Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Chris OB har selvfølgelig ret i den grundlæggende pointe, og jeg husker hvordan Jesper Hansen tidligere yndede at bruge gode resultater i nedrykkerslutspillet, som et argument for at nu var alt i den skønneste orden igen. Så man skal passe meget på med at overvurdere betydningen af et godt forår i taberspillet. Men derfor synes jeg alligevel man kan trække noget ud, og det er at holdet har holdt fast i sit udtryk og bygget på, og mod FCM så vi, at det faktisk rykker til at spille lige op mod topppen af rækken. Så jeg er optimist og tror på vi er på rette vej.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Chris OB har selvfølgelig ret i den grundlæggende pointe, og jeg husker hvordan Jesper Hansen tidligere yndede at bruge gode resultater i nedrykkerslutspillet, som et argument for at nu var alt i den skønneste orden igen. Så man skal passe meget på med at overvurdere betydningen af et godt forår i taberspillet. Men derfor synes jeg alligevel man kan trække noget ud, og det er at holdet har holdt fast i sit udtryk og bygget på, og mod FCM så vi, at det faktisk rykker til at spille lige op mod topppen af rækken. Så jeg er optimist og tror på vi er på rette vej.
      Når Søren begynder at blive positiv for fremtiden ved man bare at vi er på rette vej

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Chris OB har selvfølgelig ret i den grundlæggende pointe, og jeg husker hvordan Jesper Hansen tidligere yndede at bruge gode resultater i nedrykkerslutspillet, som et argument for at nu var alt i den skønneste orden igen. Så man skal passe meget på med at overvurdere betydningen af et godt forår i taberspillet. Men derfor synes jeg alligevel man kan trække noget ud, og det er at holdet har holdt fast i sit udtryk og bygget på, og mod FCM så vi, at det faktisk rykker til at spille lige op mod topppen af rækken. Så jeg er optimist og tror på vi er på rette vej.
        Er enig at der ikke er alt i den "skønneste ordning. Men vi er på den rette vej og holdet blev allerede løftet:
        - Ivancevic er klasse i hensigt af mentalitet og kvalitet, han bliver én af ligaens bedste forsvarsspiller.
        - Tverskov på def. midt. er en klar opgradering. Og vi skal se at Aron, vores bedste midtbanespiller sidste efterår var ude næsten hele forår. Det kan blive rigtig vildt med ham og Tverskov tilsammen.
        - King ind betyder at Skjelvik blev presset og leverer nu igen ( F*ck, hvad hader den mentalitet kun at give alt under konkurrence-press...)
        - med Grubbe kom der en ung og meget lovende konkurrent for Mickelson ind.
        Alms system sidder nu mere og mere i spillere.
        At de blev slidt til sidst i nedrykningsspillet skyldes vel også et meget hård program med to kampe hver uge.
        Der mangler en cf men ellers er vi med nuværende truppens første 11 konkurrencedygtigt om plads 4-6. Men kun med første 11, der mangler fuldgode erstatninger hvis vi bliver ramt af formdyk,. skader og karantæner. Og vi ved ikke hvem skifter i sommeren, især om vi kan holde fast i Tverskov, som er en nøglespiller for os.
        Alt hvad skete i klubben siden BW kom ind viser i den rigtige retning. Ivancevic, King og Grubbe er rigtig gode og fornuftige transfers Opgradering i trænerteamet .Så bygger på et stærkt vindue hvor holder ikke som ofte i de sidste år bliver svækket eller på samme niveau men bliver styrket. Og så er vi med i Top6 næste år. :-)
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg

          Bare fordi man starter dårlig betyder det ikke man kan slutte godt. Bare se Newcastle i England .
          Så stor forskel er der altså ikke på Brøndby aab Viborg og ob. I
          Newcastle var rykket ud, hvis de ikke havde fået en tvivlsom ejer som købte sig til overlevelse i vinters.
          Man kan syntes meget om Niels, men han er en ren Nelson Mandela ved siden af.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Man kan flytte rundt på brikkerne og argumentere for, at man får et helt nyt hold ud af, at introduktionen af én ny brik betyder en så markant vekselvirkning, at det så ikke længere er helt det samme puslespil; men det vil i min bog bare være endnu et eksempel på ønsketænkning fremfor noget, der er baseret på empiri. Jeg synes folk stirrer sig blinde i resultater, og ignorerer at stort set alle præstationerne i den ubesejrede stime ikke var stabile; de var bare mere effektive. Vi scorede på flere af vores chancer. Men også heri ligger fælden: Modstanden. Når man møder hold, der enten er lige så eller måske endda endnu mere uskarpe, end man selv er, så kan man hurtigt få et falsk billede af, hvad situationen egentligt er. Når man spiller 10 kampe mod hold, der ikke er lige så skarpe, som dem der sluttede over én over 22 kampe, så er det en helt anden verden. Med nogen af de spillemæssige præstationer, som vi fyrede af i den ubesejrede stime, så argumenterer jeg for, at havde vi mødt skarpere modstandere, så havde vi tabt flere af de kampe. Vi spillede elendige halvlege mod stort set alle de hold, vi mødte. Den bedste kamp over 90 minutter vi spillede i denne halvsæson var pokalfinalen. Og den vandt vi ikke, fordi... ja fordi vi ikke var skarpe nok.

