Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
    Jeg var fra starten af BW's tilgang i OB meget imponeret over at vi kunne tiltrække noget der duftede af en stor kapacitet på sportschefs/direktør posten. Bjørn viste fra starten at han har outstanding gode kommunikative evner og formår at holde hovedet kold under pres. Buttomline, altså en nøgle position besat af en kvalitet fra en højere hylde end vi mener vi er vant til.

    Forelskelsen er fra min side dog dykket et par grader, og derfor sætter jeg også røven i klaskehøjde med dette indlæg, for måske har den umiddelbare forelskelse i BW gjort mig, og potentilet flere OB-fans, blinde.

    Hvis vi kigger på de tørre fakta, så jeg jeg meget lidt imponeret over hvad der samlet set er sket i dette transfervinduet.
    Alle Bjørns (store) salg er kommet på baggrund af frugten af andres arbejde, her tænker jeg på den håndfuld som er skudt afsted det seneste halve til hele år:
    Sabbi, Frøkjær, Minteh, Breum, Jebali.


    Ingen af disse spillere er nogle BW har hentet - retfærdigt skal det siges at han jo ikke har været lang tid nok i klubben til at frugten af hans arbejde og signinger giver udslag endnu.
    på salgssiden.


    Pga af salget af disse spillere har OB fået en rekord indtægt set i historisk perspektiv - Og hvad har vi så fået på ind som erstatninger for disse salg, med det i baghovedet at økonomien skulle være historisk i plus på transferdelen.

    Sven Kohler, en spiller der kommer fra den 3. bedste Tyske række, endda en spiller med et afbrud i sin professionelle karriere over i en civil karriere i en periode.
    Don Deedson, kommer fra et mellem hold i Nordic Bet Ligaen ( Dog i min optik BW's bedste signing til dato)
    Tyler Bury, at han skulle være Sabbi erstatning er så langt skudt forbi et det tangerer en febervildelse.
    Leeroy Owuso, fin back, dog lige rykket ned i Hollandsk fodbold.
    Johannes Selven, et uprøvet talent som ingen i Sverige ikke rigtig troede nok på.
    Rami El Hajj, 10'eren, en direkte erstatning for Frø, fin spiller, men Frøkjær var faktisk relativt produktiv i forhold til både assister og mål, her mangler Rami, trods godt spil, at vise noget mere
    konkret output. Det er som sagt en del assist og mål der skal erstattes fra hans to forgængere på pladsen, i Frø og Jebali.
    Buya, han kæmper lidt med at finde outputtet, han virker til at være købt ind på hans overpræstations sæson i Svensk foldbold, en håndfuld sæsoner tilbage.
    Mouritzen, igen en spiller hentet i midten af Nordic bet ligaen.
    Helander virker ok, men er hevet ind som en lappeløsning, lidt som Trybull. Korte konktrakter, men det er lovende ud på niveauet.

    Når man koger det hele sammen, så virker de individuelle tilgange ikke som et udtryk for at OB nu har fået historisk flere transfermidler ind, ej heller et udtryk for at BW har evnerne og netværket til at scoute spillere fra højere hylder end vi har været vant til i det senest årti.

    Vi har fået den dårligst start i Superligaen nogensinde, endda dårligere end den i 97/98 hvor vi rykkede ned. Og alligevel er der skabt en aura rundt om BW som værende godt kørende.

    Jeg kan ikke se at det skulle være meget bedre end da JH og MH hentede El Makrini, fremfor Sven Kohler, eller Ramon Leuwin frem for Leroy Owuso, eller Deedson fremfor Sabbi, osv osv.
    Og Bjørn burde endda økonomisk havde bedre forudsætninger ad JH, MH osv havde.

    Bjørn har i min optik fået ridser i lakken, uanset om han fik solgt for meget i vinduet eller at han ikke fik hentet kapaciteterne ind, så er det hans ansvar at OB har fået den dårligste start i deres tid i Superligaens historie.

