Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Når AA i et interview (her fra bold.dk) siger følgende. bliver jeg ret nervøs: Jeg har ikke brugt et sekund på at være bange (over en eventuel fyring, min præcisering). Jeg ved, hvad opgaven er, og ved, at vi skal skabe stor omsætning på spillere. Det er den opgave, jeg er rekrutteret til.
    Som træner er han vel først og fremmest ansat til at opfylde klubbens sportslige målsætning, top-6? At han så, ved at spille det spil, der er defineret, og ved at opnår de sportslige resultater, også er med til at "klargøre" spillere til salg, er ret evident. Men ovenstående citat vil da bekræfte mig i, at AA er mere procesorienteret, og mindre fokuseret at opnår den sportslige målsætning, hvis det altså kan tages for pålydende.​

    Comment


      OB vandt i foråret begge kampe over Silkeborg i nedrykningsspillet, med en samlet score på 3-0.

      Nu har OB ikke vundet en hjemmekamp i hele denne sæson, ikke holdt nullet, og ligger med et pointsnit på under 1, mens silkeborg efter nederlag i de to første kampe har hentet 19 ud af 21 mulige og ligger nr 2 i ligaen - ret sikker på at komme i top 6, mens OB skal kæmpe for sit liv i superligaen.

      Hvordan kan Alm stadig være træner efter det her? Manden evner jo ikke at rykke holdet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
        Når AA i et interview (her fra bold.dk) siger følgende. bliver jeg ret nervøs: Jeg har ikke brugt et sekund på at være bange (over en eventuel fyring, min præcisering). Jeg ved, hvad opgaven er, og ved, at vi skal skabe stor omsætning på spillere. Det er den opgave, jeg er rekrutteret til.
        Som træner er han vel først og fremmest ansat til at opfylde klubbens sportslige målsætning, top-6? At han så, ved at spille det spil, der er defineret, og ved at opnår de sportslige resultater, også er med til at "klargøre" spillere til salg, er ret evident. Men ovenstående citat vil da bekræfte mig i, at AA er mere procesorienteret, og mindre fokuseret at opnår den sportslige målsætning, hvis det altså kan tages for pålydende.​
        Hvis Alm taler sandt i forhold til hvad han er ansat til, så kan der jo stilles spørgsmål til om ledelsen overhovedet har en sportslig målsætning, udover at forblive i superligaen ?
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
          Når AA i et interview (her fra bold.dk) siger følgende. bliver jeg ret nervøs: [B]Jeg har ikke brugt et sekund på at være bange (over en eventuel fyring, min præcisering). Jeg ved, hvad opgaven er, og ved, at vi skal skabe stor omsætning på spillere. Det er den opgave, jeg er rekrutteret til. [/B]
          Som træner er han vel først og fremmest ansat til at opfylde klubbens sportslige målsætning, top-6? At han så, ved at spille det spil, der er defineret, og ved at opnår de sportslige resultater, også er med til at "klargøre" spillere til salg, er ret evident. Men ovenstående citat vil da bekræfte mig i, at AA er mere procesorienteret, og mindre fokuseret at opnår den sportslige målsætning, hvis det altså kan tages for pålydende.​
          Så er vi åbenbart en butik men ikke en fodboldklub? Det forklarer selvfølgelig den en eller anden beslutning af ledelsen jeg ikke kunne forstå hidtil.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Så er vi åbenbart en butik men ikke en fodboldklub? Det forklarer selvfølgelig den en eller anden beslutning af ledelsen jeg ikke kunne forstå hidtil.
            Jeg har længe påstået at ledelsen arbejder med to målsætninger, den der skal sælge sponsorater og sæsonkort , der hvor fortællingen er at ambitionen er top6 . Og så den interne hvor det er nok at blive i ligaen. Åbenbart med det formål at svingdøren skal snurre lystigt.
            Last edited by Magge; 25-09-2023, 16:18.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Så er vi åbenbart en butik men ikke en fodboldklub? Det forklarer selvfølgelig den en eller anden beslutning af ledelsen jeg ikke kunne forstå hidtil.
              Ja det kunne godt lyde sådan. Men rykker vi ud af suppen, er varerne til salg for spotpris. Vi er blevet en f…… ALDI.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Hvis Alm taler sandt i forhold til hvad han er ansat til, så kan der jo stilles spørgsmål til om ledelsen overhovedet har en sportslig målsætning, udover at forblive i superligaen ?
                Jeg synes jo egentlig det flugter ok med hvad Alm tidligere har sagt. Om hans generelle indgangsvinkel til jobbet. Vile gerne høre ledelsen/BWs holdning til det samme. Om de er helt på bølgelængde.

                For jeg vil også klart mene, at trænerens førsteprioritet bør være samle point nok til at opnå den sportslige målsætning. Strategier for spillestil og hvor mange attraktive offensivspillere, der skal være plads til i startopstillingen er mere en rettesnor og er klart sekundært. Han skal vurdere hvor langt vi er fra at kunne spille som vi gerne vil og hvor vi skal gå på kompromis i de enkelte kampe. Det ansvar virker han ikke til at tage overhovedet. I stedet virker det som om det er BW, der dikterer hvornår noget skal ændres markant.

