Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
    Jeg er bestemt ikke fan af trænerfyringer. Men jeg mener at vi er nået dertil hvor Alm burde have vist noget fremgang her på 2. År. Og jeg må sige jeg ser det sku ikke rigtigt.. jeg tænker vi skal se os om efter en anden profil, men det giver heller ikke mening for mig at fyre før der er en ny mand.. et bud kunne være Jess Thorup.. han har vist han kan levere.. om det så kan lykkes i Odense vides selvfølgelig ikke.. og så gør det ikke noget han har en fortid i Ådalen
    Det eneste OB har gjort rigtigt er at lægge sig fast på en spillestil og handler typer ind til den spillestil så hvis man skal finde en ny træner skal det være en der kan og vil overtage den del og købe ind på det.
    Men man skal finde en der kan det som Alm ikke evner. Ændre en kamp fra sidelinjen, ændre en kamp fra bænken og sørge for at spillerne er klar til alle kampe. Alm er Intelligent, skriver bøger og svarer vel godt for sig når noget skal (bort)forklares men kam altså ikke ændre kampene positiv - tværtimod har OB smidt kampe flere kampe ved at satse defensivt når man er foran og det duer ikke når resten af gameplay er at satse offensivt.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
      Jeg er bestemt ikke fan af trænerfyringer. Men jeg mener at vi er nået dertil hvor Alm burde have vist noget fremgang her på 2. År. Og jeg må sige jeg ser det sku ikke rigtigt.. jeg tænker vi skal se os om efter en anden profil, men det giver heller ikke mening for mig at fyre før der er en ny mand.. et bud kunne være Jess Thorup.. han har vist han kan levere.. om det så kan lykkes i Odense vides selvfølgelig ikke.. og så gør det ikke noget han har en fortid i Ådalen
      Alm mod top 6 holdene i de to første sæsoner:

      2021/2022:
      12 kampe - 6 point - målscore 13-21 - snit 0,67

      2022/2023:
      12 kampe - 5 point - målscore 9-24 - snit 0,58

      denne sæson er startet med samme mønster, en sejr tidligt i sæsonen over en af de store, derefter intet brugbart mod de direkte konkurrenter.

      Er enig med dig i at vi bør forsøge at standse blødningen, men vil en stædig ledelse indse at man atter har fejlet?

      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Hvad skal der holdes fast i nu og hvad skal smides ud.

        Holdes fast.

        Spilsystemet. Der skal holdes fast. Vi har handlet ind efter det, stort set hele truppen passer ind….så kan niveauet diskuteres på enkelte pladser.

        Der snakkes om opgradering af akademi og baner. Få det gjort.

        BW. Det er for vildt han stort set ene mand har solgt for 80-90 millioner og fundet mange nye fine spillere. Han har ikke en hitrate på 100 procent, langt fra, men det har ingen.

        Smides ud.

        Sidste år var der også et par dyre folk defensivt. I år, der må man ofre vores anfører. Håber Filip er svaret.

        Alm. Synes faktisk han får det ud af materialet man kan forvente. Jeg er bare totalt nedsmeltet over hans attitude på samme måde, som trænere brænder sammen over Dolbergs kropssprog.

        Thorborgs mindset. Du kan sagtens spare på vedligeholdelsen af dit hus op til et salg, men køber plejer altså at opdage det! Vores trup var kommet langt ved at bruge 15-20 millioner mere nu, der er cirka kommet 100 mio kr. ind. Hallo.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
          Hvad skal der holdes fast i nu og hvad skal smides ud.

          Holdes fast.

          Spilsystemet. Der skal holdes fast. Vi har handlet ind efter det, stort set hele truppen passer ind….så kan niveauet diskuteres på enkelte pladser.

          Der snakkes om opgradering af akademi og baner. Få det gjort.

          BW. Det er for vildt han stort set ene mand har solgt for 80-90 millioner og fundet mange nye fine spillere. Han har ikke en hitrate på 100 procent, langt fra, men det har ingen.

          Smides ud.

          Sidste år var der også et par dyre folk defensivt. I år, der må man ofre vores anfører. Håber Filip er svaret.

          Alm. Synes faktisk han får det ud af materialet man kan forvente. Jeg er bare totalt nedsmeltet over hans attitude på samme måde, som trænere brænder sammen over Dolbergs kropssprog.

