Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Alm må selv bestemme systemet resten af sæsonen(hvis han da overlever så længe)

    https://fyens.dk/ob/ob-traeneren-har...en-af-saesonen
    Det er altså en crazy artikel!

    "- Hvis du har en idé og en drøm, har man større mulighed for, at udvikles. Men efter kampen mod Silkeborg har jeg fået lov til at spille på en måde, som ikke er nedfældet i strategien. Sådan har det ikke været før. Der har jeg ikke haft lov til at ændre i systemet. Vi havde en enkelt kamp, hvor vi ikke spillede 4-3-3 i forrige sæson. Nu kan jeg bruge det system, som jeg har brug for i den givne kamp, tilføjer OB-træneren.

    - Hvad betyder det, om I spiller med tre stoppere eller ej?

    - Det betyder alt. Og jeg mener virkelig alt."

    Jeg læser det som om, at Alm ser fordele i at spille med 3 i midterforsvaret, men at han ikke har måttet pga strategien. Så enten peger pilen pludselig i retningen af, at det er strategien, som låser Alm fast i ikke at kunne ændre system efter modstander og tilgængelig trup på et givent tidspunkt. Eller Alm er ved at vaske hænder, inden han bliver fyret lige om lidt, ved at flytte ansvaret for de manglende sportslige resultater væk fra ham selv.

    Jeg må sige, at det er en katastrofe, hvis Alm har været låst fast i et system, som han i længere perioder ikke har haft spillermaterialet til på grund af at det står i en strategi, som pinedød skal følges selvom man ikke har spillerne til at udføre den.

    Jeg synes det lyder helt vildt!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Det er altså en crazy artikel!

      "- Hvis du har en idé og en drøm, har man større mulighed for, at udvikles. Men efter kampen mod Silkeborg har jeg fået lov til at spille på en måde, som ikke er nedfældet i strategien. Sådan har det ikke været før. Der har jeg ikke haft lov til at ændre i systemet. Vi havde en enkelt kamp, hvor vi ikke spillede 4-3-3 i forrige sæson. Nu kan jeg bruge det system, som jeg har brug for i den givne kamp, tilføjer OB-træneren.

      - Hvad betyder det, om I spiller med tre stoppere eller ej?

      - Det betyder alt. Og jeg mener virkelig alt."

      Jeg læser det som om, at Alm ser fordele i at spille med 3 i midterforsvaret, men at han ikke har måttet pga strategien. Så enten peger pilen pludselig i retningen af, at det er strategien, som låser Alm fast i ikke at kunne ændre system efter modstander og tilgængelig trup på et givent tidspunkt. Eller Alm er ved at vaske hænder, inden han bliver fyret lige om lidt, ved at flytte ansvaret for de manglende sportslige resultater væk fra ham selv.

      Jeg må sige, at det er en katastrofe, hvis Alm har været låst fast i et system, som han i længere perioder ikke har haft spillermaterialet til på grund af at det står i en strategi, som pinedød skal følges selvom man ikke har spillerne til at udføre den.

      Jeg synes det lyder helt vildt!
      Jamen det er da for vildt at sige det højt,hvis det netop ikke er for at sende Sorteper videre . Og er det virkelig sandt, og det kan det sagtens være, så peger pilen nu (også) på Bjørn W

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

        Det er altså en crazy artikel!

        "- Hvis du har en idé og en drøm, har man større mulighed for, at udvikles. Men efter kampen mod Silkeborg har jeg fået lov til at spille på en måde, som ikke er nedfældet i strategien. Sådan har det ikke været før. Der har jeg ikke haft lov til at ændre i systemet. Vi havde en enkelt kamp, hvor vi ikke spillede 4-3-3 i forrige sæson. Nu kan jeg bruge det system, som jeg har brug for i den givne kamp, tilføjer OB-træneren.

        - Hvad betyder det, om I spiller med tre stoppere eller ej?

        - Det betyder alt. Og jeg mener virkelig alt."

        Jeg læser det som om, at Alm ser fordele i at spille med 3 i midterforsvaret, men at han ikke har måttet pga strategien. Så enten peger pilen pludselig i retningen af, at det er strategien, som låser Alm fast i ikke at kunne ændre system efter modstander og tilgængelig trup på et givent tidspunkt. Eller Alm er ved at vaske hænder, inden han bliver fyret lige om lidt, ved at flytte ansvaret for de manglende sportslige resultater væk fra ham selv.

