Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Jfr. Lasse Vøge har OB forhørt sig på ham her (tror jeg(navn)) https://www.transfermarkt.com/bryan-...spieler/429929
    skulle være eftertragtet af andre klubber i andre ligaer ..
    Det blev så Mouritsen i stedet for

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Det er ja godt muligt. Men det er bare skandaløst at vi skal handle sådan hvor indtægter ligger på den gode side af 80 millioner.
      Vi sparede os til middelmådig elendighed og måtte gå på kompromis med spiller som "var ikke god nok" mens der manglende penge. Nu gør vi det når pungen er fyldt???
      SFÅ talte om at BW vil levere et stort overskud i regnskabsåret 2023 for at vise NT at spillere er en investering og ikke en omkostning der skal holdes så lav som muligt …
      Så er likviditet der nok stadig i vintervinduet ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg er enig, men jeg tror nu alle har håbet på et par indkøb med WOW-effekt, men ingen snakker jo om at der er uambitiøst af SIF at hente spillere fra bl.a. Hvidovre og andre lavere rangerede klubber. Jeg har stadig fuld tillid til at BW ved hvad han gør, og mon ikke han får lov at svare på et spørgsmål om vores nye NM når der SFÅ-special engang .. eller måske i et andet medie
        Jo det er der folk der snakker om, de sidder bare inde på SIFs debatforum.
        ​​​​
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

          Jo det er der folk der snakker om, de sidder bare inde på SIFs debatforum.
          ​​​​
          Point taken, men SIF har da om nogen bevist at det er muligt at finde gode spillere i de lavere rækker i Danmark, ikke mindst i Vallys som blev hentet i Roskilde. Omskrivningen af "er man god nok er man gammel nok" må være "er man god nok er man ikke for gammel". Jeg ser frem til at Aske får lidt konkurrence om pladsen på et niveau hvor han ikke er overmatchet .. så at sige

          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Det er ja godt muligt. Men det er bare skandaløst at vi skal handle sådan hvor indtægter ligger på den gode side af 80 millioner.
            Vi sparede os til middelmådig elendighed og måtte gå på kompromis med spiller som "var ikke god nok" mens der manglende penge. Nu gør vi det når pungen er fyldt???
            Jeg kan godt forstå der med Mouritsen hvis man generelt bygger på Aske og vil ikke sætte ham helt bagud med at hente en profil som vb. Men det ville betyde at holdet er stærkt nok også at "bære en Aske som oplever en bølgedal". Og det ser ikke. Det er for tyndt: hvis Rami, Köhler elker Manneh får karantæne eller bliver skadet så kan vi ikke kompensere det. Og med det system vi spiller skal 6ere være altid i topform ellers går det hurtigt galt.
            Hold nu op. Det er på ingen måde skadaløst og alt muligt andet som der findes på af fine ord. Vi har iflg BW hævet lønbudgetet 2 gange mens han har været her (som jeg husker det) og vi henter spillere fra en højere hylde end normalt. Samtidig skal vi også huske på at det er meldt ud at klubben skal lære og blive selvkørende, derfor skal vi ikke bare skyde de transferindtægter vi har fået af. De penge er en del af den proces som klubben er inde i - Om vi kan lide ordet proces eller ej. Men det er viekreligheden, og forholdene i ådlen skal bedres før det kan blive rigtig godt.

            Vi står foran økonomiske udfordringer omhandlende banen på stadion, stadionprojektet, samt forsættelse af forbedringer af forholdene i ådalen. Det koster penge og det er jeg ret sikker på at en del af de transfer indtægter kommer til at gå til. Så kan man sætte sig ned at skyde på Bjørn, Thorborg eller andre , men det ændre ikke på at de har lagt en plan, som de vælger at følge. Det synes jeg vi skal sætte pris på, da det har hørt til sjældenhederne i OB gennem utroligt mange år.