          Thorborgs mindset. Du kan sagtens spare på vedligeholdelsen af dit hus op til et salg, men køber plejer altså at opdage det! Vores trup var kommet langt ved at bruge 15-20 millioner mere nu, der er cirka kommet 100 mio kr. ind. Hallo.
          For så vidt enig men Alm .. har ikke evnet at ændre en kamp i positiv retning .. OB har været bagud og fået point men med det startende hold .. til gengæld har jeg ikke tal på hvor mange gange OB har smidt point ved at Alm har ændret i løbet af kampen ..
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Efter runde 11 har jeg hele tiden sagt, at man må se, om Alm skal fortsætte. Hvis vi er langt fra top-6 på det tidspunkt af sæsonen må det være på tide at se sig om efter en ny træner. Mine forudsigelser af alle resultater siger, at vi da har 5 point op til nummer 6 (og det indbefatter, at vi har vundet mod LFC og spillet uafgjort mod SIF). Er det godt nok?
            Et spørgsmål der hele tiden kommer op hos mig er, om det er i forholdet mellem AA og BW at roden til de miserable præstationer skal findes?
            Vi har den flamboyante Dirty Harry type BW, der er ansat til at rydde op i butikken OB. Og det gør han, med et hav af spillere ud og ind. Med et udadvendt væsen, hvor al potentiel modstand og skepsis fejes til side med et smil og en kvik bemærkning. For BW er det produktet der er i centrum, duer spilleren, eller duer han ikke? Skal han blive, eller videre? Ingen sentimentalitet. Vi skal ikke hjem, vi skal videre.
            Over for BW står Alm. Den måske visuelle inkarnation af svensk tristesse, som en biperson fra en film af Bergman, hvor alles lidelser stilles til skue for tilskueren. Nærmest stille og forsagt. Hos ham er det detaljerne, og det lange træk, der betyder noget. Processen. Der skal justeres lidt her, og lidt der. Men der må ikke ændres noget, er mantraet.
            Spørgsmålet er, hvordan det over lang tid vil gå, hvis proces og resultat/produkt skal forenes, og om det kan forenes?
            Og en ting til. I guder, hvor jeg hader de to begreber proces og projekt. Ikke, at jeg ikke forstår dem. Jeg har end dog selv udarbejdet strategier, hvori de er medtaget. Men for en traditionsrig klub som OB hader jeg, at der skal tales om et projekt. Kig på billederne og teksterne på RMN-tribunen, det burde være nok. Hvis det ikke er, så skriv det ned som en mission i ganske få ord. Og bare for Prins Knud, ja, jeg er Old School. Men i OB får spillerne jord på knæet efter en tackling, og trøjerne kan tage farve af græsset, når man har været i infight med en modstander.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Inden vi når halvvejs mærket skal vi:
              SIF hjemme, tja en kamp som lugter af uafgjort.
              Herning ude, kan ik se andet end nederlag.
              Lyngby hjemme er en must win, så den kan blive hvad som helst.
              FCN ude = nederlag.
              Det vil efterlade os med 9-12 point.
              Kan vi nå top 6 med det, nej det tror jeg heller ikke.
              Hvad vil undskyldningen fra Alm, BW og ledelsen så være?
              Alm siger han ikke har indflydelse på truppen, og peger på BW.
              BW siger at han handler for de midler han har til rådighed. Uden at tage ansvar for de fejlkøb der er.
              Ledelsen er tavs som graven. Bortset fra Jack Jørgensen, som i bedste Telia-sælger stil forsøger at sælge sæsonen som værende godkendt, på baggrund af en eller anden ligegyldig statistisk fremgang.
              vil mene både SIF og Lyngby er must win kampe - men som vi tydeligt så i går er det langt fra sikkert det er lig med 3 point.

              Men selv hvis vi skulle gøre det der kræves - 6 point i de 2 kampe - så er vi allerede "bagud" - der skal til at findes point andre steder...udesejr over randers eller Viborg eksempelvis. Hjemmesejr over BIF...hvilket på papiret jo ikke bør være umuligt - men efter den præstation i går så tror jeg godt nok ikke på det.

