Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Det vi gør når vi håber er at vi er ret sikre på at der kommer flere spillere ind.
    Jeg giver dig da helt ret i at hvis vi skulle møde alle de andre 11 hold to gange lige nu så ville vi med lidt helt blive 10'er.

    Men nu er det jo ikke lige nu vi skal spille de nye 22 kampe.

    Hvis vi kigger på pointsnittet de seneste sæsoner så skal man have mindst 1,3 for at komme i top 6.
    I grundspillet fik vi 0,9 point i den netop afsluttede sæson.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Det er at blande pærer og bananer. Jeg tror de 7 point er mere, end vi havde klaret i det samme selskab, ligesom jeg er overbevist om, at hver eneste hold, der havnede i top 6, de ville også slutte foran os i taberslutspillet. Det du gør er at relativere AaB's præstation i slutspillet kontra den lavere konkurrence-situation, der uundgåeligt er i et taberslutspil, hvor alle hold ikke var dygtige nok til at slutte over de 6, der kom i det rigtige slutspil.

      Det er altså farlig ingeniørkunst. Og det er præcis den slags holdninger, der også gennemsyrer klubben; der måske får dem til at tro, at vi ikke selv skal optimere os så meget, fordi konkurrenterne mister den og den spiller, og vi har vores hold intakt. AaB vil, med eller uden Fossum, Thelander og Rinne stadig være favoritter til at snuppe top 6 pladsen foran et hold, der fik 17 points færre end dem på 22 kampe i sidste sæson.

      Deres præstation i top 6 har reelt intet at skulle sige i forhold til det nye grundspil, hvor alle møder alle.

      MvH ChrisOB
      Min kommentar var ikke så meget i relation til OB, men at jeg ser tendenser til Aab sidder mindst ligeså usikkert i sadlen til top 6 som Randers og Silkeborg. Deres vej i top 6 blev grundlagt af Cifuentes gode arbejde som deres nye mand langt fra har kunne følge til dørs, mesterskabsspil eller ej. Når de så oveni købet mister i hvert fald to og nok også tre store profiler I sommerpausen, så er det da et af de hold BW skal kigge efter og sige: Dem er det realistisk at nå. Det vil nok kræve et par solide signinger som glider ind og gør en forskel fra dag 1, men det er jeg nu heller ikke så nervøs for BW ikke er klar over.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

        Jeg nærer både et håb og en tro på, at BW ikke bliver en ny Jesper Hansen eller Hemme. Eller Poul Skovl, for den sags skyld. Baseret på både CV, ord og handlinger indtil nu. Det ændrer ikke på, at det nuværende hold skal forstærkes markant på flere pladser, for at jeg tror at det rykker noget på det nuværende hold. Vi snakker målmand (indtil videre). Vi snakker venstre back, centerforsvar, central midtbane; på 9'er positionen. Det sker jo ikke på én gang. Lad mig spørge: Tror du én eller to forstærkninger per nuværende er "nok"?

        Græsset kan blive grønnere på den anden side... af de næste 3 vinduer, hvis du spørger mig. 1 er ikke nok.

        MvH ChrisOB
        Det har han også selv udtalt et par gange. Det vil tage ham 2-3 vinduer at få en trup der er “på plads” som han vil have den.
        Så det passer meget godt

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

          Min kommentar var ikke så meget i relation til OB, men at jeg ser tendenser til Aab sidder mindst ligeså usikkert i sadlen til top 6 som Randers og Silkeborg. Deres vej i top 6 blev grundlagt af Cifuentes gode arbejde som deres nye mand langt fra har kunne følge til dørs, mesterskabsspil eller ej. Når de så oveni købet mister i hvert fald to og nok også tre store profiler I sommerpausen, så er det da et af de hold BW skal kigge efter og sige: Dem er det realistisk at nå. Det vil nok kræve et par solide signinger som glider ind og gør en forskel fra dag 1, men det er jeg nu heller ikke så nervøs for BW ikke er klar over.
          Ligner altså også at Aab måske er nød til at købe sig lidt til succes de næste år. Stort set samtlige af deres U-Hold sluttede i bunden i år.
          U19 sluttede absolut sidst, U17 sluttede nummer 10 ud af 14 og deres U15 sluttede som 13 ud af 14.

