med OB... Hvis du ikke har et genuint ønske om at bringe VORES klub fremad, så find nogen der ønsker det.
                    Det skylder du OB, fans og hele Odense!
                    Ja, top irriterende med en øverste chef, der er umulig at få til at udtale sig om noget. Hans tavshed er bare med til at skabe forvirring og usikkerhed om, hvad der skal ske med OB, og hvornår det sker. Hvilket er utrolig dårlige arbejdsbetingelser for de ansatte.
                    Og nu, hvor BW så har været vågen en hel nat, så er jeg spændt på, hvad der kommer ud fra klubben i dag. Man må forvente en eller anden form for reaktion: trænerfyring? At man sætter ambitionerne på pause, ingen top-6 snak eller lignende denne sæson? At man tager det roligt, og mener, at holdet/træneren har brug for mere tid? Eller noget helt andet?
                    Efter kampen i går må man ligeledes forvente, at BW stiller sig det spørgsmål, om den reaktion der kommer skal ses som en, der skal virke her-og-nu, eller om der skal tænkes mere langsigtet? Var præstationen i går en enlig svale, som holdet/træneren vil kunne komme videre fra (BW nævnte jo, at SIF var det bedste hold OB har mødt), eller er der tale om mere strukturelle udfordringer, der kræver en større analyse med alt, hvad det indebærer.
                    PS efter de første to runder af årets turnering skrev jeg, at når man kom halvvejs i turneringen (altså om tre kampe), så ville OB være 5-6 point fra top-6, og man ville så være tvunget til at overveje trænerens position. Den situation kan meget vel vise sig at komme til at holde stik.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Så fik Leif lavet en BREAKING artikel på Barfoeds tweet

                      https://fyens.dk/ob/storsponsor-i-ob...sociale-medier
                      BT har også fanget den...fandme fedt at der endeligt er nogen med lidt power der råber op!!

                      https://www.bt.dk/fodbold/storsponso...kandale​
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                        BT har også fanget den...fandme fedt at der endeligt er nogen med lidt power der råber op!!

                        https://www.bt.dk/fodbold/storsponso...kandale​
                        Det er over det hele nu..

                        Stort tak til Frederik Barfoed for at have modet til at råbe op. Hjælper det? Tvivler.. Men mon ikke der kommer nogle seriøse snakke ud af det i sportsudvalget og bestyrelsen. Det der toiletpapir hvor Strategi 2026 er skrevet på skal ihverfald skylles ud i lokummet

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                          For pokker hvor var det et tungt tab i går...
                          Jeg har ikke løsningen... er det Alm der skal væk, er det indkøb der er forkerte, eller er det Niels Thorborg der ikke har interesse i at udvikle klubben, så som han sagde at han ville?

                          Trænerskifte: Har det været en god ide tidligere?
                          Tidligere OB-trænere der er blevet fyret, høster nu stor respekt og succes, så det er vidst ingen tvivl om at evnerne er der, måske er det bare umuligt at være træner i en klub hvor fundamentet ikke tilnærmelsesvis er i orden.

                          Indkøb: Det er fandeme nogle underlige spillere vi har hentet... Buray, Mouritzen, Väisänen.
                          Har Adrian von Heine og Björn Wesström gjort deres arbejde ordentligt?
                          Det er klart at med den mængde spillere vi har hentet her i sommer, så vil det være nogle der ikke får den succes vi(de) har håbet på, men de ovennævnte spillere virker jo decideret som panikkøb.
                          Personligt er jeg ikke ked af at Von Heine forlader os...
                          Det skal dog siges at det også er nogle meget spændende spillere blandt de nye, men er det nok?

                          Niels Thorborg:
                          Hvad vil du med VORES klub?
                          Jeg fatter det simpelthen ikke... Er OB bare blevet et legetøj du er blevet træt af?
                          Du negligerer folks kærlighed for klubben ved din ligegyldige tilgang!
                          Det er på tide at du mander dig op og fortæller hvad din vision er med OB... Hvis du ikke har et genuint ønske om at bringe VORES klub fremad, så find nogen der ønsker det.
                          Det skylder du OB, fans og hele Odense!
                          en trænerfyring alene vil næppe løse alle problemer. Men mener ikke det bør være et argument for at beholde Alm. Jeg mangler sgu noget indlevelse ude fra sidelinjen under kampen. Det er ikke den person Alm er fair nok. Men for mig som fan, der sidder og ser så blodfattig en præstation i går og hvor Alm står helt forstenet ( eller rolig og fattet hvis man vil sætte et positivt spin på det ) det fungere bare ikke for mig.
                          Derudover har vi gang på gang bare set at holdet ikke virker til at være "sat op", Alm er notorisk langsom til at foretage udskiftninger (kan forklares med kvaliteten på bænken) og for mig så værst af alt - jeg syntes bare ikke han har rykket holdet på nogen måde. Forsvaret er igen igen problematisk og det ser bare ikke ud til der bliver rettet op på det.
                          Alm ud løser på ingen måde alt. Men der skal også rettes op på skuden inden den synker helt.

