Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    nu ikke så meget spilleren eller hans kvaliteter - bare generelt vanvittigt. Sindsyge summer der er i fodbold.

    Og OB får godt nok svært ved at komme på omgangshøjde så langt foran klubber som fck og fcn er...
    Der er som sådan ikke noget galt i at bygge på
    stille og roligt. Problemet er bare at hver gang vi lægger 100 gram i vores vægtskål, så er der klubber omkring os som lægger 150, 200 eller 300 gram i deres.
    Det gør at vi siver stille og roligt nedad på ranglisten. Vi er på ingen måde favorit til sjettepladsen, som ledelsen anså os for da de lagde strategien, vi er outsidere, som kan komme med hvis alt flasker sig, og andre fejler.
    Det kræver næsten at der er fuld plade på den banko plade af en spilertrup.

    Der er vanvittige summer i dagens fodbold, og flere af klubberne øger budgettet, og tør også tage nogle sats.
    Thorborg fremstår mere og mere som komiske Ali, i hans tale om top 4 i gode sæsoner, troværdigheden blev ikke bedre af at han gik ud og lovede hybridbane.

    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Der er som sådan ikke noget galt i at bygge på
      stille og roligt. Problemet er bare at hver gang vi lægger 100 gram i vores vægtskål, så er der klubber omkring os som lægger 150, 200 eller 300 gram i deres.
      Det gør at vi siver stille og roligt nedad på ranglisten. Vi er på ingen måde favorit til sjettepladsen, som ledelsen anså os for da de lagde strategien, vi er outsidere, som kan komme med hvis alt flasker sig, og andre fejler.
      Det kræver næsten at der er fuld plade på den banko plade af en spilertrup.

      Der er vanvittige summer i dagens fodbold, og flere af klubberne øger budgettet, og tør også tage nogle sats.
      Thorborg fremstår mere og mere som komiske Ali, i hans tale om top 4 i gode sæsoner, troværdigheden blev ikke bedre af at han gik ud og lovede hybridbane.
      I min bog har han forlængst taget patent på det tilnavn, der har simpelthen været alt for mange situationer hvor organisationen har udtalt sig eller handlet direkte tåbeligt…og med den indflydelse han har peger pilen på ham komiske Ali…

      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

        I min bog har han forlængst taget patent på det tilnavn, der har simpelthen været alt for mange situationer hvor organisationen har udtalt sig eller handlet direkte tåbeligt…og med den indflydelse han har peger pilen på ham komiske Ali…
        Det har gennem de sidste 10-12 år virket som om NT kun omgiver sig med rygklappere, der synes at være en ændring med BW som i forbindelse med top 6 siger at OB skal stå på tæer for at opnå det. Altså ikke det vrøvl om top 4 og top 6. Kunne bare godt tænke mig at vise hvordan NT reagerer på at blive "modsagt".

        Comment


          Jeg tænker altid på ordsproget - "Skomager, bliv ved din læst" !

          Comment


            Hvis vi skal have noget ind til midten, så er der ham her, der vel ligner en der er kommet lidt i overskud?

            Fed spiller, god teknisk, god presspiller, god i duellerne og lynhurtig.
            ​​​​​​
            https://www.transfermarkt.com/lasso-...spieler/658534

            https://youtu.be/sKzPbUNHmeQ

            Comment


              Niels Thorborg er hverken komisk eller dum - han ved udmærket hvad han foretager sig. Han har en dagsorden om at drive fodboldklub på økonomisk rationel vis - ved at begrænse omkostningerne mest muligt og optimere indtægterne. Udfordringen i disse år er at alle konkurrenterne mere eller mindre investerer i højere lønninger, større transfers, forbedrede faciliteter som stadion og træningsanlæg - det efterlader os med stadigt mindre mulighed for at opfylde målsætningerne som bestyrelsen ( og i virkeligheden ejeren NT) har defineret. Dette til trods drives klubben i dag langt mere seriøst end tidligere - jeg frygter bare at vi mister de vigtige nøglepersoner(specielt BW) igen ret hurtigt, hvis de ikke får realistiske muligheder for at præstere - i denne tid er det flere penge til budgettet. Det rækker ganske enkelt ikke ret langt at NT putter vores største transferoverskud i mands minde i lommen og håber at fedte sig igennem i en tid hvor alle andre topklubber investerer tungt, ligesom det heller ikke nytter at forsinke stærkt nødvendige investeringer i Stadion og træningsbaner i et årelangt tovtrækkeri med Odense Kommune for at få dem til at spytte mest muligt i kassen. Til sidst vil jeg fremhæve at det svækker tilliden til NT at han selv lover spillerne en hybrid bane at træne på hvorefter han gemmer sig når løftet ikke opfyldes - det kan ikke have været hans stolteste stund !