            Angående indtægterne så ved vi heller ikke hvor mange penge horborg skal have af dem. Hvad han end skal have er det fair nok, manden har skudt ufattelig mange penge i klubben gennem årene og nogle med aftale om at dem får han retur. fair nok - Det er hans klub. Ingen af os ved hvad der forgår på de indre linjer, men at melde top 6 ud hvert år med så mange bund 8 deltagelser er måske ikke så smart, men vi har fået at vide hvorfor. Så kan vi vær enige eller lade vær.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

              Hold nu op. Det er på ingen måde skadaløst og alt muligt andet som der findes på af fine ord. Vi har iflg BW hævet lønbudgetet 2 gange mens han har været her (som jeg husker det) og vi henter spillere fra en højere hylde end normalt. Samtidig skal vi også huske på at det er meldt ud at klubben skal lære og blive selvkørende, derfor skal vi ikke bare skyde de transferindtægter vi har fået af. De penge er en del af den proces som klubben er inde i - Om vi kan lide ordet proces eller ej. Men det er viekreligheden, og forholdene i ådlen skal bedres før det kan blive rigtig godt.

              Vi står foran økonomiske udfordringer omhandlende banen på stadion, stadionprojektet, samt forsættelse af forbedringer af forholdene i ådalen. Det koster penge og det er jeg ret sikker på at en del af de transfer indtægter kommer til at gå til. Så kan man sætte sig ned at skyde på Bjørn, Thorborg eller andre , men det ændre ikke på at de har lagt en plan, som de vælger at følge. Det synes jeg vi skal sætte pris på, da det har hørt til sjældenhederne i OB gennem utroligt mange år.

              Angående indtægterne så ved vi heller ikke hvor mange penge horborg skal have af dem. Hvad han end skal have er det fair nok, manden har skudt ufattelig mange penge i klubben gennem årene og nogle med aftale om at dem får han retur. fair nok - Det er hans klub. Ingen af os ved hvad der forgår på de indre linjer, men at melde top 6 ud hvert år med så mange bund 8 deltagelser er måske ikke så smart, men vi har fået at vide hvorfor. Så kan vi vær enige eller lade vær.
              Jeg tror så til gengæld at lønbudgettet er faldet tilbage igen i dette vindue. Uden at vide 100% hvad de nye får.
              Men hvis Mouritzen kommer til og vi får et par spillere ud er det næsten 100% at vores lønbudget er reduceret.
              Og de gange det måske er løftet har det været begrænset med hvor meget.

              Husk lige også at alle billetter,sæsonkort,sponsorater osv er sat væsentlig op.

              Jeg ved godt at OB skal investere meget i faciliteter de næste år. Men jeg ændrer ikke min holdning til at vi stadig prøver at krybe os igennem til Top 6 på absolut billigste mandat.
              Mange klubber er meget mere offensive i deres udmeldinger i jagten på succes.
              Men fra Ådalen er der “Radio silence”…..
              Syntes man skylder fans og navnligt sponsorer at fortælle hvad alle disse penge skal investeres i.
              Er man som sponsorer bare med til at betale Thorborgs investeringer tilbage???

              Eller er vi igang med at lave en 2-3 gode overskud så han kan sælge klubben med maximum profit???
              Det ville ikke komme bag på mig. Man hører jo i krogene at det ikke var lang tid siden man forhandlede om et salg. Men prisen var ikke god nok. Det kan jo hurtigt ændre sig hvis man viser man kan tjene store penge

              Skandale? Måske ikke. Men syntes satme heller ikke at det er helt ok det de har gang i bag forhænget.

              Comment


                Ifølge Leif Rasmussen/fyens Stiftidende, har OB tilbudt Barrett noget han ikke kunne acceptere, og skulle nu være på vej til Sverige

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                  Ifølge Leif Rasmussen/fyens Stiftidende, har OB tilbudt Barrett noget han ikke kunne acceptere, og skulle nu være på vej til Sverige
                  Trist. Men ikke overraskende. Selvom jeg godt ville have Barret tilbage kan jeg nu godt forstå at man er bekymret for hans skadeshistorik og derfor ikke vil give ham en Skjelvik kontrakt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
                    Ifølge Leif Rasmussen/fyens Stiftidende, har OB tilbudt Barrett noget han ikke kunne acceptere, og skulle nu være på vej til Sverige
                    jeg sidder her med en fæl tanke, der går på at Mouritsen er tredie ell fjerde valget. Idet både Van Hoven og Barrett har takket nej til OB. Begge havde skubbet Adelgaard godt og grundigt ud på bænken. Er det mig, der er forkert på den ?
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                      jeg sidder her med en fæl tanke, der går på at Mouritsen er tredie ell fjerde valget. Idet både Van Hoven og Barrett har takket nej til OB. Begge havde skubbet Adelgaard godt og grundigt ud på bænken. Er det mig, der er forkert på den ?
                      Tror sgu kodeordet står i denne artikel…. Han kan også spille midtforsvarer….

