Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
    Endnu en fra “bortgives” kassen
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Det er vel svært at få spillere i klub til prøvetræning .. og de kan ikke tilknyttes før til januar alligevel … det er vel til akademiet ..
      Hvad var det BW udtalte kort efter sin ankomst….
      Nårhh ja: “ den som handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok”

      Hvor efter han ved først givne lejlighed handlede i panik de sidste dage i vinduet, efter en katastrofe start.


      Hvad mon “ den som handler forkert ind tidligt i vinduet” så har misset?
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-vaeggene-i-ob

        Ved ikke om den har været bragt før ? Men det må være rigtig svært at, være uenig i indholdet. Med mindre man er ledelsen i OB.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Det er vel svært at få spillere i klub til prøvetræning .. og de kan ikke tilknyttes før til januar alligevel … det er vel til akademiet ..
          Når man er transferfri fra 01.07.23, må man mig bekendt spille i en ny klub, så snart man er signet. Det burde gælde både Aleksandar K og Aimar Sher, som har sidste testdag i dag.

          Comment


            Jeg har med vilje valgt ikke at se med på Forum siden igår.

            Er i så dårligt humør, og har kun ventet på en eller anden udmelding fra klubben vi alle elsker…

            Jeg kræver handling - 2,5 år med lige præcis 0 fremskridt, kom nu seriøst.

            Om Frederik Barfoed vil sætte pres på Thorborg - ved jeg ikke, men er sku enig med ham.

            Handling skal der ske.

            Det første kan være noget formationskifte - eller en fyring af Alm (det hælder jeg mest til), Alm står med kæmpe skyld i det her, når der ikke har været en fremgang, sidste år havde han en rigtig god trup. Ens for alle sæsonerne er at vi har fået katastrofe starter på sæsonerne.

            Jeg vil bare gerne se noget nyt. Jeg vil se handling, og jeg håber sådan at vi kan få noget mere gejst ind på bænken, en som kan sætte spillerne på plads, når det skal gøres - det kan Alm ikke gøre!…

            Imorgen er der højst sandsynlig fri dag, så det er idag eller imorgen det skal gøres, det kan jo være de holder bestyrelsmøde i aften.

            BW har en plan ihvertfald - lad os høre hvad det er - Tak!!!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
              Jeg har med vilje valgt ikke at se med på Forum siden igår.

              Er i så dårligt humør, og har kun ventet på en eller anden udmelding fra klubben vi alle elsker…

              Jeg kræver handling - 2,5 år med lige præcis 0 fremskridt, kom nu seriøst.

              Om Frederik Barfoed vil sætte pres på Thorborg - ved jeg ikke, men er sku enig med ham.

              Handling skal der ske.

              Det første kan være noget formationskifte - eller en fyring af Alm (det hælder jeg mest til), Alm står med kæmpe skyld i det her, når der ikke har været en fremgang, sidste år havde han en rigtig god trup. Ens for alle sæsonerne er at vi har fået katastrofe starter på sæsonerne.

              Jeg vil bare gerne se noget nyt. Jeg vil se handling, og jeg håber sådan at vi kan få noget mere gejst ind på bænken, en som kan sætte spillerne på plads, når det skal gøres - det kan Alm ikke gøre!…

              Imorgen er der højst sandsynlig fri dag, så det er idag eller imorgen det skal gøres, det kan jo være de holder bestyrelsmøde i aften.

              BW har en plan ihvertfald - lad os høre hvad det er - Tak!!!
              Gætter på, at BW`s plan er, at Alm skal fyres, hvis vi taber hjemme mod Lyngby efter et forventeligt nederlag mod FCM, og at man bruger den mellemliggende tid til at gøre en ny træner ( Niels F??) klar.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Gætter på, at BW`s plan er, at Alm skal fyres, hvis vi taber hjemme mod Lyngby efter et forventeligt nederlag mod FCM, og at man bruger den mellemliggende tid til at gøre en ny træner ( Niels F??) klar.
                Jeg håber ikke der er så meget “ hvis nu “ forhåbentlig er beslutningen truffet, og man er ved at forhandle tingene på plads, med den nye træner.
                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                  Jeg har med vilje valgt ikke at se med på Forum siden igår.

