Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2023/2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    lige præcis. Godt at man erkender det ikke er godt nok - og går alt igennem. Men ja - hvem går det igennem?

    Tror du får ret i at björn ryger - syntes også han har set meget ramt ud på det sidste. Lidt i tvivl om Krogh selv ønsker at fortsætte.

    Men igen; tænker man hentede BW ind for at gøre tingene anderledes - ruske op i det hele - og ikke mindst lave salg og skabe nogle indtægter. Det er sket. Og har han ikke fået muligheden for at handle ordenligt ind - så kan hele aben ikke placeres ved ham.

    - og hele problemet bliver ikke løst ved at fjerne ham.

    Og så frygter jeg bare det er "fodboldudvalget" der igen skal finde en ny sportsdirektør - noget de selv indrømmede de ikke havde kompetencerne til da de hyrede folk udefra til at stå for den proces.

    edit; ja det har været spredehagl vinduer. Men hvor meget har BW haft mandat til at hente for? Vil tror han godt kunne have fundet 2 gode afløsere for de små 25 mill....måske 15 mill og så 10 i overskud. Så kunne man have hentet for 1 lille mill euro pr spiller...burde have været muligt.
    Han har hentet decideret ubrugelige spillere langt fra niveau. Spillere som slet ikke kan begå sig i ligaen. Det har presset ham til at indgå korte dyre kontrakter. Han har selv fucked det op.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

      Han har hentet decideret ubrugelige spillere langt fra niveau. Spillere som slet ikke kan begå sig i ligaen. Det har presset ham til at indgå korte dyre kontrakter. Han har selv fucked det op.
      Ja vi kan ikke tørre bjørnens mange fejlskud af på Thorborg. Budgettet har været der

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

        Jeg forstår, hvad du mener, men jeg synes også, du er meget hård.

        Jeg synes ikke, jeg kan pege fingeren på et sted og sige, at der ligger den fejl fra Søren Krogh, der koster os i denne sæson.

        Det er en sværm af fejl, begået af alle i og omkring klubben, der summes sammen til overhængende fare for nedrykning. Læg dertil, at hvad end der findes på markedet, så tvivler jeg på, at vi kan gøre det bedre.

        Vi risikerer også til slut at lave den samme fejl med vores træner, som vi har lavet med vores trup: vi går over åen efter vand, og så henter vi endnu en ny mand, med nye tanker, nye ideer og nye præferencer.

        For mit vedkommende er SK den rette, både for det hjerte han har for klubben og det potentiale, jeg tror på, han besidder.
        Helt specifikt og her gentager jeg mig selv, så er de to hjemmebanenederlag til Hvidovre de to kampe der dels kostede top6 og dels kan risikere at sende OB i 1. div.

        Selvfølgelig kan man pege på mange af de andre kampe også men mod Hvidovre i Odense var han alt for optimistisk, naiv og man løb ind i kniven og formåede ikke at gøre noget ved det .. anden gang burde man have lært lektien og det havde han ikke
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          lige præcis. Godt at man erkender det ikke er godt nok - og går alt igennem. Men ja - hvem går det igennem?

          Tror du får ret i at björn ryger - syntes også han har set meget ramt ud på det sidste. Lidt i tvivl om Krogh selv ønsker at fortsætte.

          Men igen; tænker man hentede BW ind for at gøre tingene anderledes - ruske op i det hele - og ikke mindst lave salg og skabe nogle indtægter. Det er sket. Og har han ikke fået muligheden for at handle ordenligt ind - så kan hele aben ikke placeres ved ham.

          - og hele problemet bliver ikke løst ved at fjerne ham.

          Og så frygter jeg bare det er "fodboldudvalget" der igen skal finde en ny sportsdirektør - noget de selv indrømmede de ikke havde kompetencerne til da de hyrede folk udefra til at stå for den proces.

          edit; ja det har været spredehagl vinduer. Men hvor meget har BW haft mandat til at hente for? Vil tror han godt kunne have fundet 2 gode afløsere for de små 25 mill....måske 15 mill og så 10 i overskud. Så kunne man have hentet for 1 lille mill euro pr spiller...burde have været muligt.
          Håber dælme godt nok man erkender NOGET mere end det. Som om det var godt, bare ikke godt nok...

          Kunne håbe de lagde sig fladt ned og erkendte, at de årtusindets størte røvbananer....

