Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Prestons målmand følger Frøkjær på IG og der meldes at PNE har skrevet med 2 spillere som mangler at blive offentliggjort :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Gribben fra Kerteminde rygtes til Fiorentina med en markedsværdi på 4½ mill. euro og måske 10% klausul må også give lidt mere mønt i kassen

      https://fyens.dk/sport/oliver-christ...til-fiorentina
      Er sikker på at der er en standart klausul på mindst 10%. Spørgsmålet er bare om det er 10% af hele beløbet eller det er 10% af forskellen mellem Hertas salgspris og deres oprindelige indkøbspris hos OB

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
        Prestons målmand følger Frøkjær på IG og der meldes at PNE har skrevet med 2 spillere som mangler at blive offentliggjort :)
        Fedt for Frø. Glæder mig vildt til at følge ham

        At vi efterhånden har solgt for 75+ mill i 2023 har vi jo ikke rigtig mærket noget til som fans. Så indtil videre kan man vel kun være glad på hans vegne og ikke økonomien i det..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Fedt for Frø. Glæder mig vildt til at følge ham

          At vi efterhånden har solgt for 75+ mill i 2023 har vi jo ikke rigtig mærket noget til som fans. Så indtil videre kan man vel kun være glad på hans vegne og ikke økonomien i det..
          den tænkte jeg også på. Fint hvis der falder lidt mere i klubkassen hvis Oliver skifter, eller frø bliver solgt - eller tongya eller sabbi...men vi har jo reelt ikke set noget den anden vej som følge af alle de penge.

          Jeg syntes det ser ud til at vi har handlet godt ind - så ihvertfald positivt ud i kampen mod viborg. Og jeg mener ikke man SKAL handle/købe bare for at sende et signal.

          Men vores angiveligt største handel er hentet i den 3. bedste tyske række (og ham er jeg så også positivt overrasket over) MEN syntes sgu der mangler lidt.

          - og hvis ikke i transferaktivtet så nogle udmeldinger om hvad nogle af pengene ellers skal bruges til

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            den tænkte jeg også på. Fint hvis der falder lidt mere i klubkassen hvis Oliver skifter, eller frø bliver solgt - eller tongya eller sabbi...men vi har jo reelt ikke set noget den anden vej som følge af alle de penge.

            Jeg syntes det ser ud til at vi har handlet godt ind - så ihvertfald positivt ud i kampen mod viborg. Og jeg mener ikke man SKAL handle/købe bare for at sende et signal.

            Men vores angiveligt største handel er hentet i den 3. bedste tyske række (og ham er jeg så også positivt overrasket over) MEN syntes sgu der mangler lidt.

            - og hvis ikke i transferaktivtet så nogle udmeldinger om hvad nogle af pengene ellers skal bruges til
            Ja der kommer næsten garanteret flere millioner ind efter salget af Frø. Bjørn er ikke færdig

            Man skal selvfølgelig ikke bare fyre en hulens masse hovedløse millioner af på lottokuponer for at komme med et tomt statement. Men et eller andet form for signal til andre superliga klubber, fans, sponsorer og omverden at nu skal man tage OB seriøst. Det kunne fx være at hente Falk i en stor handel eller købe en profil i en anden superligaklub.

            Eller som du siger. Åbne lidt op for hvad alle/nogen af pengene skal bruges til. Og hvis man melder ud at alle ekstra midler går til akademi og træningsfaciliteter så må vi fans jo tage det til efterretning, forventningsafstemme derfra og fortsat holde dem oppe på Top 6 og europa ambitioner

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Ja der kommer næsten garanteret flere millioner ind efter salget af Frø. Bjørn er ikke færdig

              Man skal selvfølgelig ikke bare fyre en hulens masse hovedløse millioner af på lottokuponer for at komme med et tomt statement. Men et eller andet form for signal til andre superliga klubber, fans, sponsorer og omverden at nu skal man tage OB seriøst. Det kunne fx være at hente Falk i en stor handel eller købe en profil i en anden superligaklub.

              Eller som du siger. Åbne lidt op for hvad alle/nogen af pengene skal bruges til. Og hvis man melder ud at alle ekstra midler går til akademi og træningsfaciliteter så må vi fans jo tage det til efterretning, forventningsafstemme derfra og fortsat holde dem oppe på Top 6 og europa ambitioner
              har aldrig troet eller håbet på man ville brænde alle pengene af på en gang - eller kun på spillere.

              - Håber der ligger en plan; akademi, forbedre træningsfaciliteter eller alt muligt andet i setuppet udenfor banen - ingen tvivl om vi halter bagefter.

              - og selv hvis vi gik ud og signede et par profiler til omkring 1 mill euro hver (tænker det er vores loft pt, måske 1½ mill.) så er det jo på ingen måde en garanti for at vi når top 6. Men signalet ville være utvetydigt. At man har ambitionerne og man derfor handler på dem - nu midlerne også er der. Især når vi endnu har tilgode at leve på til egen målsætning.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Ja der kommer næsten garanteret flere millioner ind efter salget af Frø. Bjørn er ikke færdig

                Man skal selvfølgelig ikke bare fyre en hulens masse hovedløse millioner af på lottokuponer for at komme med et tomt statement. Men et eller andet form for signal til andre superliga klubber, fans, sponsorer og omverden at nu skal man tage OB seriøst. Det kunne fx være at hente Falk i en stor handel eller købe en profil i en anden superligaklub.