    Jeg ved godt jeg er påvirket af den umiddelbare placering og derfor har let ved at kører djævlens advokat på BW, men jeg mener simpelthen ikke det vi ser pt er OB værdigt. Jeg er ikke der hvor jeg siger BW ud, men snoren er blevet meget kortere, og også hurtigere end jeg troede bare for et par uger siden.

    Forza OB!!!!​
    At sammenligne BW med JH,OH, TC, MH er i min bog helt på månen. Vi har en mand der kan kommunikere og virker ærlig. MH og JH havde ikke BWs store netværk.
    jeg tror han har fået den umulige opgave at skabe rum for investeringer uden for truppen.
    Jeg tror på at de indkøb der er lavet matcher hvad han havde at lege med.
    jeg tror også at det er kommet bag på dem at resultaterne er så ringe. Alm er i min bog ikke løsningen, men om han er få låst at krav til spillestil skal jeg ikke kunne sige.

    Comment


      Sagen er bare den, at det der præsteres, det kunne Jesper Hansen præstere med en stor sparekniv, mindre netværk samt transfers hvor han selv udtalte, at han godt vidste de ikke var gode nok.

      Hvis BW ikke kan gøre det bedre, så er der ingen grund til han er her.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Sagen er bare den, at det der præsteres, det kunne Jesper Hansen præstere med en stor sparekniv, mindre netværk samt transfers hvor han selv udtalte, at han godt vidste de ikke var gode nok.

        Hvis BW ikke kan gøre det bedre, så er der ingen grund til han er her.
        JH havde ikke lavet de salg, og kommunikationen med fans mm var ringe. BW har moderniseret teamet omkring holdet. Der kommer folk på stadion selvom spillet og resultaterne er ringe. Ingen sportsdirektører rammer plet hver gang. BIFs fans har hadet CV, som eksempel.
        hverken BW eller Alm kan gøre for offside målet mod Lyngby.
        pilen peger hos mig mest på fællesnævneren i de mange magre år. Det er TC der sidder som mesterrådgiver for Niels.
        Min pil peger på Niels, som bliver ved med at tro at når Silkeborg og Viborg kan gøre det med få penge så har OB penge nok. Sådan hænger det bare ikke sammen se AaB og FCM som selv med mange penge kan lomme i klemme.
        Det undre mig at Alm skal søge tilladelse for at ændre spillestil. Fint at klubben har en strategi. Men det nytter ikke noget hvis skader eller andet gør at vi ikke får resultater.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          JH havde ikke lavet de salg, og kommunikationen med fans mm var ringe. BW har moderniseret teamet omkring holdet. Der kommer folk på stadion selvom spillet og resultaterne er ringe. Ingen sportsdirektører rammer plet hver gang. BIFs fans har hadet CV, som eksempel.
          hverken BW eller Alm kan gøre for offside målet mod Lyngby.
          pilen peger hos mig mest på fællesnævneren i de mange magre år. Det er TC der sidder som mesterrådgiver for Niels.
          Min pil peger på Niels, som bliver ved med at tro at når Silkeborg og Viborg kan gøre det med få penge så har OB penge nok. Sådan hænger det bare ikke sammen se AaB og FCM som selv med mange penge kan lomme i klemme.
          Det undre mig at Alm skal søge tilladelse for at ændre spillestil. Fint at klubben har en strategi. Men det nytter ikke noget hvis skader eller andet gør at vi ikke får resultater.
          Det kan vi jo ikke sige om havde havde. Der skete da udmærkede salg under JH.
          Kommunikationen er jeg ikke helt så optaget af. Det er selvfølgelig fint den ikke er så tør, men overordnet set har ingen jo nogensinde været i tvivl om hverken hvor JH eller BW stod/står, og det er det vigtigste. Hvor farverigt eller hvor ofte det så kommunikeres, er jeg ligeglad med.
          BW har jo også haft til opgave at modernisere teamet omkring holdet, og haft penge til det. Hvor godt det så går ved jeg ikke. JH havde til opgave at spare på setuppet.
          Det gør der, men den kredit skal gå til dem der møder op, og ikke til BW.
          Nej, selvfølgelig er der ingen der rammer plet hver gang, det er jo selvsagt uden for diskussion... og derfor iøvrigt heller ikke noget jeg tillægger betydningen af at være et argument. CV var ærke FcK'er, hvilket nok har spillet ind ;-)
          Det kan de ikke nej, men så er der andre ting de har ansvaret for. Dommerfejl er nu engang en del af gamet.