                          Indkøb; syntes overordnet set der faktisk er hentet fint ind. Man kan desværre ikke regne med at der rammes på 100% af de spillere der hentes ind. De indkøb jeg syntes hidtil der har set underligst ud er dem man nok ikke har været helt så godt forberedt på at lave. Afgang af sabbi og frø - så skulle der pludselig hentes noget - stadig tidligt men so far ser det godt nok ikke godt ud (og hvorfor finder man ikke noget der kan gå direkte ind? ) Aske har desværre ikke vist et godt niveau og så skulle der og findes et eller andet. Samtidig med at man ikke fik gjort noget ved midtbanen hvor der var åbenlyse mangler.
                          Men truppen har nogle tydelige mangler, både kvalitetsmæssigt og antalmæssigt. Og så er der bare skiftet vildt meget ud.

                          Det helt store "problem" er vel ledelsen og hvad vil man med OB? Transfer mæssigt en flot sommer men får BW lov til at geninvestere nok i truppen? Og hvad skal pengene bruges til (har vi stadig til gode at høre)
                          Jeg mener stadig top 6 er totalt uambitiøst for en klub af OBs størrelse - men lige pt er vi bare ikke i nærheden af at klare selv det.

                          Comment


                            Leif har opdateret med dette

                            Barfoed har tidligere i marts været ude med et udfald på Facebook.

                            "Endnu en skandalesæson i Odense, det er simpelthen ikke godt nok og trist, at byen og klubben har lidt af "resultattørke" i 13-14 år.... Selvopfattelsen har lidt endnu et knæk... traditionsklub, top 6 klub... nu spiller OB om nedrykning igen...hvornår vågner man af tornerosesøvnen og erkender, at selvopfattelsen ikke er lig med virkeligheden... der er faktisk mange gode spillere i truppen, men man formår ikke som i Viborg FF, Randers, Nordsjælland og andre at skabe rammerne og energien i truppen - det er virkelig ærgerligt", skrev Barfoed for et halvt år siden.


                            Og så har han også henvendt sig til Thorborg for en kommentar

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                              Vi kan sagtens fyre Alm…..og det bør også ske…problemet er bare ikke Alm, problemet er vaskemaskinesælgeren og så længe han ikke ændre sig jamen så får vi bare mere af det her
                              Han sælger dem ikke .. det er der ikke mange penge i ..
                              men hvad skal han ændre ud over enten at komme med flere penge (doping) eller frigive alt ansvar..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                                Og nu, hvor BW så har været vågen en hel nat, så er jeg spændt på, hvad der kommer ud fra klubben i dag. Man må forvente en eller anden form for reaktion: trænerfyring? At man sætter ambitionerne på pause, ingen top-6 snak eller lignende denne sæson? At man tager det roligt, og mener, at holdet/træneren har brug for mere tid? Eller noget helt andet?
                                Efter kampen i går må man ligeledes forvente, at BW stiller sig det spørgsmål, om den reaktion der kommer skal ses som en, der skal virke her-og-nu, eller om der skal tænkes mere langsigtet? Var præstationen i går en enlig svale, som holdet/træneren vil kunne komme videre fra (BW nævnte jo, at SIF var det bedste hold OB har mødt), eller er der tale om mere strukturelle udfordringer, der kræver en større analyse med alt, hvad det indebærer.
                                PS efter de første to runder af årets turnering skrev jeg, at når man kom halvvejs i turneringen (altså om tre kampe), så ville OB være 5-6 point fra top-6, og man ville så være tvunget til at overveje trænerens position. Den situation kan meget vel vise sig at komme til at holde stik.
                                oven på det han sagde i går så syntes jeg da i den grad det lugter af at Alms position som minimum kommer til overvejelse.

                                - de kan godt sætte top 6 snakken på pause, eller rettere det har de jo gjort ved gennem deres spil. Pt har jeg svært ved at se os slå andre end hvidovre - kampene mod Vejle og Lyngby (x2) skulle også give 9 point for at ville kunne tro på det - og det har jeg godt nok svært ved at se.
                                - men værst af alt så er vi også ude i at skulle finde sejre mod; fck, fcn, agf eller fcm fordi vi har tabt til de mindre hold.

                                nej top 6 er væk kun 8 kampe inde i sæsonen...godt nok ikke længe jeg fik lov at gå med lidt optimisme - vi prøver igen til næste sommer.

                                Comment

                                Working...
                                X