Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Tak boyz. I det mindste lukkede han ikke fuldstændig for vinduet. Jeg tænker at hvis Mucolli, Tongya og Grubbe/Nico forlader klubben vil der ikke sker erstatninger pga det ikke ændrer på den balance man vil have i truppen.
    Kun hvis Mustafic eller Ivan smutter vil der ske noget. Eller en anden profil
    syntes også BW kom til at nærmest at bekræfte der var nogle udlejninger på vej. Han bliver spurgt om der er nogle på vej ud - og svare noget med at der skal være en god plan for spillere der skal tilbage til OB.

    Først det efterfølgende spørgsmål der bliver spurgt til leje...

    - han siger også antalmæssigt og balance mæssigt er vi der hvor vi skal være - ved ikke om det bare er mig der lægger for meget i det men "kvalitetsmæssigt" manglede - men det betyder vel bare de er åbne for hvis der skulle dukker noget godt op til sidst i vinduet.

    Uanset - altid rart at høre fra Westrøm, lyder som om de ved hvad de laver

    Comment


      Fint interview med BW jeg kan godt lide hans tanker om Mouritsen en spiller ind som har noget bundniveau, er han sådan en spiller der spiller til et 7 tal hvergan så er jeg fint tilfreds.

      I forhold til Ivancevic så er det en svær en, han er jo en dygtig spiller, men han er godt nok meget skadet, så det må være noget der skal overvejes hvis man ikke kan få ham i ordentlig form igen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Lidt paradoksalt, at mange her på den ene side vil have vi køber en VB, der ryger direkte i start 11 og samtidigt mener Aske skal have lov til at lave fejl og udvikles i kampe... synes denne løsning er den bedste fra begge verdener, når han skal aflastes.
        Det handler for mig om at finde frem til hvem der er første valg, og hvem der er andet valg på hver enkelt plads. I OB er vi ikke i en position, hvor vi kan have 2 gode spillere til hver plads. Slotsager er for mig en no brainer, og klart første valg i det centrale forsvar.
        Inden vinduet kørte vi med Grubbe og Aske som førstevalg på backs, det har man indset ikke rækker, og derfor er der købt ind. På HB er der næppe tvivl om at Leeroy er klart førstevalg. På VB ligner det at vi har to spillere som begge burde være anden valg.

        Det ser dog værre ud på sekser pladsen, her har vi to ret klare første valg, og noget der ligner fjerde-femte valg.
        Last edited by Magge; 18-08-2023, 17:05.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          https://fyens.dk/ob/drop-nu-al-den-s...-kampe-i-traek

          - “Drop nu al den snak om, hvor meget den eller den OB'er kan sælges for - prøv nu bare at vinde titler eller et par kampe i træk

          Jeg kan ikke læse hele artiklen, men jeg har aldrig været mere enig med LR. Moderne fodbold - og nu også i den grad OB - er reduceret til transfers og salgspris. Det er blevet et mål i sig selv.


          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            https://fyens.dk/ob/drop-nu-al-den-s...-kampe-i-traek

            - “Drop nu al den snak om, hvor meget den eller den OB'er kan sælges for - prøv nu bare at vinde titler eller et par kampe i træk

            Jeg kan ikke læse hele artiklen, men jeg har aldrig været mere enig med LR. Moderne fodbold - og nu også i den grad OB - er reduceret til transfers og salgspris. Det er blevet et mål i sig selv.


            Penge er en forudsætning for at vinde noget, eller i hvertfald sansynliggøre det.
            OB har ingen penge, OB bliver nødt til at tjene nogle penge for at sandsynliggøre at man kan komme frem i rækken ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Penge er en forudsætning for at vinde noget, eller i hvertfald sansynliggøre det.
              OB har ingen penge, OB bliver nødt til at tjene nogle penge for at sandsynliggøre at man kan komme frem i rækken ..
              Det forstår jeg.

              Men det har taget overhånd og er blevet et mål - og ikke et middel.

              Der er fremmedgørende.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Penge er en forudsætning for at vinde noget, eller i hvertfald sansynliggøre det.
                OB har ingen penge, OB bliver nødt til at tjene nogle penge for at sandsynliggøre at man kan komme frem i rækken ..
                Nej OB har ingen penge. Alt det overskud der er genereret i år er i OSE kassen.
                OB har sit budget og det ligner ikke at have ændret sig på trods af et massivt overskud på transfers og bonusser

                Jeg/Vi må leve med det i år ser det ud til. Men hvad sker der næste år når/hvis vi igen sælger for store penge?? Lad os lige 40-50 mill(Rami,Slots,Charly,jensen mfl)
                Og køber meget billigt ind og bruger 5-8 mill

                Holder du så stadig fast i det statement? For det er i teorien rigtigt.

                Men det skete ikke i forrige vindue hvor vi solgte for 30-35 mill med bla OC… Vi brugte ikke mange håndører

                Det sker heller ikke i dette vindue med op mod 100 mill i indtægter og måske 10-12 mill på transfers,agenter og sign on fees

                Hvis man bliver ved med at sige ulven kommer………

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Nej OB har ingen penge. Alt det overskud der er genereret i år er i OSE kassen.
                  OB har sit budget og det ligner ikke at have ændret sig på trods af et massivt overskud på transfers og bonusser

                  Jeg/Vi må leve med det i år ser det ud til. Men hvad sker der næste år når/hvis vi igen sælger for store penge?? Lad os lige 40-50 mill(Rami,Slots,Charly,jensen mfl)
                  Og køber meget billigt ind og bruger 5-8 mill

                  Holder du så stadig fast i det statement? For det er i teorien rigtigt.

