Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Helt oplagt. I en reel 4-3-3 vil han gøre det glimrende som boldfast 8er. Har længe gerne set ham længere tilbage i banen - det blev desværre ikke her.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

      Jeg betvivler skam heller ikke udsagnet. Jeg husker også interviewet (nu du nævner det), og mener at huske, at Enrico ved samme lejlighed udtalte, at BW "skyldte" et salg fra sidste transfervindue, så på den måde er der nok tale om væsentligt færre penge, han har med at gøre, end mange nok forestiller sig.

      Uanset handler det stadigvæk om, over hvor mange år, man budgetterer ud i fremtiden. Det kan vi reelt set ikke vide. ​

      Men i Enricos udtalelse ligger det jo implicit, at man fra bestyrelsens side ikke vil acceptere, at OB har højere transferudgifter end transferindtægter i et omfang, hvor det vil påvirke koncernresultatet over et helt regnskabsår, hvilket giver mening. Man SKAL omsætte for et vist beløb, og dette beløb vil formentlig også stige over de kommende år. Hvad jeg ikke har hørt Enrico sige er, at udgifterne ikke må følge med, når der "overpræsteres," og at man herefter kan fordele pengene ud på flere år.

      Alternativet ville jo være, at BW ikke havde tilstrækkeligt med incitament til at sælge spillere, når de er på toppen, samtidig med man giver OB-organisation incitament til at "skynde sig med at bruge transferindtægterne," inden regnskabsåret er omme = uheldig koncerndynamik.

      Så helt naturligt vil budgetterne blive hævet, og i den aftalte fordelingsnøgle vil en gradvist større og større andel af hvert spillersalg gå tilbage til OB.

      Men det kræver jo så også, at man sælger for det samme i 2024 og 2025, og opretholder momentum. Og det tror jeg faktisk man kan.

      Jeg er f.eks. overbevist om, at man internt i OB har store forhåbninger til, at Slotsager, Charly og Aske skal kunne indbringe på den rigtige side af de 100 millioner indenfor en kort årrække. Og at disse penge skal bruges til at opgradere trænings,- stadion,- og ungdomsfaciliteter, flere fastansatte trænere, mere professionelt setup og bedre rekruttering, så man kan få endnu flere og endnu bedre talenter, der kan bringe os til nye sportslige niveauer og sælges for endnu flere penge.
      Så vi skal bare vente 5 - 10 år mere for det næste skridt ?

      Comment


        Synes som BW at historien er rigtig god for OB. Han har været et aktiv for OB igennem flere sæsoner og sælges nu da tiden er ved at løbe ud for et beløb der tyder på 10 mio.
        Man havde selvfølgelig håbet på mere, da han brød igennem og spillede forrygende. Siden fik han et dyk som vi ser med flere talenter, hvorefter han genfandt sig selv mere og mere. Jeg synes han viste karakter her efter vinterpausen, da han skulle fylde skoene efter Jebali. Pludselig førte han an i presset og kunne begå sig som 6'er når vi havde behov for det. Jebali blev han aldrig, men mindre kunne gøre det uden vi måtte sælge for peanuts eller lade kontrakten løbe ud. Det er en spiller vi har bygget op fra et fint talent og til en voksen superligaspiller. Det kan man med rette skyde os i skoene, vi ikke er sluppet godt afsted med i flere ombæringer, men det er vi med Frø, selvom han helt givet ikke er den nemmeste spillertype at arbejde med til daglig.
        godt og rettidigt arbejde af BW endnu engang. Jeg er spændt på hvad det fører med sig af tilgange senere i vinduet, for der må være noget at skyde sidst i vinduet, hvor de sædvanligvis uopnåelige spillere bliver opnåelige





        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Så vi skal bare vente 5 - 10 år mere for det næste skridt ?
          Nej, forhåbentlig ikke da.

          Det skal forstås på den måde, at processen med at opgradere trænings,- stadion,- og ungdomsfaciliteter, flere fastansatte trænere, mere professionelt setup og forbedre rekrutteringen er en løbende proces, hvor vi konstant skal forbedre os, fordi det er det eneste, der reelt kan sikre os en vedvarende konkurrencefordel.

