Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Skulle lige til at skrive hvilken lorterunde det har været indtil videre, men så score FcN langt inde i overtiden. Lyngby napper dog stadig et enkelt point, og SIF får de 3 mod Hvidovre.

    ​​​​​​Randers på Brøndby Stadion og Viborg i Parken, måske vi er heldige ikke at være nr. 9 efter runden.
    Synes det er ærgerligt at Lyngby ikke vandt. De gør det imponerende godt.
    Hvidovre var som forvandlet i dag. Silkeborg spiller desuden en søvndyssende kamp uden tempo. De var heldige med at score til sidst. Superligaen er uforudsigelig.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

      Synes det er ærgerligt at Lyngby ikke vandt. De gør det imponerende godt.
      Hvidovre var som forvandlet i dag. Silkeborg spiller desuden en søvndyssende kamp uden tempo. De var heldige med at score til sidst. Superligaen er uforudsigelig.
      Ja, så er det sgu vist heller ikke bedre, men også ligegyldigt. Jeg har ikke plads til følelser for andet end det bedst mulige for OB. Så må det andet komme engang når vi selv er bedre i stand.
      Den er meget uforudsigelig ja, bortset fra enkelte hold *host host*
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Uagtet Bo’s meritter spiller han så 4-2-3-1 med fokus på hurtigt opspil og hurtige spillere?
        Kan han styrke defensiven uden at gå på kompromis med ovennævnte og strategien?
        Kan han leve med en stærk Sportsdirektør?
        Jeg kan sagtens følge dig og umiddelbart vil jeg da også svare nej på de 3 spørgsmål, men jeg ved det faktisk ikke. På spørgsmål 1 vil jeg tro at det er noget han godt vil kunne købe ind på, hvis han kan se at det er den opstilling/spillestil vores trup er optimeret til. Bo er en klog træner som er god til at få det optimale ud af det materiale han har. Han er i en liga for sig i forhold til mandskabsbehandling, arbejdsglæde og motivation. Omkring det med en stærk sportsdirektør, så tænker jeg at Bo og Bjørn sagtens vil kunne få et godt samarbejde. Men når alt det er sagt, så tror jeg simpelthen ikke OB's øverste ledelse har mod og ambitioner nok til at kunne tiltrække en fyr som Bo Henriksen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

          Jeg kan sagtens følge dig og umiddelbart vil jeg da også svare nej på de 3 spørgsmål, men jeg ved det faktisk ikke. På spørgsmål 1 vil jeg tro at det er noget han godt vil kunne købe ind på, hvis han kan se at det er den opstilling/spillestil vores trup er optimeret til. Bo er en klog træner som er god til at få det optimale ud af det materiale han har. Han er i en liga for sig i forhold til mandskabsbehandling, arbejdsglæde og motivation. Omkring det med en stærk sportsdirektør, så tænker jeg at Bo og Bjørn sagtens vil kunne få et godt samarbejde. Men når alt det er sagt, så tror jeg simpelthen ikke OB's øverste ledelse har mod og ambitioner nok til at kunne tiltrække en fyr som Bo Henriksen.
          Jeg er meget sikker på, at så længe NT ejer OB ser vi ikke Bo som træner i klubben. Der skulle ikke være den store gensidige sympati. Bemærk også hvor vokal Bo var omkring Michelsen afgang - de er venner. Når det er sagt er Bo efter min mening ikke en attraktiv afløser - når han forlader de klubber han har været i skal alt bygges op igen - det med den langsigtede spillestil som et solidt fundament ligger ikke til Bo - han er pragmatiker og leverer kortsigtet (om Michelsen) det har vi ikke brug for.
          Jeg mener at Alm og BW skal have længere tid - den store synder i mine øjne er NT som ikke har re-investeret det nødvendige i truppen på trods af, at indtægterne til det var tilstede - Det er vel kun Silkeborg af de nuværende top 6 klubber som har brugt færre penge end os og de har ikke haft samme afgang. Hvis man vil køre formel 1 er man nødt til at købe en racerbil - vi kan ikke spare os til et højere niveau når dem over os kontinuerligt bruger flere penge på snart sagt alt - faciliteter, trænere, scouting, data og spillertrup end vi gør.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

