Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg er ikke helt så bekymret for om vi ryger ned i den her sæson det tror jeg ikke at vi gør, der har Vejle og Hvidovre simpelthen set for svage ud.

    Men rykker Aab op næste år, så kunne det sagtens være os der røg ned.

    Lyngby har fundet ud af at de bor i Farums baghave og samler fint spillere som Tochi og Kumado op, jeg tror de havde en 5-6 Farum drenge på banen i går og de er ikke langt fra at vippe os af banen, Randers kunne godt ligne en klub i problemer også.

    Men altså det er fair nok, det eneste der sådan rigtigt redder OB det er placeringen på et geografisk afgrænset område og i landets tredjestørste by, ellers så er der ikke rigtigt noget hvor man kan sige at OB gør det bedre end de andre.

    Jeg er stadig træt af OB.


    ​​​​​

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ja det er vildt at tænke på hvis Köhlers klub ikke var rykket op i sidste sekund på den sidste dag og hans kontrakt automatisk var blevet forlænget, så havde Mouritsens transfer på “nogle få hundrede tusinde” været den største og nok eneste i dette vindue(tvivler på at vi har betalt for Tyler B)….
      Så kan man argumentere for at så havde man kunne bruge pengene på en anden.. Men tvivler på det fungerer sådan i OB
      Meget enig. Man kan tale nok så meget om "frokostordninger", men faktum er, at vi selvfølgelig ikke kan konkurrere, hvis vi geninvesterer omkring 5% af vores salg i dette vindue i truppen.

      I min verden er det useriøst, og med den uheldige sideeffekt, at man føler sig holdt for nar som inkaneret fan. Man kan blive ved med at sige ambitionen er top 6 år efter år, men hvis man på alle måder viser, at man ikke har tænkt sig at følge det op med konkrete handlinger, så er det utopi at tro det kan lade sig gøre.

      Håbløst.
      Fas est et ab hoste doceri.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Jeg er ikke helt så bekymret for om vi ryger ned i den her sæson det tror jeg ikke at vi gør, der har Vejle og Hvidovre simpelthen set for svage ud.

        Men rykker Aab op næste år, så kunne det sagtens være os der røg ned.

        Lyngby har fundet ud af at de bor i Farums baghave og samler fint spillere som Tochi og Kumado op, jeg tror de havde en 5-6 Farum drenge på banen i går og de er ikke langt fra at vippe os af banen, Randers kunne godt ligne en klub i problemer også.

        Men altså det er fair nok, det eneste der sådan rigtigt redder OB det er placeringen på et geografisk afgrænset område og i landets tredjestørste by, ellers så er der ikke rigtigt noget hvor man kan sige at OB gør det bedre end de andre.

        Jeg er stadig træt af OB.


        ​​​​​
        godt nok sølle at man igen igen skal forsøge at finde trøst i at vi er for gode til at rykke ned...

        og så kan jeg da godt begynde at frygte af al den good will der er bygget op uden om holdet stille og roligt begynder at forsvinde hvis det er det her folk kan forvente.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

          Meget enig. Man kan tale nok så meget om "frokostordninger", men faktum er, at vi selvfølgelig ikke kan konkurrere, hvis vi geninvesterer omkring 5% af vores salg i dette vindue i truppen.

          I min verden er det useriøst, og med den uheldige sideeffekt, at man føler sig holdt for nar som inkaneret fan. Man kan blive ved med at sige ambitionen er top 6 år efter år, men hvis man på alle måder viser, at man ikke har tænkt sig at følge det op med konkrete handlinger, så er det utopi at tro det kan lade sig gøre.

          Håbløst.
          ja der skal godt nok falde nogle meget positive udmeldelser om hvad pengene skal bruges på - og det meget snart. Jeg blev da også revet med i begejstring over "det største OB salg nogensinde" osv osv - men det er jo med en forventning om at jeg vil kunne se de penge i arbejde i spillertruppen og i resultaterne.

          Er de penge bare forsvundet i et sort hul - jamen hvad skal jeg så bruge det til? Uhhh Slotsager kan blive et stort salg...El hajj ser spændende ud - han kan blive et godt salg. Fint men hvis ikke der kommer mere ud af det end det her så hvorfor skulle man så bruge sin tid og energi på det?

