Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Okosun og Gigoloen blev kun erstattet med 1 i vinters. Så håber da lidt på at OB måske henter en ekstra hvis man falder over noget kvalitet
    Kan se at jeg har skrevet Mustafic for den unævnelige, Musa for Jebali og Skytta for Okusun samt Zohore for Fenger ….
    Der var ikke meget der gik hjem …
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Det handler vel om at BW vil have basics på plads før spillersatsningen så det hele ikke ramler igen men st der er noget st falde tilbage på ..
      Efter de tre gange sølv hvor der udelukkende var satset på banen har man jo været langt langt under gulvbrædderne på alt andet ...
      Måske. Men hele fodbold fyn står klar til et fantastisk eventyr som ikke set i mands minde. Fan scenen er ekstraordinær fantastisk. Alle andre er klar til at yde 115%.
      Men er OB det? Sådan inderst inde når man fjerner de flotte udmeldinger..
      Vi må se

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Kan se at jeg har skrevet Mustafic for den unævnelige, Musa for Jebali og Skytta for Okusun samt Zohore for Fenger ….
        Der var ikke meget der gik hjem …
        Nej det var 4 fejlvurderinger. 3 1/2 måske. Skyttä var faktisk ok

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Men det var også meget skidt grundet skader .. hvad er status på Bjørn og Mihajlo?

          Lad os sige at den går igennem med DonD (hvorfor er der ikke noget nyt?) og Sauli her så:

          Owusu for Skjelvik
          Rami for Skytta (der var for Jebali)
          Luca for Zohore
          Selven for Breum
          DonD for Minteh
          Turay for Musa
          Sauli for Omar

          Det er sq lidt op og ned for gynger og karruseller ..

          Men Tverskov og Aron er endnu ikke blevet erstattet .. Ejdum måske for Aron? ..

          og så tror jeg i øvrigt stadig på salg af Sabbi (Turay) og Frøkjær (Rami) … måske Tongya .. vinduet er langt fra at lukke for OB .. men der er gang i svingdøren .. det kommer til at kunne mærkes ..
          Du har helt klart en pointe i forhold til skader.

          Men på flere parametre vil jeg stadig mene at det hastigt peger i den rigtige retning for OBs hold især hvis man tænker et år tilbage. Vi starter altså den første kamp med Bernat på mål, Kasper Larsen i forsvaret og Okosun på midtbanen! (!? - & $#$-(!??! /)

          Vores trup stikker ikke i lige så mange retninger og det der bliver hentet ind nu ser altså rigtigt fornuftigt ud rent cv mæssigt krydret med noget potentiale, så i min bog er vi et bedre sted.
          ​​​​​
          ​​​​​​

          Comment


            For tidligt at dømme Mustafic ude, IMO.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Men det lyder som endnu en transfer fri spiller

              Hvis ham og DD bliver hentet vil OB have brugt præcis 0 kr i transfers i 2023… Ved godt der er brugt en del på sign on og agenter. Men alligevel imponerende i et år hvor der er ca 70 mill + på bogen(ved godt det er en kæphest jeg har reddet nogle gange)…

              Ikke fordi at transferkroner garanterer kvalitet. Men jeg er stadig lidt bekymret over at man ikke er gået efter nogen der umiddelbart er fra højere hylde og præsterer godt i en anden klub…
              Det bliver spændende om det her vindue bliver godt. Det lugter enten af Vejle eller Viborg. Har vi fået skruet en super skarp scouting sammen, så vi lam se kvaliteter i spillerne vi kam realisere, eller skyder vi bare til højre og Venstre?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Ja ja. Han må jo kæmpe med Bjørn og Ivan om spilletiden ved siden af Slotsager
                Præcis - Slotsager skal prioriteres og bør være første mand på holdkortet hver gang :) Vores finske ven har da i hvert fald en fornuftig højde med 1,91 m.

                Believe OB

                œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                  Det bliver spændende om det her vindue bliver godt. Det lugter enten af Vejle eller Viborg. Har vi fået skruet en super skarp scouting sammen, så vi lam se kvaliteter i spillerne vi kam realisere, eller skyder vi bare til højre og Venstre?
                  Ja, det er tæt på umuligt at bedømme. De enkelte dele kan også vise sig fine, men det handler om holdet - helheden. Der venter et ret stort arbejde med at spille så mange nye ind og tilpasse så mange nationaliteter i en trupkultur.

                  Comment


                    Umiddelbart fint CV for en spiller, der vel reelt set er tiltænkt en rolle som 4. valg/konkurrencespiller i midterforsvaret. I hvert fald på papiret et stort skridt op fra Skjelvik som CF/Jebali.