            Jeg kan sagtens følge dig og umiddelbart vil jeg da også svare nej på de 3 spørgsmål, men jeg ved det faktisk ikke. På spørgsmål 1 vil jeg tro at det er noget han godt vil kunne købe ind på, hvis han kan se at det er den opstilling/spillestil vores trup er optimeret til. Bo er en klog træner som er god til at få det optimale ud af det materiale han har. Han er i en liga for sig i forhold til mandskabsbehandling, arbejdsglæde og motivation. Omkring det med en stærk sportsdirektør, så tænker jeg at Bo og Bjørn sagtens vil kunne få et godt samarbejde. Men når alt det er sagt, så tror jeg simpelthen ikke OB's øverste ledelse har mod og ambitioner nok til at kunne tiltrække en fyr som Bo Henriksen.
            Mht Bjørn så mener jeg mere at Bo vist har været lige så meget manager som træner i de klubber han har været i minus den korte fornøjelse i FCM. Det er vel også derfor at han forlader nuværende klub .. han styrer ikke handlerne ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Silkeborg som jeg formoder må være det hold vi skal skubbe ud af top 6 hvis vi skal gøre os nogen forhåbeninger ligger allerede 5 point foran os. Næste kamp hjemme mod dem var i forvejen en must-win, og det er da ikke blevet mindre - tager de 3 point mod os der så kan jeg ikke se os hente dem længere...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                Silkeborg som jeg formoder må være det hold vi skal skubbe ud af top 6 hvis vi skal gøre os nogen forhåbeninger ligger allerede 5 point foran os. Næste kamp hjemme mod dem var i forvejen en must-win, og det er da ikke blevet mindre - tager de 3 point mod os der så kan jeg ikke se os hente dem længere...
                Som tingene står lige nu skal man glemme alt om top 6. Det gælder om at skrabe de point til sig man kan i efteråret, primært for at holde afstand til nedrykning.
                OB har som jeg ser det intet at gøre i top 6 til foråret.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Som tingene står lige nu skal man glemme alt om top 6. Det gælder om at skrabe de point til sig man kan i efteråret, primært for at holde afstand til nedrykning.
                  OB har som jeg ser det intet at gøre i top 6 til foråret.
                  helt enig - bare så fandens træls at blikket allerede efter 7 runder skal rettes nedaf...og mod næste sæson

                  Comment


                    Vi har intet at gøre i top seks vi har ikke truppen til at kunne konkurrere deroppe og vi har slet ikke stabiliteten til det.

                    Comment


                      Jeg er sgu ikke den store fan af Bo H som træner. Tilgengæld synes jeg det er vildt at det er ikke er nogen dansk klub der har Mikkel Bischoff tilknyttet, han er sgu ikke helt dum.

                      Comment


                        Hvis vi skulle tage en genvej til top 6.
                        så skulle vi springe banken og købe bodoglimt”s
                        træner.
                        han har udført mirakler med det hold.
                        giv ham Max løn og lav en 5 årig kontrakt med ham.