              Comment


                Min egen lille teori går på, at NT "elsker" OB, men gerne ser den solgt, så han kan fokuserer på sine kerneforretninger fremadrettet.

                Dog vil han gerne have sin investering tilbage (cirka 250.000.000,-), hvilket han ikke vil få ved et salg (klubben er på en god dag omkring 110 - 130 millioner værd).

                Så nu,
                • Optimeres organisationen
                • Akademiet opgraderes og begynder at lave resultater
                • Ser vi større salg
                • Overføres en stor del af de indtægter til koncernen for at mindske "tabet" ved et klubsalg (de geninvesteres ikke i klubben)

                Udfordringer er at,
                • Hvis vi igen ikke ryger i Top6, bliver en salgspris noget mindre end forventet fra NT
                • Vi ikke har været i Europa i en menneskealder. Vi kan ikke påstå, at det har været en enlig svale
                • Mange forhold er stadigvæk ringe (bane 1, stadion m.m.)

                Så klubben forsøges solgt på drømme/fremtidige visioner og ikke historikken/realiteter !

                Comment


                  Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

                  Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

                  Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Min egen lille teori går på, at NT "elsker" OB, men gerne ser den solgt, så han kan fokuserer på sine kerneforretninger fremadrettet.

                    Dog vil han gerne have sin investering tilbage (cirka 250.000.000,-), hvilket han ikke vil få ved et salg (klubben er på en god dag omkring 110 - 130 millioner værd).

                    Så nu,
                    • Optimeres organisationen
                    • Akademiet opgraderes og begynder at lave resultater
                    • Ser vi større salg
                    • Overføres en stor del af de indtægter til koncernen for at mindske "tabet" ved et klubsalg (de geninvesteres ikke i klubben)

                    Udfordringer er at,
                    • Hvis vi igen ikke ryger i Top6, bliver en salgspris noget mindre end forventet fra NT
                    • Vi ikke har været i Europa i en menneskealder. Vi kan ikke påstå, at det har været en enlig svale
                    • Mange forhold er stadigvæk ringe (bane 1, stadion m.m.)

                    Så klubben forsøges solgt på drømme/fremtidige visioner og ikke historikken/realiteter !
                    Det mærkelige er at hvis han gerne vil sælge klubben så er det klart lettest at afhænde den hvis den er drevet uden akademi og faciliteter, fordi det så er parametre man kan skrue på for at gøre klubben selvforsynende og måske generere et lille overskud.

                    Jeg tror bare man drifter OB. Der er en erkendelse af at de 4 største klubber i DK er så langt væk at den investering det ville kræve at nå dem ikke er rentabel. Og så er man fint tilfreds med at være en 6-8 klub, der over en periode på x antal år giver et lille overskud. Pænt kedeligt for os.

                    Men for at være ærlig så har jeg ikke lige svaret på hvad man skal gøre anderledes.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

                      Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

                      Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).
                      A.P Møller Mærsk? Kom i 2021 ud på et overskud over 51 mia. Men drømmer nok bare...
                      siden 1887

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                        A.P Møller Mærsk? Kom i 2021 ud på et overskud over 51 mia. Men drømmer nok bare...
                        Asså, redderen var vel fra Svendborg... Det sgu da lige mangle... Han kunne godt lige støtte øen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Det mærkelige er at hvis han gerne vil sælge klubben så er det klart lettest at afhænde den hvis den er drevet uden akademi og faciliteter, fordi det så er parametre man kan skrue på for at gøre klubben selvforsynende og måske generere et lille overskud.

                          Jeg tror bare man drifter OB. Der er en erkendelse af at de 4 største klubber i DK er så langt væk at den investering det ville kræve at nå dem ikke er rentabel. Og så er man fint tilfreds med at være en 6-8 klub, der over en periode på x antal år giver et lille overskud. Pænt kedeligt for os.