          Med alt det sagt, så er jeg da helt enig i, at pilen også peger meget på NT. Jeg har ofte kritiseret hele strategien med at ansætte personale ud fra den overbevisning at de kan få klubben til at overpræstere.

          Men at have et top-6 budget plus/minus, det er der i min verden ikke nødvendigvis noget galt i. Det skal man kunne præstere bedre med end hvad vi ser.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

            Det kan vi jo ikke sige om havde havde. Der skete da udmærkede salg under JH.
            Kommunikationen er jeg ikke helt så optaget af. Det er selvfølgelig fint den ikke er så tør, men overordnet set har ingen jo nogensinde været i tvivl om hverken hvor JH eller BW stod/står, og det er det vigtigste. Hvor farverigt eller hvor ofte det så kommunikeres, er jeg ligeglad med.
            BW har jo også haft til opgave at modernisere teamet omkring holdet, og haft penge til det. Hvor godt det så går ved jeg ikke. JH havde til opgave at spare på setuppet.
            Det gør der, men den kredit skal gå til dem der møder op, og ikke til BW.
            Nej, selvfølgelig er der ingen der rammer plet hver gang, det er jo selvsagt uden for diskussion... og derfor iøvrigt heller ikke noget jeg tillægger betydningen af at være et argument. CV var ærke FcK'er, hvilket nok har spillet ind ;-)
            Det kan de ikke nej, men så er der andre ting de har ansvaret for. Dommerfejl er nu engang en del af gamet.

            Med alt det sagt, så er jeg da helt enig i, at pilen også peger meget på NT. Jeg har ofte kritiseret hele strategien med at ansætte personale ud fra den overbevisning at de kan få klubben til at overpræstere.

            Men at have et top-6 budget plus/minus, det er der i min verden ikke nødvendigvis noget galt i. Det skal man kunne præstere bedre med end hvad vi ser.
            Men man kan jo undres at hvis OB reelt har et top6 budget hvorfor man så konsekvent underpræsterer i forhold til økonomien hvis økonomien virkelig står for så meget som Dan Hammer taler for.
            Hørte SFÅ podcasten med Kim Brink i går og han mente ikke at OB havde gearet sin økonomi under sølvårene, hvilket er nyt for mig ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

              Det kan vi jo ikke sige om havde havde. Der skete da udmærkede salg under JH.
              Kommunikationen er jeg ikke helt så optaget af. Det er selvfølgelig fint den ikke er så tør, men overordnet set har ingen jo nogensinde været i tvivl om hverken hvor JH eller BW stod/står, og det er det vigtigste. Hvor farverigt eller hvor ofte det så kommunikeres, er jeg ligeglad med.
              BW har jo også haft til opgave at modernisere teamet omkring holdet, og haft penge til det. Hvor godt det så går ved jeg ikke. JH havde til opgave at spare på setuppet.
              Det gør der, men den kredit skal gå til dem der møder op, og ikke til BW.
              Nej, selvfølgelig er der ingen der rammer plet hver gang, det er jo selvsagt uden for diskussion... og derfor iøvrigt heller ikke noget jeg tillægger betydningen af at være et argument. CV var ærke FcK'er, hvilket nok har spillet ind ;-)
              Det kan de ikke nej, men så er der andre ting de har ansvaret for. Dommerfejl er nu engang en del af gamet.