                        Comment


                          Nå. Sidste år havde vi 1 point mindre og var 2 point længere fra top 6 efter 7 kampe. Så det kan jo ikke gå galt - eller sådan noget…..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            Som tingene står lige nu skal man glemme alt om top 6. Det gælder om at skrabe de point til sig man kan i efteråret, primært for at holde afstand til nedrykning.
                            OB har som jeg ser det intet at gøre i top 6 til foråret.
                            Enig, det er middelmådigt hele vejen rundt. Jeg tror faktisk Bjørn Weststrøm ville kunne rykke OB helt vildt, hvis han “bare” fik nogle ordentlige midler at arbejde med. Men så længe der ikke bliver skruet op for den del, så kommer vi ikke til at rykke os for alvor ( læs: Dan Hammers bog). Så er det mere sandsynligt at vi pludselig rammer en AaB-sæson, hvor man ikke bliver reddet af at der er 2 hold der er dårligere end en selv, end sandsynligheden for vi kommer op, hvor det er rigtig sjovt. Pladserne bliver færre og færre og afstanden til de rige bliver større og større. Klubber som AGF, FCN, Brøndby, FCM og FCK rykker jo hurtigt længere og længere væk fra vores økonomiske liga, imens Enrico og Jack J stadig står og fabler om “det stribede fællesskab” og benchmark mm.. Der skal investeres flere penge i spillertruppen, ellers kan vi godt glemme det.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Enig, det er middelmådigt hele vejen rundt. Jeg tror faktisk Bjørn Weststrøm ville kunne rykke OB helt vildt, hvis han “bare” fik nogle ordentlige midler at arbejde med. Men så længe der ikke bliver skruet op for den del, så kommer vi ikke til at rykke os for alvor ( læs: Dan Hammers bog). Så er det mere sandsynligt at vi pludselig rammer en AaB-sæson, hvor man ikke bliver reddet af at der er 2 hold der er dårligere end en selv, end sandsynligheden for vi kommer op, hvor det er rigtig sjovt. Pladserne bliver færre og færre og afstanden til de rige bliver større og større. Klubber som AGF, FCN, Brøndby, FCM og FCK rykker jo hurtigt længere og længere væk fra vores økonomiske liga, imens Enrico og Jack J stadig står og fabler om “det stribede fællesskab” og benchmark mm.. Der skal investeres flere penge i spillertruppen, ellers kan vi godt glemme det.
                              Det som Jack og Enrico fabler om er helt nødvendigt på den lange bane for at sikre en lagsigtet sund fodboldforretning - det kan bare ikke stå alene. En strategi som vi nu efter rigtigt mange år har fået - skal konstant justeres med nødvendige tiltag - indrettet efter de forandringer ens marked og konkurrenter foretager sig. I vores tilfælde er konkurrenternes adfærd med til at definere om vores målsætninger fortsat er realistiske med de investeringer ejerkredsen og ledelsen foretager. Det mener jeg ikke den er - da top 6 klubberne i DK alle bruger væsentligt flere transferpenge end vi gør både på deres superligatrup men også i de fleste tilfælde på deres Akademier. Skal vi kunne matche det forudsætter det at vi er klogere eller mere fagligt kompetente end dem - det er naivt at tro på - historisk har vi været væsentligt ringere til at forvalte de midler vi har haft til rådighed til spillerindkøb. Min pointe er at vi på den korte bane ikke kan opretholde vores nuværende position uden investeringer i spillertrup, faciliteter og stadion som matcher vores konkurrenter - hvis vi skal indhente toppen skal vi investere betydeligt mere end hidtil. Er det realistisk med en ejerkreds som benytter det første transfervindue med stort overskud til at "støvsuge" kassen for midler til reinvestering ? Nej det er det absolut ikke - vi ligger med den nuværende trup som vi har redt - vi overperformer snarere end underperformer. Hvis man vil udvikle klubben til de resultater som strategien nævner og som ledelsen fastholder er målsætningen - SKAL der store investeringer til - bl.a. fordi alle vores konkurrenter investerer voldsomt i disse år. Det virker ikke indlysende for mig at en "nærig" finansmand uden egentlig indsigt i fodbold er et ejerskab som kan og vil støtte op om dette. Jeg er meget skuffet over ejerskabets ageren efter et transfervindue hvor vi skabte de indtægter som var nødvendige for at tage et skridt frem - det er blevet ved spin og luftkasteller.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                                Det som Jack og Enrico fabler om er helt nødvendigt på den lange bane for at sikre en lagsigtet sund fodboldforretning - det kan bare ikke stå alene. En strategi som vi nu efter rigtigt mange år har fået - skal konstant justeres med nødvendige tiltag - indrettet efter de forandringer ens marked og konkurrenter foretager sig. I vores tilfælde er konkurrenternes adfærd med til at definere om vores målsætninger fortsat er realistiske med de investeringer ejerkredsen og ledelsen foretager. Det mener jeg ikke den er - da top 6 klubberne i DK alle bruger væsentligt flere transferpenge end vi gør både på deres superligatrup men også i de fleste tilfælde på deres Akademier. Skal vi kunne matche det forudsætter det at vi er klogere eller mere fagligt kompetente end dem - det er naivt at tro på - historisk har vi været væsentligt ringere til at forvalte de midler vi har haft til rådighed til spillerindkøb. Min pointe er at vi på den korte bane ikke kan opretholde vores nuværende position uden investeringer i spillertrup, faciliteter og stadion som matcher vores konkurrenter - hvis vi skal indhente toppen skal vi investere betydeligt mere end hidtil. Er det realistisk med en ejerkreds som benytter det første transfervindue med stort overskud til at "støvsuge" kassen for midler til reinvestering ? Nej det er det absolut ikke - vi ligger med den nuværende trup som vi har redt - vi overperformer snarere end underperformer. Hvis man vil udvikle klubben til de resultater som strategien nævner og som ledelsen fastholder er målsætningen - SKAL der store investeringer til - bl.a. fordi alle vores konkurrenter investerer voldsomt i disse år. Det virker ikke indlysende for mig at en "nærig" finansmand uden egentlig indsigt i fodbold er et ejerskab som kan og vil støtte op om dette. Jeg er meget skuffet over ejerskabets ageren efter et transfervindue hvor vi skabte de indtægter som var nødvendige for at tage et skridt frem - det er blevet ved spin og luftkasteller.
                                Ja det er vildt at tænke på hvis Köhlers klub ikke var rykket op i sidste sekund på den sidste dag og hans kontrakt automatisk var blevet forlænget, så havde Mouritsens transfer på “nogle få hundrede tusinde” været den største og nok eneste i dette vindue(tvivler på at vi har betalt for Tyler B)….
                                Så kan man argumentere for at så havde man kunne bruge pengene på en anden.. Men tvivler på det fungerer sådan i OB

                                Comment

                                Working...
                                X