        Jeg må sige, at det er en katastrofe, hvis Alm har været låst fast i et system, som han i længere perioder ikke har haft spillermaterialet til på grund af at det står i en strategi, som pinedød skal følges selvom man ikke har spillerne til at udføre den.

        Jeg synes det lyder helt vildt!
        Så kunne han da have sagt nej til at blive OB træner. Spillestil/formation var jo fastlagt da han blev ansat ..

        de ansatte spillere er jo også ansat til det system …

        Kvalitet er så en helt anden sag …
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Så kunne han da have sagt nej til at blive OB træner. Spillestil/formation var jo fastlagt da han blev ansat ..

          de ansatte spillere er jo også ansat til det system …

          Kvalitet er så en helt anden sag …
          ja jeg har nu også lidt svært ved at se den store overraskelse i det. Der har hele tiden været lagt op til at man skulle spille en eller anden afart af 4-3-3.

          - men har han set det ikke har virket (hvilket jo har været tydeligt for enhver) så kunne han vel have prikket til BW lidt før og sagt at det ikke spiller - skulle vi ikke prøve noget andet.

          Og så er det jo også Alm der har insisteret på at ville spille med BP - selv om han godt nok ikke har haft et heldigt efterår...også Alm der gjorde ham til anfører og derved gjorde det sværere at bænke BP.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Så kunne han da have sagt nej til at blive OB træner. Spillestil/formation var jo fastlagt da han blev ansat ..

            de ansatte spillere er jo også ansat til det system …

            Kvalitet er så en helt anden sag …
            De er jo ikke ansat til det system, hvis de ikke har evnerne til at spille det system. Så er de jo fejlcasted

            Comment


              Alm og Hjortebjerg angiveligt ikke på talefod...her går det godt

              https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...kke-pa-talefod


              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                Alm og Hjortebjerg angiveligt ikke på talefod...her går det godt

                https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...kke-pa-talefod

                Det jo fanme det rene galehus….

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg

                  Det jo fanme det rene galehus….
                  Spørgsmålet er så, hvordan BW tackler den. Har Hjortebjerg en fremtid i klubben, eller anses han nu for illoyal. Eller vurderer han Alm som skurken. Eller noget helt tredje. Bliver sgu spændende at se næste afsnit af soap-operaen “Klubdrift i blinde”

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg

                    Det jo fanme det rene galehus….
                    Det giver mindelser tilbage til Klaus Rasmussen og Troels Bech....så må man som ledelse gå ind og rette den konflikt ud.

                    Comment


                      Hjortebjerg er vild, det er 3. gang han nu prøver at kuppe sig til magten i en klub, de to andre gange blev han vippet ud.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Hjortebjerg er vild, det er 3. gang han nu prøver at kuppe sig til magten i en klub, de to andre gange blev han vippet ud.
                        ?
                        Der kan selvfølgelig være spil for galleriet men det lyder ikke som FCN ville af med ham:
                        https://bold.dk/fodbold/nyheder/hjor...get-talentfuld
                        Ved du mere eller kan du uddybe det?
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          ?
                          Der kan selvfølgelig være spil for galleriet men det lyder ikke som FCN ville af med ham:
                          https://bold.dk/fodbold/nyheder/hjor...get-talentfuld
                          Ved du mere eller kan du uddybe det?
                          Nordsjælland havde ikke nogen interesse i at piske en stemning op, ligesom OB ikke har nu, men vi kan jo sige det sådan her: Hjortebjerg forlader "frivilligt" FC Nordsjælland for at tage den samme rolle i et mindre ambitiøst projekt i OB. Hjortebjerg med klare cheftrænerdrømme forlader FC Nordsjælland, hvor cheftræneren Flemming Pedersen 6 måneder efter selv træder tilbage og tager en anden rolle, et skifte han selv siger de planlagde i 1½ år, og afløseren bliver ham der var assistenttræner ved siden af Hjortebjerg, Johannes Thorup. Der er ingen tvivl om, at Hjortebjerg gjorde kur til det job, men det var ikke Nordsjællands plan, at han skulle have det, derfor søgte han videre.

                          Så Hjortebjerg tager i stedet til OB, et mere uambitiøst projekt som sagt, for i første omgang at varetage den helt samme rolle som i FC Nordsjælland. Hvad kunne bagtankerne mon være bag det? Det er desværre det mindst overraskende overhovedet, at ham og en hvilken som helst cheftræner i OB skulle ende med at blive meget uenige.

