Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Bjørn Wesstrøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Lagde mærke til, at BW i interview med SFÅ tirsdag nævner budgettet, som en af grundene til at OB står hvor de gør her i foråret. Ærgerligt at MD ikke spørger ind til det.
    Er han ved at vaske hænder / lægge pres på topledelsen?

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      Lagde mærke til, at BW i interview med SFÅ tirsdag nævner budgettet, som en af grundene til at OB står hvor de gør her i foråret. Ærgerligt at MD ikke spørger ind til det.
      Er han ved at vaske hænder / lægge pres på topledelsen?
      Tror du ikke bare at han forklarer det som det er?

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        Tror du ikke bare at han forklarer det som det er?
        Det kan godt være

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Det kan godt være
          Jeg tror det. Jeg kan huske i forrige transfervindue var han ude og sige at "hvis der var nogen der lige kunne komme forbi med nogle millioner, så ville det være rigtigt fint"

          Jeg er ret sikker på at OB kører på smalkost. Lad os håbe vi kan få skudt et par gode transfers af til sommer, så vi kan få gang i biksen.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            Jeg tror det. Jeg kan huske i forrige transfervindue var han ude og sige at "hvis der var nogen der lige kunne komme forbi med nogle millioner, så ville det være rigtigt fint"

            Jeg er ret sikker på at OB kører på smalkost. Lad os håbe vi kan få skudt et par gode transfers af til sommer, så vi kan få gang i biksen.
            Penge på vej, måske kan Thorborg bruge dem som udbetaling til et nyt hotel

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/vm/p...danske-klubber

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

              Jeg tror det. Jeg kan huske i forrige transfervindue var han ude og sige at "hvis der var nogen der lige kunne komme forbi med nogle millioner, så ville det være rigtigt fint"

              Jeg er ret sikker på at OB kører på smalkost. Lad os håbe vi kan få skudt et par gode transfers af til sommer, så vi kan få gang i biksen.
              Så tror jeg heller ikke det er værre. Man kan dog også se på opgørelserne, at budgettet stille og roligt er blevet større og større. Seneste viser også det er det 5. højeste budget i ligaen.
              Vi har også løbende udvidet staben omkring holdet, samt BW nok heller ikke er blandt de billigste sportsdirektører i ligaen.

              Resultaterne skal gerne se at følge med budget og ambitioner. Så kan pylren omkring økonomien gemmes til den dag den rent faktisk er hæmmende.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                Så tror jeg heller ikke det er værre. Man kan dog også se på opgørelserne, at budgettet stille og roligt er blevet større og større. Seneste viser også det er det 5. højeste budget i ligaen.
                Vi har også løbende udvidet staben omkring holdet, samt BW nok heller ikke er blandt de billigste sportsdirektører i ligaen.

                Resultaterne skal gerne se at følge med budget og ambitioner. Så kan pylren omkring økonomien gemmes til den dag den rent faktisk er hæmmende.
                Igen OB rykker sig i den rigtige retning problemet er at konkurenterne rykker sig hurtigere. Jeg køber ikke at OB har det 5 største budget. vi ligger vel på en 6 til 9 plads og det er pladser som er ret tætte.

                Det er klart økonomien det er hæmmende, hvad skulle det ellers være? Hvis du vil have at akademiet skal tage et skridt op og komme op på siden af de største i DK, så vil de fortælle dig at det koster og det samme gælder for SL truppen.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Igen OB rykker sig i den rigtige retning problemet er at konkurenterne rykker sig hurtigere. Jeg køber ikke at OB har det 5 største budget. vi ligger vel på en 6 til 9 plads og det er pladser som er ret tætte.

