Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Aske bliver bedre af at spille. Det er fair nok at han lige får en tur på bænken, indtil han får sit hoved med i sit spil igen, men derfra så bliver han bedre af at spille.

    Han har også andre kompetente backs i truppen at læne sig op af og der render også en Helveg rundt dernede som nok også kan lære fra sig.

    Mouritsen er hentet ind som gardering og det er fint nok.

    Og jeg synes også at man i vinduet har hentet fra en hylde under hvad jeg lige havde håbet på.
    Men kunne man så ikke lige så godt have sparet de sølle 3-4.00.000 og så ladet NM være hans backup, hvis han skal have pause? Jeg synes, det sender et træls signal om den sædvanlige, fynske middelmådighed, som fmprOB skriver herover.

    Og nej, det handler ikke om BW eller Mouritzen...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Aske bliver bedre af at spille. Det er fair nok at han lige får en tur på bænken, indtil han får sit hoved med i sit spil igen, men derfra så bliver han bedre af at spille.

      Han har også andre kompetente backs i truppen at læne sig op af og der render også en Helveg rundt dernede som nok også kan lære fra sig.

      Mouritsen er hentet ind som gardering og det er fint nok.

      Og jeg synes også at man i vinduet har hentet fra en hylde under hvad jeg lige havde håbet på.
      Man kunne jo også leje ham ud hvis det er spilletid der skal gøre ham bedre. Han har stadig 4 år tilbage på sin kontrakt.
      Det ville ultra ambitiøs klub gøre. Dette er middelmådighed

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Kender ham ikke, men positivt, hvis vi ikke kaster Aske "under bussen".
        Hvordan mener du da at man smider Aske under bussen ved at hente en der er god nok til at opfylde klubbens ambitioner?

        ”Hvis man er god nok er man gammel nok”

        Det betyder jo ikke at bare at man er ung og fra akademiet så er man god nok eller skal være starter.

        Slotsager er god nok. Charly er blevet god nok. Oliver Christensen var god nok.

        Syntes da ikke at Grubbe er smidt under bussen fordi man har hentet Owusu. Hvis man vil have pladsen må man være/blive dygtig nok - ellers kommer man sq ikke i top6.

        Grubbe, Aske, HC og Luca må bare kæmpe/træne hårdere for det hvis de vil være startere og på sigt stjerner på et hold der måske knapt nok kan komme i top6.

        Ellers bliver de overhalet indenom af Ejdum, Markus og Magnus for ikke at tale om de unge eksterne spillere der bliver hentet.

        Det er jo ikke fordi at talenterne ikke får chancen i OB .. men de skal tage den og de skal være gode nok ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

          Men kunne man så ikke lige så godt have sparet de sølle 3-4.00.000 og så ladet NM være hans backup, hvis han skal have pause? Jeg synes, det sender et træls signal om den sædvanlige, fynske middelmådighed, som fmprOB skriver herover.

          Og nej, det handler ikke om BW eller Mouritzen...
          Det har jo været min egen pointe, at man så kan flytte Owosu over og spille VB. Men altså så får man to ændringer på holdet og det betyder altså noget hvis dit hold spiller med VB der ikke har venstrebenet til det og det har Nico ikke.

          Jeg er med på middelmådigheden er der, men for mig at se så ligger den på nogle af de andre vigtigere positioner end 2 valget på venstreback.
          ​​​​​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Man kunne jo også leje ham ud hvis det er spilletid der skal gøre ham bedre. Han har stadig 4 år tilbage på sin kontrakt.
            Det ville ultra ambitiøs klub gøre. Dette er middelmådighed
            Det er bare andre positioner på holdet man havde skulle gå ind og forstærke hvis man vil rykke et sæde frem i bussen.

            ​​​​​Det er fint nok at holde fast i sin akademisatsning og en backposition er billigere at spille med selvom der er nogle mangler.

            Så jeg er egentlig fint tilfreds med at der bliver hentet en gardering ind der. Hvis der så bare havde været et køb hvor der var noget ambition inde over, hvis det giver mening.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Hvordan mener du da at man smider Aske under bussen ved at hente en der er god nok til at opfylde klubbens ambitioner?

              ”Hvis man er god nok er man gammel nok”

              Det betyder jo ikke at bare at man er ung og fra akademiet så er man god nok eller skal være starter.

              Slotsager er god nok. Charly er blevet god nok. Oliver Christensen var god nok.