              Med alt det sagt, så er jeg da helt enig i, at pilen også peger meget på NT. Jeg har ofte kritiseret hele strategien med at ansætte personale ud fra den overbevisning at de kan få klubben til at overpræstere.

              Men at have et top-6 budget plus/minus, det er der i min verden ikke nødvendigvis noget galt i. Det skal man kunne præstere bedre med end hvad vi ser.
              Gjorde der? Det er gået min næse forbi.

              Edit: OK, Bashkim og Mathias Jørgensen kan vel gå for gode salg, og Daniel Høegh til Basel måske til dels. Men er det ikke også det? Og på en periode på over 6 år.
              Last edited by Orskov; 04-10-2023, 13:10.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Gjorde der? Det er gået min næse forbi.

                Edit: OK, Bashkim og Mathias Jørgensen kan vel gå for gode salg, og Daniel Høegh til Basel måske til dels. Men er det ikke også det? Og på en periode på over 6 år.
                Zohore var også et rigtigt stærkt salg, på en spiller der kom transferfrit og kun var her et år. Tingager ligeledes et fint salg på en man fandt i 2. division. Men mere imponerende var det så heller ikke, enig.

                Grundlæggende synes jeg det er mærkeligt, at vurdere en sportsdirektør/chefs evner ud fra salg af spillere han ikke selv har stået for at hente. At sælge Slotsager til en stor klub handler vel i bund og grund om at kunne tage telefonen, når en af de mange store klubber ringer, og så bare have et minimum af forhandlingsevner, så man ender med at få en god pris. Sådan en egen udviklet akademispiller, som en sportschef ikke har nævneværdige aktier i, er jo en gave at få.

                Jeg anerkender, at der er lavet nogle pæne salg af Frøkjær og Sabbi, til dels også Jebali, men det er svært for mig at give særligt meget kredit til Wesström for det, når han ikke har været i nærheden af selv at rekruttere dem. Havde han derimod selv været med til at hente dem ind for billige penge og sælge dem for store beløb, fortjente han stor ros. De flotte salg af dem er et resultat af et transfermarked der aldrig har været vildere, bl.a. fordi at Saudi-Arabien har pumpet kæmpe summer ind i transfermarkedet i det seneste års tid. Om det så havde været Jesper Hansen, Hemmingsen eller hvem det nu var, så skulle de nok også have lavet et pænt salg af dem.

                På samme måde, har jeg lidt svært ved at storrose ham for Minteh. Det er reelt ikke en spiller han har det store at gøre med kom til klubben. Hvis ikke Bakary Bojang boede i byen og var gammel OB-spiller, og dermed ringede til OB som det første og tilbød nogle gambianere til prøvetræning, så var han aldrig endt her. Så har nogle trænere så haft ham til prøvetræning og sagt, at man mente at det var godt nok, og så gav man ham en beskeden 2-årig kontrakt, hvor han skulle starte på akademiet. Det er svært at spotte Wesströms helt store aftryk på den, at han så får ham sendt afsted til et pænt beløb, skal han selvfølgelig også have kredit for, men både hans præstationer i OB, og dem han nu siden har vist i Feyenoord understreger også bare, at man skulle være idiot for at fucke et stor salg af ham op. På samme måde synes jeg ikke Jesper Hansen fortjener ros for, at vi fik Tingager til klubben, da det var nogle kontakter i trænerstaben der gjorde man fik ham til prøvetræning, og at det var trænerne der mente han var dygtig nok.