          .... men mon ikke vi præsentetes for en ny strategi, et nyt navn eller 2, og så kører vi videre som om intet rigtigt er sket. Og hvis vi er rigtig heldige, åbner Thorborg måske munden om den nye sportsd/træner, hvis vi kommer der til.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bjarne_OB Se indlæg
            Desværre tror jeg ikke, at OB er reddet endnu - det kan lyde så pessimistisk men en enlig svale gør ingen sommer.
            Jeg er usikker på den nuværende cheftræner: vi har ikke en gang, så vidt jeg erindrer før kampene hørt hvad taktikken skulle gå ud på, hvilke initiativer og rokeringer der er foretaget / lagt op til.
            At få at vide efter kampen hvordan taktikken var tænkt er simpelthen for tyndt.
            Og tyndt er det også at kommunikationen mellem de “sortlistede” spillere og ledelse / trænerstab er svag ledelse.
            Jeg kan huske da et par af FCMs største profiler var sat af - den ene taget ud efter en svag indsats, sad oppe på tilskuerrækkerne og storsurmulede i TV da deres holdkammerater kæmpede en vigtig sejr hjem.
            Det blev omgående meldt ud fra stabens side, at den attitude ville man ikke finde sig i.
            Naturligvis indså de deres dårlige stil og ændrede adfærd - og de blev selvfølgelig også brugt i de kommende kampe. At straffe nogle af sine stærkeste spillere med udelukkelse fra kampkortet er ligesom at skyde sig selv i foden
            Modsiger du ikke dig selv. Det hjalp jo netop i FCM. Hvis man ikke kan tale spillerne til at levere til træning er udelukkelse af truppen eneste mulighed. Spillere som ikke leverer til træning må ALDRIG spille da det ødelægger kollektivet og mekanismer om omkring præstation. Der er jo en grund til at Aske ikke har spillet i 100 år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Ja vi kan ikke tørre bjørnens mange fejlskud af på Thorborg. Budgettet har været der
              Ja. Selv JH kunne finde gratis spillere som kunne holde OB i ligaen.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Det er jo så måden man har valgt at løse det på. Isolere sig fra omverdenen og angiveligt indgået dialog med spillerne om, hvordan vi skal spille. Umiddelbart ikke nogen dum idé, men man burde nok være startet lidt før.
                OB har ikke noget ud af at udskamme eksempelvis Köhler. Man ender måske med at redde livet i suppen og så skal han jo sælges, i stedet for han går kvit og frit. Her vil det nok ikke hjælpe at gå ud og erklære ham totalt uprofessionel eller hvad man nu kan finde på.
                Man bliver nødt til at statuere et eksempel. Der står en hel trup og kigger på hvordan Köhler opfører sig. Hvis SK ikke er konsekvent i din håndtering mister han al autoritet og tillid i truppen. Når man selv er vant til at lede store grupper af personer ved man, hvordan sådan noget skal håndteres. Hvis personerne ikke kan tales til rette, skal det bare have en hård konsekvens.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  Man bliver nødt til at statuere et eksempel. Der står en hel trup og kigger på hvordan Köhler opfører sig. Hvis SK ikke er konsekvent i din håndtering mister han al autoritet og tillid i truppen. Når man selv er vant til at lede store grupper af personer ved man, hvordan sådan noget skal håndteres. Hvis personerne ikke kan tales til rette, skal det bare have en hård konsekvens.
                  Selv hvis OB på sidste spilledag får trukket r*ven til sig må Köhler imo ikke spille flere kampe for klubben hvis han har sat sig selv uden for med "arbejdsværgring". Hvis han ikke kan sælges må det så hedde u19 for ham, eller han må købe sig selv ud af kontrakten så han kan stå frit. Tiden for hvor han kan lægge sig fladt ned og undskylde til klub og fans er overskredet.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Tror Krogh fortsætter. Jeg holder fast i at han er den rette for OB uanset hvilken division vi spiller i. Tror jeg også at en evaluering finder frem til.
                    Det OB vi så idag var den vildeste nær erotiske oplevelse i mange år. Endelig et hold man kunne spejle sig i.. Fedeste tur på stadion i laaaang tid
                    Ved ikke rigtigt med Krogh, hans mange fejl kan måske dækkes ind under manglende rutine.
                    Men hvor er det fedt at han på få måneder finder frem til det, vi er nogle som har råbt på i 10-12 år.
                    Det giver bare en anden vilje og tilgang til spillet, og fra tribunen til holdet, når de unge knægte får lov til at spille.
                    Den oplevelse vi fik i går på stadion, skyldes selvfølgelig også, at vi fik fornyet håb. Men er du gal hvor det varmer mange gange mere, når knægtene langt overstråler det diverse lejesvende har givet os i så mange år.


