Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    I 2022 var både russiske og hollandske klubber ude med anseelige millionbeløb for Malte Højholt. Selvom vi kunne lægge pengene, vil AaB nok foretrække ikke at sælge til os. Hvis de alligevel skulle, ville prisen nok blive skruet gevaldigt i vejret, og selv i dét scenarie, tror jeg ikke Malte Højholt gider at købe ind på projekt OB.

    Jeg tror simpelthen vi skal affinde os med, at vi ikke har en kinamands chance for at tage profiler fra klubber der er sammenlignelige med OB.
    Hvor meget skulle man give for en Lasse Johnsen i Randers?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Enig … men truppen er vel med de to + en erstatning for Tverskov rimelig på plads og starter OB så ikke ordentligt op så er der noget at skyde med senere i vinduet når de bedre spillere står og skal til at finde en klub ..

      Udbud og efterspørgsel ..

      Ikke at jeg syntes at holdet er blevet synderligt styrket ..
      Jeg vil faktisk gerne kalde den nu og sige at OB trup allerede er bedre end den vi kunne stille med i åbningskampen mod FCN sidste år: https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...e-lineup.shtml

      Når der kommer en erstatning for Tverskov ind og gerne en spiller mere til midten så synes jeg det ser virkelig spændende ud. Så er jeg med på at der er meget udskiftning og det koster at køre ind og alt det der, men det begynder at ligne en trup.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Er umiddelbart slet ikke uenig. Store transfers behøver ikke at betyde alt. Det virker bare set udefra som det gamle OB…
        Prøve at skabe succes på mindst muligt forbrug. No risk no reward kunne man også sige.

        Jeg er ikke decideret utilfreds med det man har gang i. Jeg er bare lidt bekymret over om OB nogensinde skifter gear og tankegang omkring at man driver en fodboldklub først og fremmest. Ikke en forretning der skal skal overskud til ejere og aktionærer som i erhvervslivet
        Aktionærerne tager ikke penge ud … alt “overskuddet” er (indtil videre) geninvesteret i koncernen ..
        Men BW har brugt halvandet år på at gøre klubben mere prof på parametre omkring banen .. hvis han ikke er færdig der kommer det nok før det der sker på banen ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Hvor meget skulle man give for en Lasse Johnsen i Randers?
          Mere end vi nogensinde kommer til at betale for en spiller ihverfald. Mit gæt er 15+ mill og at de nok sælger ham i dette vindue

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Hvis man bruger så mange penge skal han være bedre IMO
            Jeg tror også mere på at vores scout finder en 6’er udenfor landets grænser og Sverige eller Norge vil nok være gode bud. Jeg synes også det virker fornuftigt at gardere midterforsvaret med en rutineret finne som både Alm og Weststrøm har arbejdet sammen med før. Vi har jo Slotsager til at styre løjerne.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Er umiddelbart slet ikke uenig. Store transfers behøver ikke at betyde alt. Det virker bare set udefra som det gamle OB…
              Prøve at skabe succes på mindst muligt forbrug. No risk no reward kunne man også sige.

              Jeg er ikke decideret utilfreds med det man har gang i. Jeg er bare lidt bekymret over om OB nogensinde skifter gear og tankegang omkring at man driver en fodboldklub først og fremmest. Ikke en forretning der skal skal overskud til ejere og aktionærer som i erhvervslivet
              OBs spillerbudget kan vel sagtens stige, uden at satse større millionbeløb på spillere, der har samme statistiske sandsynlighed for at fejle, som så mange andre.

              Jeg ser en enorm forskel på de tre spillere vi har hentet nu ifht. tidligere. Det er alle tre spillere med et betydeligt bedre CV, end den gængse OB-tilgang. Buya Turay har været topscorer i Allsvenskan, er pt. i en bølgedal, men vi ved han kan score mål, og vi ved hans topniveau er højt. Rami Al-Hajj er et stort talent, selv efter Heerenveen-standarder, hvis artiklen i Tipsbladet står til troende. Hans potentiale skulle være til stede, men han skal lægge på, og så er han blot 21 år gammel. Leeroy Owusu er Ajax-skolet har hollandsk U-landsholdsfodbold, æresdivisionserfaring og er 26 år gammel. Måske har vi ikke betalt for ham, men han virker ekstremt spændende. Don Deedson er eftersigende den bedste spiller i NordicBet Ligaen på hans bedste dage, og den finske midtstopper er også en spiller med et imponerende CV.