                Der hvor vi virkelig kan begynder at vurdere Wesströms arbejde, sideløbende med de sportslige målsætninger, er om et par år, når vi har arbejdet i nogle sæsoner med en trup han har sammensat og spillere han har rekrutteret, minus akademispillerne. Der er jeg meget spændt på, om vi kan lave kontinuerligt store salg på de spillere han har hentet ind, og hvis ikke de sportslige resultater forbedrer sig markant, vil jeg gå så langt som at sige, at vi skal have lavet flere store salg til den tid (som ikke er Slotsager bare), hvis vi ikke skal kategorisere ham som en fiasko.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Lige det der er forkert, vi havde 2 point efter ti runder i 97/98. Det skyldes nok at sfå havde forkerte tal fra DBUs egen side, så de er lovligt undskyldt
                  Godt spottet, jeg havde det netop fra SFÅ.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Zohore var også et rigtigt stærkt salg, på en spiller der kom transferfrit og kun var her et år. Tingager ligeledes et fint salg på en man fandt i 2. division. Men mere imponerende var det så heller ikke, enig.

                    Grundlæggende synes jeg det er mærkeligt, at vurdere en sportsdirektør/chefs evner ud fra salg af spillere han ikke selv har stået for at hente. At sælge Slotsager til en stor klub handler vel i bund og grund om at kunne tage telefonen, når en af de mange store klubber ringer, og så bare have et minimum af forhandlingsevner, så man ender med at få en god pris. Sådan en egen udviklet akademispiller, som en sportschef ikke har nævneværdige aktier i, er jo en gave at få.

                    Jeg anerkender, at der er lavet nogle pæne salg af Frøkjær og Sabbi, til dels også Jebali, men det er svært for mig at give særligt meget kredit til Wesström for det, når han ikke har været i nærheden af selv at rekruttere dem. Havde han derimod selv været med til at hente dem ind for billige penge og sælge dem for store beløb, fortjente han stor ros. De flotte salg af dem er et resultat af et transfermarked der aldrig har været vildere, bl.a. fordi at Saudi-Arabien har pumpet kæmpe summer ind i transfermarkedet i det seneste års tid. Om det så havde været Jesper Hansen, Hemmingsen eller hvem det nu var, så skulle de nok også have lavet et pænt salg af dem.

                    På samme måde, har jeg lidt svært ved at storrose ham for Minteh. Det er reelt ikke en spiller han har det store at gøre med kom til klubben. Hvis ikke Bakary Bojang boede i byen og var gammel OB-spiller, og dermed ringede til OB som det første og tilbød nogle gambianere til prøvetræning, så var han aldrig endt her. Så har nogle trænere så haft ham til prøvetræning og sagt, at man mente at det var godt nok, og så gav man ham en beskeden 2-årig kontrakt, hvor han skulle starte på akademiet. Det er svært at spotte Wesströms helt store aftryk på den, at han så får ham sendt afsted til et pænt beløb, skal han selvfølgelig også have kredit for, men både hans præstationer i OB, og dem han nu siden har vist i Feyenoord understreger også bare, at man skulle være idiot for at fucke et stor salg af ham op. På samme måde synes jeg ikke Jesper Hansen fortjener ros for, at vi fik Tingager til klubben, da det var nogle kontakter i trænerstaben der gjorde man fik ham til prøvetræning, og at det var trænerne der mente han var dygtig nok.

                    Der hvor vi virkelig kan begynder at vurdere Wesströms arbejde, sideløbende med de sportslige målsætninger, er om et par år, når vi har arbejdet i nogle sæsoner med en trup han har sammensat og spillere han har rekrutteret, minus akademispillerne. Der er jeg meget spændt på, om vi kan lave kontinuerligt store salg på de spillere han har hentet ind, og hvis ikke de sportslige resultater forbedrer sig markant, vil jeg gå så langt som at sige, at vi skal have lavet flere store salg til den tid (som ikke er Slotsager bare), hvis vi ikke skal kategorisere ham som en fiasko.
                    Jeg tror personligt der er en del mere i det end bare at tage telefonen når det kommer til salg af spillere. Skal man have mere for sine spillere kræver det stædighed. At man kræver mere for dem. Når det endte med at blive et salg for 50+ millioner af Minteh, tænker jeg det er efter vi har afvist bud på f.eks. 15, 25 og 32 millioner kr. Det er en gratis påstand, men jeg tror ikke vores seneste sportsdirektører havde solgt ham for samme beløb. Jeg tror de havde slået til første gang der blev nævnt et beløb på 15-20+ millioner kr. og været meget stolte af det. Fordi det traditionelt set er et godt salg for en klub i OBs position.