                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Små 10 for Frø og 15 for Sabbi. Det har virkelig været spredhagel vinduer…

                      Nu snakkede Enrico i optakten om en evaluering der foregår.. Fedt nok.. Og vi kører videre med et budget på 60 mill. Super fint..

                      Men hvem laver denne evaluering? Er det kompetente mennesker eller Morten&Peter de har hyret ind.. Det fik vi ikke svar på desværre..
                      Mit gæt er at BW ryger som den eneste og man kører videre uden at have lært en tøddel. Specielt hvis vi overlever
                      Jeg synes det lød på Enrico, som om de har hyret nogle udefra til at lave evaluering og komme med forslag til hvilke ændringer der skal til. Spændende om det igen er Allan Gaarde og Co. der skal have den opgave. Sidst kom de op med Alm og Westström.

                      Jeg håber Søren Krogh fortsætter i OB, men jeg tror ikke cheftræner er den optimale position for ham. Ja de seneste 2 kampe har set gode ud men bortset fra det har det jo været en stor nedtur, det må vi ikke glemme bare fordi vi alle er oppe og køre over sejre mod et nedrykket Hvidovrehold og et Randershold der godt kan være mentalt på sommerferie.
                      Det må være muligt at lokke Kim Engstrøm hjem på trods af han lige har forlænget. B93 må være til at tale med. Med Engstrøm vil vi kunne fortsætte den vej som det nuværende trænerteam lige er startet på, med stor sandsynlighed en postgang for sent.

                      PS. Det var fint Enrico forsikrede om at der ikke vil blive skruet ned for budgettet i tilfælde af nedrykning. Samt at alle med et sæt nøgler vil blive evalueret og at den nuværende strategi bliver smidt i skrældespanden. Tvivler dog på Enrico selv er i fare og jeg får bange anelser når han siger at det primært er OB’s brand der lider et knæk ved nedrykning. Generelt synes jeg han virkede lettere arrogant i interviewet på TV med bl.a. Stig Tøfting inden kampen.
                      Last edited by OleKBH; 20-05-2024, 11:57.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Modsiger du ikke dig selv. Det hjalp jo netop i FCM. Hvis man ikke kan tale spillerne til at levere til træning er udelukkelse af truppen eneste mulighed. Spillere som ikke leverer til træning må ALDRIG spille da det ødelægger kollektivet og mekanismer om omkring præstation. Der er jo en grund til at Aske ikke har spillet i 100 år.
                        Jeg tænker på varigheden af sanktionen og at der ikke er meget kommunikation om situationen. Vi hører ikke mange ord om taktik og spilanalyse fra trænersiden.
                        Jeg synes bestemt også at OB præsterede en fin kamp mod Randers, men efterlades med tvivl om hvor længe indsatsen vil vare, når vi ikke ved hvilke taktiske overvejelse kampen hviler på.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Helt specifikt og her gentager jeg mig selv, så er de to hjemmebanenederlag til Hvidovre de to kampe der dels kostede top6 og dels kan risikere at sende OB i 1. div.

                          Selvfølgelig kan man pege på mange af de andre kampe også men mod Hvidovre i Odense var han alt for optimistisk, naiv og man løb ind i kniven og formåede ikke at gøre noget ved det .. anden gang burde man have lært lektien og det havde han ikke
                          Der er INGEN, der er tilfredse med de to Hvidovre-kampe. Jeg mener også, at jeg anerkender, at de eneste i hele OB, der har spillet til par er fansene, med en enkel pinlig svipser i Fredericia.

                          Man kunne også kigge på den første RFC kamp med Alm, der tabte vi 2 point i sidste sekunds overtid. Hjemmebanenederlaget til Vejle i starten af sæsonen, 0-3 snitter mod Silkeborg, de havde også reddet vores røv? Jeg er med på Hvidovre er dårlige, men det er Fredericia altså også, og det var Alm.?