            Der er stor forskel på at møde Vejle, SønderjyskE, AGF, Nordsjælland og Viborg over 10 kampe og så dem PLUS FCK, FCM, Brøndby, Randers, Silkeborg - og AaB. Det er to vidt forskellige turneringer, så ethvert fremskridt du opnår i et nedrykningsspil kan reelt ikke bruges til noget. Så det eneste jeg synes, man skal forholde sig til det er præstationen i turneringen. hvor vi mødte alle hold. Og dér formåede det hold, den trup, minus 1 (reelt, da Joel King ikke hidtid har været en forstærkning) kun at vinde 4 kampe. At tro at en god halvsæson PLUS Mihajlovic i et nedrykningsspil reelt betyder noget for det store hele, det synes jeg er både forhastet og en kende for naivt. Omvendt; så vil jeg da anerkende at Mihajlovic plus Tverskov på midten var en tydelig forbedring. Om det så betyder at både det generelle niveau og bundniveauet bliver hævet samt antallet af fejl, fra de samme spillere (inklusiv Tverksov og Mihajlovic, der begge faldt fuldstændigt igennem i den første kamp i Vejle i denne halvsæson) falder; det har jeg mine seriøse tvivl om. Også om jeg synes det virker som om holdet er blevet mere sammenspillet igennem dette forår. Nej; det synes jeg faktisk ikke. Vi blev bare mere effektive, mod tilsvarende mindre effektive modstandere. Den slags kan nok narre de fleste til at tro at tingene bliver bedre i et hurtigere tempo, end jeg tror det kommer til at udspille sig. Og ikke for at lyde orakel-agtig; men jeg har fået ret før. Og ikke kun fordi jeg automatisk har anlagt mig den modsatte mening af, hvad andre måske kommer frem til.

            MvH ChrisOB
            Men når man skal sammenligne OB med de hold der endte i top6 hvor mange spillere er det så reelt man vil bytte med RFC og SIF .. BIF og AAB for den sags skyld …

            Er det realistisk at hente 2-3 forstærkninger der er på niveau med dem man ville håndplukke i de fire klubber .. det tænker jeg godt man kan hvis man er dygtig nok og det er vel det man har hentet BW til ..

            Tænker at OB også har 2-3 spillere de andre klubber gerne ville håndplukke ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Chris OB har selvfølgelig ret i den grundlæggende pointe, og jeg husker hvordan Jesper Hansen tidligere yndede at bruge gode resultater i nedrykkerslutspillet, som et argument for at nu var alt i den skønneste orden igen. Så man skal passe meget på med at overvurdere betydningen af et godt forår i taberspillet. Men derfor synes jeg alligevel man kan trække noget ud, og det er at holdet har holdt fast i sit udtryk og bygget på, og mod FCM så vi, at det faktisk rykker til at spille lige op mod topppen af rækken. Så jeg er optimist og tror på vi er på rette vej.
              Optimisme er overvurderet... Det er mest vagt i gevær, der er min mission, ikke den totale afvisning af, at der kan være lysere tider på vej. Men jeg har stadig svært ved at tro på at vores hold af ustabile forsvarsspillere og humørspillere kan finde det stabile udtryk og den samme effektivitet i grundspillet som i taberslutspillet, som det kræves. Uden markante forstærkninger i alle kæder.

              Jeg har forlængst fået nok af den evindelige "lige det sidste" tankegang, der har indfundet sig på dette tidspunkt stort set alle de sidste 10 sæsoner, hvor virkeligheden har overhalet optimismen.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Men når man skal sammenligne OB med de hold der endte i top6 hvor mange spillere er det så reelt man vil bytte med RFC og SIF .. BIF og AAB for den sags skyld …

                Er det realistisk at hente 2-3 forstærkninger der er på niveau med dem man ville håndplukke i de fire klubber .. det tænker jeg godt man kan hvis man er dygtig nok og det er vel det man har hentet BW til ..