                    Men egentlig bryder jeg mig ikke om at evaluere en sportsdirektør for meget i den detaljegrad. Eller spekulerer i hvad vedkommende skal have kredit for. Der er for mange ubekendte. F.eks. ift. JH og Tingager. Det skete måske på baggrund af en kontakt i trænerteamet. Men det var stadig JH der endte med at tilbyde kontrakten - måske på bekostning af en anden spiller. Og ham der vælger at stole på sine træneres vurdering. Der er trænerteamet også en del af hans netværk. Det synes jeg han skal have ligeså meget kredit for som hvis det var en scout han havde ansat, der havde opstøvet ham.

                    Indtil videre kan jeg konstatere, at BW har hentet en del flere penge ind på salg end sine forgængere. Også, synes jeg, hvis man korrigerer for flere penge i markedet end for få år siden. Men selvfølgelig kan man være heldig at få gode vilkår foræret på den korte bane. Så enig i, at han skal vise det samme over en længere periode.

                    Og er meget enig i, at man først rigtigt kan vurdere hans arbejde efter nogle år. Når hans satsninger på spillere, trænere, scouts og andre har haft mulighed for at tilpasse sig og udvikle sig. Han skal i sidste ende vurderes på, om han skaffer bedre økonomiske vilkår for og bedre resultater til klubben.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                      Jeg tror personligt der er en del mere i det end bare at tage telefonen når det kommer til salg af spillere. Skal man have mere for sine spillere kræver det stædighed. At man kræver mere for dem. Når det endte med at blive et salg for 50+ millioner af Minteh, tænker jeg det er efter vi har afvist bud på f.eks. 15, 25 og 32 millioner kr. Det er en gratis påstand, men jeg tror ikke vores seneste sportsdirektører havde solgt ham for samme beløb. Jeg tror de havde slået til første gang der blev nævnt et beløb på 15-20+ millioner kr. og været meget stolte af det. Fordi det traditionelt set er et godt salg for en klub i OBs position.

                      Men egentlig bryder jeg mig ikke om at evaluere en sportsdirektør for meget i den detaljegrad. Eller spekulerer i hvad vedkommende skal have kredit for. Der er for mange ubekendte. F.eks. ift. JH og Tingager. Det skete måske på baggrund af en kontakt i trænerteamet. Men det var stadig JH der endte med at tilbyde kontrakten - måske på bekostning af en anden spiller. Og ham der vælger at stole på sine træneres vurdering. Der er trænerteamet også en del af hans netværk. Det synes jeg han skal have ligeså meget kredit for som hvis det var en scout han havde ansat, der havde opstøvet ham.

                      Indtil videre kan jeg konstatere, at BW har hentet en del flere penge ind på salg end sine forgængere. Også, synes jeg, hvis man korrigerer for flere penge i markedet end for få år siden. Men selvfølgelig kan man være heldig at få gode vilkår foræret på den korte bane. Så enig i, at han skal vise det samme over en længere periode.

