Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Fair nok at du ikke kan lide Frøkjær, men nu er han altså blevet spillet mere eller mindre fast under 3 forskellige trænere, så at han blot har været foretrukket fordi han er Alms kæledække lyder som en lidt fladpandet analyse.
    Jeg kan lide ham som person udenfor banen. Men det er da kendt, at en del trænere har deres ynglingsspillere som får langt længere snor end andre. Men det er jo så heller ikke hele min analyse og når man ikke har flere argumenter, så er det man begynder at bruge negative tillægsord som du gør her. Lad os være enige om, at være uenig.
    Last edited by Mwape; 11-07-2023, 12:08.

    Comment


      OBstruktion siger at de 1,1 mill er euro. Og ikke pund. Men kan stige til 1,6 mill euro

      https://twitter.com/OBstruktion1887/...01368658341888

      Så mellem 8-12 mill for Frø. Vel ok stadig

      Comment


        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

        I et interview med Enrico sidste år, sagde han at bare fordi man f.eks. solgte for 15 millioner i et vindue så kunne man ikke tage de 7,5 millioner man SKAL have ind hvert år og dele det ud så man har nået 'målet' i to sæsoner.

        Men sælger man for mere end de 7,5 millioner så kan man tilføre en del af de overskudende penge til budgettet.
        Hvor meget er der aldrig blevet snakket om og afhænger nok også af en del forskellige parametre.
        Selvfølgelig, skal man ikke stoppe med at sælge i de kommende vinduer. Det ville være uhensigtsmæssigt af flere årsager. Men derudover er det semantik, for pengene ligger i den samme kasse. Mit eksempel var mere et tankeeksperiment med henblik på at illustrere, hvorfor det ikke lige bliver offentliggjort, hvordan hver en krone konkret budgetteres.

        Nu har vi ikke indsigt i den konkrete fordelingsnøgle, men jeg mener, det er hævet over enhver tvivl, at fra og med Frøkjær-salget, går en væsentlig større andel af salgene til at hæve transfer- og lønbudgettet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
          Så meget bullshit i denne tråd: Frø er dårlig, Frø er god…Godt salg af BW….
          Fakta:
          Frøkjær ville gerne væk og satte sin agent på sagen. BW nikkede ja, hvis prisen var rigtig. End of story.
          Frøen er glad for at komme videre, så godt for ham.
          OB klarer sig nok uden Frø’en. Nu med lidt mere på indtægtsiden.
          Fint bidrag til bullshitdelen..........

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

            Fint bidrag på bullshitdelen..........

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
              Så meget bullshit i denne tråd: Frø er dårlig, Frø er god…Godt salg af BW….
              Fakta:
              Frøkjær ville gerne væk og satte sin agent på sagen. BW nikkede ja, hvis prisen var rigtig. End of story.
              Frøen er glad for at komme videre, så godt for ham.
              OB klarer sig nok uden Frø’en. Nu med lidt mere på indtægtsiden.
              Bullshit og bullshit, nu er det her jo et debatform så din holdning kan vel i din egen logik være lige så meget bullshit. Og bare fordi du kalder en end of story, så er det ikke noget du styrer eller bestemmer.
              Når det så er sagt så er jeg enig i at det ligner en Win-win situation.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                Selvfølgelig, skal man ikke stoppe med at sælge i de kommende vinduer. Det ville være uhensigtsmæssigt af flere årsager. Men derudover er det semantik, for pengene ligger i den samme kasse. Mit eksempel var mere et tankeeksperiment med henblik på at illustrere, hvorfor det ikke lige bliver offentliggjort, hvordan hver en krone konkret budgetteres.

                Nu har vi ikke indsigt i den konkrete fordelingsnøgle, men jeg mener, det er hævet over enhver tvivl, at fra og med Frøkjær-salget, går en væsentlig større andel af salgene til at hæve transfer- og lønbudgettet.
                Vi er som sådan ikke uenige og vi skal ikke stoppe med at sælge spillere.

