Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    jeg er heller ikke for alvor bange endnu. Og ja vi har nu 9 kampe mere at skaffe de nødvendige point til overlevelse. Men der skal ikke mere end et par kampe til med dårlige resultater før vi bliver fedtet ind i nedrykningsfeltet - og så begynder det mentale for alvor at spille ind. Og så har jeg godt nok mine tvivl på om holdet kan samle sig op.

    Så for mit vedkommende er jeg der hvor det vigtigste nu er ikke at tabe til de hold der ligger under os - 3 point vil være fantastisk men et X kan bestemt også bruges som tingene ser ud
    Det fede er at græstæppet i Odense er klar til de sidste to hjemmekampe, hvis vejret bliver lidt lunere i maj. Så kan vi spille vores højt anlagte offensive spil

    EDIT: Odense stadion er vel spilbar i 7-8 af de 16 hjemmekampe på en sæson. 2-3 af dem er truppen ikke klar da transfervinduet ikke er lukket i juli. Så vi kan reelt spille 4 kampe hjemme, hvor underlaget matcher den ønskede spillestil….
    Last edited by claudes1; 02-04-2023, 16:02.

    Comment


      Apropos banen prøv lige og tjek den de har i Brøndby, se at få lavet sådan en der i Odense.

      Comment


        VFF er to niveauer over OB. Hatten af for et sublimt arbejde af topkompetence folk i en “lille” klub. Det vil tage 10 år at indhente dem og så skal de vel at mærke dumme sig.
        BIF minimum et niveau over. Dem henter vi aldrig med den økonomi de nu har i ryggen.
        FCM, FCN og FCK er jo også stukket af for længst.
        AGF er på vej væk og SIF er bare en fed klub med et fedt koncept.
        Løbet er kørt for OB. Det er kun en gevaldig økonomisk kontinuerlig investering, der kan få OB med i det fine selskab.
        Jeg kan ikke se, at en analyse af ligaen kan falde ud på andre måder.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          VFF er to niveauer over OB. Hatten af for et sublimt arbejde af topkompetence folk i en “lille” klub. Det vil tage 10 år at indhente dem og så skal de vel at mærke dumme sig.
          BIF minimum et niveau over. Dem henter vi aldrig med den økonomi de nu har i ryggen.
          FCM, FCN og FCK er jo også stukket af for længst.
          AGF er på vej væk og SIF er bare en fed klub med et fedt koncept.
          Løbet er kørt for OB. Det er kun en gevaldig økonomisk kontinuerlig investering, der kan få OB med i det fine selskab.
          Jeg kan ikke se, at en analyse af ligaen kan falde ud på andre måder.
          Er det syv kampe i streg nu at Viborg ikke har tabt på Brøndby stadion?

          Der findes vel ikke en eneste klub, hvor vi kan vise bare tre kampe uden nederlag.
          Last edited by Magge; 02-04-2023, 16:52.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Vi har 5 point og en bedre målscore ned til
            nr 10,
            Vi har 10 point ned til nr 11
            Vi har 11 point plus målscore ned til nr 12.

            Jeg kan kun skimte nedryknings spøgelset i silhuet langt ude, og er på ingen måde nervøs endnu.

            Inden vi startede det her taberslutspil, var Ikast/Herning kampene ikke nogle af dem jeg regnede med point i, så intet er ændret i forhold til situationens alvor.
            Horsens ligner stadig imo det hold som skal være nervøse for at AaB henter dem, hvilket iøvrigt vil være glædeligt hvis/når de gør. Qua vores store forspring til 11. pladsen så tror jeg 10 point er nok i de10 kampe i det jammerlige taberslutspil. Jeg tænker de bliver hentet via hjemmesejre over Lyngby, Horsens og Silkeborg samt er kryds hjemme mod AaB.

            Jeg tror stadig Horsens og lyngby heldigvis rykker ud.
            Jeg hører hvad du siger. Min bekymring går på at,der ikke er nogen tegn på at Alm vil/kan ændre på et system der ikke fungerer. Han går planken ud på det, uanset resultater og tabte point.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Billige lappeløsninger er og bliver aldrig langtidsholdbare.
              Da kommunen endelig betalte, kunne OB have valgt at bidrage til at optimeringen blev tidssvarende. Men som OB har for vane, så valgte man flyverskjul og lod andre betale.
              Nu er klynkeriet så startet på ny om de dårlige forhold, og man står vrælende og peger på den dumme kommune.
              Så går der nok nogle år med at forsøge at presse kommunen. Mon ikke det ender ud i at kommunen om et par år igen bringer en lappeløsning på bordet, som giver et, eller to års ro, før vi starter forfra.
              Lige nu afventer vi en løsning af stadion problematikken, tænker det tovtrækkeri kommer til at vare et par år endnu, og det ender ud i en gaffatape løsning, som i heldigste fald er færdig i 2027, og forældet/ utidssvarende i 2028/2029, hvilket atter starter et klynke kor.