              Jeg opfatter det som spillere, der på kort og lang sigt kan og skal forbedre OB når man tager in mente, hvad vi har sagt farvel til, føler jeg, at OB er styrket udelukkende baseret på CV og søgbare meritter.

              Der er ét aber dabei, og det er Jeppe Tverskov og hans afløser. Men der føler jeg allerede, at vi har fået fortællingen om, at man ikke kan købe en erstatning for en spiller som Tverskov. Ikke en som vi kan komme i nærheden af. Så måske skal vi tage til takke med, at Jeppe bliver afløst af to tilgange, en i enkelt klasse over det vi har set her, og så Max Ejdum.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Hvor meget skulle man give for en Lasse Johnsen i Randers?
                30 - 40 mill og være en klub fra en større liga.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Aktionærerne tager ikke penge ud … alt “overskuddet” er (indtil videre) geninvesteret i koncernen ..
                  Men BW har brugt halvandet år på at gøre klubben mere prof på parametre omkring banen .. hvis han ikke er færdig der kommer det nok før det der sker på banen ..
                  Den er jeg helt med på Plum. Det var ikke min pointe

                  Min pointe var at OB mere bliver drevet som en hvilken som helst anden virksomhed i erhvervslivet og ikke som en fodboldklub hvor hjertet oftest er i højsædet.
                  Ved godt det er 2023 og fodbolden er anderledes idag. Men jeg savner bare lidt mere hjerte, risiko villighed til tider og blødende negle fordi man skal klatre tættere på toppen hvor de andre er. I OB venter man på at nogen kommer forbi og viser hvordan man bygger stien der op og også betaler den.

                  Comment


                    Det virker dog til at vi giver impact spillere ind set på alderen. Og så krydrer det lidt med nogle potentiale spillere. For mig virker det som om man prøver at rykke holdet på banen. Om der så bliver betalt transfer fees eller ej, meh.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                      OBs spillerbudget kan vel sagtens stige, uden at satse større millionbeløb på spillere, der har samme statistiske sandsynlighed for at fejle, som så mange andre.

                      Jeg ser en enorm forskel på de tre spillere vi har hentet nu ifht. tidligere. Det er alle tre spillere med et betydeligt bedre CV, end den gængse OB-tilgang. Buya Turay har været topscorer i Allsvenskan, er pt. i en bølgedal, men vi ved han kan score mål, og vi ved hans topniveau er højt. Rami Al-Hajj er et stort talent, selv efter Heerenveen-standarder, hvis artiklen i Tipsbladet står til troende. Hans potentiale skulle være til stede, men han skal lægge på, og så er han blot 21 år gammel. Leeroy Owusu er Ajax-skolet har hollandsk U-landsholdsfodbold, æresdivisionserfaring og er 26 år gammel. Måske har vi ikke betalt for ham, men han virker ekstremt spændende. Don Deedson er eftersigende den bedste spiller i NordicBet Ligaen på hans bedste dage, og den finske midtstopper er også en spiller med et imponerende CV.

                      Jeg opfatter det som spillere, der på kort og lang sigt kan og skal forbedre OB når man tager in mente, hvad vi har sagt farvel til, føler jeg, at OB er styrket udelukkende baseret på CV og søgbare meritter.