                Jeg gengiver bare hvad Enrico sagde.
                Han sagde f.eks. at de første vindue hvor BW var her (det vinter vindue han kom til) hvor der ikke blev solgt en spiller, der hentydede Enrico til at BW havde fejlet, selv om man 6 måneder inden havde solgt OC for 22 millioner.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                  Jeg kan lide ham som person udenfor banen. Men det er da kendt, at en del trænere har deres ynglingsspillere som får langt længere snor end andre. Men det er jo så heller ikke hele min analyse og når man ikke har flere argumenter, så er det man begynder at bruge negative tillægsord som du gør her. Lad os være enige om, at være uenig.
                  Fint nok, ikke desto mindre tilskrev du Frø’s megen spilletid som værende betinget af at han måtte være Alms kæledække da det åbenbart ikke kunne være spillet på banen. Resten af din analyse er sikkert super god, men det eneste argument du altså selv valgte at bringe holder bare ikke rigtigt vand efter som at Frø siden sin superligadebut i 2019 havde spillet mere eller mindre fast for først Michelsen, så Hemmingsen og siden Alm. Men måske han også var Michelsens og Hemmingsens kæledække?

                  Comment


                    Noget der virkeligt varmer den mere sentimentale del af mit fodboldhjerte, er måden spillere forlader os på nu. Spillere bliver ikke løst fra deres kontrakt og sendt ud af bagdøren, eller solgt 1-2 år for sent efter niveauet er dalet. Timingen af salgene er langt bedre nu, og ingen af parterne når at køre sur i forholdet inden det slutter.

                    Frøkjær tager herfra med gode minder, og slutter også af med ord om hvor vigtig OB og Odense har været for ham. I de seneste år har vi hørt samme sang fra bl.a. spillere som OC, Jebali og Minteh. Vi er begyndt at sende spillere afsted, der kun har gode ting at sige om byen og klubben. Det er en verden til forskel fra de mange sure brud med spillere som Desler, Greve, Falk, Høegh m.fl. som ikke var kønt. For ikke at tale om de uendeligt mange spillere, som kun er endt med at være en parentes i klubbens historie, fordi de blev (og blev holdt) i klubben alt for længe.

                    Det har muligvis ingen værdi, men det føles bare så meget mere rigtigt. Selvfølgelig er der nogle af spillerne, man gerne ville have beholdt og forløst yderligere, men der hvor vi er i fødekæden, er vi nødt til at sælge engang imellem, og så er det bare rart, at vi nu har nogle folk i klubben, der gør det i tide inden spillernes sult og værdi på markedet forsvinder.
                    Last edited by OensBK; 11-07-2023, 12:52.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                      Fint nok, ikke desto mindre tilskrev du Frø’s megen spilletid som værende betinget af at han måtte være Alms kæledække da det åbenbart ikke kunne være spillet på banen. Resten af din analyse er sikkert super god, men det eneste argument du altså selv valgte at bringe holder bare ikke rigtigt vand efter som at Frø siden sin superligadebut i 2019 havde spillet mere eller mindre fast for først Michelsen, så Hemmingsen og siden Alm. Men måske han også var Michelsens og Hemmingsens kæledække?
                      Jeg ser stortset alle kampe, sidste sæson var det kun 1 som jeg har misset og ditto for de andre sæsoner. Den sidste kamp imod FCM var den som jeg missede og jeg ser i Frøkjær en humørspiller som hurtigt slår op i banen, når det ikke kører for ham. Når det kører for ham, er han en fantastisk boldspiller også for god til superligaen og som gjorde holdet bedre. MEN det er i mine øjne meget få kampe, set over en sæson hvor han spiller godt. Han falder ud af kampene de fleste gange og nogle gange uden at kæmpe for det. Der er han dog blevet bedre synes jeg.

