Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hele den der først Danmark så Skandinavien og udad derfra ligger vist som en tanke der er fra før BWs ankomst. Jeg synes egentlig BW ret konsekvent har holdt fast i at vi ikke er et sted hvor vi kan hive danskere ind til en pris og med et niveau der kan rykke OB.

    Comment


      Hvis Mustafic ikke er helt der hvor vi gerne vil være kunne det måske være en idé at hente Alex Robertson ind. Han har været rygtet til Brøndby, men de vil vist gerne have noget "proven" ind, der er i jo et andet sted og spændende ser han nu ud:

      https://www.transfermarkt.com/alex-r...spieler/609887

      https://m.youtube.com/watch?v=qW3hyP...4gbWFuIGNpdHkg

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

        Det er måske sandt. Scouting er selvfølgelig forskellig fra rekruttering.

        Men hvad gør vi, hvis det fejler? Er der en kultur at falde tilbage på, og skal vi udskifte holdet igen om et år? Jeg er dybt i tvivl om alle disse ting.
        For mig at se at rekrutteringen blevet langt mindre tilfældig og der bliver nu i højere grad hentet spillere med specifikke kompetencer til specifikke roller, noget der imo er meget positivt.
        For mig at se starter kulturen oppe fra og ikke med fine floskler som bliver liret af til bevidstløshed, men med ledelse ved eksempel. Kulturen står og falder heldigvis ikke med Tverskov, Frø og Kadrii, men selvfølgelig skal man være bevidst om hvordan omklædningsrummet ser ud, og det synes jeg nu også at man virker til at være.
        Klubben har lagt en spillemæssig kurs og handlet ind til denne og det gør at jeg personligt ikke er så bekymret for at der fremadrettet kommer store ændringer/udfald fra sæson til sæson, heller ikke ved en fejlslagen målsætning, men måske jeg tager fejl.
        Der hvor det for mig at se kan blive sårbart - som i alle andre klubber - er hvis man pludselig ændre kursen markant og ikke bakker dette op med de nødvendige investeringer. Og netop investeringerne i klubben er noget vi desvære skal skele langt efter, og derfor beder jeg da også til at man fastholder den sportslige strategi som man efterhånden har brugt et relativt langt og sejt træk på at implementere. For mig at se er det klart vigtigste derfor lige nu kontinuitet i den sportslige ledelse, navnligt fodbolddirektør, akademichef og til dels træner, hvor det dog ikke er træneren Alm der skal være en hellig ko, men snarere den trænermæssige profil og spillestil som man har valgt. For mig at se er den største fare klubben står over for at Björn bliver headhuntet til en større klub - det sidste vi har brug for er at klubben bliver kastet ud i endnu en identitetskrise - trupsammensætningen synes jeg faktisk er mindre vigtig. Jeg kan godt høre at hypen bliver lidt vel voldsom og at det let kommer til at lyde som om Björn ophøjes til en anden frelser - der er de kritiske spørgsmål og nuancerne meget kærkomment og jeg er helt enig i at Björn langt fra er ufejlbarlig med flere gode eksempler som allerede er bragt i tråden - bl.a. korte lejekontrakter og flere besynderlige transfers.
        På de mere overordnede streger synes jeg dog at klubben har fået et langt mere robust fundament der gør at jeg ikke er specielt bekymret for en misset top6 eller anden modgang. Der er en tro på det man gør og der bliver ikke rystet på hånden ved modgang resulterende i dyre panikløsninger som man tidligere har set.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          det kan jeg godt - vi skal "bare" til at vinde de kampe der SKAL vindes. Randers hjemme - den SKAL vindes - nu fik vi så en udesejr over BIF til at veje op for de 2 mistede point der. Men ret beset skal vi bare præstere mere stabilt og søger for at vinde vores kampe. Og vi kan starte mandag aften - Viborg hjemme, ingen undskylding - den SKAL vindes.

