Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    helt grundlæggende så tænker jeg det handler om niveauet. Ikke om en spiller har været inde omkring superligaen før.

    Syntes jo vi har set det; Helander og Trybull - går (næsten) ind fra dag 1 af. Al hajj, Köhler, Owusu har også udvist godt niveau. Don D skulle lige bruge et par kampe men så har han jo også gjort det godt.

    Jo mere jeg tænker over det jo mere bliver det for mig om;

    1. træner og spillestil. Syntes bare ikke Alm formåede at løfte holdet, så dårlige er de altså ikke spiller for spiller. Om de så var gode nok til det Alm / OB ville og eller forsøgte?
    Han formåede aldrig at få ordenligt styr på forsvaret - og måske man skulle have startet fra bunden. Især efter så stor udskiftning. Når holdet lykkedes så så vi jo også hvor godt det kunne blive. Topniveauet var jo rigtigt godt - vi så bare for lidt til det.

    2. bredden på truppen; vi så mange gange at OB var fint med - men når vi nåede min 60 - 70 og der var brug for udskiftninger, så faldt niveauet bare for meget.

    det er jo tydeligt at man lavede en fejl da man ikke styrkede midtbanen yderligere. Mustafic var ikke god nok og Ejdum næppe klar, også derfor Trybull blev hentet så sent. Men det skulle have været adresseret noget før. ( Er man så ved at lave samme fejl igen?)

    Og så ramte man forbi på et par nøglesignings - nok primært vores nye startende angriber som allerede er væk og så Sauli og Tyler.

    Det kombinert med udsving fra talenterne...så skal det blive svært.
    Ikke uenig men de fem du nævner har vel også vist st de godt kan være med på niveau med superligaen? De fem er vel alle bedre end at hente en fra dansk 1. div. eller de øvrige nordiske ligaer/ligaer under den danske, hvilket OB har haft for vane ..
    Med undtagelserne dom f.eks. DonD, Myhra osv som var talt op som nogen der er bedre e d der hvor de spillede ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...manent-anforer
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Comment


          8 point i de sidste 5 kampe...havde man så bare lige sikret sig de 3 mod Hvidovre havde det set rigtigt godt ud. Men et pointsnit på 1.6 under SK - ikke helt skidt selv om det er tidligt i processen

          Comment


            Fedt at se Bo og Jes med respekt og "kærlighed" til hinanden

            Havde aldrig troet at to af vores tidligere spillere ville stå overfor hinanden som trænere i BL

            Comment


              Rami med virkelig gode stats.

              https://superliga.dk/stats/stats-23-24/#spiller

              Fører klart listen over vundende dueller og nr 2 på assist listen

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Rami med virkelig gode stats.

                https://superliga.dk/stats/stats-23-24/#spiller

                Fører klart listen over vundende dueller og nr 2 på assist listen
                Rami har virkelig været et super indkøb. Håber vi kan holde på ham efter sommervinduet.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Rami har virkelig været et super indkøb. Håber vi kan holde på ham efter sommervinduet.
                  Han er vanvittig dygtig, nu bliver det desværre kun nedrykningsspillet, og der er bare spillere i OB der er alt, alt for gode til det.
                  Jeg bander stadig tidligere træner langt væk, specielt over de dispositioner der smadrede OBs efterår, der var spillere der startede
                  fast inde der end ikke kommer på banen nu trods adskillige skader. Jeg tror buddene på Rami, Deedson og nok Slotsager (trods konsentrationssvigt indimellem) bliver så
                  store til sommer, at de nok skal videre. Vi må nyde dem så længe de spiller i OB.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                    Han er vanvittig dygtig, nu bliver det desværre kun nedrykningsspillet, og der er bare spillere i OB der er alt, alt for gode til det.
                    Jeg bander stadig tidligere træner langt væk, specielt over de dispositioner der smadrede OBs efterår, der var spillere der startede
                    fast inde der end ikke kommer på banen nu trods adskillige skader. Jeg tror buddene på Rami, Deedson og nok Slotsager (trods konsentrationssvigt indimellem) bliver så
                    store til sommer, at de nok skal videre. Vi må nyde dem så længe de spiller i OB.
                    Ville være lækkert at nå der til hvor man konstant har 4-5 rigtig hotte spillere der er rigtig mange penge værd, men kan nøjes med at sælge 1-2 hvert vindue til højeste pris muligt og geninvestere mere end vi gjorde sidste sommer. Det er opskriften. Men mega svær at praktisere.
                    Vi kan bare ikke holde til et år hvor vi mister de 4-5 vigtigste som vi så i 2023 med Tverskov,Jebali,Frø, Minteh og Sabbi. Der er vi ikke dygtige nok til at holde en god kontinuitet og være på forkant