                      Dengang var han jo mere et talent og talenter skal have længere snor, så de kan blive så gode som muligt og de skal have lov til at fejle mere. Men Frøkjær kan ikke kaldes et talent mere, når vi kigger på antallet af spillet kampe. I de sidste par sæsoner har han ikke kunne bedømmes som et talent længere, dertil har han spillet for meget og Alm har givet ham en af bærende roller på holdet og set i det lys har han set over de sidste par sæsoner fejlet.

                      Så nej til dit spørgsmål, for da var han et talent og det er han ikke længere.
                      Last edited by Mwape; 11-07-2023, 13:19.

                      Comment


                        Frø skal spille 8`er i Preston

                        https://bold.dk/fodbold/stillinger/c...-hvad-vi-kunne

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

                          Jeg ser stortset alle kampe, sidste sæson var det kun 1 som jeg har misset og ditto for de andre sæsoner. Den sidste kamp imod FCM var den som jeg missede og jeg ser i Frøkjær en humørspiller som hurtigt slår op i banen, når det ikke kører for ham. Når det kører for ham, er han en fantastisk boldspiller også for god til superligaen og som gjorde holdet bedre. MEN det er i mine øjne meget få kampe, set over en sæson hvor han spiller godt. Han falder ud af kampene de fleste gange og nogle gange uden at kæmpe for det. Der er han dog blevet bedre synes jeg.

                          Dengang var han jo mere et talent og talenter skal have længere snor, så de kan blive så gode som muligt og de skal have lov til at fejle mere. Men Frøkjær kan ikke kaldes et talent mere, når vi kigger på antallet af spillet kampe. I de sidste par sæsoner har han ikke kunne bedømmes som et talent længere, dertil har han spillet for meget og Alm har givet ham en af bærende roller på holdet og set i det lys har han set over de sidste par sæsoner fejlet.

                          Så nej til dit spørgsmål, for da var han et talent og det er han ikke længere.
                          Men Frøkjær har også udviklet sig meget siden han primært blev regnet som et talent. Når du - og ja, rigtig mange andre fans - mener, at Frø er doven, har en lad attitude mm., mistænker jeg også, at det er et billede, der hænger ved fra hans første sæsoner i klubben (samt måske, at hans kropsprog stadig har noget "gadedreng" over sig). Ikke desto mindre er han ifølge superliga.dk den OB-spiller, der havde flest sprinter sidste sæson (409 - næstflest pr. kamp, efter Minteh, der er Superligaens nummer 2 på den parameter) og den der løb næstflest kilometer (efter Tverskov - dog også efter Jebali og Sander pr. spillet kamp). Jeg synes, det er helt tydeligt - og også noget Thomas Dahlslykke fra SfÅ f. eks tit har bemærket - at Alm og co virkelig prioriterer spillernes defensive positionering, taktiske forståelse og generelle evner uden bolden rigtig højt, så når de konsekvent har valgt Frø er det næppe fordi han er en kæledægge, men fordi Frø anno 2023 i sammenligning med eksempelvis Mucoli er en dygtig presspiller og en, der har den fornødne defensive disciplin. En championship-klub har formentlig også blandt andet købt ham på den baggrund - de beskriver ham som en "ball-carrying number eighth" i deres pressemeddelelse.
                          Last edited by Orskov; 11-07-2023, 13:47.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                            Fint bidrag til bullshitdelen..........
                            Godt svar