          - Om vi så faktisk formår at gøre det er en helt anden sag. Syntes bestemt jeg ser positive tegn, men det er meget meget tidligt og der er jo også klare mangler. Syntes fx ikke at vores kanter ser vildt imponerende ud. Charly ser møg spændende ud - men er han stabil nok? Sabbi må vi regne med er væk, Tongya - god og stabil nok særligt defenssivt. Selven ser også spændende ud baseret på meget lidt. Og så er der mucolli...

          Jeg håber det lykkedes, selv om top 6 i sig selv jo er røv og nøgler. Men mon ikke det igen bliver utroligt tæt og vi ender lige +/- 1 point omkring den streg som der allerede fokuseres for meget på

          Selv jeg, som ellers er ret kritisk i forhold til kvaliteten på en stor del af truppen, ser faktisk en god mulighed for top 6. Randers og Viborg ser svækkede ud, og vi skal kunne ende over Hvidovre, Lyngby, Vejle og Silkeborg. Dermed tror jeg at vi skal slås med Randers, AGF, Brøndby og Viborg om de 3 ledige pladser i top 6.
          Hvis FCN lever op til mit håb og slår Brøndby i dag vil der komme et enormt pres på dem, og de skal iøvrigt til Herming næste uge, det kan skabe panikkøb og uro derovre.

          Heldigvis ser vores nye ret spændende ud, og det ligner at vi har en træner som ikke uhæmmet bruger de håbløse indkøb som BW også har foretaget. Håber dermed at BW, selv er mand nok til at rydde hurtigt op efter sig selv, nu hvor han næsten er i mål med at rydde ud efter JH.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
            Hele den der først Danmark så Skandinavien og udad derfra ligger vist som en tanke der er fra før BWs ankomst. Jeg synes egentlig BW ret konsekvent har holdt fast i at vi ikke er et sted hvor vi kan hive danskere ind til en pris og med et niveau der kan rykke OB.
            tænker da godt man stadig kan operere ud fra den devise. Men som du også siger så handler det ikke kun om kvalitet men også pris.