                  Det er klart økonomien det er hæmmende, hvad skulle det ellers være? Hvis du vil have at akademiet skal tage et skridt op og komme op på siden af de største i DK, så vil de fortælle dig at det koster og det samme gælder for SL truppen.
                  uanset budgettet størrelse så skal vi også blive bedre til at ramme rigtigt med det der bliver bragt ind. Syntes jo langt hen af vejen man ramte godt sidste sommer, martin hansen, Bjørn P og også Manneh ser god ud. Det var bare for sent de blev hentet.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    uanset budgettet størrelse så skal vi også blive bedre til at ramme rigtigt med det der bliver bragt ind. Syntes jo langt hen af vejen man ramte godt sidste sommer, martin hansen, Bjørn P og også Manneh ser god ud. Det var bare for sent de blev hentet.

                    ​​​Klart jeg synes også at man med BW er blevet væsentligt bedre til at hente ind. Der hvor man virkelig skal oppe sig det er ud, det er vel der BW ikke helt har vist sig endnu?

                    Den forretning der skal man se at få gang i, fordi der er OB altså bagud, vi har ikke lavet et ordentligt salg siden OC og det er efterhånden et par år siden.

                    Jeg er ikke fan af måden man gearer Aab på men deres ide om at ville sælge for 15 mill i hvert vindue er et fint sted at starte.
                    Last edited by Striwetforlivet!; 02-03-2023, 21:10.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


                      ​​​Klart jeg synes også at man med BW er blevet væsentligt bedre til at hente ind. Der hvor man virkelig skal oppe sig det er ud, det er vel der BW ikke helt har vist sig endnu?

                      Den forretning der skal man se at få gang i, fordi der er OB altså bagud, vi har ikke lavet et ordentligt salg siden OC og det er efterhånden et par år siden.

                      Jeg er ikke fan af måden man gearer Aab på men deres ide om at ville sælge for 15 mill i hvert vindue er et fint sted at starte.
                      enig - ret beset har BW kun været her 1 år. første vinter ved jeg ikke hvor meget han var involveret - ivancevic har været en god signing, king not so much, men igen ved ikke hvor meget kan tilskrives BW. Hans sommer vindue var ganske fint i min bog - igen bortset fra de kom for sent ind og der var allerede sat ifht den top 6 streg.

                      Jeg tror det bliver bedre men BW skal også have tid til at rette truppen til - håber vi er mere og hurtigere klar efter sommerferien.

                      Er det ikke 7 mill de siger vi skal sælge for (hver sæson?) det bliver nok også ændret med tiden - men de skal nok have bedre gang i akademiet og tilførelsen af talenter udefra. Og så i takt med vi forhåbentlig får mere at gøre med så skal Bjørn også levere flere og større salg.

                      - men alt andet lige bør det også blive lettere når man har en yngre trup.

                      Comment


                        Vi skal sælge for 7,5 som jeg har forstået det årligt.

                        Jeg har indtryk af at akdemiet kører fint nok, men at man bare er bagefter de store hold i ligaen, det bliver en af de store udfordringer tror jeg at finde ud af hvordan man vil tilføje talenter til akademiet fordi der er så mange der satser i DK på netop det. der er AFCON u17 for tiden det kan være de kigger med der og leder efter noget.

                        Vi skal i den grad have hævet hvor meget vi skal sælge for årligt, ikke nødvendigtvist sådan at man skal geare klubben efter det, men helt praktisk er det nød til at blive en større indtægtskilde for os, det er helt klart et sted hvor konkurenter distancerer os.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                          Vi skal sælge for 7,5 som jeg har forstået det årligt.

                          Jeg har indtryk af at akdemiet kører fint nok, men at man bare er bagefter de store hold i ligaen, det bliver en af de store udfordringer tror jeg at finde ud af hvordan man vil tilføje talenter til akademiet fordi der er så mange der satser i DK på netop det. der er AFCON u17 for tiden det kan være de kigger med der og leder efter noget.

                          Vi skal i den grad have hævet hvor meget vi skal sælge for årligt, ikke nødvendigtvist sådan at man skal geare klubben efter det, men helt praktisk er det nød til at blive en større indtægtskilde for os, det er helt klart et sted hvor konkurenter distancerer os.
                          har jeg også indtrykket af - men overgangen fra akademi til fuldtidsprof der vil jeg mene vi halter bagefter.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Igen OB rykker sig i den rigtige retning problemet er at konkurenterne rykker sig hurtigere. Jeg køber ikke at OB har det 5 største budget. vi ligger vel på en 6 til 9 plads og det er pladser som er ret tætte.

