Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2022/2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    nu skal huske den ene der var skadet var Skjelvik og den tæller jo for 3
    Ha ha ha
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Horsens er exceptionelt ringe. De kan ingenting offensivt. Vanvittigt hvis vi ikke vinder om en uge

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Horsens er exceptionelt ringe. De kan ingenting offensivt. Vanvittigt hvis vi ikke vinder om en uge
        Enig, mirakel hvis Horsens ikke rykker ned.

        PS. Er der tilfældigvis en der kan skaffe 2 billetter til OB-Horsens kampen?.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Horsens er exceptionelt ringe. De kan ingenting offensivt. Vanvittigt hvis vi ikke vinder om en uge
          Jeg synes nu egentlig de spillede (ikke godt) men fint og lige op med SIF i store dele af kampen. Reddet af VAR to gange, og en superredning i Nikolaj Larsen kunne samlet set sagtens have givet ACH det ene point i går så HVIS OB "ikke møder op" så kan det imø blive en bøvlet kamp.

          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            efter stregen blev trukket er det meget lidt jeg har set af top 6 kampene. FCK - AGF hold nu op fart og intensitet - det kan OB jo slet slet ikke matche

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              efter stregen blev trukket er det meget lidt jeg har set af top 6 kampene. FCK - AGF hold nu op fart og intensitet - det kan OB jo slet slet ikke matche
              Det lignede en kamp mindst et par niveauer over taberslutspillets tamme kampe.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Det lignede en kamp mindst et par niveauer over taberslutspillets tamme kampe.
                Jeg tænker også, at der er en grund til at nogle hold er i top6 - og andre ikke er. Der skal godt nok handles stort/godt ind, hvis OB skal matche niveauet på de andre gode hold i superligaen.

                Comment


                  Jeg mener at vi er nødt til at se i øjnene at det kan blive en længere proces at vende tilbage til toppen af Superligaen for OB. Vi startede med en fragmenteret trup uden salgspotentiale, som ikke havde niveau til Top 6. Nu er vi langsomt på vej hen mod en trup med mere salgspotentiale, med en væsentlig foryngelse men stadig ikke med niveau til top 6 (i år), vi har forstærket træner/leder kapaciteten omkring holdet, men mangler fortsat trænings- og kampbaner af kvalitet til top 6 (hybrid), økonomien ligger som budgetteret. Næste skridt bliver forhåbentlig at lave et stort salg på Minteh, samt et fornuftigt salg af Sabbi ( Minteh var en heldig appelsin vi fik i turbanen) - det kan give luft i økonomien til endnu et skridt i den rigtige retning - mere kvalitet tilføres spillertruppen og forhåbentlig en opgradering af banerne. Om dette står mål med konkurrenterne, eller kan bringe os i top 6 ? Det er nok tvivlsomt på den helt korte bane - men der er hvert år et eller to hold som overpræsterer og tilsvarende som underpræsterer - måske kan vi snuppe en 5 eller 6 plads på den konto et enkelt år. Men for at bide os fast i toppen skal der et langt sejt træk af rigtige beslutninger til, kombineret med de nødvendige investeringer i bane og stadionforhold ellers lykkes vi ikke. Jeg har stor tiltro til BW - og til Alm - men jeg har langt mindre tiltro til bestyrelsens sportsudvalg og samarbejdet mellem OSE og Odense Kommune i forhold til baner og stadionfaciliteter. Desværre vinder man ikke Formel 1 i en model fra forrige årti og man ligger heller ikke i toppen af Superligaen på udslidte træningsbaner og et aldrende Odense Stadion med en umulig bane i store dele af sæsonen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                    Jeg tænker også, at der er en grund til at nogle hold er i top6 - og andre ikke er. Der skal godt nok handles stort/godt ind, hvis OB skal matche niveauet på de andre gode hold i superligaen.
                    Ja der skal ske noget.