                          Men for at være ærlig så har jeg ikke lige svaret på hvad man skal gøre anderledes.
                          tror det kedelige svar er; kontinuitet. Der er lagt en linje og den skal forfølges, syntes vi endelig har fået en ordenlig leder ind med BW - men han har altså kun været her i 1½ års tid og der er sket meget men der har og er fortsat meget at rydde op i.

                          Så selvf er målet top 6 - det kan vel dårligt være mindre men mon ikke man godt ved det langt fra er en garanti. Der er kommet penge i kassen men de (ihvertfald en stor del af dem) skal bruges andre steder - om det er gæld til thorborg eller træningsfaciliteter.

                          Jeg er stadig ikke solgt på Alm som træner men håber godt nok man holder fat i BW over en længere periode - for tror ikke det er med det korte sigte på hvis OB skal nærme sig toppen igen

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                            Hvem skulle købe klubben? Hvis vi ser bort fra internationale uhyrligheder.

                            Findes der folk med interesse og odenseansk forankring?

                            Spørger af nysgerrighed - har ingen tanker om at NT reelt vil sælge (eller det modsatte).
                            https://www.bt.dk/navne/odenses-rigeste-moed-dem-her

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              tror det kedelige svar er; kontinuitet. Der er lagt en linje og den skal forfølges, syntes vi endelig har fået en ordenlig leder ind med BW - men han har altså kun været her i 1½ års tid og der er sket meget men der har og er fortsat meget at rydde op i.

                              Så selvf er målet top 6 - det kan vel dårligt være mindre men mon ikke man godt ved det langt fra er en garanti. Der er kommet penge i kassen men de (ihvertfald en stor del af dem) skal bruges andre steder - om det er gæld til thorborg eller træningsfaciliteter.

                              Jeg er stadig ikke solgt på Alm som træner men håber godt nok man holder fat i BW over en længere periode - for tror ikke det er med det korte sigte på hvis OB skal nærme sig toppen igen
                              Jeg tror du har ret langt hen ad vejen - problemet er bare at den defensive tilgang til kontinuitet - bringer os længere væk fra målsætningen fordi alle vores konkurrenter vokser hurtigere end vi gør.
                              En strategi bør understøttes og korrigeres hvis omgivelserne ændrer adfærd - og det gør de tydeligt i denne tid.
                              Jeg er med på at år med uduelige sportsdirektører har kostet NT mange penge og klubben den position i toppen af dansk fodbold man havde opnået (delvist via overforbrug af transferpenge) - men den genvinder vi ikke ved at investere mindre i fremtiden end konkurrenterne.
                              I modsætning til dig er jeg godt tilfreds med Alm - men betragter ham ikke som den afgørende faktor i forhold til den underliggende økonomi og truppens sammensætning. Trænere kommer og går - og på et tidspunkt bliver Alm skiftet eller skifter selv - tidshorisonten på BW,TH, Jack skulle gerne være længere.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

                                Jeg tror du har ret langt hen ad vejen - problemet er bare at den defensive tilgang til kontinuitet - bringer os længere væk fra målsætningen fordi alle vores konkurrenter vokser hurtigere end vi gør.
                                En strategi bør understøttes og korrigeres hvis omgivelserne ændrer adfærd - og det gør de tydeligt i denne tid.
                                Jeg er med på at år med uduelige sportsdirektører har kostet NT mange penge og klubben den position i toppen af dansk fodbold man havde opnået (delvist via overforbrug af transferpenge) - men den genvinder vi ikke ved at investere mindre i fremtiden end konkurrenterne.
                                I modsætning til dig er jeg godt tilfreds med Alm - men betragter ham ikke som den afgørende faktor i forhold til den underliggende økonomi og truppens sammensætning. Trænere kommer og går - og på et tidspunkt bliver Alm skiftet eller skifter selv - tidshorisonten på BW,TH, Jack skulle gerne være længere.
                                helt enig.

                                jeg håber og tror man begynder at skrue op - lidt af gangen, efterhånden som der forhåbentlig kommer bedre og bedre styr på biksen så kan man få lov at bruge lidt mere af det man bringer ind via transfers.
                                Personligt syntes jeg det går for langsomt - man har en målsætning, har solgt godt - så kom nu ind i kampen. Men igen det er ikke mine penge...

                                Comment

                                Working...
                                X