            Så selv om man kan finde det man leder efter i danmark - hvis det er for dyrt så må man kigge længere væk.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              For mig at se at rekrutteringen blevet langt mindre tilfældig og der bliver nu i højere grad hentet spillere med specifikke kompetencer til specifikke roller, noget der imo er meget positivt.
              For mig at se starter kulturen oppe fra og ikke med fine floskler som bliver liret af til bevidstløshed, men med ledelse ved eksempel. Kulturen står og falder heldigvis ikke med Tverskov, Frø og Kadrii, men selvfølgelig skal man være bevidst om hvordan omklædningsrummet ser ud, og det synes jeg nu også at man virker til at være.
              Klubben har lagt en spillemæssig kurs og handlet ind til denne og det gør at jeg personligt ikke er så bekymret for at der fremadrettet kommer store ændringer/udfald fra sæson til sæson, heller ikke ved en fejlslagen målsætning, men måske jeg tager fejl.
              Der hvor det for mig at se kan blive sårbart - som i alle andre klubber - er hvis man pludselig ændre kursen markant og ikke bakker dette op med de nødvendige investeringer. Og netop investeringerne i klubben er noget vi desvære skal skele langt efter, og derfor beder jeg da også til at man fastholder den sportslige strategi som man efterhånden har brugt et relativt langt og sejt træk på at implementere. For mig at se er det klart vigtigste derfor lige nu kontinuitet i den sportslige ledelse, navnligt fodbolddirektør, akademichef og til dels træner, hvor det dog ikke er træneren Alm der skal være en hellig ko, men snarere den trænermæssige profil og spillestil som man har valgt. For mig at se er den største fare klubben står over for at Björn bliver headhuntet til en større klub - det sidste vi har brug for er at klubben bliver kastet ud i endnu en identitetskrise - trupsammensætningen synes jeg faktisk er mindre vigtig. Jeg kan godt høre at hypen bliver lidt vel voldsom og at det let kommer til at lyde som om Björn ophøjes til en anden frelser - der er de kritiske spørgsmål og nuancerne meget kærkomment og jeg er helt enig i at Björn langt fra er ufejlbarlig med flere gode eksempler som allerede er bragt i tråden - bl.a. korte lejekontrakter og flere besynderlige transfers.
              På de mere overordnede streger synes jeg dog at klubben har fået et langt mere robust fundament der gør at jeg ikke er specielt bekymret for en misset top6 eller anden modgang. Der er en tro på det man gør og der bliver ikke rystet på hånden ved modgang resulterende i dyre panikløsninger som man tidligere har set.
              Jeg er helt enig. Bjørn Weststrøm og Tonni Hermansen er pt. de to vigtigste personer i vores organisation. Der bliver langsomt bygget på og endnu en misset top-6 bør ikke vælte korthuset for os, men til gengæld så har jeg en tro på at en sæson, hvor vi når med i top-6 og derfra kæmper med om medaljer, ligesom AGF og Viborg gjorde sidste sæson, vil give os og især vores ejerkreds blod på tanden til at skure mere op for ambitionsniveauet.
              Det mest bekymrende for mig er, at der skal blive ved med at være så elendige forhold på helt grundlæggende forhold som træningsbaner og kampbane på stadion. Hele farcen omkring Odense Stadion er også bekymrende og en kæmpe sten i skoen i forhold til vores muligheder for at rykke os afgørende fremad. Men vores baner til både kamp og træning SKAL simpelthen bringes i orden og at det stadig ikke er sket er direkte pinligt for OB og Odense.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                Jeg tænker det er sundt at være kritisk og sætte spørgsmålstegn ved de ting man oplever som ikke hænger sammen, men ovenstående synes jeg måske bliver lige krakilsk nok. Björn har tideligt præsenteret tilgangen til hvordan scoutingen i OB forgår,(akademi -> lokalt -> regionalt -> nationalt -> skandinavien -> europa -> verden), men ud over målsætningen om akademispillere er der mig bekendt aldrig blevet lavet en målsætning om at x procentdel af truppen skal være dansk, og scouting er altså ikke lig med rekruttering.
                jeg synes det er helt ok at være ærgerlig hvis man oplever at flere danske kulturbærere bliver udskiftet med udenlandsk arbejdskraft, men jeg er uenig i at der er blevet bundet os en fortælling på ærmet som siden har vist sig ikke at holde vand.
                Det handler for mig slet ikke om at være ærgerlig eller ikke. Det handler om, at der er sammenhæng mellem hvad man siger man vil og det man gør. Jeg tolker måske lidt, at strategien er et levn fra Hemmingsen-Ole Spiondagene, og at man i praksis nu gør noget andet.

                Måske kommunikerer man ikke det ud, fordi man frygter det lyder som endnu et skridt væk fra en lokal kultur. Måske er det bare en forglemmelse. Måske noget tredje.

                Men det er i bund og grund utydeligt.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                  Sidste sommer blev Tobias Slotsager, Aske Adelgaard, og Charly Nouck hentet ind i truppen, begge må siges at være lokale, og nu også faste spillere i truppen.

                  Denne sommer har man hentet Max Ejdum, Markus Jensen og Luca Kjerrumgaard.

                  Før det har vi indlemmet Jakob Breum, Max Fenger, Oliver Christensen, HC Bernat og Gustav Grubbe.

                  Det kan da næsten ikke blive mere lokalt?

                  medmindre du ikke tæller tilgange fra vores eget akademi med, så forstår jeg ikke din kritik af manglen på lokale og nationale spillere der hentes ind til førsteholdet?