                Tænker at OB også har 2-3 spillere de andre klubber gerne ville håndplukke ..
                Se dér er jeg så uenig. Der er en hel del spillere i både Randers og AaB jeg gerne ville bytte for stort set alle i vores trup. Take your pick. Mistrati, Joensen, Odey, Kallesøe, Piesinger, Kopplin, Kehinde, - alle ville pynte på vores hold, og de fleste af dem har præsteret på et højere niveau hele sæsonen, end de fleste af vores spillere har. De kom videre fra et europæisk gruppespil. De havde et hav af chancer mod et godt PL Hold som Leicester.

                Og jeg ville alle dage hellere have Prip og Fossum end de fleste på vores hold. Og Vallys. Og Sebastian Jørgensen. Og Carstensen.

                Os? Vi ramte kun få gange topniveauet og nogle af de gange dem vandt vi ikke engang.

                Jeg må ærligt talt være lodret uenig i din præmis.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg

                  Bare fordi man starter dårlig betyder det ikke man kan slutte godt. Bare se Newcastle i England .
                  Så stor forskel er der altså ikke på Brøndby aab Viborg og ob. I
                  Men der ER forskel. Alle de 3 nævnte havnede over os i sidste sæson. Og vi vandt ikke én eneste indbyrdes kamp mod dem. Så indtil resultaterne viser noget andet, så er der altså forskel. Alt bliver ikke nulstillet af en sommerpause. Og de hold har alle bedre forudsætninger for at hente bedre spillere end os. Det er nok de barske realiteter, du kommer til at skulle forholde dig til. Men forhåbentlig ikke. For intet kunne være federe, hvis vi rent faktisk pludselig blev mere stabile end vi reelt var i først 22 kampe mod alle og 10 kampe mod de dårligste.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #84
                    Man kan ikke, uanset hvor meget gammel data og håb, tænke/skrive sig ind i top seks i næste sæson. En ting er, at vi åbenlyst har brug for forstærkende tilgang af spillere, en til hver kæde tror jeg, en anden ting er, hvordan vores konkurrenter vælger/formår at forstærke sig. NordSj bliver stærkere i næste sæson. Randers køber med garanti nogle spillere, og det gør AaB sikkert også. Det er tvivlsomt om Silkeborg kan holde niveau. FCK, FCM og BIF kan vi ikke nå.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                      Man kan ikke, uanset hvor meget gammel data og håb, tænke/skrive sig ind i top seks i næste sæson. En ting er, at vi åbenlyst har brug for forstærkende tilgang af spillere, en til hver kæde tror jeg, en anden ting er, hvordan vores konkurrenter vælger/formår at forstærke sig. NordSj bliver stærkere i næste sæson. Randers køber med garanti nogle spillere, og det gør AaB sikkert også. Det er tvivlsomt om Silkeborg kan holde niveau. FCK, FCM og BIF kan vi ikke nå.
                      men er du uenig i at Ivancevic er en forstærkning i cf. og at Tverskov muligvis er ren bedste opgradering på 6er positionen vi kan ønske os. Ham sammen med en Aron i topform og Okosun er imø en kompetent teknisk og fysisk midtbane, og Gustav Grubbe lyder bare som noget der er er sikkert hit (blandt fans i hvert fald) tilbage er så angrebethbor Alm før har sagt at hans 9er h’erne skal lave 12-15 mål så imø er det det absolut vigtigste sted at sætte ind i dette vindue.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        men er du uenig i at Ivancevic er en forstærkning i cf. og at Tverskov muligvis er ren bedste opgradering på 6er positionen vi kan ønske os. Ham sammen med en Aron i topform og Okosun er imø en kompetent teknisk og fysisk midtbane, og Gustav Grubbe lyder bare somnoget der er er sikkert hit (blandt fans i hvert fald) tilbage er så angrebethbor Alm før har sagt at hans 9er h’erne skal lave 12-15 mål så imø er det det absolut vigtigste sted at sætte ind i dette vindue.
                        Nu mangler vi at se, hvordan både Ivancevic og Tverskov præsterer/bliver brugt over 22 kampe mod alle hold, før man reelt kan konstatere om der er tale om opgradering. Reelt set har vi kun 1 kamp at vurdere det på og det var pokalfinalen. Og det så godt ud. Men kan vi præstere sådan i mere end 1 kamp (og vinde?)