              Det er lidt samme “strategi” der køres når det gæder truppen, her prøver man også konstant at lappe på en trup, som ikke lever op til de krav der er for at kunne være et top 6 hold.

              Man prøver at lave et korthus i blæsevejr, men man vil hellere starte forfra konstant, end man vil betale for at bygge en læskærm.
              Mon ikke byrådet er nødt til at være sikker på at OB er et superligahold OG at det gør noget godt for byens rygte.
              Er enig, i at klubben, som jo med selskabskonstruktionen også er en rent privatkapitalistisk foretagende, ikke kan og skal forvente støtte fra alle kommunens skatteborgere. /indbyggere. I forvejen savner kommunen penge til selv væsentlige ting.
              Last edited by Ruben; 02-04-2023, 17:00.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Vi har 5 point og en bedre målscore ned til
                nr 10,
                Vi har 10 point ned til nr 11
                Vi har 11 point plus målscore ned til nr 12.

                Jeg kan kun skimte nedryknings spøgelset i silhuet langt ude, og er på ingen måde nervøs endnu.

                Inden vi startede det her taberslutspil, var Ikast/Herning kampene ikke nogle af dem jeg regnede med point i, så intet er ændret i forhold til situationens alvor.
                Horsens ligner stadig imo det hold som skal være nervøse for at AaB henter dem, hvilket iøvrigt vil være glædeligt hvis/når de gør. Qua vores store forspring til 11. pladsen så tror jeg 10 point er nok i de10 kampe i det jammerlige taberslutspil. Jeg tænker de bliver hentet via hjemmesejre over Lyngby, Horsens og Silkeborg samt er kryds hjemme mod AaB.

                Jeg tror stadig Horsens og lyngby heldigvis rykker ud.
                Det har du ret i. Vi har meget at takke Jebali og Gigo for.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  VFF er to niveauer over OB. Hatten af for et sublimt arbejde af topkompetence folk i en “lille” klub. Det vil tage 10 år at indhente dem og så skal de vel at mærke dumme sig.
                  BIF minimum et niveau over. Dem henter vi aldrig med den økonomi de nu har i ryggen.
                  FCM, FCN og FCK er jo også stukket af for længst.
                  AGF er på vej væk og SIF er bare en fed klub med et fedt koncept.
                  Løbet er kørt for OB. Det er kun en gevaldig økonomisk kontinuerlig investering, der kan få OB med i det fine selskab.
                  Jeg kan ikke se, at en analyse af ligaen kan falde ud på andre måder.
                  En mand skal selvfølgelig have lov til at have sin depression over sin fodboldklub.

                  Viborg har helt klart en fordel i at være ejet af Football radar og få deres scouting kompetencer ind, hvad enten man så kan lide flerklubsejere eller ej.

                  De tre FC klubber AGF og Brøndby har jeg også foran os. Så ja vi skal nok holde øje med klubber som SIF og VFF, tilgengæld kan man så også sige at både VFF og SIF er relativt nye i superligaen så det er muligt at etablere sig, men det kræver kompetence og økonomi.

                  Jeg synes OB bevæger sig i den rigtige retning man har, ihvertfald, med ansættelserne af BW og Hjortebjerg fået noget kompetence ind. Man halter på det økonomiske niveau og det er gevaldigt og så må man nok også bare erkende at rent kulturelt så er der flere klubber der er over os, men jeg synes også at OB forsøger at løfte sig, en del af de problemer man slås med nu er jo stadigvæk efterdønninger af tidligere tiders inkompetence, at træningsforholdene enten ikke er ajourført eller først for nyligt blevet det er et udtryk for en måde at tænke på som er helt forældet og som jeg ikke tænker er i tråd med det der er kommet ind.

                  At spillestil og koncept først er noget man går igang med inden for de senere år er også et udtryk for en måde at tænke fodbold på som er et levn fra 80'erne, hvor konceptet er at prøve at forhindre de andre i at spille fodbold, så behøver man ikke ordentlige træningsbaner eller des lige.

                  Jeg har været meget i tvivl om hvorvidt OB har den kultur der skal til for at blive succesfulde men jeg synes rent faktisk at man prøver. Forhåbentligt følger der penge med så man kan lykkedes med at gennemføre sit projekt. Men hvis der ikke gr så kommer der måske nogle andre og kører en fodboldklub op og repræsenterer Odense, jeg synes man skal gøre hvad man kan for at lykkedes med sit projekt, lige pludseligt gør der måske hul på bylden.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                    Mon ikke byrådet er nødt til at være sikker på at OB er et superligahold OG at det gør noget godt for byens rygte.
                    Er enig, i at klubben, som jo med selskabskonstruktionen også er en rent privatkapitalistisk foretagende, ikke kan og skal forvente støtte fra alle kommunens skatteborgere. /indbyggere. I forvejen savner kommunen penge til selv væsentlige ting.
                    Det lader sig fint gøre andre steder i landet at klub og kommune i fællesskab finder en løsning.
                    I Odense minder det mest om skyttegravs krig, hvor ingen udviser den store lyst til at gå forrest for at løse tingene.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Det lader sig fint gøre andre steder i landet at klub og kommune i fællesskab finder en løsning.
                      I Odense minder det mest om skyttegravs krig, hvor ingen udviser den store lyst til at gå forrest for at løse tingene.
                      Jeg er meget enig i det der. Både FCN og FCM er blevet succesfulde blandt andet på at have kommunal opbakning. Jeg tror ikke man skal regne med at det har taget lang tid i Herning kommune at få godkendt byggetilladelsen til udvidelsen af deres stadion.