              Syntes da ikke at Grubbe er smidt under bussen fordi man har hentet Owusu. Hvis man vil have pladsen må man være/blive dygtig nok - ellers kommer man sq ikke i top6.

              Grubbe, Aske, HC og Luca må bare kæmpe/træne hårdere for det hvis de vil være startere og på sigt stjerner på et hold der måske knapt nok kan komme i top6.

              Ellers bliver de overhalet indenom af Ejdum, Markus og Magnus for ikke at tale om de unge eksterne spillere der bliver hentet.

              Det er jo ikke fordi at talenterne ikke får chancen i OB .. men de skal tage den og de skal være gode nok ..
              Selvf. skal der kæmpes om pladserne på holdet. Jeg ser dog hellere i Askes tilfælde, en niveaumæssig udfordring til ham fremfor en der vil sætte ham "lysår" tilbage i fht. spilletiden som jo er en velbeskrevet ting her på forum. Jeg læste en gang at Ajax giver talenter spilletiden og fravælger etablerede spillere hvis de ikke performer 10-15 pct. bedre end talentets niveau ... hvordan man ellers måler den ting. Aske har før vist niveauet, men har dog kæmpet lidt med det på det seneste.

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Det har jo været min egen pointe, at man så kan flytte Owosu over og spille VB. Men altså så får man to ændringer på holdet og det betyder altså noget hvis dit hold spiller med VB der ikke har venstrebenet til det og det har Nico ikke.

                Jeg er med på middelmådigheden er der, men for mig at se så ligger den på nogle af de andre vigtigere positioner end 2 valget på venstreback.
                ​​​​​​
                Jeg synes, Nico spillede en decideret fremragende kamp på VB mod FCK - tæt på at være min MoM. Så kan Owusu fortsætte med at passe sin HB som han gør så fint - så er det kun én ændring - og den løste vi ganske overdådigt. Og ja, middelmådigheden er bestemt også på andre positioner, men for mig er VB lige så væsentlig som alle andre pladser på holdet. Det sender i øvrigt også et pænt tydeligt signal til Nico om, at det i hvert fald ikke er ham, vi satser på.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Hvordan mener du da at man smider Aske under bussen ved at hente en der er god nok til at opfylde klubbens ambitioner?

                  ”Hvis man er god nok er man gammel nok”

                  Det betyder jo ikke at bare at man er ung og fra akademiet så er man god nok eller skal være starter.

                  Slotsager er god nok. Charly er blevet god nok. Oliver Christensen var god nok.

                  Syntes da ikke at Grubbe er smidt under bussen fordi man har hentet Owusu. Hvis man vil have pladsen må man være/blive dygtig nok - ellers kommer man sq ikke i top6.

                  Grubbe, Aske, HC og Luca må bare kæmpe/træne hårdere for det hvis de vil være startere og på sigt stjerner på et hold der måske knapt nok kan komme i top6.

                  Ellers bliver de overhalet indenom af Ejdum, Markus og Magnus for ikke at tale om de unge eksterne spillere der bliver hentet.

                  Det er jo ikke fordi at talenterne ikke får chancen i OB .. men de skal tage den og de skal være gode nok ..
                  Selvfølgelig skal de tage chancen og være gode nok, men man skal også lige træde et skridt tilbage og se på den enkelte spiller. Jeg tror de fleste tror på Aske, på sigt.

                  Det er vigtigt for OB, at man viser der kan laves gode spillere fra akademiet. Aske bliver ikke bedre af ikke at spille.

                  Jeg synes så det er tæt på Grubbe er smidt under bussen, men der er måske også en længere vej for ham, inden han når niveauet (især offensivt) og på den vis er det helt fair med Owuzu.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Det er bare andre positioner på holdet man havde skulle gå ind og forstærke hvis man vil rykke et sæde frem i bussen.

                    ​​​​​Det er fint nok at holde fast i sin akademisatsning og en backposition er billigere at spille med selvom der er nogle mangler.