                            Det er klart økonomien det er hæmmende, hvad skulle det ellers være? Hvis du vil have at akademiet skal tage et skridt op og komme op på siden af de største i DK, så vil de fortælle dig at det koster og det samme gælder for SL truppen.
                            OB er ikke i nærheden af at være nede i et felt der også tæller nr. 8 og 9. Forskellen på det 6. og 9. højeste budget er næsten 20 millioner, det er en væsentlig forskel, det er ikke i nærheden af at være tæt. Det behøver man ikke engang en opgørelse for at kunne se, at dernede er vi selvfølgelig ikke.

                            Vores økonomi er ikke hæmmende ud fra vores konkurrenceevne i ligaen.
                            Vores budget er feks. langt over det dobbelte af Horsens, over det dobbelte af Viborgs og 20 millioner større end SIF. Så er det jo ikke økonomien der er hæmmende for, at vi kun præsenterer på lige fod med Horsens og SIF, samt præsenterer dårligere end Viborg.
                            ​​​​​​Hvad det så er? Det kunne være mange ting, men det er altså ikke bare økonomien der er hæmmende for, at resultaterne ikke flasker sig, eller om de gør det, for den sags skyld.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              har jeg også indtrykket af - men overgangen fra akademi til fuldtidsprof der vil jeg mene vi halter bagefter.
                              Jeg synes egentligt at det kører meget fint, men er igang med at køre Adelgaard og Grubbe ind, og især Adelgaard virker til at han nok er i OB på lånt tid.

                              Vores problem er at vi er lidt sårbare hvis der eksempelvist kommer en dårlig årgang og at vi skal konkurrere med mange klubber med større talentudviklingsbudgetter end vores, der skal vi finde ud af at få tilført talenter og der tror jeg vi vil være bedre tjent med at komme uden for landets grænser. Det kræver så at vi kan arbejde med de mennesker med anden kultur.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                                OB er ikke i nærheden af at være nede i et felt der også tæller nr. 8 og 9. Forskellen på det 6. og 9. højeste budget er næsten 20 millioner, det er en væsentlig forskel, det er ikke i nærheden af at være tæt. Det behøver man ikke engang en opgørelse for at kunne se, at dernede er vi selvfølgelig ikke.

                                Vores økonomi er ikke hæmmende ud fra vores konkurrenceevne i ligaen.
                                Vores budget er feks. langt over det dobbelte af Horsens, over det dobbelte af Viborgs og 20 millioner større end SIF. Så er det jo ikke økonomien der er hæmmende for, at vi kun præsenterer på lige fod med Horsens og SIF, samt præsenterer dårligere end Viborg.
                                ​​​​​​Hvad det så er? Det kunne være mange ting, men det er altså ikke bare økonomien der er hæmmende for, at resultaterne ikke flasker sig, eller om de gør det, for den sags skyld.
                                20 mill er en dårlig transfer for klubber som AGF eller Brøndby.

                                Der er altid et niveau af gætteri involveret i at skulle anslå hvad de forskellige superliga budgetter ligger på, Steen Houman har dykket lidt mere ned i nogle af de tak som klubberne skal offentliggøre: https://steenhouman.com/2022/02/23/f...i-superligaen/

                                Du har måske en pointe i forhold til nummer 9, men fra seks til 8 er det meget tæt. Og de beregninger er lavet ud fra Viborg og Silkeborgs budgetter i 1 division.

                                Det er økonomien der er hæmmende, fordi dem der ligger foran de klubber som du nævner der kører med meget højere budgetter, OB budget er mere til at forsøge at holde de der klubber bag sig end det er til at komme op på siden af de andre.
                                ​​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X