                          At skifte træner igen efter 6 måneder på
                          baggrund af en halvsæson, som den vi lige kommer fra, det vil jeg ikke mene er fair eller forsvarligt.

                          hvis ledelsen ansatte Søren Krogh med den formodning, at han var rette mand til jobbet som OB-træner, så skylder de og vi ham, at give ham chancen for at få en sæson selv. 1. Division eller ej.

                          Vi bedømmer ham jo strengt taget, ud fra de to svenskeres fejlkøb og skøn, og de er jo begge, efter alt at dømme, ude.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bjarne_OB Se indlæg

                            Jeg tænker på varigheden af sanktionen og at der ikke er meget kommunikation om situationen. Vi hører ikke mange ord om taktik og spilanalyse fra trænersiden.
                            Jeg synes bestemt også at OB præsterede en fin kamp mod Randers, men efterlades med tvivl om hvor længe indsatsen vil vare, når vi ikke ved hvilke taktiske overvejelse kampen hviler på.
                            Det passer altså ikke, undskyld jeg siger det. Søren Krogh har for eksempel været med i et langt taktiktavleindslag med Sfå tidligere på foråret. At han ikke har prioriteret at give mandagstrænerne en længere udredelse af de taktiske instrukser imod Randers midt i en alt-eller-intet nedrykningskamp virker ærlig talt som et mærkeligt kriterium, at vurdere SK på, imo.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Jeg synes det lød på Enrico, som om de har hyret nogle udefra til at lave evaluering og komme med forslag til hvilke ændringer der skal til. Spændende om det igen er Allan Gaarde og Co. der skal have den opgave. Sidst kom de op med Alm og Westström.

                              Jeg håber Søren Krogh fortsætter i OB, men jeg tror ikke cheftræner er den optimale position for ham. Ja de seneste 2 kampe har set gode ud men bortset fra det har det jo været en stor nedtur, det må vi ikke glemme bare fordi vi alle er oppe og køre over sejre mod et nedrykket Hvidovrehold og et Randershold der godt kan være mentalt på sommerferie.
                              Det må være muligt at lokke Kim Engstrøm hjem på trods af han lige har forlænget. B93 må være til at tale med. Med Engstrøm vil vi kunne fortsætte den vej som det nuværende trænerteam lige er startet på, med stor sandsynlighed en postgang for sent.
                              Ja en intern og ekstern.. Men hvem er det specifikt og hvilke kompetencer har de for at lave så vigtig en undersøgelse?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                                Der er INGEN, der er tilfredse med de to Hvidovre-kampe. Jeg mener også, at jeg anerkender, at de eneste i hele OB, der har spillet til par er fansene, med en enkel pinlig svipser i Fredericia.

                                Man kunne også kigge på den første RFC kamp med Alm, der tabte vi 2 point i sidste sekunds overtid. Hjemmebanenederlaget til Vejle i starten af sæsonen, 0-3 snitter mod Silkeborg, de havde også reddet vores røv? Jeg er med på Hvidovre er dårlige, men det er Fredericia altså også, og det var Alm.?

                                At skifte træner igen efter 6 måneder på
                                baggrund af en halvsæson, som den vi lige kommer fra, det vil jeg ikke mene er fair eller forsvarligt.

                                hvis ledelsen ansatte Søren Krogh med den formodning, at han var rette mand til jobbet som OB-træner, så skylder de og vi ham, at give ham chancen for at få en sæson selv. 1. Division eller ej.

                                Vi bedømmer ham jo strengt taget, ud fra de to svenskeres fejlkøb og skøn, og de er jo begge, efter alt at dømme, ude.
                                Jeg undskylder bestemt ikke Alm men selv Fredericia har vist flere fuldtidsproffesionelle spillere end Hvidovre.

                                At tabe til Hvidovre på hjemme kan bare ikke forsvares .. så kan der tales udenom med alt muligt andet men det burde være 6 sikre point ..

                                Krogh var selv ude og sige at han var ansvarlig efter Hvidovrekampen .. (første).
                                https://faa.dk/sport/wesstrom-placer...d-forbi-skiven

                                Krogh har et ringere pointsnit end Alm på trods af at de fleste kampe har været i nedrykningsspillet ..

                                Det er ikke fair eller forsvarligt at fortsætte med en træner hvis man ikke forventer at denne magter opgaven - jeg har ikke set at han magter opgaven.
                                Last edited by Plum; 20-05-2024, 12:02.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X