                      Og er meget enig i, at man først rigtigt kan vurdere hans arbejde efter nogle år. Når hans satsninger på spillere, trænere, scouts og andre har haft mulighed for at tilpasse sig og udvikle sig. Han skal i sidste ende vurderes på, om han skaffer bedre økonomiske vilkår for og bedre resultater til klubben.
                      Det er en meget gratis påstand ja, at Minteh skulle være solgt for for 15-20 millioner af tidligere sportschefer, og jeg vil også gå så langt som at sige, at det er en meget spekulativ og ret usaglig påstand. Det svarer lidt til at sige, at Stig Inge Bjørnebye i AGF nok er en dygtigere end PC var, fordi han jo har kunne få en samlet pakke på omkring 60 millioner for Thomas Kristensen, når PC kun kunne få nogle få millioner for Jens Jønsson for en håndfuld år siden. Man er nødt til at anerkende, at markedet har ændret sig totalt, Allan Gaarde var helt åbenlyst heller ikke nogen særligt dygtig sportsdirektør, men han solgte alligevel Bassogog til Kina for et historisk højt beløb dengang pengene sad vanvittigt løst derude, Esbjerg solgte også Eddi Gomes for et to-cifret millionbeløb, det tror jeg man skal passe meget på med at overvurdere. Hvis vi kigger på bundlinjen, så er Minteh en 19-årig spiller der allerede nu begår sig hos de forsvarende hollandske mestre, spiller i CL-gruppekampe endda også som starter, og som er kampafgørende og laver ekstraordinære ting. Det er enormt mange penge værd, OB har reelt fået den værdi for en vare som den er værd, og da i hvert fald ikke meget mere end det. Hvis man havde solgt ham for 25-30 millioner i det nuværende marked, havde det været en fadæse.

                      Og så er der også den mulighed, som mange ser ud til at overse, at det slet ikke er Wesström der har handlet Minteh-salget færdig, men at det er Thorborg. Når det handler om salg i den størrelsesorden, vil en ejer selvfølgelig altid være tæt på forløbet, og især i OBs tilfælde med en benhård forretningsmand og kontrolfreak som Thorborg, er det slet ikke usandsynligt, at han har sat sig selv for bordenden i de forhandlinger. Det er der formentligt meget få der ved, så hvis vi fortsætter din logik, kan man jo dårligt rose Wesströms rolle i forløbet, for vi kender den reelt ikke. Har han bare taget en telefon eller har han presset Newcastle til det yderste? Vi ved det ikke.

                      Jeg kommer til at vurdere Wesström på hans evne til at skabe en sammenhæng der giver gode sportslige resultater ud fra de vilkår han har, det vil sige valg af træner(e), sammensætning og udvikling af trup, og hans evne til at gøre det indenfor de rammer der er lagt op til i strategien. Dernæst ligger evnen til at lave gode forretninger på de spillere han især selv har rekrutteret.

                      Foreløbigt er det eneste han lever op til, at han har lavet gode forretninger, men ikke rigtigt på spillere han selv har en stor rolle i kom til klubben. Så det er svært ikke at være blevet mere skeptisk end da han ankom.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Lige det der er forkert, vi havde 2 point efter ti runder i 97/98. Det skyldes nok at sfå havde forkerte tal fra DBUs egen side, så de er lovligt undskyldt
                        Den gang hed det ikke superliga. Men 1.Div.
                        Derfor kan det godt hedde i superligaens historie

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Den gang hed det ikke superliga. Men 1.Div.
                          Derfor kan det godt hedde i superligaens historie
                          Øøh jo! Det hed superliga. Den startede i 1991. Desuden mærkeligt med de statistikker der kun omfatter superligaen, som om der ikke blev spillet fodbold før den tid.
                          Lidt det samme med prl. Hader moderne fodbold.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                            Øøh jo! Det hed superliga. Den startede i 1991. Desuden mærkeligt med de statistikker der kun omfatter superligaen, som om der ikke blev spillet fodbold før den tid.
                            Lidt det samme med prl. Hader moderne fodbold.
                            Nåh ok. Mente bestemt det først var i nullerne at det skiftede navn. Men det er noteret

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Den gang hed det ikke superliga. Men 1.Div.
                              Derfor kan det godt hedde i superligaens historie
                              Jo det hed skam superliga dengang :-)

                              Comment


                                Tror egentlig den hed noget rædderligt ala Faxe Kondi Ligaen.. ikke at det ændre noget væsentligt
                                Last edited by Garn; 05-10-2023, 09:06.

                                Comment

                                Working...
                                X