          Nu hørte jeg lige lidt Mediano - FCM har angiveligt brugt over 100 mill på transfers i dette vindue (?) Altså det hul kan vi jo aldrig lukke...selv hvis vi havde brugt 1/3 af minteh millionerne på et par spillere ( 20 mill ~ 2 profiler af 10 mill hver ) hvilket ville have været flot efter OB standarder så sejler vi stadig langt efter dem.

          Comment


            En gang OB altid OB juvel,har altid været mit mantra,jeg har været med i Pama jeg har været i Berlin,set alle de mange kampe i Europa gennem tiden OB fan i over 45 år og pludselig ramt at ikke mere at magte den her snak om top 6 og igen om nedrykning,har hele vejen tænkt det skal nok vende igen,men hvad sker der for mig OB I hjerte magter det snart ikke mere,kan det virkelig passe man skal opgive sit hold pga ja hvad er grunden dårlig ledelse eller hvad sker der,er så ked af at have den følse men hvem fanden skal man så holde med nej kommer ikke til at ske så bliver det et petang hold træt træt træt OBer mit hjerte bløder

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

              Meget enig. Man kan tale nok så meget om "frokostordninger", men faktum er, at vi selvfølgelig ikke kan konkurrere, hvis vi geninvesterer omkring 5% af vores salg i dette vindue i truppen.

              I min verden er det useriøst, og med den uheldige sideeffekt, at man føler sig holdt for nar som inkaneret fan. Man kan blive ved med at sige ambitionen er top 6 år efter år, men hvis man på alle måder viser, at man ikke har tænkt sig at følge det op med konkrete handlinger, så er det utopi at tro det kan lade sig gøre.

              Håbløst.
              Du rammer så meget plet, og som du slutter med "Det er håbløst."
              Men så længe der tropper 10000 op til kampene er ledelsen fuldstændig ligeglade, bare vi har det stribede fællesskab

              Jeg begynder at forstå Tverskovs bevæggrunde, han er også blevet fyldt med varm luft. Han har så muligheden at skifte klub, det har jeg ikke. Den klub jeg kendte og fik i blodet er taget fra mig af en ledelse, med Thorborg i spidsen, som er ved at køre klubben ned. Hvor længe finder vi os i det? Er det ikke tiden at vise at vi ikke har tillid til ledelsen?

              Det kan gøres med høtyve, men det mest effektive vil være at blive væk fra stadion i en periode eller lade være at købe noget som helst i boderne. Sende et klart signal om at vi har fået nok!

              Comment


                Det der faktisk irriterer mig mest er at vi ikke får nogle udmeldinger omkring evt. planer om banerne / stadion? Jeg går jo lidt ud fra at det er derfor man holder igen med at spendere transferkronerne indtil man ved hvilke omkostninger der bliver osv. Men kunne de ikke bare melde det ud i så fald? Det er vildt frustrende at vide at vi har så mange penge i kassen, og samtidigt se at vi spiller med spillere i forsvaret som bare ikke er på top seks niveau. Hvis de i det mindste bare sagde at det var fordi man har brug for, at betale Thorborg tilbage for nogle af hans lån til klubben, eller at man skal bruge dem på baner/stadion, så ville mange af mine nuværende frustrationer formindskes drastisk. Det var må ikke blive ligesom Jesper Hansen tiden hvor alle beslutninger/overvejelser blev holdt bag lukkede døre. Bjørn har ellers været meget åben omkring alt indtil videre, så derfor undrer det mig også hvorfor man ikke melder noget ud her. Er det fordi er der er et magtspil igang med kommunen? Ift. Hvor mange penge de skal give til projektet? Og at man derfor gerne ville spille med lukket hånd? Jeg kan ikke rigtig få det til at give mening ellers

