Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

    Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

    Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).
    Ikke odenseansk, men fynsk

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

      Det mærkelige er at hvis han gerne vil sælge klubben så er det klart lettest at afhænde den hvis den er drevet uden akademi og faciliteter, fordi det så er parametre man kan skrue på for at gøre klubben selvforsynende og måske generere et lille overskud.

      Jeg tror bare man drifter OB. Der er en erkendelse af at de 4 største klubber i DK er så langt væk at den investering det ville kræve at nå dem ikke er rentabel. Og så er man fint tilfreds med at være en 6-8 klub, der over en periode på x antal år giver et lille overskud. Pænt kedeligt for os.

      Men for at være ærlig så har jeg ikke lige svaret på hvad man skal gøre anderledes.
      Nej, ikke til pris man ønsker

      Comment


        Ja, men der mangler stadigvæk en del

        Comment


          Westrøm er set i Fredericia til kampen mod Horsens... Noget vi ku bruge der?
          siden 1887

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
            Westrøm er set i Fredericia til kampen mod Horsens... Noget vi ku bruge der?
            Nu også Andreas Alm..
            siden 1887

            Comment


              Der er gode spillere i Fredericia. Det er længe siden jeg har set dem dog.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Ikke odenseansk, men fynsk
                Odense Boldklub. Basen skal selvfølgelig - hvis muligt - være lokalt forankret i Odense.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                  Nu også Andreas Alm..
                  Er du selv tilstede?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                    Niels Thorborg er hverken komisk eller dum - han ved udmærket hvad han foretager sig. Han har en dagsorden om at drive fodboldklub på økonomisk rationel vis - ved at begrænse omkostningerne mest muligt og optimere indtægterne. Udfordringen i disse år er at alle konkurrenterne mere eller mindre investerer i højere lønninger, større transfers, forbedrede faciliteter som stadion og træningsanlæg - det efterlader os med stadigt mindre mulighed for at opfylde målsætningerne som bestyrelsen ( og i virkeligheden ejeren NT) har defineret. Dette til trods drives klubben i dag langt mere seriøst end tidligere - jeg frygter bare at vi mister de vigtige nøglepersoner(specielt BW) igen ret hurtigt, hvis de ikke får realistiske muligheder for at præstere - i denne tid er det flere penge til budgettet. Det rækker ganske enkelt ikke ret langt at NT putter vores største transferoverskud i mands minde i lommen og håber at fedte sig igennem i en tid hvor alle andre topklubber investerer tungt, ligesom det heller ikke nytter at forsinke stærkt nødvendige investeringer i Stadion og træningsbaner i et årelangt tovtrækkeri med Odense Kommune for at få dem til at spytte mest muligt i kassen. Til sidst vil jeg fremhæve at det svækker tilliden til NT at han selv lover spillerne en hybrid bane at træne på hvorefter han gemmer sig når løftet ikke opfyldes - det kan ikke have været hans stolteste stund !
                    Det er rigtigt pinligt. Og nu får vi hybridbane næste år på stadion men ikke i Ådalen som jeg hørte.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Det er rigtigt pinligt. Og nu får vi hybridbane næste år på stadion men ikke i Ådalen som jeg hørte.
                      Det opdager de nok ikke...., alle dem han lovede hybridbanen, de er solgt eller rejst

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        Min egen lille teori går på, at NT "elsker" OB, men gerne ser den solgt, så han kan fokuserer på sine kerneforretninger fremadrettet.

                        Dog vil han gerne have sin investering tilbage (cirka 250.000.000,-), hvilket han ikke vil få ved et salg (klubben er på en god dag omkring 110 - 130 millioner værd).

                        Så nu,
                        • Optimeres organisationen
                        • Akademiet opgraderes og begynder at lave resultater
                        • Ser vi større salg
                        • Overføres en stor del af de indtægter til koncernen for at mindske "tabet" ved et klubsalg (de geninvesteres ikke i klubben)

                        Udfordringer er at,
                        • Hvis vi igen ikke ryger i Top6, bliver en salgspris noget mindre end forventet fra NT
                        • Vi ikke har været i Europa i en menneskealder. Vi kan ikke påstå, at det har været en enlig svale
                        • Mange forhold er stadigvæk ringe (bane 1, stadion m.m.)

                        Så klubben forsøges solgt på drømme/fremtidige visioner og ikke historikken/realiteter !
                        Hvorfra har du at han har investeret kr. 250 mio. i OB?
                        Hvorfra har du at klubben er kr. 110-130 mio. værd?

                        Oprigtigt interesseret.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Hvorfra har du at han har investeret kr. 250 mio. i OB?
                          Hvorfra har du at klubben er kr. 110-130 mio. værd?

                          Oprigtigt interesseret.
                          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...paa-ob/7750122

                          Her er ihvertfald et link med de 250 mio omtalt, hvordan man kommer frem til de 110-130 ved jeg ikke.
                          Tænker ikke at nogen af os herinde reelt har nogen viden om OBs værdisætning.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...paa-ob/7750122

                            Her er ihvertfald et link med de 250 mio omtalt, hvordan man kommer frem til de 110-130 ved jeg ikke.
                            Tænker ikke at nogen af os herinde reelt har nogen viden om OBs værdisætning.
                            Fon artikel selv om det er Ekstrabladet. Dog blander de pærer og bananer ..

                            Det skal selvfølgelig vinkles drastisk men i den ene linje er det 250 mio. i OB og i næste linje er det i OS&E .. sidebemærkning nævnes det at OS&E også har messer, catering, hotel osv men ingen beskrivelse af hvad det har kostet at få op og stå eller hvad det har givet af underskud ..

                            Ser ikke det med værdisætningen og uden det er et facit så er egenkapitalen i OS&E kr. 214 mio.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                              Westrøm er set i Fredericia til kampen mod Horsens... Noget vi ku bruge der?
                              Ingen der har en ide om hvad de har kikket efter. Det virker mærkeligt både Alm og Wesstrøm er der hvis

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Hvorfra har du at han har investeret kr. 250 mio. i OB?
                                Hvorfra har du at klubben er kr. 110-130 mio. værd?

                                Oprigtigt interesseret.
                                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                                https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...paa-ob/7750122

                                Her er ihvertfald et link med de 250 mio omtalt, hvordan man kommer frem til de 110-130 ved jeg ikke.
                                Tænker ikke at nogen af os herinde reelt har nogen viden om OBs værdisætning.
                                Som jeg har hentydet til før så har jeg fra en rigtig god kilde at Thorborg HAR været i forhandlinger om at sælge OB for nyligt men er det ikke længere.
                                Den crashede hovedsageligt på prisen som skulle være “ca halvdelen af hvad Thorborg ville have”. Jeg kender også navnet på personen! men vil ikke sige det da jeg så vil bryde en klokkeklar aftale.
                                Så det passer vel meget godt med de tal at Online kommer med. Det indlæg han har lavet ligner ihverfald noget der er lavet med lidt indsigt

                                Comment

                                Working...
                                X