          Vores bliver nok 4,2 og 2. Det burde umiddelbart betyde at der er mere kvalitet i vores akademi end i deres. Det her er meget uvandt for dem og jeg tænker at de bestemt ikke er tilfredse

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Det har han også selv udtalt et par gange. Det vil tage ham 2-3 vinduer at få en trup der er “på plads” som han vil have den.
            Så det passer meget godt
            Så bliver det sgu en vild trup, vi havde jo ifølge ledelsen en top 6 trup inden BW kom til.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Så bliver det sgu en vild trup, vi havde jo ifølge ledelsen en top 6 trup inden BW kom til.
              Nye tider. Ingen grund til at blame Bjørn for sine forgængers fejltagelser og udtalelser(som om det også kommer højere oppe fra og de stadig sidder der).
              Jeg visker tavlen ren og lader Bjørn gøre hans ting. Så kan jeg begynde at kritisere det når jeg på et tidspunkt måske er uenig.

              Men lige nu kan jeg ikke finde noget. Som i overhovedet

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Det har han også selv udtalt et par gange. Det vil tage ham 2-3 vinduer at få en trup der er “på plads” som han vil have den.
                Så det passer meget godt
                Så vi er enige om, at det (også) bliver svært at komme i top 6 i den kommende sæson? Svært, men ikke umuligt.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Min kommentar var ikke så meget i relation til OB, men at jeg ser tendenser til Aab sidder mindst ligeså usikkert i sadlen til top 6 som Randers og Silkeborg. Deres vej i top 6 blev grundlagt af Cifuentes gode arbejde som deres nye mand langt fra har kunne følge til dørs, mesterskabsspil eller ej. Når de så oveni købet mister i hvert fald to og nok også tre store profiler I sommerpausen, så er det da et af de hold BW skal kigge efter og sige: Dem er det realistisk at nå. Det vil nok kræve et par solide signinger som glider ind og gør en forskel fra dag 1, men det er jeg nu heller ikke så nervøs for BW ikke er klar over.
                  Selvfølgelig er det realistisk at nå AaB; det er bare meget lidt sandsynligt, imo. Jeg er med på, at de mister nogle støttespillere; men jeg tror stadig de får et slagkraftigt hold i næste sæson. AaB kan jo også nå at hente flere spillere. I min verden lukkes et hul på 17 points over 22 kampe ikke bare ved at de mister nogen, og vi får nogen. Det er ikke FM det her. Som fmprOB siger, så har BW sagt at der skal flere vinduer til før truppen er på plads. Det må immervæk betyde, at vi stadig mangler en del. Jeg er spændt på om "et par solide signinger" og halvanden måned er nok til at vi indhenter AaB. Jeg tror det ikke, men håber.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Så vi er enige om, at det (også) bliver svært at komme i top 6 i den kommende sæson? Svært, men ikke umuligt.

                    MvH ChrisOB
                    Ja uden tvivl. Jeg tror umiddelbart heller ikke på det. Mange af de andre har for stort forspring og jeg tror ikke vi vil spendere de penge det kræver.
                    Hvis det mod forventning skulle lykkedes bliver jeg meget imponeret over BW og trænerteamet.
                    Specielt fordi vi ligner et af de hold der satser på mange talentminutter uden helt at have kvaliteten til at bakke det op endnu

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Selvfølgelig er det realistisk at nå AaB; det er bare meget lidt sandsynligt, imo. Jeg er med på, at de mister nogle støttespillere; men jeg tror stadig de får et slagkraftigt hold i næste sæson. AaB kan jo også nå at hente flere spillere. I min verden lukkes et hul på 17 points over 22 kampe ikke bare ved at de mister nogen, og vi får nogen. Det er ikke FM det her. Som fmprOB siger, så har BW sagt at der skal flere vinduer til før truppen er på plads. Det må immervæk betyde, at vi stadig mangler en del. Jeg er spændt på om "et par solide signinger" og halvanden måned er nok til at vi indhenter AaB. Jeg tror det ikke, men håber.