                    Men imellemtiden bør man være stolt over at 50% af truppen igår har været forbi akademiet. Det er altså FCNsk vildt…
                    Og med dem der ryger ud og kommer ind(Max Ejdum, Christian Vestergaard, Luca Kjerrumgaard og Markus Jensen) vil vi se dette gentaget mange gange næste sæson. Syntes sgu det er imponerende på et eller andet niveau

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg
                      Jeg mener at vi er nødt til at se i øjnene at det kan blive en længere proces at vende tilbage til toppen af Superligaen for OB. Vi startede med en fragmenteret trup uden salgspotentiale, som ikke havde niveau til Top 6. Nu er vi langsomt på vej hen mod en trup med mere salgspotentiale, med en væsentlig foryngelse men stadig ikke med niveau til top 6 (i år), vi har forstærket træner/leder kapaciteten omkring holdet, men mangler fortsat trænings- og kampbaner af kvalitet til top 6 (hybrid), økonomien ligger som budgetteret. Næste skridt bliver forhåbentlig at lave et stort salg på Minteh, samt et fornuftigt salg af Sabbi ( Minteh var en heldig appelsin vi fik i turbanen) - det kan give luft i økonomien til endnu et skridt i den rigtige retning - mere kvalitet tilføres spillertruppen og forhåbentlig en opgradering af banerne. Om dette står mål med konkurrenterne, eller kan bringe os i top 6 ? Det er nok tvivlsomt på den helt korte bane - men der er hvert år et eller to hold som overpræsterer og tilsvarende som underpræsterer - måske kan vi snuppe en 5 eller 6 plads på den konto et enkelt år. Men for at bide os fast i toppen skal der et langt sejt træk af rigtige beslutninger til, kombineret med de nødvendige investeringer i bane og stadionforhold ellers lykkes vi ikke. Jeg har stor tiltro til BW - og til Alm - men jeg har langt mindre tiltro til bestyrelsens sportsudvalg og samarbejdet mellem OSE og Odense Kommune i forhold til baner og stadionfaciliteter. Desværre vinder man ikke Formel 1 i en model fra forrige årti og man ligger heller ikke i toppen af Superligaen på udslidte træningsbaner og et aldrende Odense Stadion med en umulig bane i store dele af sæsonen.
                      på den enkelte sæson kan vi sagtens snige os med i top 6 - det har vi jo været tæt på de fleste år med den opdeling. Men ja for at vi rykker og bliver en mere fast del der kræves en hel del endnu.
                      - men jeg tror på vi bevæger os den rigtige retning. Spørgsmålet bliver så om vi bevæger os hurtigt nok til at indhente de andre eller om de er stukket af...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        på den enkelte sæson kan vi sagtens snige os med i top 6 - det har vi jo været tæt på de fleste år med den opdeling. Men ja for at vi rykker og bliver en mere fast del der kræves en hel del endnu.
                        - men jeg tror på vi bevæger os den rigtige retning. Spørgsmålet bliver så om vi bevæger os hurtigt nok til at indhente de andre eller om de er stukket af...
                        Jeg har set praktisk talt alke kampe i slutspillet. Vurderet ud fra de kampe, kan FCK, FCN, Viborg og AGF spille i et tempo og med et pres, som OB er milevidt fra at matche over en sæson.
                        Derudover mener jeg at FCM naturligvis også er bedre end OB.
                        Så er der en plads tilbage i top 6, som BIF, RFC og OB skal spille om. Evt også AaB afhængigt af hvad de nye ejere gør.
                        På baggrund af den analyse, mener jeg at det er usandsynligt at OB kan spille sig i top 6 de næste 3 sæsoner.
                        Det vil i hvert fald kræve at BW signer nogle (3) spillere af væsentligt højere kvalitet end de nuværende. Er det realistisk på et vindue - jeg tvivler.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Jeg har set praktisk talt alke kampe i slutspillet. Vurderet ud fra de kampe, kan FCK, FCN, Viborg og AGF spille i et tempo og med et pres, som OB er milevidt fra at matche over en sæson.
                          Derudover mener jeg at FCM naturligvis også er bedre end OB.
                          Så er der en plads tilbage i top 6, som BIF, RFC og OB skal spille om. Evt også AaB afhængigt af hvad de nye ejere gør.
                          På baggrund af den analyse, mener jeg at det er usandsynligt at OB kan spille sig i top 6 de næste 3 sæsoner.
                          Det vil i hvert fald kræve at BW signer nogle (3) spillere af væsentligt højere kvalitet end de nuværende. Er det realistisk på et vindue - jeg tvivler.
                          Det er lidt vildt at spå tre sæsoner frem udfra et øjebliksbillede. Hvor mange gange har det ikke set ud til, at AGF har været mesterskabskandidat en sæson, mens de næste sæson har kæmpet mod nedrykning? For et år siden var SIF et af de hold, vi nærmest ikke havde en chance for at matche i kampen om top6, osv. For hold som Viborg og AGF afhænger meget af en (for øjeblikket) stærk tro på et koncept og et stærkt momentum, ligesom det for eksempel gjorde det for SIF. Selv FCN har jo også haft det med at svinge meget fra sæson til sæson med store trupudskiftninger. Ikke dermed sagt, at jeg anser os for at være favoritter til at nå særlig mange top6-placeringer de næste år.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                            Det er lidt vildt at spå tre sæsoner frem udfra et øjebliksbillede. Hvor mange gange har det ikke set ud til, at AGF har været mesterskabskandidat en sæson, mens de næste sæson har kæmpet mod nedrykning? For et år siden var SIF et af de hold, vi nærmest ikke havde en chance for at matche i kampen om top6, osv. For hold som Viborg og AGF afhænger meget af en (for øjeblikket) stærk tro på et koncept og et stærkt momentum, ligesom det for eksempel gjorde det for SIF. Selv FCN har jo også haft det med at svinge meget fra sæson til sæson med store trupudskiftninger. Ikke dermed sagt, at jeg anser os for at være favoritter til at nå særlig mange top6-placeringer de næste år.
                            Det er markante spillere bl.a. FCN står til at miste