                  Er i så dårligt humør, og har kun ventet på en eller anden udmelding fra klubben vi alle elsker…

                  Jeg kræver handling - 2,5 år med lige præcis 0 fremskridt, kom nu seriøst.

                  Om Frederik Barfoed vil sætte pres på Thorborg - ved jeg ikke, men er sku enig med ham.

                  Handling skal der ske.

                  Det første kan være noget formationskifte - eller en fyring af Alm (det hælder jeg mest til), Alm står med kæmpe skyld i det her, når der ikke har været en fremgang, sidste år havde han en rigtig god trup. Ens for alle sæsonerne er at vi har fået katastrofe starter på sæsonerne.

                  Jeg vil bare gerne se noget nyt. Jeg vil se handling, og jeg håber sådan at vi kan få noget mere gejst ind på bænken, en som kan sætte spillerne på plads, når det skal gøres - det kan Alm ikke gøre!…

                  Imorgen er der højst sandsynlig fri dag, så det er idag eller imorgen det skal gøres, det kan jo være de holder bestyrelsmøde i aften.

                  BW har en plan ihvertfald - lad os høre hvad det er - Tak!!!
                  Har ingen tillid BW, ud over han kommunikativt er fremragende.
                  At han har en hemmelig plan, giver hvis jeg skal være flink og optimistisk, lige i omegnen af 2% ro i maven.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Gætter på, at BW`s plan er, at Alm skal fyres, hvis vi taber hjemme mod Lyngby efter et forventeligt nederlag mod FCM, og at man bruger den mellemliggende tid til at gøre en ny træner ( Niels F??) klar.
                    hvis planen er Alm skal ud - ikke hvis men når vi taber, og hvis man stadig har en eller anden feber-fantasi om at nå i top 6, så skal der trykkes på knappen nu. Så må assistenerne tage over mens man får en ny man på plads.

                    For er man allerede begyndt at lege med de tanker - jamen så er Alm jo de facto fyret, så er tilliden til ham og hans "projekt" der ikke længere og så skal han da ikke rende rundt i ådalen mere.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Hvad var det BW udtalte kort efter sin ankomst….
                      Nårhh ja: “ den som handler sidst i vinduet har ikke forberedt sig godt nok”

                      Hvor efter han ved først givne lejlighed handlede i panik de sidste dage i vinduet, efter en katastrofe start.


                      Hvad mon “ den som handler forkert ind tidligt i vinduet” så har misset?
                      Jeg er helt enig .. min kommentar gik mest på at man næppe finder spillere der er i gang med en sæson komme til prøvetræning når der er +3 mdr. til at de kan skifte.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                        Når man er transferfri fra 01.07.23, må man mig bekendt spille i en ny klub, så snart man er signet. Det burde gælde både Aleksandar K og Aimar Sher, som har sidste testdag i dag.
                        Men hvis de er transferfri er de jo netop ikke i klub. Min komme har gik på at vi næppe kan få spillere der er i klub til prøvetræning ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Der er heldigvis massere af kommentarer i den skrevne presse her dagen derpå, hvor OB ikke har formået at vinde på eget græs - 5 kampe i streg i indeværende sæson.

                          Herunder Tipsbladets analyse :

                          https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...-vaeggene-i-ob

                          Tipsbladet er endda, udover analyse/meninger, venlige at forkæle os med noget statistik, som underbygger den følelse man har haft af OBs spil siden Alm kom til og indførte hans system, hvilket er intet mindre end rystende læsning.
                          Her er det i øvrigt, meget vigtigt, at have for øje og i mente, at i OBs strategi står der ordret : “vores spillestil skal være tydelig, fremadrettet, dynamisk og målsøgende…”

                          Fra artiklen:

                          “OB er blandt de klubber der kommer frem til færrest chancer og samtidigt dem der tillader flest afslutninger i mod. “

                          Den sidste del kan jeg leve med, hvis vi antager vi spiller offensivt og sprudlende fodbold, da det indlysende, er en af de risici forbundet med den stil, men det er bare ikke tilfældet i OB og har været nogensinde under Alm og jeg tror at der er rigtigt mange herinde, som sidder med samme mavefornemmelse - nu underbygget af data.