          Som BW selv siger i dokumentaren "En gang Odense, altid Odense":

          - Jeg håber, at vi kan gå i den retning, at vi gør klubben mere bæredygtig; det er hele ideen. At vi ikke skal have en ejer, som bare betaler en masse underskud for forretningen. Men med salg eller europaspil skal vi komme tættere på, at vi hele tiden kan geninvesterer det, vi sælger og genererer. Det er grundplanen, og det her (Mineth-salget, red) er jo en start på det.

          - Der findes en masse, man kan investere i. Spillertruppen er én ting, men man kan heller ikke investere på en måde, der gør, at hvis vi ikke sælger en spiller næste år, har vi øget omkostningerne så meget på grund af det her salg, at vi ikke kan betale, for så har vi skudt os selv i foden, og det er ikke planen.

          Kilde: https://www.tv2fyn.dk/fyn/wesstrom-f...eh-millionerne
          ​​

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            OBstruktion siger at de 1,1 mill er euro. Og ikke pund. Men kan stige til 1,6 mill euro

            https://twitter.com/OBstruktion1887/...01368658341888

            Så mellem 8-12 mill for Frø. Vel ok stadig
            Jeg tror egentlig at bare det, at man med BW på pinden føler sig sikker på, at man er landet på den bedst mulige pris, uden at Preston har trukket sig.
            Hvor den så nøjagtig lander, og hvordan, tror jeg betyder mindre. Er ikke et sekund i tvivl om, at man har fået den absolutte toppris for Frøkjær.
            Last edited by jojo; 11-07-2023, 15:28.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              OBstruktion siger at de 1,1 mill er euro. Og ikke pund. Men kan stige til 1,6 mill euro

              https://twitter.com/OBstruktion1887/...01368658341888

              Så mellem 8-12 mill for Frø. Vel ok stadig
              Okay, så må vi stole på dem og ikke SkySports m.fl...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Okay, så må vi stole på dem og ikke SkySports m.fl...
                Det ville jeg umiddelbart gøre

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Okay, så må vi stole på dem og ikke SkySports m.fl...
                  Min transfer app siger 6 mill. Det lyder rimeligt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af eilman Se indlæg

                    Min transfer app siger 6 mill. Det lyder rimeligt
                    Den ville jeg ikke stole på i dette tilfælde

                    Comment


                      Frø kan sagtens vise sig at blive endnu en spiller fra OB, der blomstrer op et andet sted. Går ud fra, at BW har noget videresalgsklausul med i kontrakten. Han har ikke været top-6 spiller på noget tidspunkt. Jo, enkelte halvlege og især det sidste halvår. Carsten Nielsen er et eksempel.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                        Frø kan sagtens vise sig at blive endnu en spiller fra OB, der blomstrer op et andet sted. Går ud fra, at BW har noget videresalgsklausul med i kontrakten. Han har ikke været top-6 spiller på noget tidspunkt. Jo, enkelte halvlege og især det sidste halvår. Carsten Nielsen er et eksempel.
                        Carsten Nielsen

                        Comment


                          [QUOTE=Faurskov;n322405]

                          Ja, Barrett og Falk, 2 gamle kendinge, kunne være fint.

                          Må desværre melde at Falk starter inde, som anfører. I FCKs træningskamp mod Schalke.

                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Okay, så må vi stole på dem og ikke SkySports m.fl...
                            Vi smider ikke om os med 'Den og den spiller er på vej til OB', eller 'Den og den spiller har kostet så og så meget', men når vi har gjort det, så har den også ramt plet. Fordi vi ikke skriver noget, før vi er sikre på, det sker. Så som fmprOB også skriver, så vil jeg umiddelbart også stole på den pris, vi har meldt ud i den her omgang.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Carsten Nielsen
                              Mit gæt: Casper Nielsen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                                Ja, Barrett og Falk, 2 gamle kendinge, kunne være fint.

                                Må desværre melde at Falk starter inde, som anfører. I FCKs træningskamp mod Schalke.
                                Jeg tror stadig ikke helt på Falk til OB i dette vindue, men tror ikke man nødvendigvis skal lægge såå meget i den startopstilling - udover det bekræfter, at han naturligvis ikke er langt fra holdet. Roony og Johannesson starter også. Sidstnævnte håber de måske at sælge her i vinduet. De har Claesson og Clem på bænken. Begge starter helt sikkert når det gælder, hvis de er klar.

                                Comment

                                Working...
                                X