                            Jacob Steen Christensen
                            Rocco Ascone (Lejet i Lille)
                            Wahid Faghir (Lejet i Stuttgart)
                            Mads Bidstrup (Lejet i Brentford)
                            Emiliano Marcondes (Lejet i Bournemouth)
                            Carljohan Eriksson (Lejet i Dundee United)
                            Mahamadou Doumbia (Lejet i JMG Academie)

                            https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ar-snart-udlob

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Jeg har set praktisk talt alke kampe i slutspillet. Vurderet ud fra de kampe, kan FCK, FCN, Viborg og AGF spille i et tempo og med et pres, som OB er milevidt fra at matche over en sæson.
                              Derudover mener jeg at FCM naturligvis også er bedre end OB.
                              Så er der en plads tilbage i top 6, som BIF, RFC og OB skal spille om. Evt også AaB afhængigt af hvad de nye ejere gør.
                              På baggrund af den analyse, mener jeg at det er usandsynligt at OB kan spille sig i top 6 de næste 3 sæsoner.
                              Det vil i hvert fald kræve at BW signer nogle (3) spillere af væsentligt højere kvalitet end de nuværende. Er det realistisk på et vindue - jeg tvivler.
                              som tingene er nu - OB i top 6 hver sæson, de næste 3 sæsoner? Nej det har jeg også svært ved at se - men meget kan og vil formentlig ændre sig.

                              Min pointe var at i den enkelte sæson er det ikke umuligt. En lidt bedre sæson start - så var vi kommet med. Hjemmesejr over Randers i første kamp i 23 - så var vi formentlig kommet med. Og i sidste runde havde vi alligevel selv muligheden for at afgøre det mod AGF.

                              Så ja vi kan snige os med - men at være blandt de "sikre" de kommer vi næppe. Ihvertfald ikke næste sæson men 2024/2025 sæsonen er trods alt stadig langt væk

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Det er markante spillere bl.a. FCN står til at miste

                                Jacob Steen Christensen
                                Rocco Ascone (Lejet i Lille)
                                Wahid Faghir (Lejet i Stuttgart)
                                Mads Bidstrup (Lejet i Brentford)
                                Emiliano Marcondes (Lejet i Bournemouth)
                                Carljohan Eriksson (Lejet i Dundee United)
                                Mahamadou Doumbia (Lejet i JMG Academie)

                                https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ar-snart-udlob
                                Plus de nok sælger Nouamah og lidt mere. Så de skal også reboote lidt

                                Comment

                                Working...
                                X