                  Det kan selvfølgelig godt være, at det ikke tæller som en transfer i traditionel forstand, men det er truptilgange og de skal tælles med.

                  i den henseende synes jeg faktisk, at Bjørn har meldt åbent ud, at det er akademispillere der står for det danske islæt på holdet. Senest mod Brøndby da han korrigerede en journalist med seriøs bias.

                  journalist: “i har en strategi der siger, at i vil hente nationale spillere, hvorfor har i så hentet 7 udlændinge”

                  Bjørn: “fordi de erstatter de 7 udlændinge der er stoppet i klubben”

                  han meldte også ud i SFÅ, at det er akademispillere der kommer som danske, lokale spillere, som skal krydres med kvalitet. Helst dansk, men danske (og udenlandske) spillere i Superligaen koster for tiden kassen. Der føler jeg da ikke, at han forsøger at undsige sig den strategi han skal arbejde inden for.

                  Buya Turay, Rami Al-Hajj, Selvén og Sauli Vaisanen er endda skandinaviske, mens Owusu og Köhler er hhv. hollandsk og tysk. Det er jo ikke ligefrem - trods pigmentering - lottokuponer fra eksotiske destinationer der bliver hevet til Ådalen.

                  At man ikke er tilfreds eller føler, at klubben gør som de har sagt i strategien, er en fair holdning, men det er vel en tand for unuanceret at påstå de gør det stik modsatte.
                  Jeg er ikke helt sikker på du forstår kritikken. For mig handler det ikke om hvad der er den bedste strategi - det er en seperat snak.

                  For mig handler det om, at der er vigtige steder, hvor den kommunikerede strategi ikke følges og hvor alle synes at acceptere det er således, fordi Bjørn taler godt for sig.

                  Dit ovenfor nævnte eksempel er godt. Bjørn er først her til sommer begyndt at tale om at det er akademispillerne, der skal udgøre det danske islæt. Det har slet ikke været italesat tidligere.

                  Og lad os ikke narre os selv - det er en udvikling der er sket ud fra en masse faktorer og ikke alene udtryk for en klar strategi og plan, som bare først nu viser sin konkretisering.

                  Kald det flueknepperi. Min mission er altid, at vi hverken bliver unødigt kritiske eller unødigt tiljublende, og jeg synes der for tiden er en tendens til det sidste for de mest seriøse OB-debattører

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Nok ikke passende tråd men OC som Grabaras afløser i Fiorentina eller FCK?

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-afloeser-klar

                    OC i FCK? Så har han en dårlig dag 5 kampe i sæsonen ..
                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/seri...paa-fiorentina

                    noget videresalgsklausul ud over uddannelsespenge?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/seri...paa-fiorentina

                      noget videresalgsklausul ud over uddannelsespenge?
                      ingen exact viden men det vel nærmest standard med 10% af differencen af Herthas købspris og deres salgspris. Hvis det passer er der vel et par mill. på vej i kassen.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        ingen exact viden men det vel nærmest standard med 10% af differencen af Herthas købspris og deres salgspris. Hvis det passer er der vel et par mill. på vej i kassen.
                        Jaaaa så kan OCC udvides endnu mere

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          ingen exact viden men det vel nærmest standard med 10% af differencen af Herthas købspris og deres salgspris. Hvis det passer er der vel et par mill. på vej i kassen.
                          Nok nærmere 3 mill da vi også får en del uddannelsespenge oven i

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Nok nærmere 3 mill da vi også får en del uddannelsespenge oven i
                            No problem
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              No problem
                              Præcis. Fint med 3 mill i kassen men er nu mest glad på OCs vegne. Håber han kommer til at spille

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Præcis. Fint med 3 mill i kassen men er nu mest glad på OCs vegne. Håber han kommer til at spille
                                Enig, det er simpelthen en fantastisk nyhed for Oliver, og glæder mig så meget til at følge ham endnu tættere i fremtiden!

                                Mon vi får en fynsk 1. keeper på landsholdet engang i fremtiden? Kunne være rigtig godt!

                                Comment

                                Working...
                                X