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                  Det der faktisk irriterer mig mest er at vi ikke får nogle udmeldinger omkring evt. planer om banerne / stadion? Jeg går jo lidt ud fra at det er derfor man holder igen med at spendere transferkronerne indtil man ved hvilke omkostninger der bliver osv. Men kunne de ikke bare melde det ud i så fald? Det er vildt frustrende at vide at vi har så mange penge i kassen, og samtidigt se at vi spiller med spillere i forsvaret som bare ikke er på top seks niveau. Hvis de i det mindste bare sagde at det var fordi man har brug for, at betale Thorborg tilbage for nogle af hans lån til klubben, eller at man skal bruge dem på baner/stadion, så ville mange af mine nuværende frustrationer formindskes drastisk. Det var må ikke blive ligesom Jesper Hansen tiden hvor alle beslutninger/overvejelser blev holdt bag lukkede døre. Bjørn har ellers været meget åben omkring alt indtil videre, så derfor undrer det mig også hvorfor man ikke melder noget ud her. Er det fordi er der er et magtspil igang med kommunen? Ift. Hvor mange penge de skal give til projektet? Og at man derfor gerne ville spille med lukket hånd? Jeg kan ikke rigtig få det til at give mening ellers
                  meget enig - mener så at BW i interview med SFÅ siger det er noget der skal diskuteres her i september. De har nok ville have transfervinduet overstået først - det kan jeg for så vidt godt forstå. Men det giver bare enormt meget plads til frustrationer og spekulationer.

                  Så mon ikke der kommer den udmelding - men fordi spillet og resultaterne har været sløje så øger det også bare presset på klubben. Syntes generelt OB har fået oppet sig gevaldigt på kommunikationen, men lige her der er de sgu lidt på bagkant.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                    Det der faktisk irriterer mig mest er at vi ikke får nogle udmeldinger omkring evt. planer om banerne / stadion? Jeg går jo lidt ud fra at det er derfor man holder igen med at spendere transferkronerne indtil man ved hvilke omkostninger der bliver osv. Men kunne de ikke bare melde det ud i så fald? Det er vildt frustrende at vide at vi har så mange penge i kassen, og samtidigt se at vi spiller med spillere i forsvaret som bare ikke er på top seks niveau. Hvis de i det mindste bare sagde at det var fordi man har brug for, at betale Thorborg tilbage for nogle af hans lån til klubben, eller at man skal bruge dem på baner/stadion, så ville mange af mine nuværende frustrationer formindskes drastisk. Det var må ikke blive ligesom Jesper Hansen tiden hvor alle beslutninger/overvejelser blev holdt bag lukkede døre. Bjørn har ellers været meget åben omkring alt indtil videre, så derfor undrer det mig også hvorfor man ikke melder noget ud her. Er det fordi er der er et magtspil igang med kommunen? Ift. Hvor mange penge de skal give til projektet? Og at man derfor gerne ville spille med lukket hånd? Jeg kan ikke rigtig få det til at give mening ellers
                    Bjørn nævnte for et par optakter siden, da han blev spurgt hvad de mange penge skulle bruges til, at der skulle betales tilbage på lån, investeres i faciliteter akademi osv.

                    Så er alle lån så betalt tilbage og er der investeret det der skal, så vi på den måde får mere tilrådighed ved kommende transfers, skal være usagt fra min side?

                    Og til Vejle kampen sagde han at holdet skal levere nu, der er ikke mere tid til at samspille holdet. Så ud fra det er der lagt pres på Alm i første omgang og dernæst peger pilen nok på ham selv, når/hvis Alm bliver fyret når vi glipper endnu en målsætning.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af JrEwing Se indlæg

                      Bjørn nævnte for et par optakter siden, da han blev spurgt hvad de mange penge skulle bruges til, at der skulle betales tilbage på lån, investeres i faciliteter akademi osv.

                      Så er alle lån så betalt tilbage og er der investeret det der skal, så vi på den måde får mere tilrådighed ved kommende transfers, skal være usagt fra min side?