                      Comment


                        Og sådan er det - desværre - ikke i Odense.

                        NT er åbenlyst tilfreds med de her 7-10-pladser. Ellers ville han gøre noget ved det. Alle de her top-6-meldinger er gøgl.

                        Men hvad er det fede ved at eje en klub på den her måde, hvor man ikke engang har en bane på divisionsniveau? Det er et reelt spørgsmål: hvad er det der driver NT til et ejerskab på den her måde?

                        Alle kan jo se at ressourcerne og forholdene ikke er til mere end de opnåede resultater det sidste årti.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Og sådan er det - desværre - ikke i Odense.

                          NT er åbenlyst tilfreds med de her 7-10-pladser. Ellers ville han gøre noget ved det. Alle de her top-6-meldinger er gøgl.

                          Men hvad er det fede ved at eje en klub på den her måde, hvor man ikke engang har en bane på divisionsniveau? Det er et reelt spørgsmål: hvad er det der driver NT til et ejerskab på den her måde?

                          Alle kan jo se at ressourcerne og forholdene ikke er til mere end de opnåede resultater det sidste årti.
                          Jeg har under holdt tanken mange gange. Efterhånden har jeg kogt det ned til forskellige forklaringer.

                          Enten så blev NT så pissed over at vi ikke fik guldet i sølvårene så han besluttede sig for at brænde hele lortet af og så bygge det op igen fra bunden, fordi fundamentet var råddent.

                          Eller også så drifter han det med forhåbning om en dag at kunne sælge og få de penge ind han allerede har smidt i klubben.

                          Jeg kan ikke se andre muligheder.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            En mand skal selvfølgelig have lov til at have sin depression over sin fodboldklub.

                            Viborg har helt klart en fordel i at være ejet af Football radar og få deres scouting kompetencer ind, hvad enten man så kan lide flerklubsejere eller ej.

                            De tre FC klubber AGF og Brøndby har jeg også foran os. Så ja vi skal nok holde øje med klubber som SIF og VFF, tilgengæld kan man så også sige at både VFF og SIF er relativt nye i superligaen så det er muligt at etablere sig, men det kræver kompetence og økonomi.

                            Jeg synes OB bevæger sig i den rigtige retning man har, ihvertfald, med ansættelserne af BW og Hjortebjerg fået noget kompetence ind. Man halter på det økonomiske niveau og det er gevaldigt og så må man nok også bare erkende at rent kulturelt så er der flere klubber der er over os, men jeg synes også at OB forsøger at løfte sig, en del af de problemer man slås med nu er jo stadigvæk efterdønninger af tidligere tiders inkompetence, at træningsforholdene enten ikke er ajourført eller først for nyligt blevet det er et udtryk for en måde at tænke på som er helt forældet og som jeg ikke tænker er i tråd med det der er kommet ind.

                            At spillestil og koncept først er noget man går igang med inden for de senere år er også et udtryk for en måde at tænke fodbold på som er et levn fra 80'erne, hvor konceptet er at prøve at forhindre de andre i at spille fodbold, så behøver man ikke ordentlige træningsbaner eller des lige.

                            Jeg har været meget i tvivl om hvorvidt OB har den kultur der skal til for at blive succesfulde men jeg synes rent faktisk at man prøver. Forhåbentligt følger der penge med så man kan lykkedes med at gennemføre sit projekt. Men hvis der ikke gr så kommer der måske nogle andre og kører en fodboldklub op og repræsenterer Odense, jeg synes man skal gøre hvad man kan for at lykkedes med sit projekt, lige pludseligt gør der måske hul på bylden.
                            Hvori består Hjortebjergs kompetencer? Står han for den offensive eller defensive træning eller noget helt tredje? Nogen der ved?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg

                              Hvori består Hjortebjergs kompetencer? Står han for den offensive eller defensive træning eller noget helt tredje? Nogen der ved?
                              Måske er det hans kompetencer der har bidraget til
                              at vi har øget pointsnittet hele 0,03 point i forhold til sidste sæson?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Måske er det hans kompetencer der har bidraget til
                                at vi har øget pointsnittet hele 0,03 point i forhold til sidste sæson?


                                Ser ikke ud til at se savner ham i FCN i hvert fald

                                Comment

                                Working...
                                X