                    ​​​​​​

                    Comment


                      Mon ikke også vores finske ven er tiltænkt, som en spiller der skal kunne gå ind i startopstillingen i tilfælde af Slotsager skulle blive solgt. Vi skulle hente en ekstra forsvar efter skjelvik og kunne i princippet have hentet et talent, men skulle vi nu få et bud vi ikke kan sige nej til på Slotsager, er det rart det trods alt er en spiller der har bevist sig vi henter. Har ikke et rygte på Slotsager, men når man som 17-årig spiller så mange kampe, så vil der være klubber der kigger på ham.

                      Helt generelt, synes jeg det er fine tilgange. Og går vi ud fra DD og finen kommer, så mangler vi vel kun en CM. Så tror jeg man afventer til slutningen af vinduet, da det ofte er der man kan lave de største signs. Lige nu så tidligt i vinduet vil større profiler måske fravælge OB, men har de ikke fundet noget bedre i slutningen af vinduet, kan vi have en mulighed. Måske også derfor vi endnu ikke har brugt mange transferkroner. Der skal være noget til et stort sign senere

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                        Mon ikke også vores finske ven er tiltænkt, som en spiller der skal kunne gå ind i startopstillingen i tilfælde af Slotsager skulle blive solgt. Vi skulle hente en ekstra forsvar efter skjelvik og kunne i princippet have hentet et talent, men skulle vi nu få et bud vi ikke kan sige nej til på Slotsager, er det rart det trods alt er en spiller der har bevist sig vi henter. Har ikke et rygte på Slotsager, men når man som 17-årig spiller så mange kampe, så vil der være klubber der kigger på ham.

                        Helt generelt, synes jeg det er fine tilgange. Og går vi ud fra DD og finen kommer, så mangler vi vel kun en CM. Så tror jeg man afventer til slutningen af vinduet, da det ofte er der man kan lave de største signs. Lige nu så tidligt i vinduet vil større profiler måske fravælge OB, men har de ikke fundet noget bedre i slutningen af vinduet, kan vi have en mulighed. Måske også derfor vi endnu ikke har brugt mange transferkroner. Der skal være noget til et stort sign senere
                        Jeg synes den finske cm som omtales ligner en klar forstærkning - læg dertil at BW og AA kender ham fra AIK. Jeg er ikke imponeret af vores to rutinerede CM - begge har fået sæsonen delvist spoleret p.g.a. skader og de falder betydeligt i niveau når de ikke er i topform. Slotsager er fremtiden (indtil han sælges) - men som jeg tidligere har skrevet ser jeg gerne et nyt førstevalg her - og det kunne måske være vores finske kandidat. Desværre ligner MI en spiller med en uhørt skadesfrekvens i forhold til hans relativt unge alder - det har bremset ham i OB og betyder i min bog at han rykker baglæns i hierarkiet indtil han har haft en længerevarende skadesfri periode - vi kan ikke satse butikken på en mand der er skadet hvert kvartal. BP er robust og på fint niveau når han er i form - foråret bærer dog præg af at han spillede uden at være klar - og i den tilstand er han sårbar fordi han primært lever af vildskab og kampkraft i duellerne. Så en ny chef ind i center forsvaret som Slotsager kan udvikle sig sammen med og som kan levere den fysik og kampkraft der betyder at vi ikke bliver mast i feltet som mod både AGF og FCM i den forgangne sæson. Det er for enkelt at spille på dødbolde og kampkraft i feltet mod os hvis vi ikke styrker os der.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                          Det bliver spændende om det her vindue bliver godt. Det lugter enten af Vejle eller Viborg. Har vi fået skruet en super skarp scouting sammen, så vi lam se kvaliteter i spillerne vi kam realisere, eller skyder vi bare til højre og Venstre?
                          Lige min tanke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                            Sauli Väisänen
                            Hustruen følger OB nu på Instagram, så den er nok hjemme.

                            Comment


                              En finsk-fodbold-kyndig kollega skriver følgende om Väisanen:
                              "haven't seen him that much abroad, but I'd say he is quite good, but I've got this impression he's somewhat prone to mistakes in tougher matches. Tall and pretty good with his feet, iirc not the strongest or fastest centre back but should be more than decent in Denmark"

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                                En finsk-fodbold-kyndig kollega skriver følgende om Väisanen:
                                "haven't seen him that much abroad, but I'd say he is quite good, but I've got this impression he's somewhat prone to mistakes in tougher matches. Tall and pretty good with his feet, iirc not the strongest or fastest centre back but should be more than decent in Denmark"
                                Nu giver vi lige manden en chance og så tager vi den derfra

                                Comment

                                Working...
                                X