                          Udover det, så står der i strategien at vi skal spille 4-3-3.
                          Det har OB ikke gjort på noget tidspunkt under Alm, med undtagelse af et ydmygende halv stort nederlag på Brøndby stadion sidste sæson. OB spiller 4-2-3-1, samme opstilling, jeg spillede i mit manager hold, den gang det kom frem i 04, fordi det så fedt ud på computeren og fordi Valencia og andre hold spillede den dengang.

                          Dvs, ikke nok med at jeg ikke mener, at Alms spillestil på noget tidspunkt har virket, den “overholder” heller ikke den retning/strategi som klubben har udstillet.
                          (Side note, hvis nogen er interesseret i at se, hvordan en ægte 4-3-3 spilles, så se Viborgs kampe og Nordsjælland med Bidstrup på holdet.)

                          På den korte bane, kan der simplethen ikke konkluderes andet på de her parametre, både de tydelige, såsom inaktivitet/engagement/motivation, på sidelinjen, samt de underliggende, at Alm er færdig i klubben…

                          Herefter har vi et problem, for pilen peger i alle mulige retninger….
                          10/11 års dårlig rekruttering (ansvar sporsdirektør eller Thorborg?) herunder indeværende trup, hvor mange af indkøbene har vist sig, at være decideret fejlskud og at kritikerne, desværre fik ret..
                          Et setup af faciliteter, som efterhånden er under al kritik og da slet ikke nogle som rimer det mindste på top klub i dansk fodbold (ansvar, kommunen og/eller Thorborg?)

                          Hvem kan efterhånden se ind i den tykke tåge af så mange dårlige beslutninger, manglende ansvar og eller lyst, til at udvikle Odense Boldklub eller finde kompetencerne der skal til, for at vende skuden endegyldig ?
                          Sikke en opgave Bjørn Westrøm står over for, for der er stadig en bestyrelse eller “sportslig udvalg” i OB som de facto har drevet klubben uden nogen som helst form for udvikling de sidste 10-11 år, og så er vi tilbage til kompetencerne… viljen/lysten til at investere de midler som skal til…

                          Der er mange steder at starte, og det er et kæmpe problem.

                          Lad os slutte med hvad en stor sponser i OB er ude og sige i dag :

                          “… og jeg er som mange andre meget frustreret over, at man de sidste 10-11 år ikke har skabt bedre resultater på trods af en stor tilskueropbakning.

                          - OB´s selvopfattelse som klub har i mange år ikke harmoneret med de sportslige resultater, og det er jeg ked af. I en by som Odense med en stærk opbakning fra fans og erhvervsliv, så skal klubben ligge i den øverste ende af Superligaen….”

                          Det skal vel ikke siges og kan siges, eller “nuanceres” mere end det ???!??!?

                          Få nu samlet nogle kræfter bag roret i OB, som vil bruge de penge og dermed kompetencer der skal til for at blive et top hold igen.

                          Det er jo helt åbenlyst det der skal til.










                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Jeg er helt enig .. min kommentar gik mest på at man næppe finder spillere der er i gang med en sæson komme til prøvetræning når der er +3 mdr. til at de kan skifte.

                            jeps, sådan opfattede jeg det også.
                            Min pointe er også at den som har handlet rigtigt i vinduet, har været godt forberedt, og behøver ikke lede efter kontraktløse lotto-kuponer kort efter vinduets lukning.

                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Selv MD er nærmest rasende i seneste SFÅ podcast, og har indset hvad vi ellers her i forum er blevet svinet til for at mene.

                              Sådan Martin, bedre sent end aldrig at du siger tingene lige ud.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Og mens OB bøvler videre i bunden af superligaen for 13 år i træk, spiller Jan Kuba CHL i aften mod Celtic.
                                Så hurtigt kan det også gå i fodbold. Bare ikke på Fyn.

                                Comment

                                Working...
                                X