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                              Men Frøkjær har også udviklet sig meget siden han primært blev regnet som et talent. Når du - og ja, rigtig mange andre fans - mener, at Frø er doven, har en lad attitude mm., mistænker jeg også, at det er et billede, der hænger ved fra hans første sæsoner i klubben (samt måske, at hans kropsprog stadig har noget "gadedreng" over sig). Ikke desto mindre er han ifølge superliga.dk den OB-spiller, der havde flest sprinter sidste sæson (409 - næstflest pr. kamp, efter Minteh, der er Superligaens nummer 2 på den parameter) og den der løb næstflest kilometer (efter Tverskov - dog også efter Jebali og Sander pr. spillet kamp). Jeg synes, det er helt tydeligt - og også noget Thomas Dahlslykke fra SfÅ f. eks tit har bemærket - at Alm og co virkelig prioriterer spillernes defensive positionering, taktiske forståelse og generelle evner uden bolden rigtig højt, så når de konsekvent har valgt Frø er det næppe fordi han er en kæledægge, men fordi Frø anno 2023 i sammenligning med eksempelvis Mucoli er en dygtig presspiller og en, der har den fornødne defensive disciplin. En championship-klub har formentlig også blandt andet købt ham på den baggrund - de beskriver ham som en "ball-carrying number eighth" i deres pressemeddelelse.
                              Ja, han har udviklet sig, inden tvivl om det. Men ikke nok til, at være en af de bærende krafter til at rykke os op i top 6. Jeg synes også, at det er blevet lidt bedre med hans attitude. Men også spillemæssigt ryger han ofte ud af kampene, det er ikke altid kun hans skyld. Det medgiver jeg, men der er altså for langt imellem de kampe, hvor han gør en markant forskel. TIlsidst imod de ringeste hold gjorde han det fint, nok også derfor han blev solgt. Kommer han til, at brænde rækken af i England? Tvivler, men jeg håber det for ham.

                              Ang. det med de sprint, de skal jo også fører til noget...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                                Vi er som sådan ikke uenige og vi skal ikke stoppe med at sælge spillere.

                                Jeg gengiver bare hvad Enrico sagde.
                                Han sagde f.eks. at de første vindue hvor BW var her (det vinter vindue han kom til) hvor der ikke blev solgt en spiller, der hentydede Enrico til at BW havde fejlet, selv om man 6 måneder inden havde solgt OC for 22 millioner.
                                Jeg betvivler skam heller ikke udsagnet. Jeg husker også interviewet (nu du nævner det), og mener at huske, at Enrico ved samme lejlighed udtalte, at BW "skyldte" et salg fra sidste transfervindue, så på den måde er der nok tale om væsentligt færre penge, han har med at gøre, end mange nok forestiller sig.

                                Uanset handler det stadigvæk om, over hvor mange år, man budgetterer ud i fremtiden. Det kan vi reelt set ikke vide. ​

                                Men i Enricos udtalelse ligger det jo implicit, at man fra bestyrelsens side ikke vil acceptere, at OB har højere transferudgifter end transferindtægter i et omfang, hvor det vil påvirke koncernresultatet over et helt regnskabsår, hvilket giver mening. Man SKAL omsætte for et vist beløb, og dette beløb vil formentlig også stige over de kommende år. Hvad jeg ikke har hørt Enrico sige er, at udgifterne ikke må følge med, når der "overpræsteres," og at man herefter kan fordele pengene ud på flere år.

                                Alternativet ville jo være, at BW ikke havde tilstrækkeligt med incitament til at sælge spillere, når de er på toppen, samtidig med man giver OB-organisation incitament til at "skynde sig med at bruge transferindtægterne," inden regnskabsåret er omme = uheldig koncerndynamik.

                                Så helt naturligt vil budgetterne blive hævet, og i den aftalte fordelingsnøgle vil en gradvist større og større andel af hvert spillersalg gå tilbage til OB.

                                Men det kræver jo så også, at man sælger for det samme i 2024 og 2025, og opretholder momentum. Og det tror jeg faktisk man kan.

                                Jeg er f.eks. overbevist om, at man internt i OB har store forhåbninger til, at Slotsager, Charly og Aske skal kunne indbringe på den rigtige side af de 100 millioner indenfor en kort årrække. Og at disse penge skal bruges til at opgradere trænings,- stadion,- og ungdomsfaciliteter, flere fastansatte trænere, mere professionelt setup og bedre rekruttering, så man kan få endnu flere og endnu bedre talenter, der kan bringe os til nye sportslige niveauer og sælges for endnu flere penge.

                                Comment

                                Working...
                                X