                  Men det skete ikke i forrige vindue hvor vi solgte for 30-35 mill med bla OC… Vi brugte ikke mange håndører

                  Det sker heller ikke i dette vindue med op mod 100 mill i indtægter og måske 10-12 mill på transfers,agenter og sign on fees

                  Hvis man bliver ved med at sige ulven kommer………
                  Nu var det ikke møntet på de konkrete vinduer men helt overordnet at klubberne skal tjene penge for at hænge på.

                  .. selvom det ikke er meget så har OB trods alt købt tre spillere i dette vindue og forhåbentligt er OB ikke færdige i dette vi due men kan lægge på i næste vindue og så fremdeles ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Penge er en forudsætning for at vinde noget, eller i hvertfald sansynliggøre det.
                    OB har ingen penge, OB bliver nødt til at tjene nogle penge for at sandsynliggøre at man kan komme frem i rækken ..
                    Vi solgte lige for 80 millioner...
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Vi solgte lige for 80 millioner...
                      Minteh 55 mill
                      Sabbi 15 mill
                      Frøkjær 10 mill
                      Jebali 7,5 mill
                      OC 5 mill(bonus penge)
                      Breum 2 mill
                      King 1 mill

                      Sammenlagt med de FIFA penge er vi næsten på 100 mill. Leif Rasmussen siger vi fik 60 mill for Minteh. Så det kan være et stykke over i 2023

                      Comment


                        Man kan være træt af pengene i fodbold. De er der
                        ​​bare, så kan man begræde det, men de er ikke på vej væk, så før der kommer noget regulering så er det et vilkår og kommer man ikke med på det tog der og får lavet de penge, så bliver man alvorlig sat.

                        Så kan der lige i vores tilfælde være nogle tvivlsspørgsmål i forhold til hvordan vi bruger de penge der kommer ind og forhåbentligt bedst får dem investeret i klubben.

                        Jeg tænker vane faciliteterne må i indeværende år have topprioritet, helt logisk så giver det jo heller ikke nogen mening at vi investerer en masse i spiller trup og akademi, hvis vi ikke har faciliteterne til at få noget ud af det alligevel.
                        ​​​​​​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Minteh 55 mill
                          Sabbi 15 mill
                          Frøkjær 10 mill
                          Jebali 7,5 mill
                          OC 5 mill(bonus penge)
                          Breum 2 mill
                          King 1 mill

                          Sammenlagt med de FIFA penge er vi næsten på 100 mill. Leif Rasmussen siger vi fik 60 mill for Minteh. Så det kan være et stykke over i 2023
                          Og vi geninvesterer ikke. Det er fuldstændig uforståeligt for mig. Hver forretningsmand ved at han skal investere hvis han vil holde forretningen i gang. Kun at trække penge ud fungerer bare ikke hvis man vil køre projektet videre, tværtimod afvikler man forretningen ja på den måde. Det her er bare mærkeligt. Er NT måske på vej at sige goodbye?
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Og vi geninvesterer ikke. Det er fuldstændig uforståeligt for mig. Hver forretningsmand ved at han skal investere hvis han vil holde forretningen i gang. Kun at trække penge ud fungerer bare ikke hvis man vil køre projektet videre, tværtimod afvikler man forretningen ja på den måde. Det her er bare mærkeligt. Er NT måske på vej at sige goodbye?
                            Jeg tror de kommer til at bruge en del på andre ting som faciliteter,gæld og polstring af OSE. Men OBs spiller budget bliver der nok ikke ændret væsentligt på i den nærmeste fremtid tror jeg.

                            Det ville ikke undre mig hvis NT solgte OB indenfor 3-5 år med det der sker pt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                              Man kan være træt af pengene i fodbold. De er der
                              ​​bare, så kan man begræde det, men de er ikke på vej væk, så før der kommer noget regulering så er det et vilkår og kommer man ikke med på det tog der og får lavet de penge, så bliver man alvorlig sat.

                              Så kan der lige i vores tilfælde være nogle tvivlsspørgsmål i forhold til hvordan vi bruger de penge der kommer ind og forhåbentligt bedst får dem investeret i klubben.

                              Jeg tænker vane faciliteterne må i indeværende år have topprioritet, helt logisk så giver det jo heller ikke nogen mening at vi investerer en masse i spiller trup og akademi, hvis vi ikke har faciliteterne til at få noget ud af det alligevel.
                              ​​​​​​
                              Faciiteterne koster, ja. Men en investering i truppen giver sportsligt succes som giver penge: tv-penge, sponsorer, bedre køb-og-salg muligheder fordi vi bliver mere interessante for talenter og spiller med videresalgsværdie. Vi skal kigge begge veje fordi hvad hjælper det at opgradere faciliteterne i de næste år hvis endnu mere klubber overhaler os indimellem?
                              Vi var meget, meget heldigt at få en guldfugl som Minteh i hænderne som gav os muligheden at steppe op og spille os på en økonomisk højere hylde men vi bruger den chance ikke. Minteh-salget kunne have sat noget i gang især med en sportsdirektør som ved at handle og fortjene penge. Lad ham arbejde med en del af den penge og skabe sporsligt succes + et bæredygtigt økonomisk fundament som gør os til en topkkub igen.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Jeg tror de kommer til at bruge en del på andre ting som faciliteter,gæld og polstring af OSE. Men OBs spiller budget bliver der nok ikke ændret væsentligt på i den nærmeste fremtid tror jeg.

                                Det ville ikke undre mig hvis NT solgte OB indenfor 3-5 år med det der sker pt
                                Skræmmende tanke når man ser på hvad der er sket i AaB, Brøndby, Esbjerg mm..

                                Comment

                                Working...
                                X