                      Og til Vejle kampen sagde han at holdet skal levere nu, der er ikke mere tid til at samspille holdet. Så ud fra det er der lagt pres på Alm i første omgang og dernæst peger pilen nok på ham selv, når/hvis Alm bliver fyret når vi glipper endnu en målsætning.
                      måske man så også skulle være lidt mere åben omkring lånesituationen? Hvor meget skylder OB Thorborg - hvor meget er der betalt tilbage osv. Hvor længe hænger vi på de lån? Snakker vi L'easy renter?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af matrix_xl Se indlæg
                        En gang OB altid OB juvel,har altid været mit mantra,jeg har været med i Pama jeg har været i Berlin,set alle de mange kampe i Europa gennem tiden OB fan i over 45 år og pludselig ramt at ikke mere at magte den her snak om top 6 og igen om nedrykning,har hele vejen tænkt det skal nok vende igen,men hvad sker der for mig OB I hjerte magter det snart ikke mere,kan det virkelig passe man skal opgive sit hold pga ja hvad er grunden dårlig ledelse eller hvad sker der,er så ked af at have den følse men hvem fanden skal man så holde med nej kommer ikke til at ske så bliver det et petang hold træt træt træt OBer mit hjerte bløder
                        OB er stadigvæk en fin fodboldklub der gennem tiden har givet mange fine fodbold oplevelser. Problemet som jeg ser det er at tiden er løbet fra OB, man har den der kærlighed til svensk fodbold i 80'erne og når man så kigger på toppen af superligaen så kan man se at det nok ikke rigtig er det der vinder fodboldkampe i 2023 og det er meget svært at se OB omstille sig til at blive reelt konkurrence dygtige på andet end lucky punches.

                        ​​​​​Men jeg tror godt at OB kunne blive en rigtig fin divisionsklub.

                        Problemet er bare at man har atombombet fodbolden i Odense så der er ikke andre klubber, hvor man tænker at så kan de repræsentere byen. Det er virkelig ærgerligt, fordi ellers så må man sige at ét mesterskab siden 1989, så er det måske på tide at man lader nogle andre få chancen.
                        ​​​​​​


                        ​​​​​​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af matrix_xl Se indlæg
                          En gang OB altid OB juvel,har altid været mit mantra,jeg har været med i Pama jeg har været i Berlin,set alle de mange kampe i Europa gennem tiden OB fan i over 45 år og pludselig ramt at ikke mere at magte den her snak om top 6 og igen om nedrykning,har hele vejen tænkt det skal nok vende igen,men hvad sker der for mig OB I hjerte magter det snart ikke mere,kan det virkelig passe man skal opgive sit hold pga ja hvad er grunden dårlig ledelse eller hvad sker der,er så ked af at have den følse men hvem fanden skal man så holde med nej kommer ikke til at ske så bliver det et petang hold træt træt træt OBer mit hjerte bløder
                          Jeg har også været med siden midt firserne, og haft OB i hjertet. Min familie har endda vidst at de ikke skulle invitere mig på en kampdag, da det ville betyde afbud.

                          Jeg har stadig sæsonkort, men havde en umanerlig hård tid under Jesper Hansens rædsels regime. Han var så frastødende, i hans måde at grave grøft mellem klub og fans samt klub og vores tidligere spillere, at jeg var tæt på at opgive.

                          Jeg har lagt mig fast på at det ikke er dårlig ledelse, for klubben må jo være et sted der tilfredsstiller bestyrelse/NT.

                          Hvis der havde været utilfredshed i ledelsen med tingenes tilstand, så havde JH ikke overlevet så længe. Og så var der også investeret i mere end den busfuld nul-bonner, der jævnligt kommer ind i transfervinduerne.
                          Min tanke er at der er to målsætninger i OB, en de melder ud for at sælge billetter/sponsorater, og den sparsommelige interne som går på at holde afstand til nedrykningen.

                          Der blev kortvarige tændt et håb i mig da Enrico stod frem ,og indrømmede at vi havde købt for dårligt ind, der troede jeg det ville blive bedre. Men det var akkurat som målsætningerne blot varm luft. Forskellen er blot at indkøbene er rykket fra Horsens/sønderjyske til udlandet. Men kommunikationen er dog også blevet bedre fra sportsdirektøren
                          Last edited by Magge; 04-09-2023, 12:16.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Jeg har også været med siden midt firserne, og haft OB i hjertet. Min familie har endda vidst at de ikke skulle invitere mig på en kampdag, da det ville betyde afbud.

                            Jeg har stadig sæsonkort, men havde en umanerlig hård tid under Jesper Hansens rædsels regime. Han var så frastødende, i hans måde at grave grøft mellem klub og fans samt klub og vores tidligere spillere, at jeg var tæt på at opgive.