                          På samme måde kunne Troels Bech helt sikkert, hvis han ville, fortælle en historie om, hvorfor han afskedigede både Hjortebjerg som U17-træner og U19-træneren i Brøndby i ét hug i sommeren 2018, og senere se de to gode venner gå til FC Nordsjælland og fortsætte i et tæt samarbejde.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Nordsjælland havde ikke nogen interesse i at piske en stemning op, ligesom OB ikke har nu, men vi kan jo sige det sådan her: Hjortebjerg forlader "frivilligt" FC Nordsjælland for at tage den samme rolle i et mindre ambitiøst projekt i OB. Hjortebjerg med klare cheftrænerdrømme forlader FC Nordsjælland, hvor cheftræneren Flemming Pedersen 6 måneder efter selv træder tilbage og tager en anden rolle, et skifte han selv siger de planlagde i 1½ år, og afløseren bliver ham der var assistenttræner ved siden af Hjortebjerg, Johannes Thorup. Der er ingen tvivl om, at Hjortebjerg gjorde kur til det job, men det var ikke Nordsjællands plan, at han skulle have det, derfor søgte han videre.

                            Så Hjortebjerg tager i stedet til OB, et mere uambitiøst projekt som sagt, for i første omgang at varetage den helt samme rolle som i FC Nordsjælland. Hvad kunne bagtankerne mon være bag det? Det er desværre det mindst overraskende overhovedet, at ham og en hvilken som helst cheftræner i OB skulle ende med at blive meget uenige.

                            På samme måde kunne Troels Bech helt sikkert, hvis han ville, fortælle en historie om, hvorfor han afskedigede både Hjortebjerg som U17-træner og U19-træneren i Brøndby i ét hug i sommeren 2018, og senere se de to gode venner gå til FC Nordsjælland og fortsætte i et tæt samarbejde.
                            Ah, ok, så forstår det. Men nu ville ikke tale om at kupoe sig til magten hvis man søger videre fordi man ikke kan indfrie de personlige ambitioner under en stilling.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Ah, ok, så forstår det. Men nu ville ikke tale om at kupoe sig til magten hvis man søger videre fordi man ikke kan indfrie de personlige ambitioner under en stilling.
                              Det er måske et lidt friskt ordvalg, ok. Der er dog ikke nogen tvivl om, at Hjortebjerg spiller spillet for at fremme egne interesser og trænerambitioner, ligesom Neestrup helt sikkert også har gjort i FCK. Hvad man så synes om det, må man jo gøre op med sig selv.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Nordsjælland havde ikke nogen interesse i at piske en stemning op, ligesom OB ikke har nu, men vi kan jo sige det sådan her: Hjortebjerg forlader "frivilligt" FC Nordsjælland for at tage den samme rolle i et mindre ambitiøst projekt i OB. Hjortebjerg med klare cheftrænerdrømme forlader FC Nordsjælland, hvor cheftræneren Flemming Pedersen 6 måneder efter selv træder tilbage og tager en anden rolle, et skifte han selv siger de planlagde i 1½ år, og afløseren bliver ham der var assistenttræner ved siden af Hjortebjerg, Johannes Thorup. Der er ingen tvivl om, at Hjortebjerg gjorde kur til det job, men det var ikke Nordsjællands plan, at han skulle have det, derfor søgte han videre.

                                Så Hjortebjerg tager i stedet til OB, et mere uambitiøst projekt som sagt, for i første omgang at varetage den helt samme rolle som i FC Nordsjælland. Hvad kunne bagtankerne mon være bag det? Det er desværre det mindst overraskende overhovedet, at ham og en hvilken som helst cheftræner i OB skulle ende med at blive meget uenige.

                                På samme måde kunne Troels Bech helt sikkert, hvis han ville, fortælle en historie om, hvorfor han afskedigede både Hjortebjerg som U17-træner og U19-træneren i Brøndby i ét hug i sommeren 2018, og senere se de to gode venner gå til FC Nordsjælland og fortsætte i et tæt samarbejde.
                                Synes lidt du er ude i et mindre karaktermord her og spekulerer på ekstremt tyndt grundlag. Især hvis det kun er dine egne delkonklusioner du lægger til grund for det.

                                Men selv hvis du personligt kender Troels Bech og Flemming Pedersen og har deres historier fra om evt. hændelser i BIF og FCN, vil jeg synes det er et reach at konkludere som du gør uden at være ekstremt tæt på holdet i en grad som vel kun 4-5 mennesker er.
                                Last edited by Agbre; 03-10-2023, 16:57.

                                Comment

                                Working...
                                X