                        Man kan fint lede efter lyspunkterne, og de er der utvivlsomt, men vi aner overhovedet ikke, hvor vi står.

                        Heller ikke med Ivancevic eller Tverskov. Og hvordan de andre hold forstærker sig kontra os selv.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          men er du uenig i at Ivancevic er en forstærkning i cf. og at Tverskov muligvis er ren bedste opgradering på 6er positionen vi kan ønske os. Ham sammen med en Aron i topform og Okosun er imø en kompetent teknisk og fysisk midtbane, og Gustav Grubbe lyder bare som noget der er er sikkert hit (blandt fans i hvert fald) tilbage er så angrebethbor Alm før har sagt at hans 9er h’erne skal lave 12-15 mål så imø er det det absolut vigtigste sted at sætte ind i dette vindue.
                          rykker du tverskov på midt er ivancevic jo ikke en forstærkning men en erstatning. Så mener stadig vi mangler noget større bredde. Enskade i forsvaret og så er tverskov tilbage dernede - så står du tilbage med aron og okosun på midten og de har gjort det godt, men vil da gerne lige se hvordan aron ser ud igen efter den skadespause. Og hvis målet er top 6 (som man bliver ved med at sige) så skal der forstærkninger til

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            men er du uenig i at Ivancevic er en forstærkning i cf. og at Tverskov muligvis er ren bedste opgradering på 6er positionen vi kan ønske os. Ham sammen med en Aron i topform og Okosun er imø en kompetent teknisk og fysisk midtbane, og Gustav Grubbe lyder bare som noget der er er sikkert hit (blandt fans i hvert fald) tilbage er så angrebethbor Alm før har sagt at hans 9er h’erne skal lave 12-15 mål så imø er det det absolut vigtigste sted at sætte ind i dette vindue.
                            Det er jeg enig i.
                            Jeg har dog ikke den store fidus til Okusun - selvom han overrasker positivt gang på gang. Men han er for langsom og han fylder, trods sin højde, for lidt fysisk og hans hovedstød er sjældent farlige. Det er helt utroligt så svært vi har ved at ramme ham på indlæg fra fløjene. Måske er det fordi han lige netop kun kan hoppe så højt at vi kan komme torsdagsudgave af Fyens Stiftstidende ind under ham?

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Phob Se indlæg
                              Man kan ikke, uanset hvor meget gammel data og håb, tænke/skrive sig ind i top seks i næste sæson. En ting er, at vi åbenlyst har brug for forstærkende tilgang af spillere, en til hver kæde tror jeg, en anden ting er, hvordan vores konkurrenter vælger/formår at forstærke sig. NordSj bliver stærkere i næste sæson. Randers køber med garanti nogle spillere, og det gør AaB sikkert også. Det er tvivlsomt om Silkeborg kan holde niveau. FCK, FCM og BIF kan vi ikke nå.
                              På den anden side så har AGF købt ind for mange penge og det er jo gået helt galt så det gør det ikke alene ..
                              Hvorfor bliver FCN stærkere i næste sæson? RFC og AAB køber sikkert spillere men det gør OB jo nok også og så
                              megwt bedre end OB har de jo ikke været. SIF og VIFF overraskede men kan de holde momentum ?? SIF mister formentligt nogle spillere der skal erstattes og bliver det sæsonen hvor Helenius kan holde kadancen? VIFF gik langsomt ned efter de mistede deres frontangriber til Kina og hvad sker der hvis CS smutter?

                              BIF har lige haft deres længste periode med rene nederlag .. altså .. men nu gælder det heller ikke top3 men top6 i næste ryk ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                rykker du tverskov på midt er ivancevic jo ikke en forstærkning men en erstatning. Så mener stadig vi mangler noget større bredde. Enskade i forsvaret og så er tverskov tilbage dernede - så står du tilbage med aron og okosun på midten og de har gjort det godt, men vil da gerne lige se hvordan aron ser ud igen efter den skadespause. Og hvis målet er top 6 (som man bliver ved med at sige) så skal der forstærkninger til
                                Vi mangler jo stadig også at få at vide hvad der skal ske med Vestergård og Østrøm ..der er jo noget der tyder på at det ikke er bliver dem alligevel der bliver prioriteret. Hvis det er sådan så er vi i kraftigt bekneb for noget til cf især hvis Tverskov skal være fast 6er, det indrømmer jeg gerne.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X