                      https://fyens.dk/ob/venstre-back-bli...formiddag-i-ob

                      Så kan man jo lige spare en lønning på Ivan. De er satme smarte i Ådalen

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Point taken, men SIF har da om nogen bevist at det er muligt at finde gode spillere i de lavere rækker i Danmark, ikke mindst i Vallys som blev hentet i Roskilde. Omskrivningen af "er man god nok er man gammel nok" må være "er man god nok er man ikke for gammel". Jeg ser frem til at Aske får lidt konkurrence om pladsen på et niveau hvor han ikke er overmatchet .. så at sige
                        Det er da bestemt muligt, men i min optik er der nu ret stor forskel på unge fremadstormende/talenter/potentiale/videresalg og så på en 28 årig der stort set ikke er noget perspektiv ved. Men det er jo også ligemeget hvad andre klubber kan, vi har oftest vist at vi ikke kan.

                        Jeg havde set frem til noget seriøst konkurrence, hvor den bedste mand spiller, og ikke en handel hvis største funktion bliver at holde sig fra at tage spilletid fra den selvskrevne.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                          Hold nu op. Det er på ingen måde skadaløst og alt muligt andet som der findes på af fine ord. Vi har iflg BW hævet lønbudgetet 2 gange mens han har været her (som jeg husker det) og vi henter spillere fra en højere hylde end normalt. Samtidig skal vi også huske på at det er meldt ud at klubben skal lære og blive selvkørende, derfor skal vi ikke bare skyde de transferindtægter vi har fået af. De penge er en del af den proces som klubben er inde i - Om vi kan lide ordet proces eller ej. Men det er viekreligheden, og forholdene i ådlen skal bedres før det kan blive rigtig godt.

                          Vi står foran økonomiske udfordringer omhandlende banen på stadion, stadionprojektet, samt forsættelse af forbedringer af forholdene i ådalen. Det koster penge og det er jeg ret sikker på at en del af de transfer indtægter kommer til at gå til. Så kan man sætte sig ned at skyde på Bjørn, Thorborg eller andre , men det ændre ikke på at de har lagt en plan, som de vælger at følge. Det synes jeg vi skal sætte pris på, da det har hørt til sjældenhederne i OB gennem utroligt mange år.

                          Angående indtægterne så ved vi heller ikke hvor mange penge horborg skal have af dem. Hvad han end skal have er det fair nok, manden har skudt ufattelig mange penge i klubben gennem årene og nogle med aftale om at dem får han retur. fair nok - Det er hans klub. Ingen af os ved hvad der forgår på de indre linjer, men at melde top 6 ud hvert år med så mange bund 8 deltagelser er måske ikke så smart, men vi har fået at vide hvorfor. Så kan vi vær enige eller lade vær.
                          Ved godt at der skal investeres i de næste år og at salg/køb gpr ikk 1:1. Men hvis du sælger spillere så sælger du også kvalitet. Vi solgte for mere end 80 millioner og købte for måske 20. Det passer vel ikke rigtigt i en situation hvor vi ikke kun skal kompensere men opgradere. Og man kunne vel ret tydeligt se hvor tyndt det er i truppen fordi vi har ikke meget at skyde med fra bænken. En skadet starter kan vi næppe kompensere.
                          Hvor ofte vil de stadig sælge en "Top6 og tilbage til toppen"-ambition hvis vi ikke investerer i truppen efter ti år hvor vi kun en gang kunne indfrie målsætningen om Top 6?
                          Vi fandt en guldfugl med Minteh og troede det ville blive en game-changer fordi der er nu endelig penge for BW at arbejde med. Kan god forstå hvis NT var træt at se Jesper Hansen brænde penge med dårlige transfers. Men nu har vi en sportsdirektør med fodboldforstand, et stort netværk, en professionel tilgang og kynisme at handle. Sp giv ham også muligheden derfor! Men det gør NT åbenbart ikke, men han stiller sig foran spillere og lover en hybridbane og kan eller vil ikke en gang indfrie det. Hvordan kan det gå fremad med sådan en tilgang???
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                            Det er da bestemt muligt, men i min optik er der nu ret stor forskel på unge fremadstormende/talenter/potentiale/videresalg og så på en 28 årig der stort set ikke er noget perspektiv ved. Men det er jo også ligemeget hvad andre klubber kan, vi har oftest vist at vi ikke kan.