              Havde håbet på en flot spillet kamp, et clean sheet, mange scorede mål og generelt en rigtig god indsats. Men hold op hvor havde jeg også bare taget en grim tilkæmpet 2-1 sejr i en kamp man bare SKAL vinde...

              kæft det er træls - også fordi vinduet nu er lukket - så kan jeg ikke længere drømme om at vi henter et par rigtigt gode signings der vil have stort impact - og som virkeligt signaglere at man altså VIL op og lege med i den sjovere ende. Nej det lugter igen igen af en sæson omkring 8 pladsen...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                Jeg er bestemt ikke fan af trænerfyringer. Men jeg mener at vi er nået dertil hvor Alm burde have vist noget fremgang her på 2. År. Og jeg må sige jeg ser det sku ikke rigtigt.. jeg tænker vi skal se os om efter en anden profil, men det giver heller ikke mening for mig at fyre før der er en ny mand.. et bud kunne være Jess Thorup.. han har vist han kan levere.. om det så kan lykkes i Odense vides selvfølgelig ikke.. og så gør det ikke noget han har en fortid i Ådalen
                Jeg kan slet ikke forestille mig at Jess Thorup skulle have ønske om at komme til OB med de budgetter vi opererer med for spillerindkøb. Det ville være et markant tilbageskridt på hans karriere.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                  Jeg kan slet ikke forestille mig at Jess Thorup skulle have ønske om at komme til OB med de budgetter vi opererer med for spillerindkøb. Det ville være et markant tilbageskridt på hans karriere.
                  Tænker også umiddelbart Jess har større ambitioner og forventninger til løn efter hans tur til FCK og udlandet. Men man ved aldrig hvad en gang Bjørne sweettalk (Swedetalk ;-). Spillestilsmæssigt har jeg dog en idé om at Jess Thorup vil ligge et stykke fra den spillestil vi er begyndt at pejle os ind på og samme tvivl har jeg omkring folk som Niels Frederiksen og David Nielsen. Alternativt skal man forfremme en af vores assistenttrænere eller en af trænerne fra akademiet eller hente Kim Engstrøm hjem.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Tænker også umiddelbart Jess har større ambitioner og forventninger til løn efter hans tur til FCK og udlandet. Men man ved aldrig hvad en gang Bjørne sweettalk (Swedetalk ;-). Spillestilsmæssigt har jeg dog en idé om at Jess Thorup vil ligge et stykke fra den spillestil vi er begyndt at pejle os ind på og samme tvivl har jeg omkring folk som Niels Frederiksen og David Nielsen. Alternativt skal man forfremme en af vores assistenttrænere eller en af trænerne fra akademiet eller hente Kim Engstrøm hjem.
                    De to assistenttrænere byder vel ind med alt det de har allerede - hvis de ikke gør det skal de da absolut ikke forfremmes, og hvis man skulle trykke på panikknappen og fyre Alm - skal der da nye kompetencer i spil.

                    Comment


                      BO til OB ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                        BO til OB ❤️
                        Viden eller ønske ?
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                          BO til OB ❤️
                          = velkommen i 1. division

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            = velkommen i 1. division
                            Vrøvl.
                            Bo ville være fantastisk at få til OB. Tvivler dog på han kan lokkes til.

                            Kig evt på hvordan det er gået klubber som Brønshøj, Horsens, FCM og Zürich under BO Henriksen og kig så på, hvordan det er gået for dem før og efter.
                            Last edited by OleKBH; 03-09-2023, 11:41.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Vrøvl.
                              Bo ville være fantastisk at få til OB. Tvivler dog på han kan lokkes til.

                              Kig evt på hvordan det er gået klubber som Brønshøj, Horsens, FCM og Zürich under BO Henriksen og kig så på, hvordan det er gået for dem før og efter.
                              Uagtet Bo’s meritter spiller han så 4-2-3-1 med fokus på hurtigt opspil og hurtige spillere?
                              Kan han styrke defensiven uden at gå på kompromis med ovennævnte og strategien?
                              Kan han leve med en stærk Sportsdirektør?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Skulle lige til at skrive hvilken lorterunde det har været indtil videre, men så score FcN langt inde i overtiden. Lyngby napper dog stadig et enkelt point, og SIF får de 3 mod Hvidovre.

                                ​​​​​​Randers på Brøndby Stadion og Viborg i Parken, måske vi er heldige ikke at være nr. 9 efter runden.
                                Last edited by Kaspernon; 03-09-2023, 15:07.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X