                    Så jeg er egentlig fint tilfreds med at der bliver hentet en gardering ind der. Hvis der så bare havde været et køb hvor der var noget ambition inde over, hvis det giver mening.
                    Kan godt følge dig.
                    Men det må da være ambitionen at hver gang der bliver en position ledig er der kun 2 muligheder. En akademi spiller eller en profil. Den bedste spiller muligt. Det nægter jeg simpelthen at tro på er sket her..
                    Får det fysisk dårligt af ordet “gardering”

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Kan godt følge dig.
                      Men det må da være ambitionen at hver gang der bliver en position ledig er der kun 2 muligheder. En akademi spiller eller en profil. Den bedste spiller muligt. Det nægter jeg simpelthen at tro på er sket her..
                      Får det fysisk dårligt af ordet “gardering”
                      Det er så spot on - alt imellem er middelmådigt - og det flytter intet.

                      "Gardering" er lige så kvalmefremkaldende som "proces"...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                        Jeg synes, Nico spillede en decideret fremragende kamp på VB mod FCK - tæt på at være min MoM. Så kan Owusu fortsætte med at passe sin HB som han gør så fint - så er det kun én ændring - og den løste vi ganske overdådigt. Og ja, middelmådigheden er bestemt også på andre positioner, men for mig er VB lige så væsentlig som alle andre pladser på holdet. Det sender i øvrigt også et pænt tydeligt signal til Nico om, at det i hvert fald ikke er ham, vi satser på.
                        Nico spillede glimrende i parken. I en kamp hvor vi skal forsvare os rigtig meget. Når han kommer til at skal frem i banen så begynder det at blive et problem at hans venstreben ikke er bedre, og modstanderne begynder også at indstille sig på at du spiller med en Hb på VB positionen. Derudover var det også tydeligt at kakerlakkerne foretrak at angribe over deres venstreside efter at Leroy fik sit gule kort.

                        Jeg er uenig i at venstreback position er ligeså vigtig som alle de andre positioner, positionerne inde centralt i banen er vigtigere.

                        Det er forbandet at Malmø kunne købe Lasse Berg Johnsen for 10 mill. Det ville have været en ambitiøs signing.
                        Last edited by Striwetforlivet!; 17-08-2023, 08:58.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Kan godt følge dig.
                          Men det må da være ambitionen at hver gang der bliver en position ledig er der kun 2 muligheder. En akademi spiller eller en profil. Den bedste spiller muligt. Det nægter jeg simpelthen at tro på er sket her..
                          Får det fysisk dårligt af ordet “gardering”
                          Er ordet "substitut" bedre? :-D

                          Hvis man vil lave den der akademisatsning så er man nød til at acceptere at der er et fald i niveau på de positioner, ellers så kommer de der unge spillere aldrig til at få den spilletid de har brug for. Det er de positioner hvor man ikke har talenterne man skal gå ind og forstærke IMO.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Er ordet "substitut" bedre? :-D

                            Hvis man vil lave den der akademisatsning så er man nød til at acceptere at der er et fald i niveau på de positioner, ellers så kommer de der unge spillere aldrig til at få den spilletid de har brug for. Det er de positioner hvor man ikke har talenterne man skal gå ind og forstærke IMO.
                            Marginalt

                            Man havde da ingen problem med at gøre Grubbe til 3.Valg…………………

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                              Er det fordi man vil have en der er så dårlig, at han med sikkerhed ikke kan slå Aske af? Det giver ikke mening, at man køber en back, som så vil være truppens 4. bedste venstre back, da begge dem der spiller på højre back også er bedre end ham........hvis han er på niveau med Skjelvik til en 1/10 del af gagen, så er det godt set, men troede man ønskede at forstærke holdet.
                              Det er sagtens muligt at hente fin kvalitet i første division. Bare se SIF. Hvis man scouter efter de helt rigtige kvaliteter som man har behov for, så kan det sagtens lade sig gøre. Der kan være mange grunde til at en spiller ikke har været fast i superligaen før. Det kan selv lade sig gøre helt ned til 2.division. Bare se Tingager som vi i sin tid scoutede i 2. div, han er nu fast mand for et top seks hold i suppen. Det kræver dog rigtig god scouting og ikke at man bare tager det som er bedst og billigst dernede fra, som jo var det Jesper Hansen i sin tid gjorde 9/10 gange

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Er ordet "substitut" bedre? :-D

                                Hvis man vil lave den der akademisatsning så er man nød til at acceptere at der er et fald i niveau på de positioner, ellers så kommer de der unge spillere aldrig til at få den spilletid de har brug for. Det er de positioner hvor man ikke har talenterne man skal gå ind og forstærke IMO.
                                Enig

                                Comment

                                Working...
                                X