                            Jeg havde set frem til noget seriøst konkurrence, hvor den bedste mand spiller, og ikke en handel hvis største funktion bliver at holde sig fra at tage spilletid fra den selvskrevne.
                            Det tror jeg netop du får her - seriøs og ligeværdig konkurrence. Aske vil formodentlig stadig være førstevalget hvis han kan evne at rydde ud i de fejl der blevet begået hurtigst muligt. Jeg kender ikke vores nye NM, men 85 kampe for Helsingør (mener jeg) er dog noget at have i rygsækken, så en mere moden spiller forventer jeg der sikkert ikke er så emotionel som Aske er i spillet.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Kvalitetsspillere er solgt, spillere med potential er købt ... det er ikke 1:1 for OB kan ikke bruge 50 mio. på at hente en spiller der er lige så god som Minteh og skulle man bruge mindre for at købe samme kvalitet, hvorfor gjorde klubben der købte Minteh så ikke det.
                              Det er loddet .. Det er svært for en klub som OB at købe sig til forstærkninger indtil videre .. der skal penge i kassen, hvorfor BW køber spillere han forventer at kunne sælge senere så der på et eller andet tidspunkt er penge nok til at købe dyrere end man sælger.
                              Skal der hentes kvalitet der er højere end det der forlod skal man enten betale mange penge eller finde noget ukendt. Spillere som Al Rami og Gigovich er vel gode eksempler.

                              Spiller for spiller, hold for hold, hvor står OB så?

                              Det handler vel om at gøre holdet bedre.

                              Men er Sven bedre end Tverskov?
                              Er Osuwu bedre end Skjelvik (og hvad gør det at OB nu har tre hb og kun en vb)
                              Er Rami bedre end Frøkjær?
                              Er Ejdum bedre end Aron - er potentialet stort nok?
                              Er Markus bedre end Skytta? Er potentialet?
                              Er Sauli bedre end Omar Jebali
                              Er Luca bedre end Zohore? Er potentialet?
                              Er Turay bedre en Juwara?
                              Er Selven bedre end Breum?
                              Er DonD bedre end Minteh ... det har nok lidt udsigter ..
                              Bliver Tyler bedre end Sabbi? Svært at svare på nu :-D

                              Start11 23/24 er vel uomtvisteligt bedre end start11 22/23 men jeg ser ikke start11 23/24 være bedre end slut11 22/23 og det er bekymrende.

                              Umiddelbart så er der ryddet op i "tabermentaliteten" der har været i OB i de sidste mange år - der er ingen spillere og næsten ingen trænere der er tilbage fra den tid. Man må gå ud fra at alle spillere der nu er i klubben er købt ind til den spillestil klubben vil spille og træner og sportsdirektør har købt ind på. Så er spørgsmålet om kvaliteten der er købt ind og høj nok uagtet at man kan sætte flueben ved de kvaliteter en given spiller skal have på en given plads. Mustafic og DonD kunne være eksempler på det.

                              Er der så i den nuværende trup potentiale til at slutte bedre af end forrige sæsons slut11?

                              Der er stadig tid til justeringer på holdet som at skifte en hb til en vb skifte 1-2 centrale spillere til mere kvalitet og måske endda komme med en bombe på sidste dag i transfervinduet .. det kan jo ske.

                              .................................Hansen/Bernat/Magnus
                              Osuwu/Grubbe....Bjørn/Mihajlo...Slotsager/Sauli...Mickelson/Aske
                              ...........................Manneh/Ejdum....Sven/Mustafic
                              Tyler/DonD.....................Rami/Markus................Charly/Tongya
                              ....................................Kadrii/Turay/Luca

                              Det burde kunne noget ..

                              Mucolli .... står på transfermarkt som venstrekant ..
                              Attached Files
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Hvordan vil folk gætte på OB præsentere Mouritsen imorgen?

                                Hvis han var til lægetjek hertil eftermiddag, og skrev under - har kommunikationsafdelingen haft massere af tid til at forbedrede noget fuldstændig ligegyldigt på en VB.

                                Comment

                                Working...
                                X