                Eller som du siger. Åbne lidt op for hvad alle/nogen af pengene skal bruges til. Og hvis man melder ud at alle ekstra midler går til akademi og træningsfaciliteter så må vi fans jo tage det til efterretning, forventningsafstemme derfra og fortsat holde dem oppe på Top 6 og europa ambitioner
                Men er der ikke i et eller andet omfang åbnet op for, at pengene skal anvendes til at gøre klubben mere bæredygtig?

                Jeg har i hvert fald noteret mig, at transferbudgettet og lønbudgettet er hævet en smule, men at pengene skal spredes ud over flere sæsoner, og at salgene skal være med til, at vi i fremtiden kan geninvestere alle de penge, vi tjener på at sælge spillere.

                Man har jo tidligere kommunikeret ud, at man skal sælge for i omegnen af 15 millioner om året (hvis jeg husker korrekt) for at leve op til budgettet.

                Hvis man har omsat for 75 millioner i dette vindue, betyder det, at man over de næste fem år kan geninvestere alle de penge, man tjener på spillersalg eller andre ting.

                Eller man kan budgettere pengene ud over de næste tre år, og hæve det årlige transfer- og lønbudget med 10 millioner.

                Det, man ikke har meldt ud, er hvilken tidshorisont man budgetterer ud fra, og det er der jo også noget taktisk i ikke at offentliggøre.

                Med andre ord er tanken formentlig, at det først er næste gang, vi laver et tocifret millionsalg, at vi selv handler for et tocifret millionbeløb eller lavere et power-statement i stil med dét, du efterspørger.

                Når det så er sagt, håber jeg virkelig også, at vi får Falk hjem igen

                Comment


                  Skal der startes et #FalkHjemTilOdense ;)

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                    Skal der startes et #FalkHjemTilOdense ;)
                    Nej, ellers tak

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

                      Men er der ikke i et eller andet omfang åbnet op for, at pengene skal anvendes til at gøre klubben mere bæredygtig?

                      Jeg har i hvert fald noteret mig, at transferbudgettet og lønbudgettet er hævet en smule, men at pengene skal spredes ud over flere sæsoner, og at salgene skal være med til, at vi i fremtiden kan geninvestere alle de penge, vi tjener på at sælge spillere.

                      Man har jo tidligere kommunikeret ud, at man skal sælge for i omegnen af 15 millioner om året (hvis jeg husker korrekt) for at leve op til budgettet.

                      Hvis man har omsat for 75 millioner i dette vindue, betyder det, at man over de næste fem år kan geninvestere alle de penge, man tjener på spillersalg eller andre ting.

                      Eller man kan budgettere pengene ud over de næste tre år, og hæve det årlige transfer- og lønbudget med 10 millioner.

                      Det, man ikke har meldt ud, er hvilken tidshorisont man budgetterer ud fra, og det er der jo også noget taktisk i ikke at offentliggøre.

                      Med andre ord er tanken formentlig, at det først er næste gang, vi laver et tocifret millionsalg, at vi selv handler for et tocifret millionbeløb eller lavere et power-statement i stil med dét, du efterspørger.

                      Når det så er sagt, håber jeg virkelig også, at vi får Falk hjem igen
                      Så vidt jeg husker er det “kun” 7,5 mill der skal sælges for i budgettet. Det er tidligere meldt ud ihverfald. Ellers skal noget være lavet om siden

                      Men har selv haft de tanker du kommer med. Jeg ville bare sætte pris på hvis man fra OBs side vil være mere transparent og dele disse planer med os.
                      Det behøver selvfølgelig ikke at være nu her i et transfervindue. Men meget gerne senere i 2023

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                        Skal der startes et #FalkHjemTilOdense ;)
                        Ehhh. Folk vil være meget splittede her. Jeg er ikke helt solgt på ideen endnu..

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
                          Skal der startes et #FalkHjemTilOdense ;)
                          Inspireret af succeserne med Gigo og Tverskov? Måske er jeg bare gammeldags, men jeg synes ærlig talt de kampagner bliver lige lovligt omklamrende.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Inspireret af succeserne med Gigo og Tverskov? Måske er jeg bare gammeldags, men jeg synes ærlig talt de kampagner bliver lige lovligt omklamrende.
                            Det var nu også ment som ironi.
                            Jeg kan tydeligt huske det.
                            Et frieri fra Odbjerg, hjalp heller ikke.

                            Comment


                              Sudtirol fra serie B skulle angiveligt være ude efter Tongya.

                              Frø på vej ud, Tongya er der interesse for og mon ikke også sabbi kunne ryge

                              dertil kunne jeg sagtens se mickelson, mucolli, måske hcb og kadrii som mulige afgange...godt nok et vildt vindue der er gang i

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                Sudtirol fra serie B skulle angiveligt være ude efter Tongya.

                                Frø på vej ud, Tongya er der interesse for og mon ikke også sabbi kunne ryge

                                dertil kunne jeg sagtens se mickelson, mucolli, måske hcb og kadrii som mulige afgange...godt nok et vildt vindue der er gang i
                                Sabbi kan godt ryge. Men med den form han er i pt skal der komme en klub med 15+ mill for at man slipper ham tror jeg. Og er der nogen der vil give så meget?
                                Vil faktisk helst beholde ham da det ligner en større mulighed for sportslig succes selvom vi ved at når temperaturen dykker gør hans form normalvis også.
                                Vinduet i MLS lukker om ca 3 uger. Hvis han ikke er solgt der vurderer jeg at chancerne for han ryger falder drastisk

                                Comment

                                Working...
                                X