                Jeg har egentlig tænkt det bare er Alm sløj tilgang til jobbet: "hvis jeg træner holdet i spillestilen efter hans bedste evne, har jeg udført mit job og står ikke på mål for resultaterne". Men det er lidt skræmmende hvis cheftræneren bare er ansat med et meget lille taktisk mandat.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Så er vi åbenbart en butik men ikke en fodboldklub? Det forklarer selvfølgelig den en eller anden beslutning af ledelsen jeg ikke kunne forstå hidtil.
                  Skal man følge med i det økonomiske ræs må man skabe noget økonomi .. men det er på bekostning af andre områder .. spørgsmålet er hvad der er bedst på den lange bane uagtet at man gerne vil have resultater her og nu.
                  Hele grunden til at vis spiller med 4 offensive spillere er jo at det er nemmere at sælge offensive spillere for større beløb en forsvarsspillere ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Skal man følge med i det økonomiske ræs må man skabe noget økonomi .. men det er på bekostning af andre områder .. spørgsmålet er hvad der er bedst på den lange bane uagtet at man gerne vil have resultater her og nu.
                    Hele grunden til at vis spiller med 4 offensive spillere er jo at det er nemmere at sælge offensive spillere for større beløb en forsvarsspillere ..
                    og det er for så vidt ok - men så er man nødt til at sørge for at resten af holdet kan stå imod og klare defenssiven og det kan vores nuværende hold ikke. Og så tænker jeg også det ville hjælpe på muligheden for salg hvis man skabte resultater - og faktisk spillede noget god angrebsbold - det gør vi jo heller ikke.

                    Hvis vi producerede store chancer i et væk og gladeligt lavede 3-4-5 mål pr kamp, så levede jeg lidt bedre med at vi ikke formår at holde nullet og ikke kan forsvarer. Men det høre jo godt nok til sjældenhederne at vi har haft sådanne kampe. Måske mod Hvidovre...og Alms første år hvor vi vandt 6-0 over Vejle kan vel også komme med i den kategori

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg har længe påstået at ledelsen arbejder med to målsætninger, den der skal sælge sponsorater og sæsonkort , der hvor fortællingen er at ambitionen er top6 . Og så den interne hvor det er nok at blive i ligaen. Åbenbart med det formål at svingdøren skal snurre lystigt.
                      Egentligt er jeg ikke meget for konspirationsteorier, men jeg er ret enig med dig i, at man i hvert fald ikke holder sig til den officielle målsætning. Og der er da også en del der kunne tyde på, at man ikke vil investere det der kræves, for at opfylde den. Så jeg tror på flere måder, at du har en pointe. Samtidig med at jeg tror på, at Thorborg gerne vil have os i top-6 (da det jo alt andet lige vil generere bedre salg), og at han nok mener, at man har lavet det krævede set-up.
                      Endvidere føler jeg mig overbevist om, at man i OB, som i flere medier (mediano.nu og lignende), ofte lader sig forblinde af, at OB i (meget små) perioder har vist den form for fodbold, som vi skal ifølge strategien. En form for fodbold der åbenbart blandt analytikere er en fælles mening om, er den absolut mest seværdige. Vi kom, lidt heldigt, i Pokalfinalen i AA`s første sæson, og i hans anden sæson havde han svære arbejdsbetingelser (men vi havde en god periode i efteråret). Nu står vi så igen-igen i lort til halsen, men indtil for en uge siden hørte jeg journalist efter journalist nævne, at OB i kampen mod x-købing var god i 20 minutter, at vi havde spillet en god Pokalfinale, og at AA i kampen mod y-købing virkelig havde vist, hvad han vil med holdet. Problemet for mig er bare, at det ikke giver resultater. Blandt andet derfor mener jeg, at AA er en procestræner, der ikke egner sig til at føre noget "i mål".

                      Comment


                        I en konkurrent på heden står der i forhallen et citat “hvis man stopper med at forsøge at blive bedre holder man op med at være god” det er for mig meget lig med hvad NT og ledelsen gør med OB i disse år. Vi forsøger i hvert eneste transfervindue at opnå en ligeså stærk trup som sidste gang - billigst muligt - det fører uvægerligt til en langsom men sikker vej mod bunden - vi forsøger ikke at blive bedre - og derfor er vi ikke længere gode. Hvis ikke vi havde pengene - så måtte det jo være sådan - men i det netop overståede transfervindue havde v alle muligheder for at købe fornuftigt ind og forstærke truppen - i stedet fik vi en “billigst mulig” udgave med deraf ringere resultat - jeg er faktisk imponeret over at man har hentet Kohler, Al Hadj og Owusu stort set uden at bruge penge. Hvis ikke NT får pungen op f lommen varer det ikke mange år før det er en 1.divisions klub han har at sælge - jeg tror ikke det bliver i år - Hvidovre og Vejle redder vores røv - men retningen mod afgrunden er afgjort sat,

                        Comment


                          Lækkert at Hvidovre lige fik 1 point mod fcn. Dejligt for spændingen i bunden så OB ikke bare kan slappe af.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Lækkert at Hvidovre lige fik 1 point mod fcn. Dejligt for spændingen i bunden så OB ikke bare kan slappe af.
                            Nogen der ved om pokalkampen mod Hobro bliver vist / streamet på nettet og hvis ja hvor?

                            Comment


                              Du vil kunne streame den her: https://pokalturnering.dk/kommende-kampe/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af O´nse Se indlæg
                                Du vil kunne streame den her: https://pokalturnering.dk/kommende-kampe/
                                Der står ikke den streames, desværre
                                "En fodboldspiller dur ikke, hvis han ikke kan løbe Fyn rundt uden at trække vejret." -Richard Møller Nielsen
                                RBerntsen || Æ Å 1887 || TPoFFaST

                                Comment

                                Working...
                                X