                            Jeg har lagt mig fast på at det ikke er dårlig ledelse, for klubben må jo være et sted der tilfredsstiller bestyrelse/NT.
                            Hvis der havde været utilfredshed i ledelsen med tingenes tilstand, så havde JH ikke overlevet så længe. Og så var der også investeret i mere end den busfuld nul-bonner, der jævnligt kommer ind i transfervinduerne.
                            Der blev kortvarige tændt et håb i mig da Enrico stod frem ,og indrømmede at vi havde købt for dårligt ind, der troede jeg det ville blive bedre. Men det var akkurat som målsætningerne blot varm luft. Forskellen er blot at indkøbene er rykket fra Horsens/sønderjyske til udlandet. Men kommunikationen er dog også blevet bedre fra sportsdirektøren
                            Hele vejen kommer der noget som giver håb, så dykker vi igen, og ja man er selvfølgelig OB dybt ind når man har ejst sådan rundt, men man kan godt blive træt af at tale om top 6 nedrykning osv den ene sæson efter den anden, trænge så meget til noget optur, og noge stabilitet, og vil gerne væk fra at hver gang vi har en god spiller behøver vi ikke sælge for at betale regninger !!! vi solgte ikke Miti Tempo og andre store navne Utaka osv, og nu tag sådan en som Tongya han ryger også bare med i vores Cirkus, sikker på han også kunne blive en gevinst, men så snart vi får et bud så sælger vi, ingen is i maven og ingen beholdene spiller, og så længe vi bare er en gavebod af køb og salg kommer velmagtsdage ikke igen :-( så ja træt med træt på

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af matrix_xl Se indlæg

                              Hele vejen kommer der noget som giver håb, så dykker vi igen, og ja man er selvfølgelig OB dybt ind når man har ejst sådan rundt, men man kan godt blive træt af at tale om top 6 nedrykning osv den ene sæson efter den anden, trænge så meget til noget optur, og noge stabilitet, og vil gerne væk fra at hver gang vi har en god spiller behøver vi ikke sælge for at betale regninger !!! vi solgte ikke Miti Tempo og andre store navne Utaka osv, og nu tag sådan en som Tongya han ryger også bare med i vores Cirkus, sikker på han også kunne blive en gevinst, men så snart vi får et bud så sælger vi, ingen is i maven og ingen beholdene spiller, og så længe vi bare er en gavebod af køb og salg kommer velmagtsdage ikke igen :-( så ja træt med træt på
                              Ja, der er meget ærgerligt med Tongyas udlejning men Alm ville jåbenbart ikke bruge ham mere. Vores spilsystem kræver kantspillere med stor taktisk disciplin som tager også de defensive pligter og som er god i presspillet elllers bliver midtbanen hurtigt solgt. Og der er/var Tongya den med de bedste evner. Ved ikke om Alm fravalgte ham fordi Tongya måske ville sydpå igen ellers om det gik om den "vi-vil-hurtige-ben-mantra". I hvert fald ser det som en svækkelse ikke at have ham til rådighed mere.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Ja, der er meget ærgerligt med Tongyas udlejning men Alm ville jåbenbart ikke bruge ham mere. Vores spilsystem kræver kantspillere med stor taktisk disciplin som tager også de defensive pligter og som er god i presspillet elllers bliver midtbanen hurtigt solgt. Og der er/var Tongya den med de bedste evner. Ved ikke om Alm fravalgte ham fordi Tongya måske ville sydpå igen ellers om det gik om den "vi-vil-hurtige-ben-mantra". I hvert fald ser det som en svækkelse ikke at have ham til rådighed mere.
                                Det er en svækkelse. De bolde der bliver slået ned bag BP i kampen mod Vejle bliver slået fordi Vejle spilleren får alt for meget plads og det er kanten der skal ligge det pres der og sørge for at han ikke får lov til at slå de bolde. Vi er mega sårbare i rummet mellem 6'er og forsvar og det kommer til at koste at vi er det.

                                Og det er ikke for at skåne BP fordi han spillede pis elendigt.

                                På. Den anden side så er det også bare korrekt at Franco ikke har det antrit der skal til for at sætte en mand på kanten. Jeg vil så sige at Tyler ikke lige umiddelbart lever op til "spidskompetence i en til en situationer" jeg kan ihvertfald ikke huske at han er gået forbi nogen endnu.

                                Comment

                                Working...
                                X