                      MvH ChrisOB
                      Meget af dette afhænger nok af Fossum og Lucas A. Kan de holde sig skadesfri??
                      For de kommer til at betyde meget efter at Rinne og Thelander er væk

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Det har han også selv udtalt et par gange. Det vil tage ham 2-3 vinduer at få en trup der er “på plads” som han vil have den.
                        Så det passer meget godt
                        Men der taler han vel om medaljer og ikke top6??
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                          Selvfølgelig er det realistisk at nå AaB; det er bare meget lidt sandsynligt, imo. Jeg er med på, at de mister nogle støttespillere; men jeg tror stadig de får et slagkraftigt hold i næste sæson. AaB kan jo også nå at hente flere spillere. I min verden lukkes et hul på 17 points over 22 kampe ikke bare ved at de mister nogen, og vi får nogen. Det er ikke FM det her. Som fmprOB siger, så har BW sagt at der skal flere vinduer til før truppen er på plads. Det må immervæk betyde, at vi stadig mangler en del. Jeg er spændt på om "et par solide signinger" og halvanden måned er nok til at vi indhenter AaB. Jeg tror det ikke, men håber.

                          MvH ChrisOB
                          Der kan ske meget I fodbold. AGF gjorde sig selv 12 point dårligere fra sæson 20/21 til sæson 21/22 alene i grundspillet, hvorfra de så tabte sutten helt og aldeles. Jeg tror ikke Aab lider samme skæbne, men mit bud er at de kommer tættere på det kedelige selskab og OB skal da udnytte det her lidt chokerende trænerskifte og udskiftning blandt deres største profiler til at komme tættere på.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                            Hvis vi nu antager at FCM, FCK, BIF og Aab er sikre på top 6, så er der 2 pladser at spille om.

                            Silkeborg skal spille Europa det skal Viborg også, så de kommer nok til at kæmpe om af få point.
                            AGF mangler en træner, når han kommer skal holdet spilles sammen igen og de henter nok også 3-4 nye.
                            Randers faldt i niveau til sidst på sæsonen finder de niveauet igen i den kommende sæson, eller var det det for dem.

                            Dem der ligger omkring os har ikke styrket sig endnu, så lad os nu lige se hvad de gør og hvad vi gør når vinduet åbner.
                            Men tvivler på at SIF kommer i top 6 næste sæson.

                            Tror de sidste to pladser er mellem AGF, Randers og os, måske FCN hvis de ikke sælger for mange.

                            Comment


                              #59
                              [QUOTE=longway78;n2

                              [/QUOTE]

                              Kan ikke se hvorfor du mener AAB skulle være sikker i top 6.
                              har de vundet en kamp ud af de sidste 8.
                              brøndby er de så sikre….
                              jeg mener at vi i næste sæson har en stor chance for at komme i top 6 syntes ikke de andre hold er bedre en os.
                              minus selvfølgelig de to i top
                              syntes vores nye midter forsvar og Højre back er sikker startere så vi er forstærket fra i vinters.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                                Der kan ske meget I fodbold. AGF gjorde sig selv 12 point dårligere fra sæson 20/21 til sæson 21/22 alene i grundspillet, hvorfra de så tabte sutten helt og aldeles. Jeg tror ikke Aab lider samme skæbne, men mit bud er at de kommer tættere på det kedelige selskab og OB skal da udnytte det her lidt chokerende trænerskifte og udskiftning blandt deres største profiler til at komme tættere på.
                                Enig. Det skal vi forsøge at udnytte. Men jeg tror stadig det bliver tæt.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X