                      Der er ét aber dabei, og det er Jeppe Tverskov og hans afløser. Men der føler jeg allerede, at vi har fået fortællingen om, at man ikke kan købe en erstatning for en spiller som Tverskov. Ikke en som vi kan komme i nærheden af. Så måske skal vi tage til takke med, at Jeppe bliver afløst af to tilgange, en i enkelt klasse over det vi har set her, og så Max Ejdum.
                      Budgettet kan sagtens blive øget ja. Men intet pt tyder på det. Med det der er kommet ind plus de 2 mulige tilgange virker det ikke som om man har skruet op.
                      Der er røget en frygtelig masse lønkroner ud af klubben og mange flere kan være på vej hvis Sabbi og Kadrii smutter. Det er vel 400.000+ om måneden.
                      Så det ligner på ingen måde en satsning fra OBs side pt

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Jeg vil faktisk gerne kalde den nu og sige at OB trup allerede er bedre end den vi kunne stille med i åbningskampen mod FCN sidste år: https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-...e-lineup.shtml

                        Når der kommer en erstatning for Tverskov ind og gerne en spiller mere til midten så synes jeg det ser virkelig spændende ud. Så er jeg med på at der er meget udskiftning og det koster at køre ind og alt det der, men det begynder at ligne en trup.
                        Men det var også meget skidt grundet skader .. hvad er status på Bjørn og Mihajlo?

                        Lad os sige at den går igennem med DonD (hvorfor er der ikke noget nyt?) og Sauli her så:

                        Owusu for Skjelvik
                        Rami for Skytta (der var for Jebali)
                        Luca for Zohore
                        Selven for Breum
                        DonD for Minteh
                        Turay for Musa
                        Sauli for Omar

                        Det er sq lidt op og ned for gynger og karruseller ..

                        Men Tverskov og Aron er endnu ikke blevet erstattet .. Ejdum måske for Aron? ..

                        og så tror jeg i øvrigt stadig på salg af Sabbi (Turay) og Frøkjær (Rami) … måske Tongya .. vinduet er langt fra at lukke for OB .. men der er gang i svingdøren .. det kommer til at kunne mærkes ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Mere end vi nogensinde kommer til at betale for en spiller ihverfald. Mit gæt er 15+ mill og at de nok sælger ham i dette vindue
                          Han har et år tilbage af kontrakten så de skal vel sælge .. er Frøkjær i samme liga?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Men det var også meget skidt grundet skader .. hvad er status på Bjørn og Mihajlo?

                            Lad os sige at den går igennem med DonD (hvorfor er der ikke noget nyt?) og Sauli her så:

                            Owusu for Skjelvik
                            Rami for Skytta (der var for Jebali)
                            Luca for Zohore
                            Selven for Breum
                            DonD for Minteh
                            Turay for Musa
                            Sauli for Omar

                            Det er sq lidt op og ned for gynger og karruseller ..

                            Men Tverskov og Aron er endnu ikke blevet erstattet .. Ejdum måske for Aron? ..

                            og så tror jeg i øvrigt stadig på salg af Sabbi (Turay) og Frøkjær (Rami) … måske Tongya .. vinduet er langt fra at lukke for OB .. men der er gang i svingdøren .. det kommer til at kunne mærkes ..
                            Okosun og Gigoloen blev kun erstattet med 1 i vinters. Så håber da lidt på at OB måske henter en ekstra hvis man falder over noget kvalitet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Han har et år tilbage af kontrakten så de skal vel sælge .. er Frøkjær i samme liga?
                              De spiller ikke samme plads. Så æbler og pærer. Men umiddelbart tror jeg mest LBJ når længst i sin karriere. Og jo mere jeg tænker over det jo mere tror jeg på at 15 mill er lavt sat

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Den er jeg helt med på Plum. Det var ikke min pointe

                                Min pointe var at OB mere bliver drevet som en hvilken som helst anden virksomhed i erhvervslivet og ikke som en fodboldklub hvor hjertet oftest er i højsædet.
                                Ved godt det er 2023 og fodbolden er anderledes idag. Men jeg savner bare lidt mere hjerte, risiko villighed til tider og blødende negle fordi man skal klatre tættere på toppen hvor de andre er. I OB venter man på at nogen kommer forbi og viser hvordan man bygger stien der op og også betaler den.
                                Det handler vel om at BW vil have basics på plads før spillersatsningen så det hele ikke ramler igen men st der er noget st falde tilbage på ..
                                Efter de tre gange sølv hvor der udelukkende var satset på banen har man jo været langt langt under gulvbrædderne på alt andet ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X