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                      Han er vanvittig dygtig, nu bliver det desværre kun nedrykningsspillet, og der er bare spillere i OB der er alt, alt for gode til det.
                      Jeg bander stadig tidligere træner langt væk, specielt over de dispositioner der smadrede OBs efterår, der var spillere der startede
                      fast inde der end ikke kommer på banen nu trods adskillige skader. Jeg tror buddene på Rami, Deedson og nok Slotsager (trods konsentrationssvigt indimellem) bliver så
                      store til sommer, at de nok skal videre. Vi må nyde dem så længe de spiller i OB.
                      Ja desværre sluttede vores sæson ca halvvejs inde i grundspillet, men det er ikke kun Alm’s skyld.
                      Spørgsmålet er så, om resten af sæsonen kan bruges til at spille holdet sammen frem mod næste sæson?
                      Der er overhængende fare, for at en stor del af start 11’eren er væk når vinduet smækker i.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Ja desværre sluttede vores sæson ca halvvejs inde i grundspillet, men det er ikke kun Alm’s skyld.
                        Spørgsmålet er så, om resten af sæsonen kan bruges til at spille holdet sammen frem mod næste sæson?
                        Der er overhængende fare, for at en stor del af start 11’eren er væk når vinduet smækker i.
                        Hvis man gør sit job ordentligt burde man kunne stille 9 ud af de 11 vi stillede med forleden. Og hvis de 2 er Slotsager og Helander lever jeg fint med det. Det kunne sagtens ske at vi går tilbage i en 4back kæde næste sæson. Så ville jeg være nogenlunde tryg ved Ivan og Gomez

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Hvis man gør sit job ordentligt burde man kunne stille 9 ud af de 11 vi stillede med forleden. Og hvis de 2 er Slotsager og Helander lever jeg fint med det. Det kunne sagtens ske at vi går tilbage i en 4back kæde næste sæson. Så ville jeg være nogenlunde tryg ved Ivan og Gomez
                          Enig, kan også leve med de to, da vi trods alt har alternativer i truppen.
                          Men jeg tror desværre ledelsen har større ambitioner på salgssiden, end på resultatsiden.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Enig, kan også leve med de to, da vi trods alt har alternativer i truppen.
                            Men jeg tror desværre ledelsen har større ambitioner på salgssiden, end på resultatsiden.
                            Men det er da fint at man omsider er et sted hvor man er der hvor man kan se at der er erstatninger for salgene up front .. kan man så sikre sig nogle tilgange før man skipper de andre forventede salg afsted så kunne man være et godt sted før næste sæson ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Enig, kan også leve med de to, da vi trods alt har alternativer i truppen.
                              Men jeg tror desværre ledelsen har større ambitioner på salgssiden, end på resultatsiden.
                              Kommer nok an på hvor store de bud bliver. Stort set alle klubber kan jo overtales hvis bare prisen er høj nok. Nu er det selvfølgelig træls at Rami ikke fik 4 år så vi kunne have gamblet med ham lidt længere.
                              Jeg er nu sikker på at ambitionerne er store på resultatsiden. De har bare ikke fundet balancen endnu mellem at være en resultat klub der vil spille med en masse fra akademiet og sælge for store beløb. Det er helt sikkert ikke nemt. Men de behøver heller ikke at få det til at se så svært ud som de gør

                              Comment


                                Tæt ..
                                7
                                OB
                                OB
                                18 5 5 8 23 26 20
                                8
                                Lyngby Boldklub
                                Lyngby Boldklub
                                18 5 5 8 23 30 20
                                9
                                Randers FC
                                Randers FC
                                18 4 7 7 21 32 19
                                10
                                Viborg FF
                                Viborg FF
                                18 5 4 9 18 31 19
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X